Strategia kyhäelmä kysymy(k)s(iä) *ratkaistu*

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:12 am

Strategia kyhäelmä kysymy(k)s(iä) *ratkaistu*

Post by Rufi »

EDIT:

Ratkaistu

Last edited by Rufi on Mon Dec 31, 2007 1:05 am, edited 4 times in total.
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Objektien sijoittaminen ruudukkoon

Post by koodaaja »

Code: Select all

PositionObject 32*x + 16, 32*y + 16
Siis x ja y ovat tässä ruutujen koordinaatit. Jos nyt käsitin kysymyksen oikein. (ei se tyhmä ollut, mutta ehkä vähän epäselvä ^^ ) Itse tosin suosittelisin strategiaan ( kuten kaikkeen muuhunkin, pois lukien ylhäältä kuvatut räiskinnät ja sivulta kuvatut tasohyppelyt ) kuvapohjaista systeemiä. Mutta kukin tavallaan ;D

ÖffTöpik:
Lol, mahtawa sigi x)
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Objektien sijoittaminen ruudukkoon

Post by -Z- »

"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:12 am

Re: Objektien sijoittaminen ruudukkoon

Post by Rufi »

Njuu viesti oli kyllä aika epäselvä, mutta teenkin sellaisen strategyn, jossa on vain pari ukkoa (4-6), joilla tapellaa, nii tuskinpa enää tällä teenkään mitään :D
Pitänee vaihtaa otsikko, kun tulikin samantien uusi kysymys: Minulla on nuo ukkelit tuossa ruudulla ja haluaisin näkymään aina kyseisen ukon HP:n sen pään yläpuolella, kun hiiri on jonkin heidän päällä. Nämä uggelit ovat lähtöisin tyypistä, jossa on yhtenä kenttänä obj johon kuva ladataan ja hp, jossa on tietenkin sen hp D: Sitten laitoin niihin ObjectPickablet.
Koodi on tälläistä:

Code: Select all

    CameraPick MouseX(), MouseY()

    e=PickedObject()
    For soldier.Unit = Each Unit
    If e Then                                                                                            //TÄMÄ KOHTA HUOM!
        Text ObjectX(soldier\obj), ObjectY(soldier\obj)-10, soldier\hp          //TÄMÄ KOHTA HUOM!
    EndIf                                                                                                  //Ei varmaa tartte sannoo kolmatta kertaa?
        If e And MouseHit(1) Then   
            If e = soldier\obj Then
                soldier\hp = soldier\hp - 1
            EndIf
        EndIf
    next soldier
//omg nuo kommentit meni 'vähän' vääriin paikkoihin :S
Njoo toihan ny on mite sattuu, mutta miten saan tietää, että mikä niistä on niiQ (omg teinix) hiiren alla ja näyttää sen hp sitten..? (toivottavasti ei ole taas liian epäselvä :lol: )
EDIT:

O.o Katsahdin tuon kyhäelmäsi -Z-. Näytti aika kätevältä, pitääpäs tässä tutkia koodiasi, enhän toki halua olla oppimatta pätkän vertaa ja liittää sitä suoraan tähän koodiin ;)

Offtopickable:
Kiits Koodaaja :D


EDIT:

Nyt on kyl hiano otsikko :mrgreen:

[/size]
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Objektien sijoittaminen ruudukkoon

Post by valscion »

Rufi wrote:Koodi on tälläistä:

Code: Select all

...koodia

Code: Select all

    CameraPick MouseX(), MouseY()

    e=PickedObject()
    For soldier.Unit = Each Unit
    If e = soldier\obj Then
        Text ObjectX(soldier\obj), ObjectY(soldier\obj)-10, soldier\hp
        If MouseHit(1) Then   
            soldier\hp = soldier\hp - 1
        EndIf
    EndIf
    next soldier
Siistin vähän tuota koodia ja muutin yhden kohdan. Eikös pitäisi katsoa, että e = soldier\obj ennen kuin kirjoitat tekstiä kyseisen sotilaan yläpuolelle?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:12 am

Re: Strategia kyhäelmä kysymy(k)s(iä)

Post by Rufi »

Njoo kiitoksia vaan, olinpas minä tyhmä, kun en heti hoksannut miten sen näyttäisi... :oops:
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Strategia kyhäelmä kysymy(k)s(iä)

Post by valscion »

Rufi wrote:Njoo kiitoksia vaan, olinpas minä tyhmä, kun en heti hoksannut miten sen näyttäisi... :oops:
Noh noh kyllä se siitä :)

Hups, offtopick...
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Post Reply