Seinätörmäystunnistus

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Seinätörmäystunnistus

Post by FuJi » Mon Nov 26, 2007 5:44 pm

Miten saan tehtyä sellaisen tunnistuksen, että kun törmätään seinään tai lattiaan jonkun muuttujan arvoksi asetetaan 1 ja kun taas objecti on irti seinästä sen arvo on 0. Ja vain jos muuttujan arvo on suurempi kuin 0 voidaan hypätä.

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Seinätörmäystunnistus

Post by Jonez » Mon Nov 26, 2007 6:04 pm

Toteutustapahan riippuu täysin kartan tyylistä... Onko se tilemappiin vai kuvaan perustuva?
Tilemappiin perustuvasta on esimerkki cb:n oppitunnissa #19, painovoima. Kuvaan perustuva on lähes samanlainen, erilaisella törmäystunnistuksella.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War

FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Seinätörmäystunnistus

Post by FuJi » Mon Nov 26, 2007 6:55 pm

Jos käyttää tuota CB:n oppitunnin esimerkkiä se tunnistaa vain lattian ja katon, ei seiniä eli silloin ei olla maassa jos objecti osuu seinään. Miten tämä saisi toimimaan?

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Seinätörmäystunnistus

Post by tuhoojabotti » Mon Nov 26, 2007 8:19 pm

katso collisionangle kai...
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

Post Reply