Soldat

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Yks tyyppi

Soldat

Post by Yks tyyppi »

Teen samanlaista peliä kun Soldat, ni miten saa sen käden liikkumaan sillee niinku siinä, sillee hienosti. Tajusitte varmaa. Että se on siinä vartalossa kiinni, mutta kääntyy.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Soldat

Post by Myst!c »

Yks tyyppi wrote:Teen samanlaista peliä kun Soldat, ni miten saa sen käden liikkumaan sillee niinku siinä, sillee hienosti. Tajusitte varmaa. Että se on siinä vartalossa kiinni, mutta kääntyy.
Tee vartalo ja kädet eri muuttujina. :)

Alottelijana (kuten minä) En suosittele vielä tämmösiin hommiin mutta katso komento cloneobjectposition.
Sillä se onnistuu ja parilla muulla komento rivillä ja sitten siitä että se katsoo esim. hiireen päin, cbkk
taitaa olla funktio siitä. :)
http://cbkk.systec.fi/index.php
Every Legend Has A Start!
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Soldat

Post by regalis »

Soldatissa käsien liikutus on toteutettu Ragdoll-tekniikalla, eli kädet asetetaan aseissa olevien "tarttumispisteiden" perusteella oikeisiin asentoihin. Oletan, että taitosi eivät riitä siihen, joten kannattaa tehdä se laittamalla käsi pelaajan päälle CloneObjectPositionilla ja kääntämällä se oikeaan kulmaan vaikka tuolla Myst!cin linkittämällä funktiolla.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Soldat

Post by Myst!c »

regalis wrote:Soldatissa käsien liikutus on toteutettu Ragdoll-tekniikalla, eli kädet asetetaan aseissa olevien "tarttumispisteiden" perusteella oikeisiin asentoihin. Oletan, että taitosi eivät riitä siihen, joten kannattaa tehdä se laittamalla käsi pelaajan päälle CloneObjectPositionilla ja kääntämällä se oikeaan kulmaan vaikka tuolla Myst!cin linkittämällä funktiolla.
Tuosta funktiosta että se pitää etsiä vielä tuolta cbkk:sta joten tässä on linkki jahka olen saanut etsittyä:

EDIT: Löytyi. :) : http://cbkk.systec.fi/koodi.php?id=98
Every Legend Has A Start!
Yks tyyppi

Re: Soldat

Post by Yks tyyppi »

kiitoksia neuvoista.
Yks tyyppi

Re: Soldat

Post by Yks tyyppi »

Siinä 14th black crusadessa, ni teittekö sen tekijät sen käden liikkumisjutun miten? ai tolleen miten tässä topicissa on neuvottu?
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Soldat

Post by Myst!c »

Yks tyyppi wrote:Siinä 14th black crusadessa, ni teittekö sen tekijät sen käden liikkumisjutun miten? ai tolleen miten tässä topicissa on neuvottu?
Enpä usko jos Regalis ( 14th bc ) tekijä mainitsee ragdoll tekniikan, luultavasti hän käyttää sitä mutta suosittelen sinun alkuun käyttämään cloneobjectpositionii. :)
Every Legend Has A Start!
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Soldat

Post by Pate5 »

Ei tuossa 14th bc:ssä ole radgoll-tekniikkaa käytetty. Ase laitetaan käden päälle, ja olkapäästään käätyvä käsi laitetaan oikealle kohdalle.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Soldat

Post by regalis »

Myst!c wrote:Enpä usko jos Regalis ( 14th bc ) tekijä mainitsee ragdoll tekniikan, luultavasti hän käyttää sitä)
14th BC:ssä käsi tehdään ihan vain siirtämällä se pelihahmon kohdalle ja kääntämällä hiirtä kohti, kuten Pate5 jo sanoi.

Kannattaa muuten tehdä käsi-tiedosto niin että olkapää (tai minkä kohdan ympärillä käden haluaa pyörivän) on kuvan keskellä.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Soldat

Post by Myst!c »

regalis wrote:
Myst!c wrote:Enpä usko jos Regalis ( 14th bc ) tekijä mainitsee ragdoll tekniikan, luultavasti hän käyttää sitä)
14th BC:ssä käsi tehdään ihan vain siirtämällä se pelihahmon kohdalle ja kääntämällä hiirtä kohti, kuten Pate5 jo sanoi.

Kannattaa muuten tehdä käsi-tiedosto niin että olkapää (tai minkä kohdan ympärillä käden haluaa pyörivän) on kuvan keskellä.
Niin tai liikutetaan loopissa käsi oikeaan kohtaan. :)
Every Legend Has A Start!
Post Reply