lyönti

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
naabster
Member
Posts: 56
Joined: Sat Sep 22, 2007 10:10 am

lyönti

Post by naabster »

kuinka saan jonkun oma tekemän ukon lyömään niin että nyrkki liikkuu hitusen eteenpäin ja palaa takaisin :o
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: lyönti

Post by Misthema »

Piirrä animaatio jossa se nyrkki liikkuu? Vähän turhan typerä ongelma btw..
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: lyönti

Post by tuhoojabotti »

tai teet nyrkki objektin moveobject kunnes max etäisyys sitten moveobject takaisin piilota nyrkki :P
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: lyönti

Post by Myst!c »

Misthema wrote:Piirrä animaatio jossa se nyrkki liikkuu? Vähän turhan typerä ongelma btw..
Mm niin ja voisit vaikka katsoa oppitunnin 19. jossa opetetaan animointi. :)
Every Legend Has A Start!
naabster
Member
Posts: 56
Joined: Sat Sep 22, 2007 10:10 am

Re: lyönti

Post by naabster »

miten siis saan erillisen nyrkki objectin liikkumaan eteen ja takaisinkun painan esim. spacea 8-)
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: lyönti

Post by duck »

naabster wrote:miten siis saan erillisen nyrkki objectin liikkumaan eteen ja takaisinkun painan esim. spacea 8-)

Code: Select all

nyrkki=loadobject ("nyrkki",360)
ukko=loadobject ("ukko",360)

repeat


if keyhit(cbkeyspace) then moveobject nyrkki,20

cloneobjectposition nyrkki,ukko
cloneobjectorientation nyrkki,ukko

drawscreen
forever
kokeile jos toimis :)
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: lyönti

Post by Koodiapina »

duck wrote:

Code: Select all

nyrkki=loadobject ("nyrkki",360)
ukko=loadobject ("ukko",360)
repeat
if keyhit(cbkeyspace) then moveobject nyrkki,20
cloneobjectposition nyrkki,ukko
cloneobjectorientation nyrkki,ukko
drawscreen
forever
kokeile jos toimis :)
Tuo ei toimi kenenkään koneella...
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: lyönti

Post by Ilmuri »

Grandi wrote:
duck wrote:

Code: Select all

nyrkki=loadobject ("nyrkki",360)
ukko=loadobject ("ukko",360)
repeat
if keyhit(cbkeyspace) then moveobject nyrkki,20
cloneobjectposition nyrkki,ukko
cloneobjectorientation nyrkki,ukko
drawscreen
forever
kokeile jos toimis :)
Tuo ei toimi kenenkään koneella...
Herra on hyvä ja laittaa merkkijonoihin oikeat tiedostonimet.. itse.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: lyönti

Post by Pate5 »

Ilmuri wrote:
Grandi wrote:
duck wrote:

Code: Select all

nyrkki=loadobject ("nyrkki",360)
ukko=loadobject ("ukko",360)
repeat
if keyhit(cbkeyspace) then moveobject nyrkki,20
cloneobjectposition nyrkki,ukko
cloneobjectorientation nyrkki,ukko
drawscreen
forever
kokeile jos toimis :)
Tuo ei toimi kenenkään koneella...
Herra on hyvä ja laittaa merkkijonoihin oikeat tiedostonimet.. itse.
Ei tuo toimi, vaikka laittaisi oikeat tiedostonimet. Ei, vaikka ne laittaisi itse.

Loopissa, jos painaa välilyöntiä, nyrkki menee 20 pikseliä ukon eteen. Sen jälkeen nyrkki laitetaan takaisin ukon päälle. Tuon saisi toimimaan laittamalla tuon lyöntirivin cloneobjectpositionin- ja orientationin jälkeen
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: lyönti

Post by Jonez »

Totta, mutta senkin jälkeen nyrkkiä siirrettäisiin vain yhden framen ajan ja se näyttäisi tyhmältä.

Tässä esimerkkiversio, kun mä tykkään antaa näitä valmiita koodinpätkiä. Koodissa olevat x ja y ovat olevinaan sen ukko-objektin x- ja y-koordinaatit.

Code: Select all

FrameLimit 40

oikea = LoadObject( "media\cow.bmp" )
vasen = CloneObject( oikea )
MirrorObject vasen

ShowObject oikea, OFF : ShowObject vasen, OFF

nyrkki = MakeObject()
PaintObject nyrkki, oikea

x = 0
y = 0
pituus = 100
nopeus = 20
suunta = -1
Repeat
    If KeyHit( cbkeyspace ) Then
        lyö = 1
    EndIf
    
    If lyö <> 0 Then
        lyö = lyö + nopeus
        If lyö > 360 Then lyö = 0
    EndIf
    
    If KeyHit( cbKeyLeft ) And lyö = 0 Then 
        suunta = 1
        PaintObject nyrkki, vasen
    ElseIf KeyHit( cbKeyRight ) And lyö = 0 Then
        suunta = -1
        PaintObject nyrkki, oikea
    EndIf
    
    //Asetellaan nyrkki oikealle paikalleen
    PositionObject nyrkki, x - ( pituus * suunta ) + Cos( lyö ) * pituus * suunta, y
            
    Text 20, 20, lyö
    DrawScreen
Forever
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: lyönti

Post by Koodiapina »

Ilmuri wrote:Herra on hyvä ja laittaa merkkijonoihin oikeat tiedostonimet.. itse.
Ei sitten juolahtanut mieleen, että huomasin tosta koodista muitakin vikoja?

Tuo Jonezin versio näyttää aika hyvältä. Ei tuota varmaan tuon pienemmällä koodilla saisikaan. Ja kun joku sanoi alussa, että turha ongelma niin ei se pakosti aloittelijalle ole. Ite en ois osannu alussa mitään tollasta aatellakkaan ja animaatiotkin olivat täyttä hepreaa.
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: lyönti

Post by tuhoojabotti »

tein pienemmällä koodilla tuommoisen mutta noissahan on se ongelma että jos ukko liikku niin nyrkki jää ukon taakse ellei pistä ukokn kohtaa ja liikuta tietty määrä yms. yllättävän vaikeaa noin yksinkertaiseksi asiaksi ;)
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Post Reply