Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
BulletStorm
Re: Tyhmät kysymykset

Post by BulletStorm » Sun Jan 06, 2008 6:55 pm

Jos lataan pelaajan nimellä "pelaaja" ja tähtäimen nimellä "tähtäin", kuinkaa saan objektin "pelaaja" osoittamaan kuvaa "tähtäin" joka on tässä tapauksessa hiiri?
Mulla oli se alkuperäisen BulletStormin lähdekoodissa, mutta se katosi kun asensin Vistan enkä millään muista kuinka tämä homma toimikaan :?

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts:259
Joined:Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location:Kemi

Post by Myst!c » Sun Jan 06, 2008 7:02 pm

Meinaatkos siis että pelaaja katsoo tähtäimeen päin??
Siinä tapauksessa:

Code: Select all

pointobject pelaaja, tähtäin
Every Legend Has A Start!

BulletStorm

Re:

Post by BulletStorm » Sun Jan 06, 2008 7:07 pm

Myst!c wrote:Meinaatkos siis että pelaaja katsoo tähtäimeen päin??
Siinä tapauksessa:

Code: Select all

pointobject pelaaja, tähtäin
Ei toimi. Tähtäin on kuva, kun taas pelaaja on objekti.

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts:259
Joined:Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location:Kemi

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Myst!c » Sun Jan 06, 2008 7:16 pm

jos tekisit tähtäimestä objektin?
Every Legend Has A Start!

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts:1583
Joined:Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location:Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja » Sun Jan 06, 2008 7:31 pm

Code: Select all

RotateObject pelaaja, GetAngle(ObjectX(objGuy),-ObjectY(objGuy),MouseWX(),-MouseWY())

BulletStorm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by BulletStorm » Sun Jan 06, 2008 7:39 pm

koodaaja wrote:

Code: Select all

RotateObject pelaaja, GetAngle(ObjectX(objGuy),-ObjectY(objGuy),MouseWX(),-MouseWY())
MAVia pukkaa >_>

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts:1583
Joined:Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location:Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja » Sun Jan 06, 2008 7:48 pm

BulletStorm wrote:
koodaaja wrote:

Code: Select all

RotateObject pelaaja, GetAngle(ObjectX(objGuy),-ObjectY(objGuy),MouseWX(),-MouseWY())
MAVia pukkaa >_>
Ei kukaan noin kädetön ole o: pastetin yhdestä auki olevasta projusta ja unohdin vaihtaa ObjectX():n ja ObjectY():n parametrit. No tässäpä on:

Code: Select all

RotateObject pelaaja, GetAngle(ObjectX(pelaaja),-ObjectY(pelaaja),MouseWX(),-MouseWY())

BulletStorm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by BulletStorm » Sun Jan 06, 2008 8:04 pm

koodaaja wrote:
BulletStorm wrote:
koodaaja wrote:

Code: Select all

RotateObject pelaaja, GetAngle(ObjectX(objGuy),-ObjectY(objGuy),MouseWX(),-MouseWY())
MAVia pukkaa >_>
Ei kukaan noin kädetön ole o: pastetin yhdestä auki olevasta projusta ja unohdin vaihtaa ObjectX():n ja ObjectY():n parametrit. No tässäpä on:

Code: Select all

RotateObject pelaaja, GetAngle(ObjectX(pelaaja),-ObjectY(pelaaja),MouseWX(),-MouseWY())
Joo no mä vaihoin sen silleen et oli (objpelaaja).
Kiitos, tuo toimi :D

User avatar
Akatsuki
Member
Posts:56
Joined:Thu Jan 03, 2008 2:39 pm
Location:Ylöjärvi
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Akatsuki » Sun Jan 06, 2008 8:45 pm

Tääs tyhmiä kysymyksiä mulla :D !
Miten sivulta kuvattuun hypi pompi peliin saa:
1. Elämä systeemin että yläkulmassa on 5 sydäntä ja aina kun kuolet yksi lähtee... Ja sitten kun kaikki loppuu niin palaa pää valikkoo.
2. Vihollis systeemi että vihollinen menee pisteestä toiseen...
3. Mitenkäs saa sillain että sää poimit jotain kolikkoja ja sitten oikeessa yläkulmassa näkyy paljonko niitä on ja sitten kun on vaikka 100 niin saa yhden elämän...
4. Sellaisen systeemin että voit noukkia vaikka bumerangin maasta jolla voit ampua vihollista (ja jossain kulmassa niiden panokset)
5. Sitten semmoisen systeemin että kun menet alkuvalikosta painat new game niin ensiksi tulee kuva ja sitten menee sinne kenttään ( kuvan jälkeen jotain tekstii)

Ja kaikki tämä SIVULTAKUVATTUUN peliin...
Kiitos jos osaatte auttaa :roll:
Älä kysy multa!

User avatar
duck
Member
Posts:80
Joined:Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by duck » Sun Jan 06, 2008 9:35 pm

Akatsuki wrote:Tääs tyhmiä kysymyksiä mulla :D !
Miten sivulta kuvattuun hypi pompi peliin saa:

Ja kaikki tämä SIVULTAKUVATTUUN peliin...
Kiitos jos osaatte auttaa :roll:
aika karkeita ja huonoja koodipätkiä.
en jaksa kirjottaa enempää, liikaa kysymyksiä kerralla ;E
enkä ole varma edes toimiiko, en pääse nyt testaamaan.

yritä soveltaa peliis. osa saattaa toimia.


1. Elämä systeemin että yläkulmassa on 5 sydäntä ja aina kun kuolet yksi lähtee... Ja sitten kun kaikki loppuu niin palaa pää valikkoo.

Code: Select all

'tämä näyttää päähenkilös elämän
ukkeli_health=100

'lataat "sydän" kuvan ja sen kloonit
sydän1=loadobject ("sydän.bmp")
sydän2=cloneobject (sydän1)
sydän3=cloneobject (sydän1)
sydän4=cloneobject (sydän1)
sydän5=cloneobject (sydän1)

repeat
positionobject sydän1,10,10
positionobject sydän2,20,10
positionobject sydän3,30,10
positionobject sydän5,40,10
positionobject sydän5,50,10




if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=0 then 
ukkeli_kuollut=1
ukkeli_health=100
endif

if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=1 then 
ukkeli_kuollut=2
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=2 then 
ukkeli_kuollut=3
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=3 then 
ukkeli_kuollut=4
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=4 then 
ukkeli_kuollut=5
ukkeli_health=100
endif


'kun ukkeli kuolee ekan kerran, ei näytetä objectia sydän1
if ukkeli_kuollut=1 then showobject sydän1,off



'kun ukkeli kuolee tokan kerran, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2
if ukkeli_kuollut=2 then 
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
endif


'kun ukkeli kuolee kolmannen kerran, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2 eikä sydän3
if ukkeli_kuollut=3 then 
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
endif


'kun ukkeli kuolee taas, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2,3,4
if ukkeli_kuollut=3 then 
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
showobject sydän4,off
endif


'kun ukkeli kuolee viimeisen kerran, ei näytetä yhtään sydäntä
if ukkeli_kuollut=3 then 
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
showobject sydän4,off
showobject sydän5,off

endif

drawscreen
forever
2. Vihollis systeemi että vihollinen menee pisteestä toiseen...

Code: Select all

'kertoo kumpaa pistettä kohti ukko liikkuu
pointti=1

'lataa waypoint
waypoint1=loadobject ("waypoint.bmp")
waypoint2=loadobject ("waypoint.bmp")
ukkeli=loadobject ("ukkeli.bmp",72)

positionobject waypoint1,100,100
positionobject waypoint2,300,300
repeat

moveobject ukko,5

if pointti=1 then
pointobject ukko,waypoint1
endif

if pointti=2 then
pointobject ukko,waypoint2
endif

if objectsoverlap (ukko,waypoint1,2) then pointti=2

if objectsoverlap (ukko,waypoint2,2) then pointti=1

drawscreen
forever
3. Mitenkäs saa sillain että sää poimit jotain kolikkoja ja sitten oikeessa yläkulmassa näkyy paljonko niitä on ja sitten kun on vaikka 100 niin saa yhden elämän...

Code: Select all

'alkuun lataat pelihahmon ja kolikon kuvan, ja teet siitä klooneja. en jaksa tehä koodia, tköhän osaa itekin.
repeat

if objectsoverlap (kolikko,ukko) then 
kolikko_määrä+1
endif

text 100,100 "kolikoita kerätty" +kolikko_määrä

drawscreen
forever
4. Sellaisen systeemin että voit noukkia vaikka bumerangin maasta jolla voit ampua vihollista (ja jossain kulmassa niiden panokset)

Code: Select all


bumerangeja=10
bumerangin_lentoaika=200
'lataa bumerangin kuva, ukkelin ja vihollisen

repeat

'tähän laita ukkelin liikkumiset

'kun painaa entteriä, bumerangi laitetaan ukon kohdalle ja samaan asentoon kuin ukko
'bumerangejä vähenee 1, ja bumerangi on lennossa
if keyhit(cbkeyenter) then
cloneobjectposition bumerangi,ukko
cloneobjectorientation bumerangi,ukko
bumerangi_lentää=1
bumerangeja-1
endif

'jos bumerangi on lennossa, sitä liikutetaan 5:n nopeudella. kun sen lentoaika tulee 0:n, se pysähtyy.
if bumerangi_lentää=1 and bumerangin lentoaika=>0 then
moveobject bumerangi,5
bumerangin_lentoaika-1
endif

'kun bumerangin lentoaika päättyy, se ei enää lennä
if bumerangin_lentoaika=<0 then
bumerangi_lentää=0
endif

'jos pelihahmo osuu bumerangiin(poimii sen), bumerangeja tulee 1 lisää.
if objectsoverlap (bumerangi,ukko,2) and bumerangin_lentoaika=<0 then 
bumerangeja+1
bumerangin_lentoaika=200
endif

'jos bumerankilla osuu vihuun, sen enaa menee
if objectsoverlap (bumerangi,vihollinen) then vihollisen_elämä-5

drawscreen 
forever
5. Sitten semmoisen systeemin että kun menet alkuvalikosta painat new game niin ensiksi tulee kuva ja sitten menee sinne kenttään ( kuvan jälkeen jotain tekstii)
en ihan tajunnu... mutta...

Code: Select all


loadobject("valikko.bmp")
repeat

'valikkokoodis tähän

'kun painetaan hiiren 1:llä, mennään peliin. 
'laita tän tilalle että kun painetaan new gamesta.
if mousehit(1) then goto peli

drawscreen
until escapekey()

peli:

'lataat sen kuvan minkä haluat näkyvän kun on painettu new gamea
kuva=loadimage("kuva.bmp")
repeat

'mihin kohtaan haluat kuvan
drawimage kuva,100,100

text  100,100,"tähän laitat haluamas tekstit... " 
wait 1000
drawscreen

'tähän sitten noiden jälkeen pelis koodit laitat.

Last edited by duck on Sun Jan 06, 2008 10:16 pm, edited 1 time in total.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä

jarvinen
Newcomer
Posts:43
Joined:Tue Aug 28, 2007 5:00 pm
Location:Juupajoki/Tampere
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by jarvinen » Sun Jan 06, 2008 10:14 pm

Vastaus ensimmäiseen kysymykseen:

Code: Select all

SCREEN 640, 480

Dim Sydamet(4)

imgSydan = LoadImage("Media\cow.bmp")

For i = 0 To 4
    Sydamet(i) = CloneImage(imgSydan)
Next i 

AddText "Enter = Tapa itsesi"

lifes = 4
    
Repeat
    
    If KeyHit(cbKeyReturn) Then lifes = lifes - 1
    
    For i = 0 To lifes
        DrawImage Sydamet(i), x, 20
        x = ImageWidth(imgSydan) * i
    Next i 
    
    DrawScreen
    
Until lifes = -1

ClearText

AddText "Nyt olet päävalikossa."

DrawScreen

Wait 5000
Down with the clown.

User avatar
Akatsuki
Member
Posts:56
Joined:Thu Jan 03, 2008 2:39 pm
Location:Ylöjärvi
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Akatsuki » Mon Jan 07, 2008 8:37 am

duck wrote:
Akatsuki wrote:Tääs tyhmiä kysymyksiä mulla :D !
Miten sivulta kuvattuun hypi pompi peliin saa:

Ja kaikki tämä SIVULTAKUVATTUUN peliin...
Kiitos jos osaatte auttaa :roll:
aika karkeita ja huonoja koodipätkiä.
en jaksa kirjottaa enempää, liikaa kysymyksiä kerralla ;E
enkä ole varma edes toimiiko, en pääse nyt testaamaan.

yritä soveltaa peliis. osa saattaa toimia.


1. Elämä systeemin että yläkulmassa on 5 sydäntä ja aina kun kuolet yksi lähtee... Ja sitten kun kaikki loppuu niin palaa pää valikkoo.

Code: Select all

'tämä näyttää päähenkilös elämän
ukkeli_health=100

'lataat "sydän" kuvan ja sen kloonit
sydän1=loadobject ("sydän.bmp")
sydän2=cloneobject (sydän1)
sydän3=cloneobject (sydän1)
sydän4=cloneobject (sydän1)
sydän5=cloneobject (sydän1)

repeat
positionobject sydän1,10,10
positionobject sydän2,20,10
positionobject sydän3,30,10
positionobject sydän5,40,10
positionobject sydän5,50,10




if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=0 then 
ukkeli_kuollut=1
ukkeli_health=100
endif

if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=1 then 
ukkeli_kuollut=2
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=2 then 
ukkeli_kuollut=3
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=3 then 
ukkeli_kuollut=4
ukkeli_health=100
endif
if ukkeli_health=<0 and ukkeli_kuollut=4 then 
ukkeli_kuollut=5
ukkeli_health=100
endif


'kun ukkeli kuolee ekan kerran, ei näytetä objectia sydän1
if ukkeli_kuollut=1 then showobject sydän1,off



'kun ukkeli kuolee tokan kerran, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2
if ukkeli_kuollut=2 then 
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
endif


'kun ukkeli kuolee kolmannen kerran, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2 eikä sydän3
if ukkeli_kuollut=3 then 
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
endif


'kun ukkeli kuolee taas, ei näytetä objectia sydän1 eikä sydän2,3,4
if ukkeli_kuollut=3 then 
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
showobject sydän4,off
endif


'kun ukkeli kuolee viimeisen kerran, ei näytetä yhtään sydäntä
if ukkeli_kuollut=3 then 
showobject sydän1,off
showobject sydän2,off
showobject sydän3,off
showobject sydän4,off
showobject sydän5,off

endif

drawscreen
forever
2. Vihollis systeemi että vihollinen menee pisteestä toiseen...

Code: Select all

'kertoo kumpaa pistettä kohti ukko liikkuu
pointti=1

'lataa waypoint
waypoint1=loadobject ("waypoint.bmp")
waypoint2=loadobject ("waypoint.bmp")
ukkeli=loadobject ("ukkeli.bmp",72)

positionobject waypoint1,100,100
positionobject waypoint2,300,300
repeat

moveobject ukko,5

if pointti=1 then
pointobject ukko,waypoint1
endif

if pointti=2 then
pointobject ukko,waypoint2
endif

if objectsoverlap (ukko,waypoint1,2) then pointti=2

if objectsoverlap (ukko,waypoint2,2) then pointti=1

drawscreen
forever
3. Mitenkäs saa sillain että sää poimit jotain kolikkoja ja sitten oikeessa yläkulmassa näkyy paljonko niitä on ja sitten kun on vaikka 100 niin saa yhden elämän...

Code: Select all

'alkuun lataat pelihahmon ja kolikon kuvan, ja teet siitä klooneja. en jaksa tehä koodia, tköhän osaa itekin.
repeat

if objectsoverlap (kolikko,ukko) then 
kolikko_määrä+1
endif

text 100,100 "kolikoita kerätty" +kolikko_määrä

drawscreen
forever
4. Sellaisen systeemin että voit noukkia vaikka bumerangin maasta jolla voit ampua vihollista (ja jossain kulmassa niiden panokset)

Code: Select all


bumerangeja=10
bumerangin_lentoaika=200
'lataa bumerangin kuva, ukkelin ja vihollisen

repeat

'tähän laita ukkelin liikkumiset

'kun painaa entteriä, bumerangi laitetaan ukon kohdalle ja samaan asentoon kuin ukko
'bumerangejä vähenee 1, ja bumerangi on lennossa
if keyhit(cbkeyenter) then
cloneobjectposition bumerangi,ukko
cloneobjectorientation bumerangi,ukko
bumerangi_lentää=1
bumerangeja-1
endif

'jos bumerangi on lennossa, sitä liikutetaan 5:n nopeudella. kun sen lentoaika tulee 0:n, se pysähtyy.
if bumerangi_lentää=1 and bumerangin lentoaika=>0 then
moveobject bumerangi,5
bumerangin_lentoaika-1
endif

'kun bumerangin lentoaika päättyy, se ei enää lennä
if bumerangin_lentoaika=<0 then
bumerangi_lentää=0
endif

'jos pelihahmo osuu bumerangiin(poimii sen), bumerangeja tulee 1 lisää.
if objectsoverlap (bumerangi,ukko,2) and bumerangin_lentoaika=<0 then 
bumerangeja+1
bumerangin_lentoaika=200
endif

'jos bumerankilla osuu vihuun, sen enaa menee
if objectsoverlap (bumerangi,vihollinen) then vihollisen_elämä-5

drawscreen 
forever
5. Sitten semmoisen systeemin että kun menet alkuvalikosta painat new game niin ensiksi tulee kuva ja sitten menee sinne kenttään ( kuvan jälkeen jotain tekstii)
en ihan tajunnu... mutta...

Code: Select all


loadobject("valikko.bmp")
repeat

'valikkokoodis tähän

'kun painetaan hiiren 1:llä, mennään peliin. 
'laita tän tilalle että kun painetaan new gamesta.
if mousehit(1) then goto peli

drawscreen
until escapekey()

peli:

'lataat sen kuvan minkä haluat näkyvän kun on painettu new gamea
kuva=loadimage("kuva.bmp")
repeat

'mihin kohtaan haluat kuvan
drawimage kuva,100,100

text  100,100,"tähän laitat haluamas tekstit... " 
wait 1000
drawscreen

'tähän sitten noiden jälkeen pelis koodit laitat.

Kiitos oikein paljon duck! :D
Älä kysy multa!

User avatar
Marcoder
Active Member
Posts:120
Joined:Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Marcoder » Mon Jan 07, 2008 9:54 am

Akatsuki wrote:Kiitos oikein paljon duck! :D
ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA ota mallia tuosta ankan elämävirityksestä!!!
Järjettömimpiä koodinpätkiä mitä koskaan olen nähnyt.

Sen sijaan voit soveltaa tästä "pari" riviä lyhyemmästä esimerkistä oman systeemin.
Koodin voi ajaa tällaisenaan CB:ssä.

Code: Select all

sydän = LoadImage("media\cow.bmp")
elämät = 5
terveys = 100

Repeat
    terveys - 1
    If terveys <= 0 Then
        terveys = 100
        elämät - 1
    EndIf
    Text 0, 30, "Terveys: " + terveys
    For i = 1 To elämät
        DrawImage sydän, 30 * i - 30, 0
    Next i
    DrawScreen
    If elämät <= 0 Then MakeError "Kuolema!"
Forever

User avatar
Raspful
Member
Posts:83
Joined:Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location:Raisio
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Raspful » Tue Jan 08, 2008 9:30 am

En tiedä onko tämä nyt niin tyhmäkään kysymys, mutta päätin laittaa tämän silti tänne, koska en uutta topikkia jaksanut tehdä(kiire kouluun).

Eli pelissäni minulla on ympyrä (tehty piirtokomennoilla) ja minun pitäisi laskea, että jos ympyrä on vaikka 5 sekuntia paikallaaan niin tehdään jotain(ympyrää liikutan x ja y koordinaateilla).

Toivottavasti joku ymmärsi. Kiitos jo etukäteen!
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]

User avatar
Marcoder
Active Member
Posts:120
Joined:Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Marcoder » Tue Jan 08, 2008 9:33 am

Raspful wrote:Eli pelissäni minulla on ympyrä...

Code: Select all

if ympyrä_liikkuu then liikkui_viimeksi = timer()
...
if liikkui_viimeksi + 5000 < timer() then tee_jotain()

Jaskà
Newcomer
Posts:1
Joined:Tue Jan 08, 2008 5:54 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jaskà » Tue Jan 08, 2008 6:01 pm

Olen vasta aloittanut pelien teon niin olisi yksi tyhmä kysymys. Miten tuossa tehtävässä a4 pitäisi saada se niin, että se arpoo ne numerot, kun painaa spacea? Itselläni olen saanut ne vain vilkkumaan siinä, että uusi numero tulee todella nopeasti.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts:1583
Joined:Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location:Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja » Tue Jan 08, 2008 6:04 pm

Osittaista pseudokoodia(=ei oikeaa koodia, mutta siihen tapaan kirjoitettuja ajatuksia)

Code: Select all

Repeat
    arvo_numerot
    Repeat
        tulosta_tulos
        DrawScreen
    Until Keyhit(57)
Forever

User avatar
Raspful
Member
Posts:83
Joined:Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location:Raisio
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Raspful » Tue Jan 08, 2008 8:20 pm

Marcoder wrote:
Raspful wrote:Eli pelissäni minulla on ympyrä...

Code: Select all

if ympyrä_liikkuu then liikkui_viimeksi = timer()
...
if liikkui_viimeksi + 5000 < timer() then tee_jotain()

Minäkin osaan tehdä tuon, mutta miten tiedän koska ympyrä liikkuu.
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]

User avatar
Marcoder
Active Member
Posts:120
Joined:Tue Aug 28, 2007 8:21 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Marcoder » Tue Jan 08, 2008 8:30 pm

Raspful wrote:Minäkin osaan tehdä tuon, mutta miten tiedän koska ympyrä liikkuu.
No kai siellä koodissa on joku kohta jossa niitä koordinaatteja muutetaan :shock:
Tuskinpa sentään mitkään henkiolennot sitä ympyrää salaa siirtelevät.

User avatar
Raspful
Member
Posts:83
Joined:Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location:Raisio
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Raspful » Tue Jan 08, 2008 8:59 pm

Marcoder wrote:
Raspful wrote:Minäkin osaan tehdä tuon, mutta miten tiedän koska ympyrä liikkuu.
No kai siellä koodissa on joku kohta jossa niitä koordinaatteja muutetaan :shock:
Tuskinpa sentään mitkään henkiolennot sitä ympyrää salaa siirtelevät.
Kyllä siellä on, mutta en ymmärrä pitäisikö minun siis laittaa ympyrän x ja y koordinaatit tuon "ympyrä_liikkuu" tilalle vai miten?

Anteeksi ymmärtämättömyyteni.

Tähän on varmasti jokin yksinkertaien ratkaisu mikä ei vain tule mieleen. :evil:
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]

Locked