Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
-
MAVmaggot
- Advanced Member
- Posts: 468
- Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
- Location: bitspace
Post
by MAVmaggot » Sun Sep 14, 2008 8:13 pm
siis tuohan on juuri pikselin-tarkka-kosketus

vai enkö ymmärtänyt mitä haet takaa?
edit: typotus
Last edited by
MAVmaggot on Sun Sep 14, 2008 8:18 pm, edited 1 time in total.
-
objectoverlap
Post
by objectoverlap » Sun Sep 14, 2008 8:14 pm
Se ei ole riittävän tarkka... se heittää +-10 pikseliä..
-
MAVmaggot
- Advanced Member
- Posts: 468
- Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
- Location: bitspace
Post
by MAVmaggot » Sun Sep 14, 2008 8:17 pm
woah! itselläni ei ole ikinä heittänyt yhtään. Nyt on vika jossain muualla, pastee vaikka koodisi tänne.
-
objectoverlap
Post
by objectoverlap » Sun Sep 14, 2008 8:21 pm
MAVmaggot wrote:woah! itselläni ei ole ikinä heittänyt yhtään. Nyt on vika jossain muualla.
taidan sitten alkaa tarkistaa koodiani =/ Onko muuten mitään "järkevää" muistiinpanomerkkiä coolbasicissä?
tiedän vain olemassa // ja ' . Rasittaa kopioida väliaikaisesti koodipätkiä silmukoiden ulkopuolelle..
Esim. C:ssä on /* Tekstiä */
-
Alligaattori
- Active Member
- Posts: 135
- Joined: Fri Mar 07, 2008 9:49 pm
Post
by Alligaattori » Sun Sep 14, 2008 8:35 pm
teh manuaali wrote:RemStart ... RemEnd mahdollistavat monen rivin kommentoinnin kertaheitolla.
Kannattaa lukaista manuaali läpi, ennen kuin alkaa ohjelmoida.
-
TheFish
- Developer

- Posts: 477
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
- Location: Joensuu
Post
by TheFish » Sun Sep 14, 2008 9:51 pm
Se objectsoverlap heittää todennäköisesti koska liikutat objektia yli 10 pikseliä per päivitys. Kun liikutat objektia, se liikkuu vahdin verran eteenpäin käymättä välissä olevissa kohdissa, joten välissä olevia törmäyksiä ei myöskään tapahdu. Homman saa toimimaan vaikka niin, että liikutat objektia for-loopissa pikseli kerrallaan ja tarkistat siinä loopissa tuleeko törmäyksiä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
-
Tilester bug
Post
by Tilester bug » Mon Sep 15, 2008 3:18 pm
Tilester toimii jotenkin ihmeellisesti. ennen toimi moitteettomasti, mutta nyt uusia kenttiä tehdessä se ei ota törmäystä ollenkaa mukaan(eikä vanhoja muokatessa(vanhat jäävät, muttei ota uusia)). vika ei ole koodissa, eikä kartoissa, joten mikä neuvoksi?
-
temu92
- Web Developer

- Posts: 1226
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
- Location: Gamindustri
-
Contact:
Post
by temu92 » Mon Sep 15, 2008 4:31 pm
Oletko aivan varmasti valinnut piirtokerrokseksi HIT ja määrittänyt pelissä SetupCollisionilla?
-
Ruuttu
- Devoted Member
- Posts: 687
- Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
- Location: Finland, Sipoo
Post
by Ruuttu » Mon Sep 15, 2008 4:48 pm
Tein FL Studiolla 0.1 sekunnin pituisen piip -äänen, ja laitoin sen soimaan CoolBasicissa näin:
Code: Select all
Repeat
if mousehit(1) then playsound beep
Drawscreen
Forever
Outoa kyllä, klikkauksen jälkeen ääni jää looppaamaan. Siis se piippaus kuuluu uudestaan ja uudestaan yhden klikkauksen jälkeen. Vika ei esiinny muissa äänissä, vain tuossa piippaus äänessä, jonka FL Studiolla tein ja exporttasin .wav -muotoon. Mistä johtuu, ja mitä asialle voi tehdä?
-
TheFish
- Developer

- Posts: 477
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
- Location: Joensuu
Post
by TheFish » Mon Sep 15, 2008 5:37 pm
Itsellä tuli joskus jonkun java-projun yhteydessä vastaan samanlainen bugi. En oikein muista missä se bugi oli mutta jos se kerta tulee cb:lläkin, olettaisin että se on ihan tuossa wav:issa itsessään. Tee siitä äänestä vaikka 1.1 sekunttia pitkä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
-
Ruuttu
- Devoted Member
- Posts: 687
- Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
- Location: Finland, Sipoo
Post
by Ruuttu » Mon Sep 15, 2008 6:35 pm
TheFish wrote:En oikein muista missä se bugi oli mutta jos se kerta tulee cb:lläkin, olettaisin että se on ihan tuossa wav:issa itsessään. Tee siitä äänestä vaikka 1.1 sekunttia pitkä.
Kokeilin kahden sekuntin pituista ääntä, looppaa yhä. Lisääköhän FL Studio noihin waveihin jonkin "Looppaa ikuisesti, ellei toisin määrätä" -merkin?
-
Alligaattori
- Active Member
- Posts: 135
- Joined: Fri Mar 07, 2008 9:49 pm
Post
by Alligaattori » Mon Sep 15, 2008 6:37 pm
Voi olla mahdollista. Kerran MPTrackerillä tallensin wav-pätkän ja se looppasi jatkuvasti kuten kuvailit. Sitten avasin sen Audacityllä ja tallensin uudestaan. Ja looppausongelma poistui. Kokeile, toimisiko sinullakin.
-
Ruuttu
- Devoted Member
- Posts: 687
- Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
- Location: Finland, Sipoo
Post
by Ruuttu » Mon Sep 15, 2008 6:41 pm
Alligaattori wrote:Voi olla mahdollista. Kerran MPTrackerillä tallensin wav-pätkän ja se looppasi jatkuvasti kuten kuvailit. Sitten avasin sen Audacityllä ja tallensin uudestaan. Ja looppausongelma poistui. Kokeile, toimisiko sinullakin.
No toimihan se. Kiitos!
Outo juttu kyllä.

-
Ilkka
- Active Member
- Posts: 201
- Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am
Post
by Ilkka » Mon Sep 15, 2008 7:17 pm
voisiko joku korjata tämän ongelman???? komento väärässä paikassa'???
Code: Select all
Function Sxy(obj)
If ObjectX(obj)<ScreenWidth() Then ObjectX(obj)=0
If ObjectY(obj)<ScreenHeight() Then ObjectY(obj)=0
EndFunction
-
Alligaattori
- Active Member
- Posts: 135
- Joined: Fri Mar 07, 2008 9:49 pm
Post
by Alligaattori » Mon Sep 15, 2008 7:27 pm
ObjectX ja ObjectY ovat funktioita, jotka palauttavat objektin koordinaatit. Käytä PositionObject-komentoa objektien sijoittamiseen.
-
Koodiapina
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
-
Contact:
Post
by Koodiapina » Mon Sep 15, 2008 7:28 pm
Näin pitäis toimia:
Code: Select all
Function Sxy(obj)
If ObjectX(obj)<ScreenWidth() Then positionobject obj,0,objecty(obj)
If ObjectY(obj)<ScreenHeight() Then positionobject obj,objectx(obj),0
EndFunction
EDIT: Myöhässä.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.
-
SuojelusPerkele
- Newcomer
- Posts: 37
- Joined: Tue Sep 09, 2008 4:17 pm
Post
by SuojelusPerkele » Mon Sep 15, 2008 10:18 pm
Mitenkäs tehdään jos minulla on useampia ääniä soitettavaksi kun vihu kuolee? että ei aina se sama kuolonkorahdus, alkaa useamman jälkeen tympimään se sama älinä.
Code: Select all
If izombi\hp<0 Then
PlaySound enemy_sound
Miten jatkan jos haluan että se voi soittaa randomilla myös enemy_sound2, enemy_sound3 jne.?
E: ja entäs jos haluan jonkun musiikkikappaleen soivan pelkästään aloitusvalikossa, ja loppuvan kun itse peli alkaa koska silloin soi toinen taustamusiikki?
Last edited by
SuojelusPerkele on Mon Sep 15, 2008 10:29 pm, edited 1 time in total.
Blooddrunk Game Industry [BGI] :
Unlimited 1.0 = 100%
-Päivityksiä suunnitteilla
Kollaa kestää!
-Suunnitteluvaiheessa
-Tower defence -tyylinen, torju kommunistivyöryt kannaksella
_____
Vertos
-
TheFish
- Developer

- Posts: 477
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
- Location: Joensuu
Post
by TheFish » Mon Sep 15, 2008 10:20 pm
SuojelusPerkele wrote:Mitenkäs tehdään jos minulla on useampia ääniä soitettavaksi kun vihu kuolee? että ei aina se sama kuolonkorahdus, alkaa useamman jälkeen tympimään se sama älinä.
Code: Select all
If izombi\hp<0 Then
PlaySound enemy_sound
Miten jatkan jos haluan että se voi soittaa randomilla myös enemy_sound2, enemy_sound3 jne.?
Tee vaikka taulukko niistä äänistä ja ota randilla joku taulukon alkio aina kun pitää soittaa ääni.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
-
MAVmaggot
- Advanced Member
- Posts: 468
- Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
- Location: bitspace
Post
by MAVmaggot » Tue Sep 16, 2008 12:14 am
SuojelusPerkele wrote:Mitenkäs tehdään jos minulla on useampia ääniä soitettavaksi kun vihu kuolee? että ei aina se sama kuolonkorahdus, alkaa useamman jälkeen tympimään se sama älinä.
Code: Select all
If izombi\hp<0 Then
PlaySound enemy_sound
Miten jatkan jos haluan että se voi soittaa randomilla myös enemy_sound2, enemy_sound3 jne.?
Code: Select all
if izombi\hp<0
ääni=rand(1,3)
select ääni
case 1
playsound enemy1
case 2
playsound enemy2
case 3
playsound enemy3
endselect
endif
Vaikka tuollain. Sovella rand()-funktiota.
SuojelusPerkele wrote:
E: ja entäs jos haluan jonkun musiikkikappaleen soivan pelkästään aloitusvalikossa, ja loppuvan kun itse peli alkaa koska silloin soi toinen taustamusiikki?
Laitat tietysti ennen peli-silmukkaa playsound "pelimusa", ja ennen menua playsound "menumusa".
-
Tilester bug
Post
by Tilester bug » Tue Sep 16, 2008 7:22 pm
temu92 wrote:Oletko aivan varmasti valinnut piirtokerrokseksi HIT ja määrittänyt pelissä SetupCollisionilla?
olen, olen! siksi kysyinkin, miksi ei toimi!
