miten saan ammukset ukko2sel
miten saan ammukset ukko2sel
sain ukko1sel ammukset , mutta en tiedä keinoa miten saa ukko2selle ,olen kokeillut kaikkea mitä osaan
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: miten saan ammukset ukko2sel
Arvaan, että nuo "ukot" ovat objekteja, ja sun ampumis-engine on kopioitu suoraan CoolBasicin manuaalista / Learning Centeristä. Sen verran voisit kuitenkin valottaa, että ohjaako ukko2:sta ihmispelaaja vai tietokone?
EDIT: Perusperiaate on kuitenkin se, että luot tarvittaessa uusia ammuksia ukko2:sen kohdalle, kopioit ukko2:n kulman, heität ammuksia vähän eteenpäin (että ne eivät tapa ampujaansa), ja käsittelet samassa silmukassa kuin ukko1:n ammukset.
EDIT: Perusperiaate on kuitenkin se, että luot tarvittaessa uusia ammuksia ukko2:sen kohdalle, kopioit ukko2:n kulman, heität ammuksia vähän eteenpäin (että ne eivät tapa ampujaansa), ja käsittelet samassa silmukassa kuin ukko1:n ammukset.
Re: miten saan ammukset ukko2sel
juu ukko2 on ihmispelaaja , tarkoitus on tulla kahdenpelattava räiskintäpeli
Re: miten saan ammukset ukko2sel
mitä minun pitää muokata teksteistä?
Re: miten saan ammukset ukko2sel
Anteeksi offtopic, mutta voisitko oikeasti kirjoittaa paremmin? Tuo sinun kirjoituksesi ei ole mitään mahtavaa luettavaa... Ja kannattaisi rajoittaa tuota postaamista. Kyllä joku vastaa, vaikka aihe olisikin alhaalla.rami123 wrote:mitä minun pitää muokata teksteistä?
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: miten saan ammukset ukko2sel
Laitas sorsa tänne, niin on helpompi auttaa ;)rami123 wrote:mitä minun pitää muokata teksteistä?
Re: miten saan ammukset ukko2sel
SCREEN 1000,800
Print "paina jotain nappia"
WaitKey
Type AMMUS
Field obj
End Type
FrameLimit 40
ukko1 = LoadObject ("C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\ramin peli\sotilas2.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\ramin peli\sotilas1.bmp",72)
RotateObject ukko1,0
Dim AMMUS_ELOSSA(100)
Dim AMMUS_OBJ(100)
pati=LoadObject("C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\ramin peli\luoti1.bmp")
ShowObject pati,OFF
pati=LoadObject("C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\ramin peli\luoti2.bmp")
ShowObject pati,OFF
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100
SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,2
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,2
Repeat
Color cbred
CenterText 17,0,"jotain"
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
If KeyDown(cbkeyA) Then TurnObject ukko2,5
If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2
If ObjectX(ukko1)<-500 Then PositionObject ukko1,-500,ObjectY(ukko1)
If ObjectX(ukko1)>500 Then PositionObject ukko1,500,ObjectY(ukko1)
If ObjectY(ukko1)<-400 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-400
If ObjectY(ukko1)>400 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),400
If ObjectX(ukko2)<-500 Then PositionObject ukko2,-500,ObjectY(ukko2)
If ObjectX(ukko2)>500 Then PositionObject ukko2,500,ObjectY(ukko2)
If ObjectY(ukko2)<-400 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-400
If ObjectY(ukko2)>400 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),400
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,1
If ObjectX(luoti\obj)<-500 Or ObjectX(luoti\obj)>500 Or ObjectY(luoti\obj)<-500 Or ObjectY(luoti\obj)>500 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
If KeyDown(cbKeyRF) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko2
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko2
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-500 Or ObjectX(luoti\obj)>500 Or ObjectY(luoti\obj)<-500 Or ObjectY(luoti\obj)>500 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
DrawGame
Color cbred
Box 20,20,960,760,OFF
DrawScreen
Until EscapeKey()
DrawScreen
ukot 1 ja 2 ja luodit ovat minun itse piirtämiä
Print "paina jotain nappia"
WaitKey
Type AMMUS
Field obj
End Type
FrameLimit 40
ukko1 = LoadObject ("C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\ramin peli\sotilas2.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\ramin peli\sotilas1.bmp",72)
RotateObject ukko1,0
Dim AMMUS_ELOSSA(100)
Dim AMMUS_OBJ(100)
pati=LoadObject("C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\ramin peli\luoti1.bmp")
ShowObject pati,OFF
pati=LoadObject("C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\ramin peli\luoti2.bmp")
ShowObject pati,OFF
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180
PositionObject ukko2,150,-100
PositionObject ukko1,-150,100
SetupCollision ukko1,ukko2,2,2,2
SetupCollision ukko2,ukko1,2,2,2
Repeat
Color cbred
CenterText 17,0,"jotain"
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
If KeyDown(cbkeyA) Then TurnObject ukko2,5
If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2
If ObjectX(ukko1)<-500 Then PositionObject ukko1,-500,ObjectY(ukko1)
If ObjectX(ukko1)>500 Then PositionObject ukko1,500,ObjectY(ukko1)
If ObjectY(ukko1)<-400 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),-400
If ObjectY(ukko1)>400 Then PositionObject ukko1,ObjectX(ukko1),400
If ObjectX(ukko2)<-500 Then PositionObject ukko2,-500,ObjectY(ukko2)
If ObjectX(ukko2)>500 Then PositionObject ukko2,500,ObjectY(ukko2)
If ObjectY(ukko2)<-400 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),-400
If ObjectY(ukko2)>400 Then PositionObject ukko2,ObjectX(ukko2),400
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko1
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko1
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,1
If ObjectX(luoti\obj)<-500 Or ObjectX(luoti\obj)>500 Or ObjectY(luoti\obj)<-500 Or ObjectY(luoti\obj)>500 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
If KeyDown(cbKeyRF) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko2
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko2
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-500 Or ObjectX(luoti\obj)>500 Or ObjectY(luoti\obj)<-500 Or ObjectY(luoti\obj)>500 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
DrawGame
Color cbred
Box 20,20,960,760,OFF
DrawScreen
Until EscapeKey()
DrawScreen
ukot 1 ja 2 ja luodit ovat minun itse piirtämiä
Re: miten saan ammukset ukko2sel
Todennäköisesti tuossa on jotain muutakin vikaa, mutta ainakin nämä huomasin:
- Laita ukoille erilliset reload-muuttujat (toiselle vaikka reload1 ja toiselle reload2). Nyt kumpikin ukko käyttää samaa muuttujaa.
- Miksi luodit käydään kaksi kertaa loopissa läpi? Poista toinen luotien läpikäynti, se on täysin turha.
- Lataat pati-objektin kahdesti, toinen lataus on turha.
- Laita ukoille erilliset reload-muuttujat (toiselle vaikka reload1 ja toiselle reload2). Nyt kumpikin ukko käyttää samaa muuttujaa.
- Miksi luodit käydään kaksi kertaa loopissa läpi? Poista toinen luotien läpikäynti, se on täysin turha.
- Lataat pati-objektin kahdesti, toinen lataus on turha.
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: miten saan ammukset ukko2sel
If KeyDown(cbkeyRF) ?? koskaan kuullukkaan semmosesta napista...
Re: miten saan ammukset ukko2sel
se taitaa olla kirjain F , olenko väärässä sanokaas toimiiko tuo?tuhoojabotti wrote:If KeyDown(cbkeyRF) ?? koskaan kuullukkaan semmosesta napista...
Re: miten saan ammukset ukko2sel
F-kirjain on cbKeyF.
Re: miten saan ammukset ukko2sel
arvatkaas mitä korjasin vain tuon cbkeyF:n niin alkoi toimimaan
Re: miten saan ammukset ukko2sel
Kannattaa silti korjata myös nuo minun mainitsemani virheet. Ainakin tuo saman reload-muuttujan käyttäminen molemmilla ukoilla haittaa pelaamista aika pahasti, kokeileppa vaikka ampua molemmilla ukoilla samaan aikaan... :)
Re: miten saan ammukset ukko2sel
ok tarkoitatko näitä?
If KeyDown(cbKeyF) And reload=0 Then /// ylin rivi and reload=1 pitääkö tuo muuttaa
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
If KeyDown(cbKeyF) And reload=0 Then /// ylin rivi and reload=1 pitääkö tuo muuttaa
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: miten saan ammukset ukko2sel
Ei tarvitse. Pistät vaan sille toiselle tyypille eri nimisen muuttujan.