Page 1 of 1

Ruumiita

Posted: Mon Jan 14, 2008 10:09 pm
by ihannyyppä
Eli siis jos aikoo // haluaa tehdä ylhäältäpäin kuvatun räiskintäpelin
niin siinähän kuolee tottakai porukkaa...

pelkkä deleteobject tuntuu tylsältä sillä silloinhan tyyppi johon pati osuu vain katoaa tylysti ruudulta.
jos piirtää ruumiit itse niin mitenkä ne saa toimimaan niin että ne jäisivät kentälle näkyviin eivätkä
katoaisi tyhjyyteen.
jos mahdollista niin miten ne saa vieläpä niin näkymään etteivät ne veisi muistia.

en löytänyt vastauksia foorumilta joten päätin tehä uuen topicin

Re: Ruumiita

Posted: Mon Jan 14, 2008 10:47 pm
by koodaaja
Jos pelisi tausta on kuva, sitten tuo on mahdollista, mutta tilekarttaan et saa ruumiita ilman että ne vievät muistia. Paintobject ja poisto kun katoavat ruudun ulkopuolelle voisi olla kova sana. Jos taustasi on kuva, drawtoimagella pääsee pitkälle.

Re: Ruumiita

Posted: Mon Jan 14, 2008 10:52 pm
by tuhoojabotti
mä hoidan kaikki grafiikka effut partikkeleilla siis omatekemällä järjestelmällä kaikki zombien päät ja kropat lojuu maassa ku vähän tykittää haulikolla :x en tiiä sit ajattelin kyllä sitä ruumiiden ja esmi haulien kuvaan piirtämistä mutta en oo kokeillu sitä viel...

Re: Ruumiita

Posted: Tue Jan 15, 2008 3:10 pm
by Chaksi
Eikös toi onnistu ihan sillain, että kun tarkistat paljonko zombien HP on, jos hp <0, niin et poista objectia, vaan korvaat sen ruumiin kuvalla?

Re: Ruumiita

Posted: Tue Jan 15, 2008 3:20 pm
by koodaaja
Chaksi wrote:Eikös toi onnistu ihan sillain, että kun tarkistat paljonko zombien HP on, jos hp <0, niin et poista objectia, vaan korvaat sen ruumiin kuvalla?
Satakunta ruumiin kuvaa (etenkin jos raajat, pää ja muu ruho ovat erikseen) hidastaa peliä pirusti, juurihan tässä kysyttiin keinoa tämän välttämiseen.

Re: Ruumiita

Posted: Tue Jan 15, 2008 4:30 pm
by otto90x
Olen käyttänyt erään kaverini luona tekemässäni keskitysleiripelissä sellaista systeemiä, että olen piirtänyt ennen pelin alkua kartan kuvaan, joka piirretään kartan päälle. Näin ollen kartan piirto voidaan jättää pois, mutta törmäystunnistus vielä säilyy. Tähän kartasta tehtyyn kuvaan sitten piirretään kaikenlaista kivaa esim. hurmetta, tyhjiä hylsyjä jne. Tosin tämähän ei sitten toimi jos näitä pitäisi vielä voida liikutella ja ongelmaksi saattaa muodostua myös se että sitä kaikkea tavaraa kerääntyy niin paljon, ettei karttaa näe alta.

Re: Ruumiita

Posted: Tue Jan 15, 2008 5:30 pm
by Pate5
Jos zombit muutetaan ruumiiksi, niin kyllä mustia kuluu, kun joka luupissa tarkistetaan, onko zombi kuollut. Itse ainakin ole hylsyishin, vereen, ja ruumiihin käyttänyt semmosista järjestelmää, etää ruumiit luodaan objekteina uuteen tyyppiin. Kun objekteja ei käydä läpi ikinä, se ei hidasta peliä paljon yhtään.

Re: Ruumiita

Posted: Wed Jan 16, 2008 8:09 am
by Pabnih
Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?

Re: Ruumiita

Posted: Wed Jan 16, 2008 8:38 am
by otto90x
Pabnih wrote:Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?
Tuolla pate5:n ehdotuksella kyllä, animoit vain nuo ruumisobjektit.

Re: Ruumiita

Posted: Wed Jan 16, 2008 8:50 am
by ihannyyppä
otto90x wrote:
Pabnih wrote:Onnistuisikohan jonkinlainen häivytys systeemi?
Tuolla pate5:n ehdotuksella kyllä, animoit vain nuo ruumisobjektit.
Kiitän...
Kuitenkin halusin vain kysyä olisiko ollenkaan mahdollista luoda koko kentän ajaksi jäävät ruumiit
"realistisuutta" tuomaan ilman, että muistia menisi niin pirusti, mutta
koska se näyttää olevan mahdotona, kiitän kuitenkin avunnannostanne.
Siirryn siis häivytykseen :)

Re: Ruumiita

Posted: Wed Jan 16, 2008 12:34 pm
by Marcoder
Värkkäsin pientä esimerkkiä NetMatch:in pohjalta. Siinähän ukkelit räjähtävät kappaleiksi kuten myös tässä esimerkissä.
Raadot korjataan kentältä joko ajan, määrän tai molempien ehtojen mukaan.
Koodi on varsin kattavasti kommentoitu ja uskoisin että siitä voi saada jopa jotain hyödyllistä irti. Ei niinkään itse koodina vaan ideoina ja ihan opetusmielessäkin.

Esimerkissä on käytetty NetMatch:in grafiikkaa jonka käyttöoikeudet ovat NetMatch Development Teamilla. Grafiikkaa saa toki käyttää omissa testeissä mutta julkaistavissa ohjelmissa niitä ei tule käyttää.

http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/DeathSample.zip

Re: Ruumiita

Posted: Wed Jan 16, 2008 3:22 pm
by ihannyyppä
Marcoder wrote:Värkkäsin pientä esimerkkiä NetMatch:in pohjalta. Siinähän ukkelit räjähtävät kappaleiksi kuten myös tässä esimerkissä.
Raadot korjataan kentältä joko ajan, määrän tai molempien ehtojen mukaan.
Koodi on varsin kattavasti kommentoitu ja uskoisin että siitä voi saada jopa jotain hyödyllistä irti. Ei niinkään itse koodina vaan ideoina ja ihan opetusmielessäkin.

Esimerkissä on käytetty NetMatch:in grafiikkaa jonka käyttöoikeudet ovat NetMatch Development Teamilla. Grafiikkaa saa toki käyttää omissa testeissä mutta julkaistavissa ohjelmissa niitä ei tule käyttää.

http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/DeathSample.zip
Juu kiitän.

En viitsiny näi piene asian takia pystyttää uutta topikkia mutta:
tein oman tilesetin jossa yhen blokin koko on 20x20 pixeliä ja oon saanu ne justiinsa sen kokosiksikin
sil Stigmatorilla, helppo homma jokane osaa melko varmasti mut ko haluan jonkin blokin ja niin poispäin ni se vetää randomilla vaikkapa seinän sijasta auton!!! :?
Tämä ongelma on vain omalla tilesetilläni...
Ja ei viitsi käyttää Tilesteriä tietyistä syistä :D

EDIT: SAIN JO TOIMIMAAAN ÄLKÄÄ ENÄÄ AUTTAKO, KIITOS :D PITÄÄHÄN SITÄ JOTAKIN ITSE Tehdä