Page 1 of 1

Memory acces violation

Posted: Sun Dec 09, 2007 3:47 pm
by Connect

Code: Select all

FrameLimit 40
SetWindow "First game"

Map1 = LoadMap ("media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject map1,0,0,1

 Repeat

ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("media\guy.bmp",72)

RotateObject ukko1, 0
RotateObject ukko2,180

PositionObject ukko1,-150,100
PositionObject ukko2,150,-100

    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
    
    If KeyDown(CbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
    If KeyDown(CbKeyD)Then TurnObject ukko2,-5
    If KeyDown(CbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
    If KeyDown(CbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2

    CloneCameraPosition ukko
    
    DrawScreen
    
Forever    
Tein tollasen koodin ja tulee memory acces violation. Koitin tallentaa koodia, mutta ei auttanut. ??Sori tästä aiheesta mutta kun en löytäny cb:n manuaalista neuvoja.

Re: Memory acces violation

Posted: Sun Dec 09, 2007 3:56 pm
by Pabnih
Voiskos olla kun tuolta CloneCameraPositionista on jäänyt pois tuo ukon numero.

Re: Memory acces violation

Posted: Sun Dec 09, 2007 4:02 pm
by Connect
Pabnih wrote:Voiskos olla kun tuolta CloneCameraPositionista on jäänyt pois tuo ukon numero.
Kiits! nyt se toimii... mutta huonosti silti. :D

Re: Memory acces violation

Posted: Mon Dec 10, 2007 8:27 am
by Pate5
Connect wrote:
Pabnih wrote:Voiskos olla kun tuolta CloneCameraPositionista on jäänyt pois tuo ukon numero.
Kiits! nyt se toimii... mutta huonosti silti. :D
No mistäköhän johtuu? Lataat ukkoja luupissa, vaikka tätä EI pitäisi tehdä missään nimessä. Eli otat nuo ukkojen lataamiset pois luupista niin alkaa toimia paremmin.

Re: Memory acces violation

Posted: Wed Dec 12, 2007 7:42 pm
by valscion
Pate5 wrote:No mistäköhän johtuu? Lataat ukkoja luupissa, vaikka tätä EI pitäisi tehdä missään nimessä. Eli otat nuo ukkojen lataamiset pois luupista niin alkaa toimia paremmin.
Eli toisin sanoen, siirrä tuo Repeat lauseke noiden ukko1=ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72) ja ukko2 = LoadObject ("media\guy.bmp",72) perään. Loopissa (eli repeat lausekkeen sisällä) ei tulisi ladata mitään tietoja kovalevyltä.

Re: Memory acces violation

Posted: Tue Dec 18, 2007 6:25 pm
by esa94
OonSuomesta wrote:
Pate5 wrote:No mistäköhän johtuu? Lataat ukkoja luupissa, vaikka tätä EI pitäisi tehdä missään nimessä. Eli otat nuo ukkojen lataamiset pois luupista niin alkaa toimia paremmin.
Eli toisin sanoen, siirrä tuo Repeat lauseke noiden ukko1=ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72) ja ukko2 = LoadObject ("media\guy.bmp",72) perään. Loopissa (eli repeat lausekkeen sisällä) ei tulisi ladata mitään tietoja kovalevyltä.

Ja syyhän on se, että tällöin ohjelma kuluttaa ajan mittaan tietokoneesi kaiken muistin, siis ei levytilan, mutta muistin, ja vaikkei kaikkea ehtisi, niin paljon kuitenkin.