Page 5 of 154
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sat Sep 22, 2007 9:22 pm
by coolariko
miten saisin peliini lataus palkin kun kuva lataa niin kauan koodi
Code: Select all
Alku:
FrameLimit 40
alku=LoadObject("data/alku kuva.bmp",72)
Repeat
WaitKey
Goto peli
DrawScreen
Forever
peli:
se on vain nuin pieni
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sat Sep 22, 2007 9:29 pm
by Szanne
http://www.coolbasic.com/oldforums/inde ... entry68242
Tuossa on Valtzun tekemä koodi, jonka avulla voit tehdä tuollaisen latauspalkin.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 23, 2007 10:34 am
by coolariko
ei vanha foorumi toimi tulee että
IPB WARNING [2] load_template(CACHE_PATHskin_cache/cacheid_2/skin_global.php) [function.load-template]: failed to open stream: No such file or directory (Line: 482 of /sources/functions.php)
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Mon Sep 24, 2007 4:59 pm
by Guest
Kun luon taulukolla esim. 10 vihollista, miten saan niiden välille törmäys tunnistuksen?? Kartan ja vihujen välille sain törmäyksen, mutta en niiden keskinäistä törmäystä.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Mon Sep 24, 2007 5:01 pm
by koodaaja
Guest wrote:Kun luon taulukolla esim. 10 vihollista, miten saan niiden välille törmäys tunnistuksen?? Kartan ja vihujen välille sain törmäyksen, mutta en niiden keskinäistä törmäystä.
Code: Select all
For i = 0 To 9
For j = 0 to i - 1
Setupcollision obj(i), obj(j), 2, 2, 2
Next j
Next i
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Sep 25, 2007 8:00 pm
by Veras
HOhottaja wrote:muokattu tekstipeli esimerkki
Code: Select all
'A TEXT ADVENTURE
'========================================
alku:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput
AddText "mitä haluat tehdä??"
AddText ""
AddText "1. mene ulos"
AddText "2. mene kalalle"
AddText "3. syö omena"
AddText ""
Repeat
c=Input("?")
DrawScreen'piirtää ruutuun
Until KeyHit(cbkeyreturn)
Select c
Case 1
GoTo ulos
Case 2
GoTo kalastus
Case 3
GoTo syö
Default
AddText "mitä?"
DrawScreen
Wait 2000
GoTo alku
End Select
'---------------------------------------
ulos:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput
AddText "OK, olet nyt ulkona mitä teet?"
AddText ""
AddText "1. mene takaisin sisälle"
AddText "2. mene kalalle"
AddText ""
Repeat'silmukka
c=Input("?")
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyreturn)
Select c
Case 1
GoTo alku
Case 2
GoTo kalastus
Default
AddText "mitä?"
DrawScreen
Wait 2000
GoTo ulos
End Select
'---------------------------------------
kalastus:
ClearText
ClearKeys
CloseInput
AddText "peli läpi sait hauen."
AddText "löytyy perusteista englannin kielellä!"
DrawScreen
Wait 10000
End
'---------------------------------------
syö:
ClearText
ClearKeys
CloseInput
AddText "rousk rousk mousk."
DrawScreen
Wait 3000
Goto alku
Löysin tuollaisen täältä foorumilta. Oliskos mahdollista saada tuohon jonkinlaista tallenus tsydeemiä...? Eli jos tolta pohjalta tekee tekstipelin niin ei tarvitse aina aloitaa alusta.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Sep 25, 2007 8:05 pm
by Khamûl
Veras wrote:HOhottaja wrote:muokattu tekstipeli esimerkki
Code: Select all
'A TEXT ADVENTURE
'========================================
alku:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput
AddText "mitä haluat tehdä??"
AddText ""
AddText "1. mene ulos"
AddText "2. mene kalalle"
AddText "3. syö omena"
AddText ""
Repeat
c=Input("?")
DrawScreen'piirtää ruutuun
Until KeyHit(cbkeyreturn)
Select c
Case 1
GoTo ulos
Case 2
GoTo kalastus
Case 3
GoTo syö
Default
AddText "mitä?"
DrawScreen
Wait 2000
GoTo alku
End Select
'---------------------------------------
ulos:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput
AddText "OK, olet nyt ulkona mitä teet?"
AddText ""
AddText "1. mene takaisin sisälle"
AddText "2. mene kalalle"
AddText ""
Repeat'silmukka
c=Input("?")
DrawScreen
Until KeyHit(cbkeyreturn)
Select c
Case 1
GoTo alku
Case 2
GoTo kalastus
Default
AddText "mitä?"
DrawScreen
Wait 2000
GoTo ulos
End Select
'---------------------------------------
kalastus:
ClearText
ClearKeys
CloseInput
AddText "peli läpi sait hauen."
AddText "löytyy perusteista englannin kielellä!"
DrawScreen
Wait 10000
End
'---------------------------------------
syö:
ClearText
ClearKeys
CloseInput
AddText "rousk rousk mousk."
DrawScreen
Wait 3000
Goto alku
Löysin tuollaisen täältä foorumilta. Oliskos mahdollista saada tuohon jonkinlaista tallenus tsydeemiä...? Eli jos tolta pohjalta tekee tekstipelin niin ei tarvitse aina aloitaa alusta.
joskus minulle neuvottiin katsomaa WRITEINT komento ja kaikki 'katso myös' osat ja väätää aivoilla jotain....
en tosin itse ole vääntänyt tallennusta peleihin, niin että en mene takuuseen
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Sep 25, 2007 8:30 pm
by Khamûl
kysymys on yksinkertaisen tyhmä....
tertokaa tyhmälle miten saadaan loadimagella ladatut kuvat ladattua objectejen ja tilejen paremmalle puolelle??
vois olla kiva jos joku vois auttaa, olisin ikikiitollinen....
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Sep 25, 2007 9:58 pm
by Harakka
Ennen kuvien piirtämistä käytä komentoa DrawGame.
Code: Select all
karttaobj = LoadObject("media/map.bmp")
lehmakuva = LoadImage("media/cow.bmp")
DrawToWorld 1,1,1
AddText "Drawgame tulee välilyönnistä"
Repeat
If KeyDown(cbkeyspace) then DrawGame
DrawImage lehmakuva,0,0
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Sep 25, 2007 10:02 pm
by Khamûl
lol nyt jälkeenpäin se kai tuntuu itsestäänselvältä, muttä jotenkin puolenvuoden koodaamattoman ajan jälkeen sattuu perusasiatkin unohtumaan
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Fri Sep 28, 2007 5:19 pm
by Guest
Pari kysymystä taulukoista.
1. Teen taulukolla esim. 3 vihollis kilpailijaa autopeliin. Kukin vihu liikkuu sen mukaan montako tilea sen edessä on ns. tietä, mutta kuinka saan kaiki viholliset liikkumaan omaa vauhtiaan. Tällä hetkellä ne kaikki liikkuvat samaa vauhtia.
2. Miten saan vihuille autopelissä omat kierrosajat ja määrät jne.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Fri Sep 28, 2007 6:12 pm
by Khamûl
ja tyhmällä riittää kysymyksiä...
saako cbssä mitenkään soitettua videoita niin paljon kun huvittaa???
yritin yksinkertaista
Code: Select all
SCREEN 640,480
video = PlayAnimation("_polku ja tiedostoni_")
Repeat
DrawAnimation video,0,0,640,480
DrawScreen
Forever
rakennetta, mutta se näyttää videon vain kerran...
saako siis tuolla playanimationilla sen pyörimään niin monta kertaa kun haluaa??
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 30, 2007 4:30 pm
by Zrazy_Coder
Miks tää ei toimi ?
Tai siis mitään ei tapahdu
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 30, 2007 6:09 pm
by cheeshelmet.jr
Olisiko esimerkkejä saada toimimaan sdk:n api funktiot popupmenu
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 30, 2007 9:53 pm
by koodaaja
Zrazy_Coder wrote:Miks tää ei toimi ?
Tai siis mitään ei tapahdu
Ööh.. .GSM? Ei kuulosta hirveästi ohjelmalta, jonka voisi ajaa?
Ja Cheesehelmet.jr: muista inkludettaa kirjasto ensin.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Oct 02, 2007 6:41 am
by cheeshelmet.jr
Kyllä olen muistanut mutta se ei vaan tee mitään popupmenuihin liittyvää olen lukenut manuaalin ja inkludettanut mutta ei toimi!
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Oct 02, 2007 8:35 am
by Marcoder
cheeshelmet.jr wrote:Kyllä olen muistanut mutta se ei vaan tee mitään popupmenuihin liittyvää olen lukenut manuaalin ja inkludettanut mutta ei toimi!
Helppien esimerkit ovat valitettavasti puutteelliset
Kopioi ShowPopupMenu:n esimerkki ja lisää include alkuun.
Se ei silti vielä toimi koska esimerkistä puuttuu DrawScreen eli lisää se pääloopin loppuun.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Oct 02, 2007 9:22 am
by Pie2
Zrazy_Coder wrote:Miks tää ei toimi ?
Tai siis mitään ei tapahdu
Sun pitää ajaa se ohjelmalla joka osaa ajaa makroja. Eli annat sille parametrinä makrotiedoston polun.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Oct 02, 2007 4:33 pm
by miku
Tehtävä a4:
Tee ohjelma, joka arpoo 7-numeroisia lottorivejä. L
ottonumerot ovat väliltä 1-49, eikä samaa numeroa voi tulla toiseen kertaan. Rivin generointi tapahtuu aina kun painetaan ENTERiä.
miten onnistuu toi alleviivatulla osuus? Miten saa saa tehtyä arvonnan niin, ettei se anna samaa lukua kahteen kertaan arvonnassa?
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Tue Oct 02, 2007 4:39 pm
by koodaaja
miku wrote:Tehtävä a4:
Tee ohjelma, joka arpoo 7-numeroisia lottorivejä. L
ottonumerot ovat väliltä 1-49, eikä samaa numeroa voi tulla toiseen kertaan. Rivin generointi tapahtuu aina kun painetaan ENTERiä.
miten onnistuu toi alleviivatulla osuus? Miten saa saa tehtyä arvonnan niin, ettei se anna samaa lukua kahteen kertaan arvonnassa?
Code: Select all
Dim numerot(6)
For i = 0 To 6
palaus:
numerot(i) = Rand(1, 49)
For j = 0 to i-1
If numerot(i) = numerot(j) Then Goto palaus
Next j
Print numerot(i)
Next i
Waitkey