Page 6 of 154

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Oct 02, 2007 6:46 pm
by Guest
Miten saan objektin menemään kaiken päälle, myös over-kerroksen? Tarkoitus olisi saada helikopteri lentelemään talojen yläpuolella ylhäältäpäin kuvatussa pelissä.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Oct 02, 2007 7:29 pm
by koodaaja
Guest wrote:Miten saan objektin menemään kaiken päälle, myös over-kerroksen? Tarkoitus olisi saada helikopteri lentelemään talojen yläpuolella ylhäältäpäin kuvatussa pelissä.
Lataa se kuvana. Voit myös tehdä näkymättömän ja törmäyksemättömän objektin, joka on siinä alla, niin voit liikuttaa objektia, kuin se olisi se kuva jonka näet. Kun et kuitenkaan käsitä näin omituista selitystä, niin pistän koodia tulemaan.

Code: Select all

masterkuvatus = LoadImage("helipoppeli.bmp")
Dim kuva(71)
For i = 0 to 71
    kuva(i) = cloneimage(masterkuvatus)
    rotateimage kuva(i), i*5
Next i
helipoppeliobj = makeobject()
Repeat
    'pelin koodi
    Drawgame
    DrawToWorld on, on, on
    DrawImage kuva(int(objectangle(helipoppeliobj)/5.0)), ObjectX(helipoppeliobj), ObjectY(helipoppeliobj)
    Drawscreen
Forever

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Tue Oct 02, 2007 10:05 pm
by nassi-seta
miten sais tehtyy tämmösen:
et ku ukko menne oven päälle nii se menee talun sisää?
oon yrittäny käyttää gosubbia mut pitääks siel minne laitetaa ne return jutun ladata kaikki objectit ja semmoset
ymmärskö kukaa?

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Wed Oct 03, 2007 3:43 pm
by Guest
Guest wrote:Pari kysymystä taulukoista.
1. Teen taulukolla esim. 3 vihollis kilpailijaa autopeliin. Kukin vihu liikkuu sen mukaan montako tilea sen edessä on ns. tietä, mutta kuinka saan kaiki viholliset liikkumaan omaa vauhtiaan. Tällä hetkellä ne kaikki liikkuvat samaa vauhtia.
2. Miten saan vihuille autopelissä omat kierrosajat ja määrät jne.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Wed Oct 03, 2007 8:44 pm
by Zrazy_Coder
Tää ei oo vakava ongelma, mutta en viitti selvittää sitä kun kone alkaa lagaa niin hullusti.Eli kun olen ohjeiden kohdalla ja painan entteriä niin se aukasee tiedoston nimeltä Ohjeet ja se aukasee niitä miljoona jos se mun peli on tarpeeks kauan päällä.Miten saan niin että se aukasee vaaa yhen Ohjeet tiedoston eikä 99999999999 ?

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Wed Oct 03, 2007 8:52 pm
by Harakka
Käytät varmaan Execute- komentoa? Tee näin:

Code: Select all

Repeat
  If KeyHit(cbkeyreturn) and avattu = 0 then
    Execute "ohjeet.html"
    avattu = 1
  EndIf

  DrawScreen
Forever
Jekkuna on siis käyttää muuttujaa, jolla tarkastetaan onko tiedosto jo avattu.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Wed Oct 03, 2007 8:57 pm
by Zrazy_Coder
Ok, kiitti nyt toimii.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Thu Oct 04, 2007 7:04 am
by cheeshelmet.jr
Onko mikin käyttö mahdollista Cb:llä?

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Thu Oct 04, 2007 1:02 pm
by Pettis
cheeshelmet.jr wrote:Onko mikin käyttö mahdollista Cb:llä?
Ei.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Oct 05, 2007 3:21 pm
by miku
ok toi toimi hyvin, mutta tuli viel sellane ongelma vastaa et en saanu kohdistettua tekstiä miten halusin :/ jos käytin locate komentoa printin kanssa tai käytin text-komentoa, kaikki teksi meni päälekkäin. Siis kysymys kuuluu: miten saan sijoitettua kaikki numerot riviin koordinaatein, niin kuin haluan?

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan :D

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Oct 05, 2007 3:33 pm
by iTKEVAnAKKI
Miten voin katsoa, että onko hiiren ja tiettyjen koordinaattien välillä törmäyskerrosta? Eli periaatteessa miten voi katso että onko esim. (10,50) ja (60,80) välillä törmäyskerrosta. Ja tarkistuksen pitäisi olla "nopea" :D

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Oct 05, 2007 4:12 pm
by Guest
miku wrote:ok toi toimi hyvin, mutta tuli viel sellane ongelma vastaa et en saanu kohdistettua tekstiä miten halusin :/ jos käytin locate komentoa printin kanssa tai käytin text-komentoa, kaikki teksi meni päälekkäin. Siis kysymys kuuluu: miten saan sijoitettua kaikki numerot riviin koordinaatein, niin kuin haluan?

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan :D
Jonkinlainen purkkaviritelmä voisi olla, että piirrät line komennolla viivan niistä tietyista koordinaateista hiiren koordinaatteihin ja teet viivasta objectin. Sitten tarkistat vaan törmäykset countcollisionilla.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Oct 05, 2007 4:59 pm
by iTKEVAnAKKI
Keksin äsken yksinkertaisemman purkkavirityksen: 2 näkymätöntä objektia, toinen hiiren koordinaatteihin ja toinen sinne muualle, ja katsotaan vain objectsightillä näkyykö :P Ja toimii :D

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Oct 05, 2007 6:29 pm
by Ilmuri
Guest wrote:
miku wrote:ok toi toimi hyvin, mutta tuli viel sellane ongelma vastaa et en saanu kohdistettua tekstiä miten halusin :/ jos käytin locate komentoa printin kanssa tai käytin text-komentoa, kaikki teksi meni päälekkäin. Siis kysymys kuuluu: miten saan sijoitettua kaikki numerot riviin koordinaatein, niin kuin haluan?

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan :D
Jonkinlainen purkkaviritelmä voisi olla, että piirrät line komennolla viivan niistä tietyista koordinaateista hiiren koordinaatteihin ja teet viivasta objectin. Sitten tarkistat vaan törmäykset countcollisionilla.
Niinhän sitä sanotaan, että tyhmiin kysymyksiin tyhmä vastaus, mutta tuo meni kyllä jo yli.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Oct 12, 2007 4:19 pm
by Zrazy_Coder
MItes tehtiinkään se , että kun media kansiossa on se life kuva. Niin se life kuva lyhentyisi ainakun menettää enkkaa. Miten se tehtiinkää ?

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Fri Oct 12, 2007 5:36 pm
by Ilmuri
No piirrät sen ruudulle drawimageboxilla ja leveydeksi jotain tyyliin hp/maxhp*imagewidth(kuva).

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Mon Oct 15, 2007 1:59 pm
by Marcoder
iTKEVAnAKKI wrote:Miten voin katsoa, että onko hiiren ja tiettyjen koordinaattien välillä törmäyskerrosta? Eli periaatteessa miten voi katso että onko esim. (10,50) ja (60,80) välillä törmäyskerrosta. Ja tarkistuksen pitäisi olla "nopea" :D
Jos käytät cbMap:ia niin tällaisella funkkarilla.

Code: Select all

Function CheckMapArea(_x1, _y1, _x2, _y2, _layer)
    tx1 = GetTileX(_x1) : ty1 = GetTileY(_y1)
    tx2 = GetTileX(_x2) : ty2 = GetTileY(_y2)
    x1 = Min(tx1, tx2)  : x2 = Max(tx1, tx2)
    y1 = Min(ty1, ty2)  : y2 = Max(ty1, ty2)
    For y = y1 To y2
        For x = x1 To x2
            If GetTile2(_layer, x, y) > 0 Then Return True
        Next x
    Next y
    Return False
EndFunction
Parametrina annettavat koordinaatit ovat pelimaailman koordinaatteja ja _layer on tietysti karttakerros ja sinun tapauksessasi MAP_HIT.
Jos haluat käyttää ruutu- tai tilekoordinaatteja niin pitää vähän soveltaa.

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Mon Oct 15, 2007 4:39 pm
by Guest
Ilmuri wrote:
Guest wrote:
miku wrote:ok toi toimi hyvin, mutta tuli viel sellane ongelma vastaa et en saanu kohdistettua tekstiä miten halusin :/ jos käytin locate komentoa printin kanssa tai käytin text-komentoa, kaikki teksi meni päälekkäin. Siis kysymys kuuluu: miten saan sijoitettua kaikki numerot riviin koordinaatein, niin kuin haluan?

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan :D
Jonkinlainen purkkaviritelmä voisi olla, että piirrät line komennolla viivan niistä tietyista koordinaateista hiiren koordinaatteihin ja teet viivasta objectin. Sitten tarkistat vaan törmäykset countcollisionilla.
Niinhän sitä sanotaan, että tyhmiin kysymyksiin tyhmä vastaus, mutta tuo meni kyllä jo yli.
Oho tarkotus oli vastata itkevän nakin ongelmaan =F

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Mon Oct 15, 2007 5:31 pm
by Mr_Noob
voiko coolbasicilla näyttää gif kuvia :?:

Re: Tyhmät kysymykset

Posted: Mon Oct 15, 2007 6:12 pm
by Harakka