200 : Can't write program!

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Mazku
Newcomer
Posts: 12
Joined: Wed Mar 12, 2008 11:33 am

200 : Can't write program!

Post by Mazku »

Hei!


Eli minulle ilmeni tälllainen viesti aina, kun yritän suorittaa ohjelmaa tai rakentaa exeä. Aluksi cb toimi moitteetta mutta sitten jostain syystä se e enää toimi...
Kyseinen virheilmoitus on 200 : Can't write program!

Olen käynnistellyt koneen uudelleen, asentanut cbnkin uudestaan mutta mikään ei vain auta. Missä vika? XPllä ja pöytäkoneella cb toimii, tai on ainakin toistaiseksi toiminut moitteetta. Käytössä tällä hetkellä fujitsun läppäri ja windows vista premiun. Vika vistassa?
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: 200 : Can't write program!

Post by nevssons »

Mazku wrote:Hei!


Eli minulle ilmeni tälllainen viesti aina, kun yritän suorittaa ohjelmaa tai rakentaa exeä. Aluksi cb toimi moitteetta mutta sitten jostain syystä se e enää toimi...
Kyseinen virheilmoitus on 200 : Can't write program!

Olen käynnistellyt koneen uudelleen, asentanut cbnkin uudestaan mutta mikään ei vain auta. Missä vika? XPllä ja pöytäkoneella cb toimii, tai on ainakin toistaiseksi toiminut moitteetta. Käytössä tällä hetkellä fujitsun läppäri ja windows vista premiun. Vika vistassa?
Oletko järjestelmävalvoja?
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: 200 : Can't write program!

Post by Myst!c »

Mazku wrote:Hei!


Eli minulle ilmeni tälllainen viesti aina, kun yritän suorittaa ohjelmaa tai rakentaa exeä. Aluksi cb toimi moitteetta mutta sitten jostain syystä se e enää toimi...
Kyseinen virheilmoitus on 200 : Can't write program!

Olen käynnistellyt koneen uudelleen, asentanut cbnkin uudestaan mutta mikään ei vain auta. Missä vika? XPllä ja pöytäkoneella cb toimii, tai on ainakin toistaiseksi toiminut moitteetta. Käytössä tällä hetkellä fujitsun läppäri ja windows vista premiun. Vika vistassa?
Kaverillani ja monilla muilla myös ilmennyt samantyyppisiä ongelmia, aina vistassa vika ja mukana tulee yleensä F-Secure paketti, jos sinulla on F-Secure niin käytä sitä kiinni ja äkkiä cb päälle ja jos auttaa niin vika on löytynyt. :)

En kyllä tiedä miten vikaa ei ilmenisi jos F-Secure olisi päällä.
Every Legend Has A Start!
Marcoder
Active Member
Posts: 120
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: 200 : Can't write program!

Post by Marcoder »

Sama ilmoitus tulee XP:ssä silloin jos ohjelma on jo käynnissä (ajettu F5:llä) ja yritetään käynnistää ohjelma CB:stä uudestaan.
Hastala Vistassa tuo herja tulee vaikka ohjelma ei olisikaan käynnissä. Lääkkeeksi toimii se että ajaa ohjelmaa adminina tai parempi ratkaisu, johon itse päädyin, on käyttiksen päivittäminen XP:ksi.
Niilo93
Newcomer
Posts: 2
Joined: Sat Nov 03, 2007 2:43 pm

Re: 200 : Can't write program!

Post by Niilo93 »

Itellä on myös käyttöjärjestelmänä vista ja oli samanlainen ongelma.
CB:n saat toimimaan kun painat cbeditor.exestä "ominaisuudet" sieltä "yhteensopivuus" ja sitten "Suorita tämä ohjelma järjestelmänvalvojana" ja pitäs toimia.
Mazku
Newcomer
Posts: 12
Joined: Wed Mar 12, 2008 11:33 am

Re: 200 : Can't write program!

Post by Mazku »

Jees, kiitoksia!

Ongelma ei ollu käyttiksessä vaan käyttäjässä, enpä huomannu tuota että itseltä puuttui oikeuksia. Nyt toimii moitteetta ;)
Niko40
Newcomer
Posts: 8
Joined: Wed Jan 23, 2008 7:28 pm

Re: 200 : Can't write program!

Post by Niko40 »

Tällä tavalla saa aina cb editoria avatessa painaa "Salli" Ellei sitten tuo UAC oo pois käytöstä.
Itse sain CB:n toimimaan täydellisesti vistalla kuin XP:llä menemällä sinne mihin cb on asennettu.

Eli siis. Normaalisti menee näin.
1. Mene: "C:\Program Files\" ja etsi coolbasic kansio.
2. Oikealla hiiren painikkeella ominaisuudet.
3. Välilehti "Suojaus" -> Puolessa välin ikkunaa on kohta "Muokkaa", paina sitä.
4. Avautuvassa ikkunassa paina: users (<koneen nimi>\users).
5. Kun se on valittuna, alapuolella näkyy Käyttöoikeudet: Users. Samalla rivillä myös "Salli" ja "Estä".
6. Paina rasti ruutuun "Täydet oikeudet" kohdalle "Salli".
7. OK ja OK. Vastaa hyväksyvästi kaikkiin kysymyksiin.
8. Käytä CB:tä.

64 bittisellä vistalla normaali polku on "C:\Program Files (x86)\". "C:\Program Files\" on varattu ilmeisesti 64 bittisille ohjelmille.
Post Reply