'FPS
peli:
Type monsterit
Field obj
End Type
FrameLimit 40
monsteri = LoadObject("tiedostot\cow.bmp"360)
ShowObject monsteri,OFF
tähtäin = LoadObject("tiedostot\target.bmp"360)
ShowMouse OFF
pisteet=0
Repeat
PositionObject tähtäin, MouseX()-ScreenWidth()/2,-MouseY()+ScreenHeight()/2
If TIMER()>record+aika Then
record=TIMER()
aika=400
vihu.monsterit = New(monsterit)
vihu\obj=CloneObject(monsteri)
ObjectOrder tähtäin,1
PositionObject vihu\obj, -300,Rand(100,-100)
EndIf
For vihu.monsterit = Each monsterit
MoveObject vihu\obj,5
If MouseHit(1) And ObjectsOverlap(tähtäin,vihu\obj,2) Or MouseHit(1) And ObjectsOverlap(vihu\obj,tähtäin,2) Then
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
pisteet +1
ElseIf ObjectX(vihu\obj)>300 Then
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
GoTo Gameover
EndIf
Next vihu
DrawScreen
Forever
Gameover:
AddText "You hold them up "+pisteet
DrawScreen
WaitKey
Parametrien väliin tulee pilkku. Eli ("tiedostot\cow.bmp", 360). Lisäksi 360-pyörityslaatu on tarpeettoman iso. Ja miksi tähtäintä pitää pystyä pyörittämään? Muuta vikaa en löytänyt.
aijaa... sitte se johtuu mun koneesta tai nii muute. Mulla o 10.2 beta versio coolbasicista ku ei toimi uusin (en ymmärrä miks). Tää ongelma vois johtuu siit vai mikä coolbasic sulla o?
Re1z0r wrote:aijaa... sitte se johtuu mun koneesta tai nii muute. Mulla o 10.2 beta versio coolbasicista ku ei toimi uusin (en ymmärrä miks). Tää ongelma vois johtuu siit vai mikä coolbasic sulla o?
Joo no sitte ei mitää hätää. Lähetän vaan valmiin koodin yhelle kaverille ja se pistää sen sitte mun nettisivuille... Nyt voinki viel parannella tota aika lailla ku tiedän että ne toimii.
Parametrien väliin tulee pilkku. Eli ("tiedostot\cow.bmp", 360). Lisäksi 360-pyörityslaatu on tarpeettoman iso. Ja miksi tähtäintä pitää pystyä pyörittämään? Muuta vikaa en löytänyt.
entäpä jos haluaa tähtäimen ja "hirviöiden" pyörivän? Pistinpä tuohon myös kirjainmerkin alkuun
'FPS
Smooth2D ON
peli:
Type monsterit
Field obj
End Type
FrameLimit 40
monsteri = LoadObject("Media\cow.bmp",360)
ShowObject monsteri,OFF
tähtäin = LoadObject("Media\target.bmp",360)
ShowMouse OFF
again:
For vihu.monsterit = Each monsterit
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
Next vihu
pisteet=0
Repeat
TurnObject tähtäin,1
PositionObject tähtäin, MouseX()-ScreenWidth()/2,-MouseY()+ScreenHeight()/2
If Timer()>record+aika Then
record=TIMER()
aika=400
vihu.monsterit = New(monsterit)
vihu\obj=CloneObject(monsteri)
ObjectOrder tähtäin,1
PositionObject vihu\obj, -300,Rand(100,-100)
RotateObject vihu\obj,Rand(359)
EndIf
For vihu.monsterit = Each monsterit
TranslateObject vihu\obj,5,0
TurnObject vihu\obj,1
If MouseHit(1) And ObjectsOverlap(tähtäin,vihu\obj,2) Or MouseHit(1) And ObjectsOverlap(vihu\obj,tähtäin,2) Then
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
pisteet +1
ElseIf ObjectX(vihu\obj)>300 Then
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
GoTo Gameover
EndIf
Next vihu
DrawScreen
Forever
Gameover:
Text 0,0,"You hold them up "+pisteet
DrawScreen
WaitKey
Goto again
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Parametrien väliin tulee pilkku. Eli ("tiedostot\cow.bmp", 360). Lisäksi 360-pyörityslaatu on tarpeettoman iso. Ja miksi tähtäintä pitää pystyä pyörittämään? Muuta vikaa en löytänyt.
entäpä jos haluaa tähtäimen ja "hirviöiden" pyörivän? Pistinpä tuohon myös kirjainmerkin alkuun
Tuo 360 on tosiaan turhan iso. kun vaihdat siihen 72, niin pelissä ei huomaa oikeastaan mitään eroa, mutta latausajat lyhenevät merkittävästi isommassa projektissa. En kyllä oikein ymmärrä tuon pyörivän tähtäimen ideaa.