LoadAnimObject ongelma

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

LoadAnimObject ongelma

Post by FuJi » Fri Aug 31, 2007 6:50 pm

Tein sellaisen .bmp kuvan, jonka pitäisi olla animaatio, mutta kun testaan toimiiko se tulee error "Not enought frames in bitmap". Miten tämän saisi korjattua?

Tässä on sen testaus tiedoston koodi:

Code: Select all

FrameLimit 40

kolikko = LoadAnimObject("Data\GFX\items\kolikko.bmp",47,51,0,13)
MaskObject kolikko, cbMagenta
ShowObject kolikko,OFF
ObjectRange kolikko,30,51
PositionObject kolikko, 15,15

DrawScreen 
WaitKey 
Ja tässä on se kolikko.bmp kuva:
Image

Tein tuon kuvan niin kuin ne muutkin animaatiot siellä CoolBasicin Media kansiossa.
Onko vika kuvassa vai koodissa?

EDIT: Tuon pitäisi olla pyörivä kolikko.

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: LoadAnimObject ongelma

Post by iTKEVAnAKKI » Fri Aug 31, 2007 6:58 pm

Taitaa olla kuvassa, näin nopealla vilkaisulla. Jokaisen kuvan framen pitää olla samankokoinen. Eli vaikka itse kolikko pienenee pitää kuitenkin framen koko pysyä samana.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: LoadAnimObject ongelma

Post by TheFish » Fri Aug 31, 2007 7:01 pm

Vika on siinä, että kuva ei ole tarpeeksi iso. Animaatiotssa jokaisen framen täytyy olla samankokoinen. Tuossa ei ainakaan näytä olevan. Sen lisäksi sinun pitää kertoa yhden framen leveys kun lataat animaation (LoadAnimObject("Data\GFX\items\kolikko.bmp",47,51,0,13) tummennetussa kohdassa pitää olla oikea levys ja korkeus). Ja sitten siinä pitää tietenkin kertoa montako framea kuvassa on yhteensä (LoadAnimObject("Data\GFX\items\kolikko.bmp",47,51,0,13)). Kuvassa niitä näyttää olevan 9.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: LoadAnimObject ongelma

Post by FuJi » Fri Aug 31, 2007 7:17 pm

No entäs miten sen animaation saa toimimaan, kun nyt se kolikko vaan näkyy siinä eikä näytä pyörivän niinkuin sen pitäisi.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: LoadAnimObject ongelma

Post by koodaaja » Fri Aug 31, 2007 7:23 pm

FuJi wrote:No entäs miten sen animaation saa toimimaan, kun nyt se kolikko vaan näkyy siinä eikä näytä pyörivän niinkuin sen pitäisi.

Code: Select all

PlayObject kolikko

Post Reply