ampumis ongelma

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
nassi-setä
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:29 pm

ampumis ongelma

Post by nassi-setä » Wed Aug 29, 2007 4:25 pm

mul on ongelma ampumisenkaa ku patii ei tuu
täs on koodii

Code: Select all

Type AMMUS 
    Field obj 
End Type 
Repeat
If KeyDown(2)  Then   
Gosub ammu
EndIf
Gosub ammusten
 

Until EscapeKey()

ammu:
 
reload=0
        luoti.AMMUS = New(AMMUS)
        luoti\obj=CloneObject(pati)
        CloneObjectPosition luoti\obj,ase               
        CloneObjectOrientation luoti\obj,ase           
        reload=5   
        If reload>0 Then reload=reload-1


Return

ammusten:


     
   For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        MoveObject luoti\obj,6
        If  Distance2(pelihahmo,luoti\obj) Then
            DeleteObject luoti\obj 
            Delete luoti 
        EndIf        
    Next luoti
   
   
   Return

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: ampumis ongelma

Post by -Z- » Wed Aug 29, 2007 4:32 pm

Et lataa missään vaiheessa mitään grafiikkaa. Voisi itsekin käydä kerran ajatuksella sen koodinsa läpi ennen postausta.

EDIT: Ja tuossa koodissa on muutenkin ihan Taatanasti virheitä.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

nassi-setä
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:29 pm

Re: ampumis ongelma

Post by nassi-setä » Thu Aug 30, 2007 3:32 pm

joo huamasin yhen pikku virheen toimii
toine kysymys
miten kannattas tehä arpomis tsydeemi?

User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 865
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: ampumis ongelma

Post by Jare » Thu Aug 30, 2007 3:51 pm

nassi-setä wrote: miten kannattas tehä arpomis tsydeemi?
Riippuu aika lailla siitä, mitä aiot arpoa.

Code: Select all

muuttuja = Rand(minimi, maksimi)
Tuo arpoo kokonaisluvun haluamaltasi väliltä

ja

Code: Select all

muuttuja# = Rnd(minimi, maksimi)
tuo taas arpoo desimaaliluvun.

Käytännössä noita kahta voidaan sitten käyttää monimutkaisemmissakin systeemeissä.

nassi-setä
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:29 pm

Re: ampumis ongelma

Post by nassi-setä » Fri Aug 31, 2007 2:15 pm

tein peliini arvonnan joka arpoo vihun sijainnin
sit tuli toine ongelma vihu ei liiku

Code: Select all

If Distance2(vihu,pelihahmo)>500 Then 
   PointObject vihu,pelihahmo
   MoveObject vihu,6
   If ObjectsOverlap(vihu,pelihahmo) Then
   enkku=enkku-1
   EndIf
   
  EndIf

User avatar
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: ampumis ongelma

Post by regalis » Fri Aug 31, 2007 3:19 pm

nassi-setä wrote:If Distance2(vihu,pelihahmo)>500 Then
= Jos vihun ja pelihahmon etäisyys on yli 500...
Kokeile vaihtaa tuo suurempi kuin -merkki pienempi kuin -merkiksi.

nassi-setä
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:29 pm

Re: ampumis ongelma

Post by nassi-setä » Sat Sep 01, 2007 4:53 pm

tässä viimeinen kysymys miten saa aseen vaistuu hiiren rullasta?

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: ampumis ongelma

Post by koodaaja » Sat Sep 01, 2007 5:19 pm

nassi-setä wrote:tässä viimeinen kysymys miten saa aseen vaistuu hiiren rullasta?

Code: Select all

valittuase = valittuase + mousemovez()
Jotkut tykkäävät laittaa tuohon

Code: Select all

valittuase = valittuase + (mousemovez()>0) - (mousemovez()<0)
, mutta itse en ole testattuani huomannut mitään eroa, koska saa aika nopeasti pyöräyttää rullaa, että se yhdessä framessa menee kaksi "nykäystä".

User avatar
Bagard
Newcomer
Posts: 46
Joined: Sun Aug 26, 2007 4:56 pm
Location: Finland

Re: ampumis ongelma

Post by Bagard » Sat Sep 01, 2007 7:46 pm

koodaaja wrote:

Code: Select all

valittuase = valittuase + mousemovez()
Jotkut tykkäävät laittaa tuohon

Code: Select all

valittuase = valittuase + (mousemovez()>0) - (mousemovez()<0)
, mutta itse en ole testattuani huomannut mitään eroa, koska saa aika nopeasti pyöräyttää rullaa, että se yhdessä framessa menee kaksi "nykäystä".
Hiiren säädöistä tuota rullauksen määrää per klikki varmasti voi säätää, sen takia kannattaa käyttää alempaa.

nassi-setä
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:29 pm

Re: ampumis ongelma

Post by nassi-setä » Sun Sep 02, 2007 8:37 pm

Mä en oikee älynny
siis miten saa monta asetta vaihtuu hiiren rullasta
ku tos näyttäs olevan vaa yks

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: ampumis ongelma

Post by koodaaja » Sun Sep 02, 2007 9:15 pm

nassi-setä wrote:Mä en oikee älynny
siis miten saa monta asetta vaihtuu hiiren rullasta
ku tos näyttäs olevan vaa yks
Toki siinä on yksi, käytetään yhtä asetta kerrallaan ;D Ellet halua, että hahmo siis pitää vaikka viittä eri asetta kerralla kädessä. Se on siis sen valitun aseen numero. Sitten ampuessa teet näin:

Code: Select all

Select valittuase
    Case 1
        'ammu aseella 1
    Case 2
        'ammu aseella 2
    'jne...
End Select

nassi-setä
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:29 pm

Re: ampumis ongelma

Post by nassi-setä » Mon Sep 03, 2007 8:37 pm

Miten tää toimis käytännös?

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: ampumis ongelma

Post by koodaaja » Mon Sep 03, 2007 9:43 pm

nassi-setä wrote:Miten tää toimis käytännös?
No voi sun, ylemmässä postissani ON käytännön esimerkki, ei täällä ihan suoraan anneta kaikkea koodia. Eli pistät noihin "ammutaan aseella x" -kohtiin sen aseen ampumiskoodin, luodaan siis uusi pati ja asetetaan se ukon kanssa samaan kohtaan, jos kyseessä on vaikka haulikko, noita luodaan monta kerralla ja jos taas konekivääri, ase potkii ja tähtäys heittää. Eli sinne Select...End Select:iin pistelet niitä aseita, esimerkiksi ase 1 voi olla pistooli, ase 2 haulikko, ase 3 konekivääri ja ase 4 raketinheitin. Sitten, jos namiskaa painetaan ja ase on ladattu, kokeillaan noita ehtoja.

User avatar
Marcoder
Active Member
Posts: 120
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: ampumis ongelma

Post by Marcoder » Tue Sep 04, 2007 2:44 pm

Tein jonkinlaisen esimerkkiohjelman.
viewtopic.php?f=12&t=89

guest

Re: ampumis ongelma

Post by guest » Sun Oct 28, 2007 9:45 pm

nii en nyt muita enää miten tot case tsydeemii käytetää voisitteks vähä valasta asiaa

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: ampumis ongelma

Post by tuhoojabotti » Mon Oct 29, 2007 3:21 pm

select muuttuja (tekstiii tai numeroita ihan sama)
case //verrataan sitä esim case 1 eli jos muuttuja = 1
// tee jotain
case //verrataan tekstiä case "löl" eli jos muuttuja = "löl"
//tee jotain
default //jos mikää ylemmistä case:ista ei pidä paikkaansa niin tämä ehto toteutuu
//tee jotain muuta

jos et tajua niin en voi auttaa!
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

Post Reply