olen tekemässä skripti peliä mutta siitä tulee erinlainen kuin siitä pate5 projektista.
minulla on ongelma kun laitan
plaahplaah = "eteen" then
moveobject ukko,1
niin ukko menee vain vähän eteen miten saisin sen ukon liikkumaan koko ajan ja stoppaan.
Sori en oikee osaa selittää.
skripti ongelma
skripti ongelma
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
Re: skripti ongelma
Liikutat objektia vain kerran. Pistä vaikka tämmönen systeemi:
Code: Select all
...
Repeat
If GetWord(kirjotettuskripti$,1)="kävele" Then vauhti=Int(GetWord(kirjotettuskripti,2))
MoveObject ukko,vauhti
...
Forever
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Re: skripti ongelma
ööh tämä ei toimi mulla jos tarkotat näin?
mikähän virhe?
Code: Select all
FrameLimit 40
ukko = LoadObject("media/guy.bmp",360)
kirjotettuskripti$=Input("Sano: ")
Repeat
If GetWord(kirjotettuskripti$,1)="kävele" Then vauhti=Int(GetWord(kirjotettuskripti,2))
MoveObject ukko,vauhti
DrawScreen
Forever
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
Re: skripti ongelma
Inputtia pitää kysyä joka kerta loopissa, jotta pystyisit siihen kirjoittamaan. Kokeiles tälläistä:
P.S.
Sun sigissäs oleva "paras koodi ikinä" toimis ilman DrawScreen komentoakin
Code: Select all
FrameLimit 40
ukko = LoadObject("media/guy.bmp",360)
Repeat
kirjotettuskripti$=Input("Sano: ")
If GetWord(kirjotettuskripti$,1)="kävele" Then vauhti=Int(GetWord(kirjotettuskripti,2))
MoveObject ukko,vauhti
DrawScreen
Forever
Sun sigissäs oleva "paras koodi ikinä" toimis ilman DrawScreen komentoakin
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: skripti ongelma
Skriptit kannattanee tallentaa esim. taulukkoon. Silloin voit kirjoittaa monirivisiä skriptejä. ( tosin pelaaminen menee jo liian nörttiväkertelyksi, jos skriptit kirjoitetaan notepadilla ja itse pelissä vain katsotaan, toimiiko se ja lennosta muuttelukaan ei olisi pahasta.. ehkä. )
CB -ohjelma lakkaa vastaamasta, jos poistat drawscreenin O.o Eli toimii ilman, mutta paljon siistimpää ja loogisempaa pitää drawscreen mukana.OonSuomesta wrote:P.S.
Sun sigissäs oleva "paras koodi ikinä" toimis ilman DrawScreen komentoakin
Re: skripti ongelma
Jaajaa tuota en tiennykään. En vain ole tehnyt sellaista ohjelmaa jossa ei käytettäisi DrawScreeniä pääloopissa.koodaaja wrote:CB -ohjelma lakkaa vastaamasta, jos poistat drawscreenin O.o Eli toimii ilman, mutta paljon siistimpää ja loogisempaa pitää drawscreen mukana.OonSuomesta wrote:P.S.
Sun sigissäs oleva "paras koodi ikinä" toimis ilman DrawScreen komentoakin
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com