Botit

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Botit

Post by Sami The Great » Mon Jun 23, 2008 7:25 pm

Jormalaz wrote:
Sami The Great wrote:
Jormalaz wrote:Seuraava projektini on kohta valmis, mutta olen jäänyt jumiin... Eli siis haluaisin, että jos luoti koskettaa jotain objektia, niin se poistuu deleteobjectilla, mutta minulla on 2 ongelmaa.

1. Tulee MAV, jos laitan deleteobject, esim bottiin.
2. luotia ei enään pysty käyttämään muissa funktioissa, kun CB valittaa, että se on jo käytetty siinä ammus funktiossa.

Todella sekavaa, mutta toivottavasti tajuatte.

Seuraavan pelini nimi on Zombie Attack.
1. MAV tulee kun yrität käsitellä jo tuhottua objectia myöhemmin.
2. Mitä tarkkaanottaen tarkoitat?
1.Kerroppa miten tuon MAV:in saisi vittuun ja botin tuhoutumaan? MAV tulee ilmeisesti, kun käytän CountCollisionia. Onko mahdollista mitenkään lopettaa kaikki bottia käskevät funktiot?

2. Tätä: http://www.aijaa.com/v.php?i=2269174.png Ja tuossa 195 linen kohdalla on koodi: luoti.AMMUS = New(AMMUS)
1. Tuskin sitä sinne saat millään... No joo, mutta jos botit ovat tyyppi kokoelma niin poista koko listan jäsen ennenkuin alat suorittamaan tarkistuksia niille boteille.

2. tuo tarkoittaa, että olet määritellyt saman nimisen muuttujan jo aiemmin eri tyyppiseksi.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

Jormalaz
Member
Posts: 77
Joined: Sun Jun 15, 2008 9:22 pm

Re: Botit

Post by Jormalaz » Mon Jun 23, 2008 7:40 pm

Tuota ensimmäistä en oikein tajunnut.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Botit

Post by Koodiapina » Mon Jun 23, 2008 8:12 pm

Jormalaz wrote:Tuota ensimmäistä en oikein tajunnut.
Kun jäsenen poistaa, ei sitä eikä sen mahdollista objekti -kenttää käydä läpi (Koska niitä ei ole olemassa :D).

Code: Select all


    // Tyyppikokoelman esittely
    Type jäsenet
        Field sen_turha_objekti
    EndType 
    
    // 10 jäsentä, että on
    // mitä poistella
    For i = 1 To 10
        jäsen.jäsenet = New(jäsenet)
        jäsen\sen_turha_objekti = MakeObject()
    Next i
    
    While True
        Text 0,0,"Objektien X koordinaatit (Jos ON objekteja)"
        For jäsen.jäsenet = Each jäsenet
            // Tää on sitä varten, että niitä objekteja käytettäis ;)
            Text 0,a*10,Str(ObjectX(jäsen\sen_turha_objekti))
            a = a + 1
        Next jäsen
        Text 0,a*10,"Paina nappia"
            
        // Sitten poistetaan ne kaikki,
        // eikä virheilmoituksista tietoakaan
        If GetKey() Then
            If poistettu Then
                End
            Else
                For jäsen.jäsenet = Each jäsenet
                    DeleteObject jäsen\sen_turha_objekti
                    Delete jäsen
                Next jäsen
                poistettu = 1
            EndIf 
        EndIf 
        
        a = 1
        DrawScreen
    Wend  
EDIT: Selvensin esimerkkiä.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

Post Reply