CoolBasicilla online

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Henkkapoika
Newcomer
Posts: 10
Joined: Sun Jul 22, 2012 8:03 pm

CoolBasicilla online

Post by Henkkapoika »

Juu elikkäs en aio mitään peliprojektia tehdä vaan haluan ihan vain tietää, että jos teen CoolBasicilla pelin, niin miten saan siitä niinkuin online/moninpelin ? Eilkkä että vaikka 10 pelaajaa jos on pelissä samaan aikaan niin he virtuaalimaailmassa näkevät toisensa ja tietävät missä kukin menee. :shock:
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: CoolBasicilla online

Post by Frozen »

cbNetwork

Netmatch, cbNetwork käytännössä

Mutta en suosittelisi sinun vielä aloittamaan nettipelin tekoa.
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
Henkkapoika
Newcomer
Posts: 10
Joined: Sun Jul 22, 2012 8:03 pm

Re: CoolBasicilla online

Post by Henkkapoika »

Juu en aiokkaan tehdä vielä mutta kun haluaisin oppia tekemään pelejä niin niin paljon, mutta kun en tiedä että miten oikein opetella ja kun olen oppinut niin millä kielellä alan tekemään kunnon pelejä ja on niin paljon kysyttävää aarggh...
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: CoolBasicilla online

Post by Sami345 »

Henkkapoika wrote:Juu en aiokkaan tehdä vielä mutta kun haluaisin oppia tekemään pelejä niin niin paljon, mutta kun en tiedä että miten oikein opetella ja kun olen oppinut niin millä kielellä alan tekemään kunnon pelejä ja on niin paljon kysyttävää aarggh...
Innostus on hyvin tärkeää ja on hienoa, jos sitä löytyy. Neuvoisin kuitenkin nyt ensiksi ottamaan ihan rauhallisesti. Itse aloittelin aikoinani ohjelmointia muokkaamalla CoolBasicin mukana tulevia esimerkkejä. Lisäksi suurta hupia oli etsiä ohjeista vielä tuntematon komento, ja yrittää tehdä joku pieni ohjelma sitä käyttäen.
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Post Reply