Apua

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
bamboocha

Apua

Post by bamboocha »

Haluaisin tehdä pelin joka muistuttaisi Guitar Heroa... tai no ehkä enemmänkin Frets on firea. Teen tätä peliä ihan harjoitus mielessä ja en luultavasti aio laittaa siittä kuin jonkun beta version ja lähdekoodin ladattavaksi. Ohjelmointi kieleksi ajattalin CoolBasicia, mutta en ole ihan varma olisiko se oikea vaihtaehto. Siispä kysynkin: Olisiko CoolBasic paras ohjelmointi kieli aloittelijalle tässä tilanteessa (jos ei niin mikä olisi?) Jos vielä voisitte antaa minulle vinkkejä itse koodin tekoon... :D. Kiitos!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Apua

Post by koodaaja »

bamboocha wrote:Haluaisin tehdä pelin joka muistuttaisi Guitar Heroa... tai no ehkä enemmänkin Frets on firea. Teen tätä peliä ihan harjoitus mielessä ja en luultavasti aio laittaa siittä kuin jonkun beta version ja lähdekoodin ladattavaksi. Ohjelmointi kieleksi ajattalin CoolBasicia, mutta en ole ihan varma olisiko se oikea vaihtaehto. Siispä kysynkin: Olisiko CoolBasic paras ohjelmointi kieli aloittelijalle tässä tilanteessa (jos ei niin mikä olisi?) Jos vielä voisitte antaa minulle vinkkejä itse koodin tekoon... :D. Kiitos!
Se on paras. Ehtodottomasti. Tuonkaltaisesta pelistä en sitten tiedä, mutta ohjelmoinnin aloitukseen CB on ykkönen, suomalaiselle ainakin.

Itse koodiin: yksinkertaiset harjoitukset auttavat eteenpäin. Kun teet helppoja asioita, opit ne paremmin eikä simppeleistä asioista muodostu ongelmia kun pitää kirjoittaa kokonainen peli. Esimerkiksi niinkin simppeli asia kuin lottogeneraattori opettaa tehokkaasti taulukoita, ja tekniikkaa voi käytännössä suoraan soveltaa vaikka ennätyksiin, vihuihin tai - kuten tässä - nuottien tallentamiseen.
Coolariko
Newcomer
Posts: 41
Joined: Mon Sep 24, 2007 6:14 pm

Re: Apua

Post by Coolariko »

Wou meikällä on guitar hero 1 ja 2 ne on kuule parhaita 2 kitaraakin :D kiva jos tulee semmonen peli
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
Auttakaa tyhmää

Re: Apua

Post by Auttakaa tyhmää »

Moro miten saan tehtyy semmossee et joku liikkuu ittestää ja yrittää tappaa mun ukkoo. Oon sit iha alottelija. Coolbasic puolella. :)
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Apua

Post by Harakka »

Auttakaa tyhmää wrote:Moro miten saan tehtyy semmossee et joku liikkuu ittestää ja yrittää tappaa mun ukkoo. Oon sit iha alottelija. Coolbasic puolella. :)
Ensi kerralla pistäppäs viestisi ongelmat-alueelle. Esimerkkikoodin löydät esimerkiksi tästä aikaisemmin kirjoittamasta viestistäni. Lisää viestejä aiheesta löytynee jos kirjoitat hakuboksiin (oikea ylänurkka) tekoäly ja painat search-nappulaa.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: Apua

Post by Bambi »

Auttakaa tyhmää wrote:Moro miten saan tehtyy semmossee et joku liikkuu ittestää ja yrittää tappaa mun ukkoo. Oon sit iha alottelija. Coolbasic puolella. :)
Koitappa nyt kuule pähkäillä, itse toteutin tuon ihan loogisella ajattelulla: "jos pisteitä on yli 50 niin lisää vihollinen ja laita se katsomaan pelaajaan ja liikkumaan eteenpäin. Jos vihollinen koskettaa pelaajaa niin vähennä pisteitä ja aseta heidät aloituspaikoille"
Post Reply