"Kolikoiden" teko

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Smuliii
Newcomer
Posts: 11
Joined: Wed Jul 30, 2008 4:39 pm

"Kolikoiden" teko

Post by Smuliii »

Eli mikäs olisi helpoin/paras tapa tehdä "kolikoita" vakiopaikkoihin? Ei siis tietyn välimatkan jälkeen eikä randomisti vaan siten, että voin itse määrätä paikat ja ne ovat aina niillä paikoilla.

Data-kerroksilla ehkä?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: "Kolikoiden" teko

Post by koodaaja »

Datakerroksellapa hyvinkin. Käyt kartan kaikki tilet läpi ja jos datakerroksen arvo täsmää jotain päättämääsi lukua, laitat sille paikalle uuden kolikon. Tyyppien käyttö suositeltavaa.
Smuliii
Newcomer
Posts: 11
Joined: Wed Jul 30, 2008 4:39 pm

Re: "Kolikoiden" teko

Post by Smuliii »

Kolikoiden teko onnistui hyvin mutta niiden poistaminen ei olekaan niin helppo homma. Sankarimme nimittäin kävelee niiden alta. Yritin käyttää SetupCollision-komentoa mutta MAVia huutaa. En tiedä sitten onko edes mahdollista käyttää data-kerroksen kohteille.

Ideahan on tämä: Kun ukko osuu kolikkoon niin se poistetaan. Mutta onnistuuko tämä vai pitääkö käyttää CloneImagea etteivät kaikki poistu kerralla?
Eli apuja tarvitaan miten toteuttaisin tämän.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: "Kolikoiden" teko

Post by koodaaja »

Tarkoittanet cloneobjectia? Ei ole kovinkaan järkevää käyttää tilekarttoja ja imageja : D

Objectsoverlapilla saat tietää, ovatko sankarisi ja kolikko päällekkäin.
Post Reply