Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Myst!c »

Akatsuki wrote:
koodaaja wrote:No muokkasinpa siitä sitten tuollaisen:

Code: Select all

ajastin = Timer()

Repeat
    If Timer() - ajastin < 1000 Then Text 10, 10, "Kuiva esimerkkiteksti"
    If Timer() - ajastin > 5000 Then ajastin = Timer()
    DrawScreen
Forever
Eli kun ajastin on kulkenut alle sekunnin, (1 sec = 1000 millisekuntia, Timer() siis antaa arvot millisekunteina) teksti näkyy, ja viiden sekunnin jälkeen se nollataan. Eli vastaavat arvot tapauksessasi olisivat 1000 ja 21 000, jolloin ensin näytettäisiin teksti ja odotettaisiin 20 sec, sitten teksti uudelleen jne.
Kiitos taas kerran :D
Nyt toimii! Kohta taas yritän jotain kysyy :roll:
Onks muuten tekstipohjainen peli helppo muuttaa kuvalliskesi?
Ei koska joudut tekemään tekoälyt ja kaikki, animaatiot jne. :P

EDIT: Siis jos otetaan projektisi isovuus huomioon. :)
Every Legend Has A Start!
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Akatsuki »

Nyt sitten sirryin siihen alkuperäiseen projectiin... Ja taas olis pari neuvoo paikallaan:

1. No nyt haluasin sitä kauppaa ja inventorya opiskella tekemään!

2. Mikäs on kun teen ekaa animaatioo(paskomista) niin saan muuten toimiin mutta kun sen pitäis vaihtaa se animaatio niin tulee Memory acces violate... Koodi:

Code: Select all

kehys=LoadImage("kehys.bmp")
    kehyspaksuus=29
    
        DrawToImage kehys
Box kehyspaksuus,kehyspaksuus,29-kehyspaksuus*2,29-kehyspaksuus*2,1
DrawToScreen 

pet1=LoadAnimObject("pet1.bmp",47,51,0,13)
MaskObject pet1,cbMagenta
ObjectRange pet1,30,51

poop=LoadAnimObject("poop.bmp",47,51,0,13)
ShowObject poop, OFF 
MaskObject poop,cbMagenta
ObjectRange poop,30,51

poop=Timer()

Repeat 
        DrawImage kehys, 0,0
LoopObject pet1,0,13,0.20,OFF

If Timer()> poop+5000 Then
ShowObject pet1, OFF
ShowObject poop, ON
poop=Timer()
EndIf 



Return 
 
DrawScreen 

Forever 
Sain muuten nääs toimiin sen hauskan reunuksen :D
Älä kysy multa!
Eräs cb koodaaja
Active Member
Posts: 126
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Eräs cb koodaaja »

Muuttujaan poop ladataan ensin animoitu objekti, jonka jälkeen siitä tehdään timer. Loopissa yrität showobjectilla näyttää objektia poop, joka on timer. Vaihda tuo timerin muuttuja vaikka poop_timer:iksi
EDIT:

Loopissta on ylimääräinen return

Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Akatsuki »

Eräs cb koodaaja wrote:Muuttujaan poop ladataan ensin animoitu objekti, jonka jälkeen siitä tehdään timer. Loopissa yrität showobjectilla näyttää objektia poop, joka on timer. Vaihda tuo timerin muuttuja vaikka poop_timer:iksi
EDIT:

Loopissta on ylimääräinen return

Juu nyt toimii! :D
Thanks!

Edit: No mitenkäs mää saan sillain että kun se on suorittanut animaation missä se paskaa niin sitten se menee takas siihen normaaliin animaatioon ja paskakasa jää vaan lattialle???
Älä kysy multa!
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Akatsuki »

Taas tarvis vähän neuvoja!

1. Mitenkäs sellaisen kaupan ja repun(inventoryn) sais tehtyä?

2.
Edit: No mitenkäs mää saan sillain että kun se on suorittanut animaation missä se paskaa niin sitten se menee takas siihen normaaliin animaatioon ja paskakasa jää vaan lattialle???
3. Jonkinlainen ikä mittari... Niinkuin joku kuva joka koko ajan menee ylöspäin ja siinä vieressä sitten että minkä ikäinen lemmikki on... Ja sitten kun se on vaikka 10 niin se kehittyy "eteenpäin" ikä kaaressa(toisin sanoen kasvaa)...

Kiitos jos viittite vielä minua auttaa :D
Ette varmaan itse kun opiskelitte CB:tä niin kysellyt näin paljoa??? :roll:
Älä kysy multa!
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Myst!c »

Akatsuki wrote:Taas tarvis vähän neuvoja!

1. Mitenkäs sellaisen kaupan ja repun(inventoryn) sais tehtyä?

2.
Edit: No mitenkäs mää saan sillain että kun se on suorittanut animaation missä se paskaa niin sitten se menee takas siihen normaaliin animaatioon ja paskakasa jää vaan lattialle???
3. Jonkinlainen ikä mittari... Niinkuin joku kuva joka koko ajan menee ylöspäin ja siinä vieressä sitten että minkä ikäinen lemmikki on... Ja sitten kun se on vaikka 10 niin se kehittyy "eteenpäin" ikä kaaressa(toisin sanoen kasvaa)...

Kiitos jos viittite vielä minua auttaa :D
Ette varmaan itse kun opiskelitte CB:tä niin kysellyt näin paljoa??? :roll:
Oikeasti.. Pysyt kokoajan neuvoja, ei pahalla:

Kysyt että mitenkä tehään se ja se, sinua neuvotaan, et ymmärrä = saat koodia joista tulee lisää kysymyksiä... :/
Yrittäisit jotain helppoa ensin..
Every Legend Has A Start!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Koodiapina »

Kysymyksistäsi huomaa, että et ole avannutkaan manuaalia. Nyt näytät tekevän pelisi pelkällä copypastella.

EDIT: Mystic ehti ensin. Tämän siitä saa kun miettii 10 minuuttia sanoa kahta lausetta niin, että ne eivät loukkaa.
Last edited by Koodiapina on Sat Feb 23, 2008 9:09 pm, edited 2 times in total.
Akatsuki
Member
Posts: 56
Joined: Thu Jan 03, 2008 1:39 pm
Location: Ylöjärvi
Contact:

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Akatsuki »

Myst!c wrote:
Oikeasti.. Pysyt kokoajan neuvoja, ei pahalla:

Kysyt että mitenkä tehään se ja se, sinua neuvotaan, et ymmärrä = saat koodia joista tulee lisää kysymyksiä... :/
Yrittäisit jotain helppoa ensin..
No joo... Ehkä menen vähän yli taitojeni... Eli teen vaikka jonkun ylhäältä/sivulta päin kuvatun räiskinnän ilman aseen vaihtoja sun muita... Siihen pystyn taidoillani tällä hetkellä :roll:
Oon aika huono tässä koodauksessa mutta niinkuin ajastimen olen oppinut tässä ihan teidän neuvoista...
Perhana kun en oikein tiedä että mistä opiskelis tätä koodausta... Taidot ei riitä just minkään pelin tekoon ja Learning Centerit
oon hakannut läpi kahteen kertaan... (joitain asioita en siltikään ymmärrä :D )
Älä kysy multa!
Eräs cb koodaaja
Active Member
Posts: 126
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Eräs cb koodaaja »

Learning Centereissä on analyysi koodin alla, jossa on selitetty kaikki koodista. Itselläni oli aikoinaan sama ongelma, etten ymmärtänyt kaikkea, mutta etsin komennoista ne, mitä en ymmärtänyt ja opin sitä kautta. Testi/harjoituskoodin pätkiä oli rapeat 50 enne ekaa projektia. Copypasten tekeminen on kaikkein vaikein ja kysymyksiä aiheuttava tapa tehdä peliä.(Kokemusta on, kun Vouldenhoul aloitti koodaamaan kaikki julkaistut Drahtlosen projektit, maveja tuli mutta vikaa ei löytynyt)
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by nevssons »

Innostuimpa tekee ite tollasen :D

Code: Select all

ikä=Rand (1,14)
Text 10,10,"Sinulla on koira joka on "+ikä
Text 234,10,"vuotta vanha."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen 
WaitKey

kr=6

vaihe1: 

If van=10 Then
ikä=ikä+1
van=0
Goto synttäri
EndIf

If ikä=15 Then Goto vkuolema

van=van+1

ei5:

ran=Rand(1,7)
Select ran
Case 1
Goto sairaus
Case 2
Goto hätä
Case 3
Goto pissi
Case 4
Goto kakki
Case 5
If ikä=14 Then Goto vkuolema Else Goto ei5
Case 6
Goto nälkä
Case 7
Goto vesi
End Select


synttäri:
Text 10,10,"Koirallasi on synttärit"
Text 10,20,"Koirasi on nyt "+ikä
Text 152,20,"vuotta vanha."
Text 10,40,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen 
WaitKey
Goto vaihe1

ruoka:
Text 10,10,"Koiranruoka on loppu."
Text 10,30,"1. Osta lisää"
Text 10,40,"2. Älä osta"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey() 
Select key
Case 49
Goto orjask
Case 50
Goto kuolema
Default 
Goto ruoka
End Select 

orjask:
Text 10,10,"ostit ruokaa ja annoit sitä koirallesi."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen 
WaitKey
Goto vaihe1

vesi:
Text 10,10,"Koirallasi on jano eikä kipossa ole vettä."
Text 10,30,"1. Anna koiralle vettä"
Text 10,40,"2. Älä tee mitään"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey() 
Select key
Case 49
Goto vesi2
Case 50
Goto kuolema
Default 
Goto nälkä
End Select 

vesi2:
Text 10,10,"Annoit koiralle vettä."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen 
WaitKey
Goto vaihe1

nälkä:
Text 10,10,"Koirallasi on nälkä"
Text 10,30,"1. Anna koiralle ruokaa"
Text 10,40,"2. Älä tee mitään"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey() 
Select key
Case 49
kr=kr-1
If kr=0 Then Goto ruoka Else Goto nalka2
Case 50
Goto kuolema
Default 
Goto nälkä
End Select 

nalka2:

Text 10,10,"Annoit koiralle ruokaa."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen 
WaitKey
Goto vaihe1

hätä:
Text 10,10,"Koirasi tahtoo ulos."
Text 10,30,"1. Vie koira ulos"
Text 10,40,"2. Älä tee mitään"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey() 
Select key
Case 49
Goto lenkiltä
Case 50
Goto päästö
Default 
Goto hätä
End Select 

lenkiltä:
Text 10,10,"Tulit juuri lenkiltä."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen 
WaitKey
Goto vaihe1

päästö:
ran=Rand(1,3)
Select ran
Case 1
Goto kakki
Case 2
Goto pissi
Case 3
Goto vaihe1
End Select

kakki:
Text 10,10,"Koirasi kakki lattialle."
Text 10,30,"1. Siivoa jäljet"
DrawScreen 
WaitKey 
key=GetKey() 
Select key
Case 49
Goto jätös
Default 
Goto kakki
End Select 

jätös:
Text 10,10,"Siivosit jätökset."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen 
WaitKey
Goto vaihe1

pissi:
Text 10,10,"Koirasi pissi lattialle."
Text 10,30,"1. Siivoa jäljet"
DrawScreen 
WaitKey 
key=GetKey() 
Select key
Case 49
Goto jätös
Default 
Goto pissi
End Select 

sairaus:
Text 10,10,"Koirasi on sairas."
Text 10,30,"1. Vie koira sairaalaan"
Text 10,40,"2. Anna koiran kuolla"
DrawScreen
WaitKey 

key=GetKey() 
Select key
Case 49
Goto sairaala
Case 50
Goto kuolema
Default 
Goto sairaus
End Select 

sairaala:
ran=Rand(1,10)
Select ran
Case 1
Goto kuolema
Default 
Goto parani
End Select

parani:
Text 10,10,"Koirasi parani."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen 
WaitKey
Goto vaihe1

kuolema:
Text 10,10,"Koirasi valitettavasti kuoli."
Text 10,30,"1. Aloita uusi peli"
Text 10,40,"2. Lopeta peli"
DrawScreen
WaitKey 

key=GetKey() 
Select key
Case 49
Goto Alku
Case 50
End 
Default 
Goto kuolema
End Select 

vkuolema:
Text 10,10,"Koirasi valitettavasti kuoli vanhuuteen."
Text 10,30,"1. Aloita uusi peli"
Text 10,40,"2. Lopeta peli"
DrawScreen
WaitKey 

key=GetKey() 
Select key
Case 49
Goto Alku
Case 50
End 
Default 
Goto kuolema
End Select 
EDIT:

puolessa tunnissa koodattu

Last edited by nevssons on Tue Feb 26, 2008 4:09 pm, edited 1 time in total.
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by MaGetzUb »

Tein tässä oman koodin, en sitten ota mitään vastuuta tästä, koska en päässyt edes testaamaan tätä.

Code: Select all


Repeat
Text 0,0,"1. Kissa, 2. Koira"
Locate 0,15
Pet = Input("Valitse eläin: ")
Select Pet
Case 1
Goto koira
Case 2
Goto kissa
endselect 
Drawscreen 
Forever 
kissa:
repeat
Text 0,0,"Valitsit kissan!"
if Rand(60000) = 30000 then 
Text 0,15,"Kissasi maukuu iloisesti!"
endif 
If rand(60000) = 30000 then 
Text 0,30,"Kissasi ruikaisi ison läjän lattialle, siivoa se heti!"
endif 
text 0,45,"Paina esc:iä sammuttaaksesi pelin."
Until keyhit(1)
koira:
repeat
Text 0,0,"Valitsit koiran!"
if Rand(60000) = 30000 then 
Text 0,15,"Koirasi Haukkuu iloisesti!"
endif 
If rand(60000) = 30000 then 
Text 0,30,"Koirasi ruikaisi ison läjän lattialle, siivoa se heti!"
endif 
text 0,45,"Paina esc:iä sammuttaaksesi pelin."
Until keyhit(1)
Toivottavasti koodi toimi, ja oivalsti jotain, vaikka kommentit puuttuu. :P:D
Last edited by MaGetzUb on Tue Feb 26, 2008 6:12 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by Koodiapina »

Ei toimi ainakaan mulla. Jämähti vaan paikoilleen kun valitsin kissan.
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by tuhoojabotti »

pitää olla if keyhit(cbkeyreturn) silloin terkistetaan ja closeinput puuttuu ja kissasta ja koirasta puuttuivat drawscreenit :D
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Haatsava peliprojecti(minulle) nimeltä Pet!

Post by MaGetzUb »

Voih, niinhän ne drawscreenit puuttuivatkin. :D Hyvin huomattu TuhoojaBotti. Tuo mun koodi on koodattu alle 1:30min. :P
EDIT:

Niinhän se closeinput:tikin.

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Post Reply