Page 1 of 1

Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 5:59 pm
by FuJi
Jos minulla on joku hieno väri esim. photoshopissa niin miten saan sen värin käyttöön CoolBasicissa?
Siis tarkoitan sitä, kun photoshopissa saa valittua ne värit ja jos olen löytänyt siitä jonkun hienon värin ja haluaisin sen peliini, mistä näen ne numerot, jotka täytyy koodiin laittaa, jotta se väri olisi pelissä?

Toivottavasti joku ymmärsi.

Taisin selitää aika epäselvästi (?)

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 6:13 pm
by TheFish
En ole photoshoppiin tutustunut, mutta siellä on varmasti jossain joku ikkuna/popup ikkuna, jossa näkyy valittu väri. Mikäli siellä on kohdat "red", "green" ja "blue" taikka "punainen", "vihreä" ja "sininen" (tai rgb/pvs), niin ne on ne numerot jotka laitat color komennon kanssa (tuossa järjestyksessä). Ainakin paintissa pitää tuplaklikata väriä ja valita alhaalta ne nuolet että saa rgb arvot näkyviin.

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 6:22 pm
by leonarven
Itselläni on Adobe Photoshop Elements 5.0. Siinä homma hoituu näin:
  • Valitset värin pipetillä(Eyedropper tool).
    kaksoisnäpäytät pääväriä(foreground color), joka näkyy (elementsissä) vasemmassa reunassa olevassa valikossa alimmaisena. laatikko vasemmasta alkulmastaan toisen laatikon päällä
    Avautuu värinvalintaikkuna (Color picer) siinä näkyy R, G ja B omissa formeissaan.

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 6:49 pm
by FuJi
Juu, kiitos.

Minulla on vielä toinenkin ongelma: Olen tehnyt kuvan, joka on laatikko. Laatikon pitäisi tulla "menun" taustalle, eli siis nappeja tulee siihen päälle. Yritin sellaista tehdä, mutta tuli MAV.

Tässä tiedoston koodi:

Code: Select all

FrameLimit 40 //rajoitetaan nopeutta

SCREEN 750,500 //vaihdetaan peliruudun koko

ClsColor 100,100,100 //menun taustaväri

menu_loota = LoadImage("GFX\boxs\menu.png") //ladataan menun tausta
PositionObject menu_loota, 225,100

Repeat //pääsilmukka



DrawScreen //piirretäään näyttö
Forever


Ja sitten on vielä kolmaskin asia, jota en osaa toetuttaa nimittäin pop-up "error" siis siihen pomppaa kuva, joka on error, ei siis oikea error vaan pelissä esim. "rahat loppu" tjs. Ja tämän errorin tausta olisi myös kuva.

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 6:52 pm
by -Z-
Lataat menu_lootan kuvana, mutta sijoitat sen objektina.

Code: Select all

rahatloppu = loadimage(GFX\rahatloppu.png)
Repeat
    //koodia
    drawgame
    if rahat=0 then 
        DrawImage rahatloppu,0,0
        waitkey
    EndIf
forever

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 7:33 pm
by FuJi
Nyt kun laitoin sen menu_lootan drawimagella niin se vaan vilahtaa ja sitten tulee taustaväri näkyviin :/

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 7:34 pm
by TheDuck
Pistä drawgame drawimagen yläpuolelle.

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 7:38 pm
by FuJi
vlaka wrote:Pistä drawgame drawimagen yläpuolelle.
Ei auttanut. Samalla tavalla välähtää se kuva ja sitten tulee se tautaväri näkyviin.

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 7:39 pm
by koodaaja
-Z- wrote:Lataat menu_lootan kuvana, mutta sijoitat sen objektina.

Code: Select all

rahatloppu = loadimage(GFX\rahatloppu.png)
Repeat
    //koodia
    drawgame
    if rahat=0 then 
        DrawImage rahatloppu,0,0
        waitkey
    EndIf
forever
Mitäs tuo on olevinaan? Siinä ladataan joku omituinen rahojen loppumis-kuva, eikä näyttöä piirretä ikinä. Lisäksi siellä on turha waitkey.

Code: Select all

SCREEN 750, 500
ClsColor 100, 100, 100
menuimg = LoadImage("GFX\boxs\menu.png")

Repeat
    DrawImage menuimg, ScreenWidth()/2 - ImageWidth( menuimg )/2, ScreenHeight()/2 - ImageHeight( menuimg )/2
    'valikkonamiskojen piirtäminen jne.
    Drawscreen
Forever

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 7:51 pm
by FuJi
Kiitos koodaaja. Nyt toimii hyvin.

Re: Väri ongelma

Posted: Wed Aug 29, 2007 8:09 pm
by -Z-
koodaaja wrote: Mitäs tuo on olevinaan? Siinä ladataan joku omituinen rahojen loppumis-kuva, eikä näyttöä piirretä ikinä. Lisäksi siellä on turha waitkey.
Tämä kaveri tässä kysyi nimenomaan, että miten saa "errorin, jos rahat on loppu tjsp." Drawscreen yksinkertaisesti unohtui, kun en tehnyt editorilla, ja waitkeyn idea oli lähinnä se, että kun peli ensin ilmoittaa rahojen olevan loppu, niin ilmoituksen saa näppäimen painalluksesta pois. (Tuollaisenaan iloista näppäimen ränkkäystä jatkuu tosin ajasta iäisyyteen.)