Eli mikäs olisi helpoin/paras tapa tehdä "kolikoita" vakiopaikkoihin? Ei siis tietyn välimatkan jälkeen eikä randomisti vaan siten, että voin itse määrätä paikat ja ne ovat aina niillä paikoilla.
Data-kerroksilla ehkä?
"Kolikoiden" teko
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: "Kolikoiden" teko
Datakerroksellapa hyvinkin. Käyt kartan kaikki tilet läpi ja jos datakerroksen arvo täsmää jotain päättämääsi lukua, laitat sille paikalle uuden kolikon. Tyyppien käyttö suositeltavaa.
Re: "Kolikoiden" teko
Kolikoiden teko onnistui hyvin mutta niiden poistaminen ei olekaan niin helppo homma. Sankarimme nimittäin kävelee niiden alta. Yritin käyttää SetupCollision-komentoa mutta MAVia huutaa. En tiedä sitten onko edes mahdollista käyttää data-kerroksen kohteille.
Ideahan on tämä: Kun ukko osuu kolikkoon niin se poistetaan. Mutta onnistuuko tämä vai pitääkö käyttää CloneImagea etteivät kaikki poistu kerralla?
Eli apuja tarvitaan miten toteuttaisin tämän.
Ideahan on tämä: Kun ukko osuu kolikkoon niin se poistetaan. Mutta onnistuuko tämä vai pitääkö käyttää CloneImagea etteivät kaikki poistu kerralla?
Eli apuja tarvitaan miten toteuttaisin tämän.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: "Kolikoiden" teko
Tarkoittanet cloneobjectia? Ei ole kovinkaan järkevää käyttää tilekarttoja ja imageja : D
Objectsoverlapilla saat tietää, ovatko sankarisi ja kolikko päällekkäin.
Objectsoverlapilla saat tietää, ovatko sankarisi ja kolikko päällekkäin.