Page 1 of 1
Datakerroksesta tilen numero
Posted: Fri Feb 01, 2008 6:42 pm
by iTKEVAnAKKI
Eli jos pelissäni joutuu 3-datakerroksen kohalle, pitäisi tämän TILEN kohdalle tulla törmäyskerros. Eli miten saan tämän tilen selville että voin muokata sitä editmapilla?
EDIT: Tiedän kyllä yhden keinon mutta se on epävarma(koska pyöristetään)
Re: Datakerroksesta tilen numero
Posted: Fri Feb 01, 2008 6:56 pm
by tuhoojabotti
SDK:ssa on hyvät tilemappi funktiot joilla voi asettaa tilen objektin kohdalle
Re: Datakerroksesta tilen numero
Posted: Fri Feb 01, 2008 7:02 pm
by Jonez
Tällaisella sain itse toimimaan... En sitten tiedä jos mapin kokoa muuttaa... En muista asiasta paljoa mitään. Tää ei kuitenkaan toimi jos jostain syystä siirrät mapin pelimaailman 0-pisteiden miinuspuolelle.
Code: Select all
SCREEN 800, 600
map = MakeMap( 10, 10, 32, 32 )
set = LoadImage( "media\tileset.bmp" )
PaintObject map, set
For x = 1 To 10
For y = 1 To 10
If x = 5 And y = 5 Then
EditMap map, 0, x, y, 5
EditMap map, 3, x, y, 3
Else
EditMap map, 0, x, y, 4
EndIf
Next y
Next x
Repeat
TranslateCamera ( RightKey() - LeftKey() ) * 5, ( UpKey() - DownKey() ) * 5
tileX = ( ObjectSizeX( map ) / 2 + MouseWX() ) / 32 + 1
tileY = ( ObjectSizeY( map ) / 2 - MouseWY() ) / 32 + 1
If GetMap2( 3, tileX, tileY ) = 3 Then Text 20, 60, "TÖRMÄYS!"
Text 20, 20, tileX + " | " + tileY
DrawScreen
Forever
Edit. Ja mavia saattaa heittää jos yrität lukea mapin ulkopuolelta. Itsellä ei kuitenkaan sanonut mitään asiasta.
Re: Datakerroksesta tilen numero
Posted: Fri Feb 01, 2008 9:30 pm
by iTKEVAnAKKI
Kiitos jonez! Toimi pienellä viilaamisella
En tiiä mikä tossa SDKn jutussa oli vikana mutta ei todellakaan toiminut...