Hiiri tähtäin

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Re1z0r
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:14 pm
Location: Korpilahti
Contact:

Re: Hiiri tähtäin

Post by Re1z0r » Sun Sep 02, 2007 11:25 am

Tos o koodi. Sanokaa jos o jotai vääri:
[Codebox]

Code: Select all

'FPS

 peli:

 Type monsterit
    Field obj
 End Type

 FrameLimit 40

 monsteri = LoadObject("tiedostot\cow.bmp"360)
 ShowObject monsteri,OFF

 tähtäin = LoadObject("tiedostot\target.bmp"360)
 ShowMouse OFF
 
 pisteet=0
 
 Repeat
    
    PositionObject tähtäin, MouseX()-ScreenWidth()/2,-MouseY()+ScreenHeight()/2
    
    If TIMER()>record+aika Then
        record=TIMER()
        aika=400
        vihu.monsterit = New(monsterit)
        vihu\obj=CloneObject(monsteri) 
        ObjectOrder tähtäin,1
        PositionObject vihu\obj, -300,Rand(100,-100) 
    EndIf
    
    For vihu.monsterit = Each monsterit
        MoveObject vihu\obj,5
            
            If MouseHit(1) And ObjectsOverlap(tähtäin,vihu\obj,2) Or MouseHit(1) And ObjectsOverlap(vihu\obj,tähtäin,2) Then
                DeleteObject vihu\obj
                Delete vihu
                pisteet +1  
            ElseIf ObjectX(vihu\obj)>300 Then
                DeleteObject vihu\obj
                Delete vihu
                GoTo Gameover
            EndIf    
            
    Next vihu
    
    DrawScreen

 Forever  
            
      
 Gameover:
 AddText "You hold them up "+pisteet
 DrawScreen
 WaitKey
 
[/Codebox]

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Hiiri tähtäin

Post by regalis » Sun Sep 02, 2007 11:36 am

Re1z0r wrote:

Code: Select all

 monsteri = LoadObject("tiedostot\cow.bmp"360)
Parametrien väliin tulee pilkku. Eli ("tiedostot\cow.bmp", 360). Lisäksi 360-pyörityslaatu on tarpeettoman iso. Ja miksi tähtäintä pitää pystyä pyörittämään? Muuta vikaa en löytänyt.

Re1z0r
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:14 pm
Location: Korpilahti
Contact:

Re: Hiiri tähtäin

Post by Re1z0r » Sun Sep 02, 2007 11:51 am

Nii no noi ei kyl auttanu mua yhtää...

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Hiiri tähtäin

Post by regalis » Sun Sep 02, 2007 12:20 pm

Re1z0r wrote:Nii no noi ei kyl auttanu mua yhtää...
Kokeilin tuota CB:llä, ja se toimi ihan normaalisti MAVittamatta. Mihin siis tarvitset apua?

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Hiiri tähtäin

Post by TheFish » Sun Sep 02, 2007 12:47 pm

Minullakin toimii ilman MAVia, joten kyseessä on kai jokin bugi vanhemmassa cb:ssä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

Re1z0r
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:14 pm
Location: Korpilahti
Contact:

Re: Hiiri tähtäin

Post by Re1z0r » Sun Sep 02, 2007 3:19 pm

Lue aikasemmalta sivulta ongelma enne ku postaat, ongelma kuitenkin on se että vastustajat täytyy tappaa luontijärjestyksessä.

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Hiiri tähtäin

Post by FuJi » Sun Sep 02, 2007 3:53 pm

Re1z0r wrote:Lue aikasemmalta sivulta ongelma enne ku postaat, ongelma kuitenkin on se että vastustajat täytyy tappaa luontijärjestyksessä.
Tuolla koodilla, joka on 2 sivun ensimäisessä viestissä peli toimii hyvin; lehmät saa tuhota siinä järjestyksessä kuin haluaa ja ilman MAVeja ;)

Re1z0r
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:14 pm
Location: Korpilahti
Contact:

Re: Hiiri tähtäin

Post by Re1z0r » Sun Sep 02, 2007 4:16 pm

aijaa... sitte se johtuu mun koneesta tai nii muute. Mulla o 10.2 beta versio coolbasicista ku ei toimi uusin (en ymmärrä miks). Tää ongelma vois johtuu siit vai mikä coolbasic sulla o?

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Hiiri tähtäin

Post by FuJi » Sun Sep 02, 2007 5:25 pm

Re1z0r wrote:aijaa... sitte se johtuu mun koneesta tai nii muute. Mulla o 10.2 beta versio coolbasicista ku ei toimi uusin (en ymmärrä miks). Tää ongelma vois johtuu siit vai mikä coolbasic sulla o?
Minulla on tuo uusin versio CB:stä

Re1z0r
Newcomer
Posts: 18
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:14 pm
Location: Korpilahti
Contact:

Re: Hiiri tähtäin

Post by Re1z0r » Sun Sep 02, 2007 6:45 pm

Joo no sitte ei mitää hätää. Lähetän vaan valmiin koodin yhelle kaverille ja se pistää sen sitte mun nettisivuille... Nyt voinki viel parannella tota aika lailla ku tiedän että ne toimii. :D

User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: Hiiri tähtäin

Post by elmo123 » Fri Sep 14, 2007 4:20 pm

regalis wrote:
Re1z0r wrote:

Code: Select all

 monsteri = LoadObject("tiedostot\cow.bmp"360)
Parametrien väliin tulee pilkku. Eli ("tiedostot\cow.bmp", 360). Lisäksi 360-pyörityslaatu on tarpeettoman iso. Ja miksi tähtäintä pitää pystyä pyörittämään? Muuta vikaa en löytänyt.
entäpä jos haluaa tähtäimen ja "hirviöiden" pyörivän? Pistinpä tuohon myös kirjainmerkin alkuun ;)

Code: Select all

    'FPS
    Smooth2D ON
    peli:

    Type monsterit
        Field obj
    End Type

    FrameLimit 40

    monsteri = LoadObject("Media\cow.bmp",360)
    ShowObject monsteri,OFF

    tähtäin = LoadObject("Media\target.bmp",360)
    ShowMouse OFF
    again:
    For vihu.monsterit = Each monsterit
    DeleteObject vihu\obj
    Delete vihu
    Next vihu
    pisteet=0

    Repeat
        TurnObject tähtäin,1
        PositionObject tähtäin, MouseX()-ScreenWidth()/2,-MouseY()+ScreenHeight()/2
       
        If Timer()>record+aika Then
            record=TIMER()
            aika=400
            vihu.monsterit = New(monsterit)
            vihu\obj=CloneObject(monsteri)
            ObjectOrder tähtäin,1
            PositionObject vihu\obj, -300,Rand(100,-100)
            RotateObject vihu\obj,Rand(359)
        EndIf
       
        For vihu.monsterit = Each monsterit
            TranslateObject vihu\obj,5,0
            TurnObject vihu\obj,1
               
                If MouseHit(1) And ObjectsOverlap(tähtäin,vihu\obj,2) Or MouseHit(1) And ObjectsOverlap(vihu\obj,tähtäin,2) Then
                    DeleteObject vihu\obj
                    Delete vihu
                    pisteet +1 
                ElseIf ObjectX(vihu\obj)>300 Then
                    DeleteObject vihu\obj
                    Delete vihu
                    GoTo Gameover
                EndIf   
               
        Next vihu
       
        DrawScreen

    Forever 
               
         
    Gameover:
    Text 0,0,"You hold them up "+pisteet
    DrawScreen
    WaitKey
    Goto again
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Hiiri tähtäin

Post by TheFish » Fri Sep 14, 2007 5:34 pm

elmo123 wrote:
regalis wrote:
Re1z0r wrote:

Code: Select all

 monsteri = LoadObject("tiedostot\cow.bmp"360)
Parametrien väliin tulee pilkku. Eli ("tiedostot\cow.bmp", 360). Lisäksi 360-pyörityslaatu on tarpeettoman iso. Ja miksi tähtäintä pitää pystyä pyörittämään? Muuta vikaa en löytänyt.
entäpä jos haluaa tähtäimen ja "hirviöiden" pyörivän? Pistinpä tuohon myös kirjainmerkin alkuun ;)
Tuo 360 on tosiaan turhan iso. kun vaihdat siihen 72, niin pelissä ei huomaa oikeastaan mitään eroa, mutta latausajat lyhenevät merkittävästi isommassa projektissa. En kyllä oikein ymmärrä tuon pyörivän tähtäimen ideaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

Post Reply