Page 5 of 154

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Sat Sep 22, 2007 9:22 pm
by coolariko
miten saisin peliini lataus palkin kun kuva lataa niin kauan koodi

Code: Select all

Alku:
FrameLimit 40


alku=LoadObject("data/alku kuva.bmp",72)
Repeat
WaitKey 
Goto peli
DrawScreen
Forever
peli:


se on vain nuin pieni

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Sat Sep 22, 2007 9:29 pm
by Szanne
http://www.coolbasic.com/oldforums/inde ... entry68242

Tuossa on Valtzun tekemä koodi, jonka avulla voit tehdä tuollaisen latauspalkin.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Sun Sep 23, 2007 10:34 am
by coolariko
ei vanha foorumi toimi tulee että
IPB WARNING [2] load_template(CACHE_PATHskin_cache/cacheid_2/skin_global.php) [function.load-template]: failed to open stream: No such file or directory (Line: 482 of /sources/functions.php)

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Mon Sep 24, 2007 4:59 pm
by Guest
Kun luon taulukolla esim. 10 vihollista, miten saan niiden välille törmäys tunnistuksen?? Kartan ja vihujen välille sain törmäyksen, mutta en niiden keskinäistä törmäystä.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Mon Sep 24, 2007 5:01 pm
by koodaaja
Guest wrote:Kun luon taulukolla esim. 10 vihollista, miten saan niiden välille törmäys tunnistuksen?? Kartan ja vihujen välille sain törmäyksen, mutta en niiden keskinäistä törmäystä.

Code: Select all

For i = 0 To 9
    For j = 0 to i - 1
        Setupcollision obj(i), obj(j), 2, 2, 2
    Next j
Next i

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Sep 25, 2007 8:00 pm
by Veras
HOhottaja wrote:muokattu tekstipeli esimerkki

Code: Select all


'A TEXT ADVENTURE 
'======================================== 

alku:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput

AddText "mitä haluat tehdä??"
AddText ""
AddText "1. mene ulos"
AddText "2. mene kalalle"
AddText "3. syö omena"
AddText ""

Repeat

    c=Input("?")
    
    DrawScreen'piirtää ruutuun
    
Until KeyHit(cbkeyreturn)

Select c
    Case 1
        GoTo ulos
    Case 2
        GoTo kalastus
    Case 3
        GoTo syö
    Default
        AddText "mitä?"
        DrawScreen
        Wait 2000
        GoTo alku
End Select
        
'---------------------------------------

ulos:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput

AddText "OK, olet nyt ulkona mitä teet?"
AddText ""
AddText "1. mene takaisin sisälle"
AddText "2. mene kalalle"
AddText ""

Repeat'silmukka

    c=Input("?")
    
    DrawScreen
    
Until KeyHit(cbkeyreturn)

Select c
    Case 1
        GoTo alku
    Case 2
        GoTo kalastus
    Default
        AddText "mitä?"
        DrawScreen
        Wait 2000
        GoTo ulos
End Select

'---------------------------------------

kalastus:
ClearText
ClearKeys
CloseInput

AddText "peli läpi sait hauen."
AddText "löytyy perusteista englannin kielellä!"

DrawScreen
Wait 10000
End

'---------------------------------------

syö:
ClearText
ClearKeys
CloseInput

AddText "rousk rousk mousk."

DrawScreen
Wait 3000

Goto alku
Löysin tuollaisen täältä foorumilta. Oliskos mahdollista saada tuohon jonkinlaista tallenus tsydeemiä...? Eli jos tolta pohjalta tekee tekstipelin niin ei tarvitse aina aloitaa alusta.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Sep 25, 2007 8:05 pm
by Khamûl
Veras wrote:
HOhottaja wrote:muokattu tekstipeli esimerkki

Code: Select all


'A TEXT ADVENTURE 
'======================================== 

alku:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput

AddText "mitä haluat tehdä??"
AddText ""
AddText "1. mene ulos"
AddText "2. mene kalalle"
AddText "3. syö omena"
AddText ""

Repeat

    c=Input("?")
    
    DrawScreen'piirtää ruutuun
    
Until KeyHit(cbkeyreturn)

Select c
    Case 1
        GoTo ulos
    Case 2
        GoTo kalastus
    Case 3
        GoTo syö
    Default
        AddText "mitä?"
        DrawScreen
        Wait 2000
        GoTo alku
End Select
        
'---------------------------------------

ulos:
ClearText'poistaa tekstin ruudusta
ClearKeys
CloseInput

AddText "OK, olet nyt ulkona mitä teet?"
AddText ""
AddText "1. mene takaisin sisälle"
AddText "2. mene kalalle"
AddText ""

Repeat'silmukka

    c=Input("?")
    
    DrawScreen
    
Until KeyHit(cbkeyreturn)

Select c
    Case 1
        GoTo alku
    Case 2
        GoTo kalastus
    Default
        AddText "mitä?"
        DrawScreen
        Wait 2000
        GoTo ulos
End Select

'---------------------------------------

kalastus:
ClearText
ClearKeys
CloseInput

AddText "peli läpi sait hauen."
AddText "löytyy perusteista englannin kielellä!"

DrawScreen
Wait 10000
End

'---------------------------------------

syö:
ClearText
ClearKeys
CloseInput

AddText "rousk rousk mousk."

DrawScreen
Wait 3000

Goto alku
Löysin tuollaisen täältä foorumilta. Oliskos mahdollista saada tuohon jonkinlaista tallenus tsydeemiä...? Eli jos tolta pohjalta tekee tekstipelin niin ei tarvitse aina aloitaa alusta.
joskus minulle neuvottiin katsomaa WRITEINT komento ja kaikki 'katso myös' osat ja väätää aivoilla jotain.... ;)
en tosin itse ole vääntänyt tallennusta peleihin, niin että en mene takuuseen :?

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Sep 25, 2007 8:30 pm
by Khamûl
kysymys on yksinkertaisen tyhmä....
tertokaa tyhmälle miten saadaan loadimagella ladatut kuvat ladattua objectejen ja tilejen paremmalle puolelle?? :(
vois olla kiva jos joku vois auttaa, olisin ikikiitollinen....
;)

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Sep 25, 2007 9:58 pm
by Harakka
Ennen kuvien piirtämistä käytä komentoa DrawGame.

Code: Select all

karttaobj = LoadObject("media/map.bmp")
lehmakuva = LoadImage("media/cow.bmp")
DrawToWorld 1,1,1

AddText "Drawgame tulee välilyönnistä"
Repeat
  If KeyDown(cbkeyspace) then DrawGame
  DrawImage lehmakuva,0,0
  DrawScreen
Forever

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Sep 25, 2007 10:02 pm
by Khamûl
lol nyt jälkeenpäin se kai tuntuu itsestäänselvältä, muttä jotenkin puolenvuoden koodaamattoman ajan jälkeen sattuu perusasiatkin unohtumaan
:roll:

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Sep 28, 2007 5:19 pm
by Guest
Pari kysymystä taulukoista.
1. Teen taulukolla esim. 3 vihollis kilpailijaa autopeliin. Kukin vihu liikkuu sen mukaan montako tilea sen edessä on ns. tietä, mutta kuinka saan kaiki viholliset liikkumaan omaa vauhtiaan. Tällä hetkellä ne kaikki liikkuvat samaa vauhtia.
2. Miten saan vihuille autopelissä omat kierrosajat ja määrät jne.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Sep 28, 2007 6:12 pm
by Khamûl
ja tyhmällä riittää kysymyksiä... :)
saako cbssä mitenkään soitettua videoita niin paljon kun huvittaa???
yritin yksinkertaista

Code: Select all

SCREEN 640,480
video = PlayAnimation("_polku ja tiedostoni_")
Repeat
    DrawAnimation video,0,0,640,480
DrawScreen
Forever
rakennetta, mutta se näyttää videon vain kerran...
saako siis tuolla playanimationilla sen pyörimään niin monta kertaa kun haluaa??
:?

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Sun Sep 30, 2007 4:30 pm
by Zrazy_Coder
Miks tää ei toimi ?

Code: Select all

Execute "macro.GSM"
Tai siis mitään ei tapahdu

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Sun Sep 30, 2007 6:09 pm
by cheeshelmet.jr
Olisiko esimerkkejä saada toimimaan sdk:n api funktiot popupmenu

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Sun Sep 30, 2007 9:53 pm
by koodaaja
Zrazy_Coder wrote:Miks tää ei toimi ?

Code: Select all

Execute "macro.GSM"
Tai siis mitään ei tapahdu
Ööh.. .GSM? Ei kuulosta hirveästi ohjelmalta, jonka voisi ajaa?

Ja Cheesehelmet.jr: muista inkludettaa kirjasto ensin.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Oct 02, 2007 6:41 am
by cheeshelmet.jr
Kyllä olen muistanut mutta se ei vaan tee mitään popupmenuihin liittyvää olen lukenut manuaalin ja inkludettanut mutta ei toimi!

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Oct 02, 2007 8:35 am
by Marcoder
cheeshelmet.jr wrote:Kyllä olen muistanut mutta se ei vaan tee mitään popupmenuihin liittyvää olen lukenut manuaalin ja inkludettanut mutta ei toimi!
Helppien esimerkit ovat valitettavasti puutteelliset :cry:
Kopioi ShowPopupMenu:n esimerkki ja lisää include alkuun.
Se ei silti vielä toimi koska esimerkistä puuttuu DrawScreen eli lisää se pääloopin loppuun.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Oct 02, 2007 9:22 am
by Pie2
Zrazy_Coder wrote:Miks tää ei toimi ?

Code: Select all

Execute "macro.GSM"
Tai siis mitään ei tapahdu
Sun pitää ajaa se ohjelmalla joka osaa ajaa makroja. Eli annat sille parametrinä makrotiedoston polun.

Code: Select all

Execute "notepad.exe lol.txt"

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Oct 02, 2007 4:33 pm
by miku
Tehtävä a4:
Tee ohjelma, joka arpoo 7-numeroisia lottorivejä. Lottonumerot ovat väliltä 1-49, eikä samaa numeroa voi tulla toiseen kertaan. Rivin generointi tapahtuu aina kun painetaan ENTERiä.

miten onnistuu toi alleviivatulla osuus? Miten saa saa tehtyä arvonnan niin, ettei se anna samaa lukua kahteen kertaan arvonnassa? :?:

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Oct 02, 2007 4:39 pm
by koodaaja
miku wrote:Tehtävä a4:
Tee ohjelma, joka arpoo 7-numeroisia lottorivejä. Lottonumerot ovat väliltä 1-49, eikä samaa numeroa voi tulla toiseen kertaan. Rivin generointi tapahtuu aina kun painetaan ENTERiä.

miten onnistuu toi alleviivatulla osuus? Miten saa saa tehtyä arvonnan niin, ettei se anna samaa lukua kahteen kertaan arvonnassa? :?:

Code: Select all

Dim numerot(6)
For i = 0 To 6
    palaus:
    numerot(i) = Rand(1, 49)
    For j = 0 to i-1
        If numerot(i) = numerot(j) Then Goto palaus
    Next j
    Print numerot(i)
Next i
Waitkey