Tilemapin datakerros

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Tilemapin datakerros

Post by FuJi » Sun Sep 02, 2007 1:04 pm

Eli miten sitä saa käytettyä? Tilemapissa on numero 1 kolmen tilen kohdalla ja sen pitäisi toimia niin, että kun objeckti on niiden tilejen kohdalla siirtyy seuraavaan tasoon.

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Tilemapin datakerros

Post by mikeful » Sun Sep 02, 2007 1:16 pm

Tutkit GetMap-komennolla sopivaa kerrosta ja jos sieltä löytyy numero 1, niin pistetään uusi kartta tulemaan.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Tilemapin datakerros

Post by FuJi » Sun Sep 02, 2007 1:26 pm

Näinkö?

Code: Select all

If GetMap (4, ObjectX(pallo), ObjectY(pallo)) = 1 Then
*toiminnot*
Endif

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Tilemapin datakerros

Post by Jonez » Sun Sep 02, 2007 1:29 pm

Oot oikeilla jäljillä, paitsi että GetMapin kerrokset menevät 0, 1, 2 ja 3. Kolmas on se datakerros. Eli:

Code: Select all

If GetMap (3, ObjectX(pallo), ObjectY(pallo)) = 1 Then
*toiminnot*
Endif
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War

Post Reply