Akatsuki wrote:Tääs tyhmiä kysymyksiä mulla
!
Miten sivulta kuvattuun hypi pompi peliin saa:
Ja kaikki tämä SIVULTAKUVATTUUN peliin...
Kiitos jos osaatte auttaa
aika karkeita ja huonoja koodipätkiä.
en jaksa kirjottaa enempää, liikaa kysymyksiä kerralla ;E
enkä ole varma edes toimiiko, en pääse nyt testaamaan.
yritä soveltaa peliis. osa saattaa toimia.
1. Elämä systeemin että yläkulmassa on 5 sydäntä ja aina kun kuolet yksi lähtee... Ja sitten kun kaikki loppuu niin palaa pää valikkoo.
Code: Select all
'tämä näyttää päähenkilös elämän
ukkeli_health=100
'lataat "sydän" kuvan ja sen kloonit
sydän1=loadobject ("sydän.bmp")
sydän2=cloneobject (sydän1)
sydän3=cloneobject (sydän1)
sydän4=cloneobject (sydän1)
sydän5=cloneobject (sydän1)
repeat
positionobject sydän1,10,10
positionobject sydän2,20,10
positionobject sydän3,30,10
positionobject sydän5,40,10
positionobject sydän5,50,10
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=0 then
ukkeli_kuollut=1
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=1 then
ukkeli_kuollut=2
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=2 then
ukkeli_kuollut=3
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=3 then
ukkeli_kuollut=4
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=4 then
ukkeli_kuollut=5
ukkeli_health=100
endif
'kun ukkeli kuolee ekan kerran, ei näytetä objectia sydän1
if ukkeli_kuollut=1 then showobject sydän1,off
'kun ukkeli kuolee tokan kerran, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2
if ukkeli_kuollut=2 then
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
endif
'kun ukkeli kuolee kolmannen kerran, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2 eikä sydän3
if ukkeli_kuollut=3 then
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
endif
'kun ukkeli kuolee taas, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2,3,4
if ukkeli_kuollut=3 then
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
showobject sydän4,off
endif
'kun ukkeli kuolee viimeisen kerran, ei näytetä yhtään sydäntä
if ukkeli_kuollut=3 then
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
showobject sydän4,off
showobject sydän5,off
endif
drawscreen
forever
2. Vihollis systeemi että vihollinen menee pisteestä toiseen...
Code: Select all
'kertoo kumpaa pistettä kohti ukko liikkuu
pointti=1
'lataa waypoint
waypoint1=loadobject ("waypoint.bmp")
waypoint2=loadobject ("waypoint.bmp")
ukkeli=loadobject ("ukkeli.bmp",72)
positionobject waypoint1,100,100
positionobject waypoint2,300,300
repeat
moveobject ukko,5
if pointti=1 then
pointobject ukko,waypoint1
endif
if pointti=2 then
pointobject ukko,waypoint2
endif
if objectsoverlap (ukko,waypoint1,2) then pointti=2
if objectsoverlap (ukko,waypoint2,2) then pointti=1
drawscreen
forever
3. Mitenkäs saa sillain että sää poimit jotain kolikkoja ja sitten oikeessa yläkulmassa näkyy paljonko niitä on ja sitten kun on vaikka 100 niin saa yhden elämän...
Code: Select all
'alkuun lataat pelihahmon ja kolikon kuvan, ja teet siitä klooneja. en jaksa tehä koodia, tköhän osaa itekin.
repeat
if objectsoverlap (kolikko,ukko) then
kolikko_määrä+1
endif
text 100,100 "kolikoita kerätty" +kolikko_määrä
drawscreen
forever
4. Sellaisen systeemin että voit noukkia vaikka bumerangin maasta jolla voit ampua vihollista (ja jossain kulmassa niiden panokset)
Code: Select all
bumerangeja=10
bumerangin_lentoaika=200
'lataa bumerangin kuva, ukkelin ja vihollisen
repeat
'tähän laita ukkelin liikkumiset
'kun painaa entteriä, bumerangi laitetaan ukon kohdalle ja samaan asentoon kuin ukko
'bumerangejä vähenee 1, ja bumerangi on lennossa
if keyhit(cbkeyenter) then
cloneobjectposition bumerangi,ukko
cloneobjectorientation bumerangi,ukko
bumerangi_lentää=1
bumerangeja-1
endif
'jos bumerangi on lennossa, sitä liikutetaan 5:n nopeudella. kun sen lentoaika tulee 0:n, se pysähtyy.
if bumerangi_lentää=1 and bumerangin lentoaika=>0 then
moveobject bumerangi,5
bumerangin_lentoaika-1
endif
'kun bumerangin lentoaika päättyy, se ei enää lennä
if bumerangin_lentoaika=<0 then
bumerangi_lentää=0
endif
'jos pelihahmo osuu bumerangiin(poimii sen), bumerangeja tulee 1 lisää.
if objectsoverlap (bumerangi,ukko,2) and bumerangin_lentoaika=<0 then
bumerangeja+1
bumerangin_lentoaika=200
endif
'jos bumerankilla osuu vihuun, sen enaa menee
if objectsoverlap (bumerangi,vihollinen) then vihollisen_elämä-5
drawscreen
forever
5. Sitten semmoisen systeemin että kun menet alkuvalikosta painat new game niin ensiksi tulee kuva ja sitten menee sinne kenttään ( kuvan jälkeen jotain tekstii)
en ihan tajunnu... mutta...
Code: Select all
loadobject("valikko.bmp")
repeat
'valikkokoodis tähän
'kun painetaan hiiren 1:llä, mennään peliin.
'laita tän tilalle että kun painetaan new gamesta.
if mousehit(1) then goto peli
drawscreen
until escapekey()
peli:
'lataat sen kuvan minkä haluat näkyvän kun on painettu new gamea
kuva=loadimage("kuva.bmp")
repeat
'mihin kohtaan haluat kuvan
drawimage kuva,100,100
text 100,100,"tähän laitat haluamas tekstit... "
wait 1000
drawscreen
'tähän sitten noiden jälkeen pelis koodit laitat.