Väri ongelma

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Väri ongelma

Post by FuJi » Wed Aug 29, 2007 5:59 pm

Jos minulla on joku hieno väri esim. photoshopissa niin miten saan sen värin käyttöön CoolBasicissa?
Siis tarkoitan sitä, kun photoshopissa saa valittua ne värit ja jos olen löytänyt siitä jonkun hienon värin ja haluaisin sen peliini, mistä näen ne numerot, jotka täytyy koodiin laittaa, jotta se väri olisi pelissä?

Toivottavasti joku ymmärsi.

Taisin selitää aika epäselvästi (?)

TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Väri ongelma

Post by TheFish » Wed Aug 29, 2007 6:13 pm

En ole photoshoppiin tutustunut, mutta siellä on varmasti jossain joku ikkuna/popup ikkuna, jossa näkyy valittu väri. Mikäli siellä on kohdat "red", "green" ja "blue" taikka "punainen", "vihreä" ja "sininen" (tai rgb/pvs), niin ne on ne numerot jotka laitat color komennon kanssa (tuossa järjestyksessä). Ainakin paintissa pitää tuplaklikata väriä ja valita alhaalta ne nuolet että saa rgb arvot näkyviin.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

User avatar
leonarven
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sun Aug 26, 2007 4:02 pm
Location: Somewhere in Newada

Re: Väri ongelma

Post by leonarven » Wed Aug 29, 2007 6:22 pm

Itselläni on Adobe Photoshop Elements 5.0. Siinä homma hoituu näin:
  • Valitset värin pipetillä(Eyedropper tool).
    kaksoisnäpäytät pääväriä(foreground color), joka näkyy (elementsissä) vasemmassa reunassa olevassa valikossa alimmaisena. laatikko vasemmasta alkulmastaan toisen laatikon päällä
    Avautuu värinvalintaikkuna (Color picer) siinä näkyy R, G ja B omissa formeissaan.

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Väri ongelma

Post by FuJi » Wed Aug 29, 2007 6:49 pm

Juu, kiitos.

Minulla on vielä toinenkin ongelma: Olen tehnyt kuvan, joka on laatikko. Laatikon pitäisi tulla "menun" taustalle, eli siis nappeja tulee siihen päälle. Yritin sellaista tehdä, mutta tuli MAV.

Tässä tiedoston koodi:

Code: Select all

FrameLimit 40 //rajoitetaan nopeutta

SCREEN 750,500 //vaihdetaan peliruudun koko

ClsColor 100,100,100 //menun taustaväri

menu_loota = LoadImage("GFX\boxs\menu.png") //ladataan menun tausta
PositionObject menu_loota, 225,100

Repeat //pääsilmukka



DrawScreen //piirretäään näyttö
Forever


Ja sitten on vielä kolmaskin asia, jota en osaa toetuttaa nimittäin pop-up "error" siis siihen pomppaa kuva, joka on error, ei siis oikea error vaan pelissä esim. "rahat loppu" tjs. Ja tämän errorin tausta olisi myös kuva.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Väri ongelma

Post by -Z- » Wed Aug 29, 2007 6:52 pm

Lataat menu_lootan kuvana, mutta sijoitat sen objektina.

Code: Select all

rahatloppu = loadimage(GFX\rahatloppu.png)
Repeat
    //koodia
    drawgame
    if rahat=0 then 
        DrawImage rahatloppu,0,0
        waitkey
    EndIf
forever
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Väri ongelma

Post by FuJi » Wed Aug 29, 2007 7:33 pm

Nyt kun laitoin sen menu_lootan drawimagella niin se vaan vilahtaa ja sitten tulee taustaväri näkyviin :/

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Väri ongelma

Post by TheDuck » Wed Aug 29, 2007 7:34 pm

Pistä drawgame drawimagen yläpuolelle.
^^

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Väri ongelma

Post by FuJi » Wed Aug 29, 2007 7:38 pm

vlaka wrote:Pistä drawgame drawimagen yläpuolelle.
Ei auttanut. Samalla tavalla välähtää se kuva ja sitten tulee se tautaväri näkyviin.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Väri ongelma

Post by koodaaja » Wed Aug 29, 2007 7:39 pm

-Z- wrote:Lataat menu_lootan kuvana, mutta sijoitat sen objektina.

Code: Select all

rahatloppu = loadimage(GFX\rahatloppu.png)
Repeat
    //koodia
    drawgame
    if rahat=0 then 
        DrawImage rahatloppu,0,0
        waitkey
    EndIf
forever
Mitäs tuo on olevinaan? Siinä ladataan joku omituinen rahojen loppumis-kuva, eikä näyttöä piirretä ikinä. Lisäksi siellä on turha waitkey.

Code: Select all

SCREEN 750, 500
ClsColor 100, 100, 100
menuimg = LoadImage("GFX\boxs\menu.png")

Repeat
    DrawImage menuimg, ScreenWidth()/2 - ImageWidth( menuimg )/2, ScreenHeight()/2 - ImageHeight( menuimg )/2
    'valikkonamiskojen piirtäminen jne.
    Drawscreen
Forever

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Väri ongelma

Post by FuJi » Wed Aug 29, 2007 7:51 pm

Kiitos koodaaja. Nyt toimii hyvin.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Väri ongelma

Post by -Z- » Wed Aug 29, 2007 8:09 pm

koodaaja wrote: Mitäs tuo on olevinaan? Siinä ladataan joku omituinen rahojen loppumis-kuva, eikä näyttöä piirretä ikinä. Lisäksi siellä on turha waitkey.
Tämä kaveri tässä kysyi nimenomaan, että miten saa "errorin, jos rahat on loppu tjsp." Drawscreen yksinkertaisesti unohtui, kun en tehnyt editorilla, ja waitkeyn idea oli lähinnä se, että kun peli ensin ilmoittaa rahojen olevan loppu, niin ilmoituksen saa näppäimen painalluksesta pois. (Tuollaisenaan iloista näppäimen ränkkäystä jatkuu tosin ajasta iäisyyteen.)
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

Post Reply