Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
AllAh
Newcomer
Posts: 33
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:37 am
Location: Muhos

Re: Tyhmät kysymykset

Post by AllAh »

Connect wrote:Miten pystyn tekeen hyvän tilesetin? :D
Tai miten saan ladattua tilesetin tilesteriin?
Vaikka paintilla piirtelet tilen(minkä kokoisiksi ne nyt haluatkaan) kokoisia palasia.
Sitten avaat tilesterin,klikkaat sitä mistä valitaan ne tilet ja siellä lukee muistaakseni jossain load. Siitä painat ja menet sinne kansioon minne olet tilesettisi tallentanut.
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Connect
Newcomer
Posts: 17
Joined: Sun Dec 09, 2007 3:09 pm
Location: Konnevesi

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Connect »

AllAh wrote:
Connect wrote:Miten pystyn tekeen hyvän tilesetin? :D
Tai miten saan ladattua tilesetin tilesteriin?
Vaikka paintilla piirtelet tilen(minkä kokoisiksi ne nyt haluatkaan) kokoisia palasia.
Sitten avaat tilesterin,klikkaat sitä mistä valitaan ne tilet ja siellä lukee muistaakseni jossain load. Siitä painat ja menet sinne kansioon minne olet tilesettisi tallentanut.
Siinä onnistuin mutta sitten kun loadaan tilesetin ni sitte näkyy puoliks se cb:n alkuperäinen tilesetti ja puoliks se minkä mä koitin laittaa
siihen?
AllAh
Newcomer
Posts: 33
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:37 am
Location: Muhos

Re: Tyhmät kysymykset

Post by AllAh »

Connect wrote:
AllAh wrote:
Connect wrote:Miten pystyn tekeen hyvän tilesetin? :D
Tai miten saan ladattua tilesetin tilesteriin?
Vaikka paintilla piirtelet tilen(minkä kokoisiksi ne nyt haluatkaan) kokoisia palasia.
Sitten avaat tilesterin,klikkaat sitä mistä valitaan ne tilet ja siellä lukee muistaakseni jossain load. Siitä painat ja menet sinne kansioon minne olet tilesettisi tallentanut.
Siinä onnistuin mutta sitten kun loadaan tilesetin ni sitte näkyy puoliks se cb:n alkuperäinen tilesetti ja puoliks se minkä mä koitin laittaa
siihen?
:? Mikähän tuossa on.
Itsellä ei ole koskaan ollut vastaavaa.
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Connect
Newcomer
Posts: 17
Joined: Sun Dec 09, 2007 3:09 pm
Location: Konnevesi

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Connect »

Tässä vielä kuva ni tiiätte minkälaisesta ongelmasta on kyse.
http://img137.imageshack.us/my.php?image=wootiv5.png
AllAh
Newcomer
Posts: 33
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:37 am
Location: Muhos

Re: Tyhmät kysymykset

Post by AllAh »

Huhhuijaa,mikähän tuossa on :?
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by jannepelaa »

Tuo tileset on minun aikojani sitten tekemästä pelistä, jolloin vielä luulin, että tileset pitää olla tietyn kokoinen. Mutta tuo on siis tekemästäni Mauno Theft Auto 2:sta, jonka saa täältä. Katso Media\tileset.bmp.
Connect
Newcomer
Posts: 17
Joined: Sun Dec 09, 2007 3:09 pm
Location: Konnevesi

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Connect »

jannepelaa wrote:Tuo tileset on minun aikojani sitten tekemästä pelistä, jolloin vielä luulin, että tileset pitää olla tietyn kokoinen. Mutta tuo on siis tekemästäni Mauno Theft Auto 2:sta, jonka saa täältä. Katso Media\tileset.bmp.
Jos muistat vanhoilta foorumeilta käyttäjän "popitus", niin olen se ja annoit joskus käyttää sitä tilesettiä. :)
Jos oot vaihtanu mieltä niin kerro toki
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Pabnih »

Saakos cb:llä tehtyä laskinta, joka laskisi kahden inputin tulon/erotuksen ym? Vanhoilla foorumeilla oli jotain esimerkkejä mutta ne olivat tavalla tai toisella hieman kesken eräisiä.
jarvinen
Newcomer
Posts: 43
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:00 pm
Location: Juupajoki/Tampere
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by jarvinen »

Code: Select all

//Jatkumo, joka katkaistaan jos painetaan Esciä
While Not EscapeKey()
    
    AddText "Ensimmäinen luku." //Tulostetaan teksti
        
    //Tulostetaan input kunnes Enteriä painetaan
    While Not KeyHit(28)
        
        numero1$ = Input("> ")
            
        DrawScreen
        
     Wend
     
     CloseInput
     ClearKeys
     
     AddText "Toinen luku."
     
     //Sama homma kuin ylempänä
     While Not KeyHit(28)
  
        numero2$ = Input("> ")
        
        DrawScreen
        
     Wend
     
     CloseInput
     ClearKeys

    //Muutetaan inputit kokonaisluvuiksi ja toteutetaan lasku-
    //toimitus
    tulos1% = Int(numero1) + Int(numero2)//Summa
    tulos2% = Int(numero1) - Int(numero2)//Erotus
     
    //Muutetaan tulokset merkkijonoiksi ja tulostetaan
    AddText "Summa: " + Str(tulos1)
    AddText "Erotus: " + Str(tulos2)
     
Wend
Down with the clown.
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by jannepelaa »

Connect wrote:
jannepelaa wrote:Tuo tileset on minun aikojani sitten tekemästä pelistä, jolloin vielä luulin, että tileset pitää olla tietyn kokoinen. Mutta tuo on siis tekemästäni Mauno Theft Auto 2:sta, jonka saa täältä. Katso Media\tileset.bmp.
Jos muistat vanhoilta foorumeilta käyttäjän "popitus", niin olen se ja annoit joskus käyttää sitä tilesettiä. :)
Jos oot vaihtanu mieltä niin kerro toki
Siis kyllä sitä saa käyttää, mutta sieltä kannattaisi poistaa kaikki turhat tilet. ;)
jonizz93
Newcomer
Posts: 3
Joined: Tue Dec 18, 2007 8:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by jonizz93 »

Oon just alottanu uudestaa pelin tekemisen. Tekeil olis yks autopeli, mut on yks ongelma jota oon yrittäny saada pois: aina kun autolla tai ukolla kääntyy, tulee musta laatikko sen ympärille.. Miten sen sais pois?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

jonizz93 wrote:Oon just alottanu uudestaa pelin tekemisen. Tekeil olis yks autopeli, mut on yks ongelma jota oon yrittäny saada pois: aina kun autolla tai ukolla kääntyy, tulee musta laatikko sen ympärille.. Miten sen sais pois?
Pyörivissä objekteissa on pakko käyttää maskivärinä mustaa. Eli toisin sanottuna korvaat nykyisen mustan esim. 1, 1, 1:llä ja nykyisen maskin mustalla eli 0, 0, 0:lla. Helpoimmin onnistuu paintissa, jossa yksinkertaisesti teet kaksi väriä, oikean mustan ja siltä näyttävän tumman harmaan (silmä ei eroa huomaa, CB kylläkin). Valitset oikean mustan ykkösväriksi ja lähes mustan kakkosväriksi. Sitten valitset kumin, ja kumitat koko kuvan hiiren oikeaa namiskaa painaen. Sitten valitset wanhan maskivärisi ykköseksi ja ehdan mustan kakkosväriksi ja kumitat taas kaiken oikeanpuoleista namiskaa käyttäen. (wanha kunnon pyyhekumikikka ftw.)
jonizz93
Newcomer
Posts: 3
Joined: Tue Dec 18, 2007 8:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by jonizz93 »

koodaaja wrote:
jonizz93 wrote:Oon just alottanu uudestaa pelin tekemisen. Tekeil olis yks autopeli, mut on yks ongelma jota oon yrittäny saada pois: aina kun autolla tai ukolla kääntyy, tulee musta laatikko sen ympärille.. Miten sen sais pois?
Pyörivissä objekteissa on pakko käyttää maskivärinä mustaa. Eli toisin sanottuna korvaat nykyisen mustan esim. 1, 1, 1:llä ja nykyisen maskin mustalla eli 0, 0, 0:lla. Helpoimmin onnistuu paintissa, jossa yksinkertaisesti teet kaksi väriä, oikean mustan ja siltä näyttävän tumman harmaan (silmä ei eroa huomaa, CB kylläkin). Valitset oikean mustan ykkösväriksi ja lähes mustan kakkosväriksi. Sitten valitset kumin, ja kumitat koko kuvan hiiren oikeaa namiskaa painaen. Sitten valitset wanhan maskivärisi ykköseksi ja ehdan mustan kakkosväriksi ja kumitat taas kaiken oikeanpuoleista namiskaa käyttäen. (wanha kunnon pyyhekumikikka ftw.)
Tein jo... Ei onnistunu..
jonizz93
Newcomer
Posts: 3
Joined: Tue Dec 18, 2007 8:46 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by jonizz93 »

Joo ja taas yks tyhmä kysymys...

Miten saa tilesterillä omiin tileihin törmäyksen?
Oon yrittäny jo pari päivää miettii..

(Oon aika nobo xD)
cheeshelmet.jr
Member
Posts: 75
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by cheeshelmet.jr »

Miten saan objectin liikkumaan tietyillä tileillä eli jos tallenan karttaan vaikka 4x4 tile alueeseen numeron yksi niin miten saan objektin pysymään siellä sisällä ilman että se karkaa sieltä?
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by regalis »

Minä tekisin sen niin, että tallentaisin ennen liikkumista pelihahmon koordinaatit muuttujiin, ja jos ollaan jonkin muun kuin 1-datatilen kohdalla, siirretään hahmo takaisin vanhoihin koordinaatteihin.

Eli tähän tapaan:

Code: Select all

oldX = ObjectX(player)
oldY = ObjectY(player)

' tähän väliin hahmon liikutukset

If GetMap(3, ObjectX(player), ObjectY(player)) <> 1 Then PositionObject player, oldX, oldY
cheeshelmet.jr
Member
Posts: 75
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by cheeshelmet.jr »

regalis wrote:Minä tekisin sen niin, että tallentaisin ennen liikkumista pelihahmon koordinaatit muuttujiin, ja jos ollaan jonkin muun kuin 1-datatilen kohdalla, siirretään hahmo takaisin vanhoihin koordinaatteihin.

Eli tähän tapaan:

Code: Select all

oldX = ObjectX(player)
oldY = ObjectY(player)

' tähän väliin hahmon liikutukset

If GetMap(3, ObjectX(player), ObjectY(player)) <> 1 Then PositionObject player, oldX, oldY
Eikö tuosta olisi jotaain siistimpää tapaa esim. että ukkoa käännetään jotenkin sulavasti sinne takas tai seuraavaan tileen jotenkin näin jos tajusitte
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Tyhmät kysymykset

Post by TheFish »

cheeshelmet.jr wrote:
regalis wrote:Minä tekisin sen niin, että tallentaisin ennen liikkumista pelihahmon koordinaatit muuttujiin, ja jos ollaan jonkin muun kuin 1-datatilen kohdalla, siirretään hahmo takaisin vanhoihin koordinaatteihin.

Eli tähän tapaan:

Code: Select all

oldX = ObjectX(player)
oldY = ObjectY(player)

' tähän väliin hahmon liikutukset

If GetMap(3, ObjectX(player), ObjectY(player)) <> 1 Then PositionObject player, oldX, oldY
Eikö tuosta olisi jotaain siistimpää tapaa esim. että ukkoa käännetään jotenkin sulavasti sinne takas tai seuraavaan tileen jotenkin näin jos tajusitte
mikäli tarkastukset tehdään ennen drawscreeniä niin käyttäjä ei ikinä edes näe ukon liikkuvan. Voisit toisena vaihtoehtona vain yksinkertaisesti tarkistaa mikä numero ukon edessä on. Getmap:iin ei tarvitse antaa välttämättä objektin koordinaatteja ;)
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Connect
Newcomer
Posts: 17
Joined: Sun Dec 09, 2007 3:09 pm
Location: Konnevesi

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Connect »

Millä ohjelmalla saa tehtyä musiikkeja?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Connect wrote:Millä ohjelmalla saa tehtyä musiikkeja?
http://www.coolbasic.com/suomi/tools.php

Katso tuolta sivulta Audio otsikon alla olevia ohjelmia.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Locked