Memory acces violation

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Connect
Newcomer
Posts: 17
Joined: Sun Dec 09, 2007 4:09 pm
Location: Konnevesi

Memory acces violation

Post by Connect » Sun Dec 09, 2007 4:47 pm

Code: Select all

FrameLimit 40
SetWindow "First game"

Map1 = LoadMap ("media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject map1,0,0,1

 Repeat

ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("media\guy.bmp",72)

RotateObject ukko1, 0
RotateObject ukko2,180

PositionObject ukko1,-150,100
PositionObject ukko2,150,-100

    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
    
    If KeyDown(CbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
    If KeyDown(CbKeyD)Then TurnObject ukko2,-5
    If KeyDown(CbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
    If KeyDown(CbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2

    CloneCameraPosition ukko
    
    DrawScreen
    
Forever    
Tein tollasen koodin ja tulee memory acces violation. Koitin tallentaa koodia, mutta ei auttanut. ??Sori tästä aiheesta mutta kun en löytäny cb:n manuaalista neuvoja.

Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Memory acces violation

Post by Pabnih » Sun Dec 09, 2007 4:56 pm

Voiskos olla kun tuolta CloneCameraPositionista on jäänyt pois tuo ukon numero.

Connect
Newcomer
Posts: 17
Joined: Sun Dec 09, 2007 4:09 pm
Location: Konnevesi

Re: Memory acces violation

Post by Connect » Sun Dec 09, 2007 5:02 pm

Pabnih wrote:Voiskos olla kun tuolta CloneCameraPositionista on jäänyt pois tuo ukon numero.
Kiits! nyt se toimii... mutta huonosti silti. :D

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Memory acces violation

Post by Pate5 » Mon Dec 10, 2007 9:27 am

Connect wrote:
Pabnih wrote:Voiskos olla kun tuolta CloneCameraPositionista on jäänyt pois tuo ukon numero.
Kiits! nyt se toimii... mutta huonosti silti. :D
No mistäköhän johtuu? Lataat ukkoja luupissa, vaikka tätä EI pitäisi tehdä missään nimessä. Eli otat nuo ukkojen lataamiset pois luupista niin alkaa toimia paremmin.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1593
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Memory acces violation

Post by valscion » Wed Dec 12, 2007 8:42 pm

Pate5 wrote:No mistäköhän johtuu? Lataat ukkoja luupissa, vaikka tätä EI pitäisi tehdä missään nimessä. Eli otat nuo ukkojen lataamiset pois luupista niin alkaa toimia paremmin.
Eli toisin sanoen, siirrä tuo Repeat lauseke noiden ukko1=ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72) ja ukko2 = LoadObject ("media\guy.bmp",72) perään. Loopissa (eli repeat lausekkeen sisällä) ei tulisi ladata mitään tietoja kovalevyltä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Memory acces violation

Post by esa94 » Tue Dec 18, 2007 7:25 pm

OonSuomesta wrote:
Pate5 wrote:No mistäköhän johtuu? Lataat ukkoja luupissa, vaikka tätä EI pitäisi tehdä missään nimessä. Eli otat nuo ukkojen lataamiset pois luupista niin alkaa toimia paremmin.
Eli toisin sanoen, siirrä tuo Repeat lauseke noiden ukko1=ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72) ja ukko2 = LoadObject ("media\guy.bmp",72) perään. Loopissa (eli repeat lausekkeen sisällä) ei tulisi ladata mitään tietoja kovalevyltä.

Ja syyhän on se, että tällöin ohjelma kuluttaa ajan mittaan tietokoneesi kaiken muistin, siis ei levytilan, mutta muistin, ja vaikkei kaikkea ehtisi, niin paljon kuitenkin.

Post Reply