Jormalaz wrote:Seuraava projektini on kohta valmis, mutta olen jäänyt jumiin... Eli siis haluaisin, että jos luoti koskettaa jotain objektia, niin se poistuu deleteobjectilla, mutta minulla on 2 ongelmaa.
1. Tulee MAV, jos laitan deleteobject, esim bottiin.
2. luotia ei enään pysty käyttämään muissa funktioissa, kun CB valittaa, että se on jo käytetty siinä ammus funktiossa.
Todella sekavaa, mutta toivottavasti tajuatte.
Seuraavan pelini nimi on Zombie Attack.
1. MAV tulee kun yrität käsitellä jo tuhottua objectia myöhemmin.
2. Mitä tarkkaanottaen tarkoitat?
1.Kerroppa miten tuon MAV:in saisi vittuun ja botin tuhoutumaan? MAV tulee ilmeisesti, kun käytän CountCollisionia. Onko mahdollista mitenkään lopettaa kaikki bottia käskevät funktiot?
1. Tuskin sitä sinne saat millään... No joo, mutta jos botit ovat tyyppi kokoelma niin poista koko listan jäsen ennenkuin alat suorittamaan tarkistuksia niille boteille.
2. tuo tarkoittaa, että olet määritellyt saman nimisen muuttujan jo aiemmin eri tyyppiseksi.
// Tyyppikokoelman esittely
Type jäsenet
Field sen_turha_objekti
EndType
// 10 jäsentä, että on
// mitä poistella
For i = 1 To 10
jäsen.jäsenet = New(jäsenet)
jäsen\sen_turha_objekti = MakeObject()
Next i
While True
Text 0,0,"Objektien X koordinaatit (Jos ON objekteja)"
For jäsen.jäsenet = Each jäsenet
// Tää on sitä varten, että niitä objekteja käytettäis ;)
Text 0,a*10,Str(ObjectX(jäsen\sen_turha_objekti))
a = a + 1
Next jäsen
Text 0,a*10,"Paina nappia"
// Sitten poistetaan ne kaikki,
// eikä virheilmoituksista tietoakaan
If GetKey() Then
If poistettu Then
End
Else
For jäsen.jäsenet = Each jäsenet
DeleteObject jäsen\sen_turha_objekti
Delete jäsen
Next jäsen
poistettu = 1
EndIf
EndIf
a = 1
DrawScreen
Wend