Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Kiitos, mutta wrote:
OonSuomesta wrote: Katso CB:stä komentojen StartSearch ja EndSearch esimerkit, ne valaisevat asiaa. Voit sitten ottaa tiedoston nimen ylös ja ladata sen myöhemmin vaikkapa kuvana.
Kiitos vastauksesta.

Lähinnä haluaisin että ohjelman käyttäjä voisi etsiä tiedostoja inputin avulla.
Eli etsittävän tiedoston nimi tai pääte kirjoitettaisiin inputtiin ja sen jälkeen kun tiedostot
löytyy niin inputin avulla sen voisi myös ladata. Eli kirjoittamalla tiedoston koko nimen.

Yksinkertainen esimerkkikoodi helpottaisi hahmottamista.
Tässä onkin sitten vähän isohkompi esimerkkikoodi, toivottavasti ymmärrät mitä se tekee.

Code: Select all

SCREEN 800,600 'Tarpeeksi iso ruutu teksteille

Repeat
    Text 0,0, "Miten haluat etsiä tiedostoja?"
    Text 0,13," [1] Tiedostojen nimen perusteella"
    Text 0,26," [2] Tiedostojen tyypin perusteella"
    valinta$ = Chr(GetKey())
    DrawScreen
Until valinta="1" Or valinta="2"

If valinta = "1" Then
    AddText "Kirjoita tiedoston nimen osa"
Else
    AddText "Kirjoita tiedostopääte (ilman pistettä)"
EndIf

Repeat
    etsi$ = Input(">> ")
    DrawScreen
// Älä lopeta looppia ennen kuin on kirjoitettu jotain ja enteriä on painettu
Until KeyHit(cbkeyreturn) And Trim(etsi) <> ""
CloseInput
ClearText

// Vaihda kansiota kansioon Media
ChDir "Media"

// Valmistele etsintä
StartSearch

    määrä=0
    x=0 : y=0
    Repeat
    
        tiedosto$=FindFile()
        
        If tiedosto$="" Then Exit 'Ei enempää tiedostoja
        
        If Not IsDirectory(tiedosto$) Then
            // Etsi vain tiedostoja, skippaa kansiot
            If valinta = "2" Then
                // Jos haluttiin etsiä tyypin mukaan...
                If InStr(Lower(Right(tiedosto$,4)), etsi$) > 0 Then
                    // Tiedoston neljä viimeistä kirjainta
                    // sisälsivät etsittävän merkkijonon
                    AddText tiedosto$
                    
                    määrä=määrä+1
                    
                    If määrä*13 > ScreenHeight() And säädetty=0 Then
                        // Ruudun alaosa kohdattiin
                        Locate 300, 0
                        säädetty = 1
                    ElseIf määrä*13 > ScreenHeight()*2 And säädetty=1
                        // Ruudun alaosa kohdattiin toisen kerran
                        Locate 600, 0
                        säädetty = 2
                    ElseIf määrä*13 > ScreenHeight()*3 And säädetty=2
                        // Ruudun alaosa kohdattiin kolmannen kerran!
                        Locate 600,0
                        säädetty=3
                    EndIf
                EndIf
            Else
                If InStr(Lower(tiedosto$), etsi$) > 0 Then
                    // Tiedoston nimestä löytyi etsittävä merkkijono
                    AddText tiedosto$
                    
                    määrä=määrä+1
                    
                    If määrä*13 > ScreenHeight() And säädetty=0 Then
                        // Ruudun alaosa kohdattiin
                        Locate 200, 0
                        säädetty = 1
                    ElseIf määrä*13 > ScreenHeight()*2 And säädetty=1
                        // Ruudun alaosa kohdattiin toisen kerran
                        Locate 400, 0
                        säädetty = 2
                    ElseIf määrä*13 > ScreenHeight()*3 And säädetty=2
                        // Ruudun alaosa kohdattiin kolmannen kerran!
                        Locate 600,0
                        säädetty=3
                    EndIf
                EndIf
            EndIf
        EndIf
        
        DrawScreen
    Forever

// Lopeta etsintä 
EndSearch

If määrä <> 1 Then
    txt$ = "Löydettiin " + määrä + " tiedostoa"
Else
    txt$ = "Löydettiin " + määrä + " tiedosto"
EndIf

AddText txt$
DrawScreen
WaitKey
EDIT:

Puhuttiin taas puuta heinää, poistin turhan osan viestistä :(

Last edited by valscion on Fri Aug 08, 2008 1:42 pm, edited 2 times in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
ääni.tiedosto

Re: Tyhmät kysymykset

Post by ääni.tiedosto »

Miten voi laittaa sillei että kun painaa nappia, niin ensin soi vaikka ääni 1, ja kun se loppuu , niin automaattisesti alkaa soida ääni 2 ja se soi niin pitkään kunnes painaa nappia?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

ääni.tiedosto wrote:Miten voi laittaa sillei että kun painaa nappia, niin ensin soi vaikka ääni 1, ja kun se loppuu , niin automaattisesti alkaa soida ääni 2 ja se soi niin pitkään kunnes painaa nappia?
Sinähän kysyit tuota kysymystä aikaisemmin jo ja saitkin vastauksen [linkki vastaukseen...]
Tässä on kumminkin lähes sama koodi hieman selkeämmin esitettynä ja kommentoituna. MUISTA että sinun täytyy vaihtaa PlaySoundien sisällä olevat polut äänitiedostoihin oikeiksi tai tämä ei tule milloinkaan onnistumaan!

Code: Select all

Repeat
    If ääni Then
        Select ääni
            Case 1
                If Not SoundPlaying(äänikanava) Then
                    // Jos ääntä ei enää toisteta (eli se on loppu)...
                    
                    // ...toistetaan uutta ääntä "loputtomiin"...
                    äänikanava = PlaySound("äänitiedosto2")
                    SetSound äänikanava, ON
                    // ...ja asetetaan muuttujaan tieto että ollaan menossa toisessa äänessä
                    ääni = 2
                EndIf
            Case 2
                // Jos painetaan välinäppäintä niin lopetetaan äänen toistaminen
                If KeyHit(cbkeyspace) And SoundPlaying(äänikanava) Then StopSound äänikanava
        EndSelect
    Else
        If KeyHit(cbkeyspace) Then
            // Jos ääntä ei vielä soinut, asetetaan 
            // muuttujaan tieto että mennään ensimmäisessä äänessä
            ääni=1
            
            // Asetetaan ääni soimaan
            äänikanava = PlaySound("äänitiedosto1")
        EndIf
    EndIf

    DrawScreen   
Forever
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Koodiapina »

OonSuomesta wrote:Normaalin CB-asennuksen myötä Media kansiossa ei ole car2.bmp tiedostoa
Ainakin mulla on, enkä ole asentanut mitään ylimääräistä.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Grandi wrote:
OonSuomesta wrote:Normaalin CB-asennuksen myötä Media kansiossa ei ole car2.bmp tiedostoa
Ainakin mulla on, enkä ole asentanut mitään ylimääräistä.
Äh inhoan tätä Windowssin surkeaa tyyliä asettaa tiedostot... onhan siellä juu se car2.bmp tiedosto, mutta se vain oli jostain syystä silmieni ulottumattomissa :(. Tämän siitä saa kun on liian innokkaasti kertomassa vastauksia :|
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
ääni.tiedosto

Re: Tyhmät kysymykset

Post by ääni.tiedosto »

No miten sen ääni kakkosen saa soimaan loputtomasti kunnes painaa nappia?
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by nevssons »

ääni.tiedosto wrote:No miten sen ääni kakkosen saa soimaan loputtomasti kunnes painaa nappia?
tutustu komentoihin setsound ja stopsound
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

ääni.tiedosto wrote:No miten sen ääni kakkosen saa soimaan loputtomasti kunnes painaa nappia?
lisää loppuun If KeyHit(28) Then StopSound äänikanava
keyhit(28)=entter

Aijemmasta esimerkistä:

Code: Select all

Repeat
    If ääni Then
        Select ääni
            Case 1
                If Not SoundPlaying(äänikanava) Then
                    // Jos ääntä ei enää toisteta (eli se on loppu)...
                   
                    // ...toistetaan uutta ääntä "loputtomiin"...
                    äänikanava = PlaySound("äänitiedosto2")
                    SetSound äänikanava, ON
                    // ...ja asetetaan muuttujaan tieto että ollaan menossa toisessa äänessä
                    ääni = 2
                EndIf
            Case 2
                // Jos painetaan välinäppäintä niin lopetetaan äänen toistaminen
                If KeyHit(cbkeyspace) And SoundPlaying(äänikanava) Then StopSound äänikanava
        EndSelect
    Else
        If KeyHit(cbkeyspace) Then
            // Jos ääntä ei vielä soinut, asetetaan
            // muuttujaan tieto että mennään ensimmäisessä äänessä
            ääni=1
           
            // Asetetaan ääni soimaan
            äänikanava = PlaySound("äänitiedosto1")  
        EndIf
    EndIf
    DrawScreen   
Forever
Kysyisin tässä samalla pari epäselvää kysymystä minulle..

Tarkoitaako 1<merkki, että ykköstä suurempi(niinkuin C++:sassa), vai yhtäsuuri tai suurempi??

Ja jos joku keksii ratkaisun ongelmaani (edellisellä sivulla) pääsisin ohjelmassani eteenpäin. Tällä hetkellä minulla on 3 projektia tekeillä, ja kaikki jäässä :? aloitin ehkä vähän turhan haastavilla projekteilla.

EDIT:Jaa en huomannut, lisäsin vaa nopeasti stopin :oops:
Last edited by Jonhu on Fri Aug 08, 2008 2:06 pm, edited 3 times in total.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

ääni.tiedosto wrote:No miten sen ääni kakkosen saa soimaan loputtomasti kunnes painaa nappia?
Siellä koodissa se on jo tehty valmiiksi... kuten nevssonskin sanoi niin katso komentojen ohjeita manuaalista äläkä laita heti kysymystä kun jokin asia askarruttaa, vaan yritä itse ensin!

Jonhu: Koodissa on tehty jo tuo valmiiksi Select-Case rakenteessa, mutta siinä tarkistetaan vain painetaanko VÄLInäppäintä, ei enteriä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
kuinka voi

Re: Tyhmät kysymykset

Post by kuinka voi »

Miten voi tarkistaa onko joku objekti muutaman pikselin tarkkuudella toisen päällä?
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

kuinka voi wrote:Miten voi tarkistaa onko joku objekti muutaman pikselin tarkkuudella toisen päällä?
objectoverlap <--- lue komennoista
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
kymysys

Re: Tyhmät kysymykset

Post by kymysys »

Jonhu wrote:
kuinka voi wrote:Miten voi tarkistaa onko joku objekti muutaman pikselin tarkkuudella toisen päällä?
objectoverlap <--- lue komennoista
Tein nyt ton ja tollasen laskurin mikä laskee kaadetut puut. Mut miten ton laskurin saa laitettua niin yhden puun kohdalla näyttöön tulee vain yks puu kaadettu, kun nyt siihen tulee kokoajan enemmän numeroita mitä kauemmin koura on kannon kohdalla?
Horatio

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Horatio »

Miten voin laittaa ohjelman tekemään jotain vaikka minuutin välein?Ilmeisesti timeria tarvitaan?
Horatio

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Horatio »

Horatio wrote:Miten voin laittaa ohjelman tekemään jotain vaikka minuutin välein?Ilmeisesti timeria tarvitaan?
Ratkaistu
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

Edelleen tässä pelissä ongelmana, että en saa poistettua objecteja, ja aloitettua pelia alusta. Elämät vaikeuttavat asiaa huomattavasti =/

Code: Select all

 Type AMMUS
        Field obj%
    End Type

    Type VIHU
        Field obj%
    End Type

   
    //Const vihumäärä=2

    SCREEN 800,600
    FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

    ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
    cloonattava_vihu=LoadObject("Media\guy.bmp",72)
    pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
    target = LoadObject("Media\target.bmp")
    ääniAmmu = LoadSound ("Media\Blaster.wav")
    // AddText "Nuolista ohjaa, Hiiri=ampuu"
    music=ON
    taso=1
    lives=3
ase=1
start:

    ShowObject pati,OFF

    ShowMouse OFF
    ShowObject cloonattava_vihu,OFF 
Peli:   
    For a=1 To taso*25
        vihumäärä=vihumäärä+1
    Next a

     //If Timer()>(aika+10*a) Then
       // aika=Timer()
    For i=1 To vihumäärä
        positionx=Rand(-3000,3000)
        positiony=Rand(-3000,3000)
       
        If positionx<800 And positionx>1 Then
            positionx=Rand(-3000,3000)
        EndIf
        If positiony<600 And positiony>1 Then
            positiony=Rand(-3000,3000)
        EndIf
           
        maara.VIHU = New(VIHU)
        maara\obj=CloneObject(cloonattava_vihu)
        PositionObject maara\obj, positionx,positiony
        SetupCollision maara\obj, ukko,2,2,2
               
   Next i
     //   EndIf
    If ase=2 Then
        ase_luoteja=3
    EndIf
    If ase=1 Then
        ase_luoteja=1
    EndIf
    osumat=0
    Repeat
     
        PositionObject target,MouseWX(),MouseWY()

        If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
        If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko,-2   
        PointObject ukko,target

       
        If MouseDown(1) And reload=0 Then   
            For luoteja=1 To ase_luoteja
                luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
                luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
                CloneObjectPosition luoti\obj,ukko               
                PointObject luoti\obj,target
                CloneObjectOrientation ukko,luoti\obj
                TurnObject luoti\obj,Rand(-10,10)
                If music=ON Then
                    PlaySound ääniAmmu,50
                EndIf
                reload=5 'aseen lataus
            Next luoteja
        EndIf

        If reload>0 Then reload=reload-1
        For luoti.AMMUS = Each AMMUS
            //ObjectLife luoti\obj,30
            MoveObject luoti\obj,6
            If ObjectX(luoti\obj)<-380 Or ObjectX(luoti\obj)>380 Or ObjectY(luoti\obj)<-280 Or ObjectY(luoti\obj)>280 Then           
                ShowObject luoti\obj,OFF
            EndIf       
            For maara.VIHU =Each VIHU
                If ObjectsOverlap(luoti\obj,maara\obj,1) Then
                    ShowObject luoti\obj,OFF
                    osumat=osumat+1
                    DeleteObject maara\obj
                    Delete maara //<--- Muista poistaa objectin lisäksi itse jäsen typestä.
                EndIf
            Next maara
            If (Distance2 (luoti\obj, ukko))>400 Then
                DeleteObject luoti\obj
                Delete luoti
            EndIf
        Next luoti

        For maara.VIHU =Each VIHU
            PointObject maara\obj,ukko
            MoveObject maara\obj,3
            If ObjectsOverlap(ukko,maara\obj,2) Then
                    Color cbwhite
                    ShowObject ukko,OFF
                    ShowObject maara\obj,OFF
                    ShowMouse OFF
                    Repeat
                        PositionObject target,MouseWX(),MouseWY()
                        arial_big=LoadFont("arial",50,ON)
                        arial_normal=LoadFont("arial",20)
                        SetFont arial_big
                        If lives=0 Then
                            CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2-150,"Hävisit =("
                            CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2,"Pääsit tasolle "+vihumäärä/25+" asti"
                            SetFont arial_normal
                            Box 575,410,150,50,0
                            CenterText 650,425,"QUIT -->"
                            If MouseX()< 725 And MouseX()> 575 And MouseY()<460 And MouseY()>410 Then
                                If MouseDown(1) Then
                                    End
                                EndIf
                            EndIf
                        EndIf
  /////////////////////////////////ONGELMAKOHTA//////////////////////////
  /////////////////////////////////ONGELMAKOHTA//////////////////////
  /////////////////////////////////ONGELMAKOHTA//////////////////////
                        If lives=1 Or lives=2 Or lives=3 Then
                            //ClearObjects
                            CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2-150,"Sinulla ON "+(lives-1)+ " elämää jäljellä"
                            CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2,"Tapoit "+osumat+" \ "+vihumäärä+" tällä tasolla"
                            SetFont arial_normal
                            Box 575,410,150,50,0
                            CenterText 650,425,"Jatka seuraavalle tasolle -->"
                                If MouseX()< 725 And MouseX()> 575 And MouseY()<460 And MouseY()>410 Then
                                    If MouseDown(1) Then                                   
                                        DeleteFont arial_normal
                                        ShowObject ukko,ON
                                        lives=lives-1
                                        Goto peli // menee riville 32
                                    EndIf
                                EndIf 
                        EndIf
                        DrawScreen
                    Until EscapeKey()
  /////////////////////////////////ONGELMAKOHTA päättyy(toivottavasti)//////////////////////
             
            EndIf
        Next maara

        DrawGame
       
        Color cbOrange
        Box 20,20,760,560,OFF
        Text 1,1, "Elämiä jäljellä: "+(lives)
        Text 500,1, "Osumat: "+osumat+" / "+ vihumäärä
        Text 400,1, "FPS: "+FPS()
        Musa(music)               
        If MouseX()< 730 And MouseX()> 700 And MouseY()<21 And MouseY()>5 Then
          If MouseDown(1) Then
              Music=ON
          EndIf
        EndIf
        If MouseX()< 760 And MouseX()> 730 And MouseY()<21 And MouseY()>5 Then
          If MouseDown(1) Then
              Music=OFF
          EndIf
        EndIf
             
        DrawScreen
     
        If osumat=vihumäärä Then
            lvlcomplite(ukko,target,taso,vihumäärä)
            Goto start
        EndIf
       
   Until EscapeKey()
   
   
   
   
Function lvlcomplite(ukko,target,taso,vihumäärä)
        FrameLimit 10
        ShowObject ukko,OFF
        ShowMouse OFF
        Color cbwhite
        Repeat
            PositionObject target,MouseWX(),MouseWY()
            arial_big=LoadFont("arial",50,ON) 
            arial_normal=LoadFont("arial",20) 
            SetFont arial_big
           
            CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2-150,"ONNITTELUT"
            CenterText ScreenWidth()/2,ScreenHeight()/2,"Läpäisit tason "+vihumäärä/25
           
            SetFont arial_normal
            Box 575,410,150,50,0
            CenterText 650,425,"Seuraava taso -->"
            If MouseX()< 725 And MouseX()> 575 And MouseY()<460 And MouseY()>410 Then
                If MouseDown(1) Then
                   
                    taso=taso+1
                    FrameLimit 40
                    DeleteFont arial_normal
                    DeleteFont arial_big
                    ShowObject ukko,ON
                    Return start
                EndIf
            EndIf
            DrawScreen
        Until EscapeKey()
EndFunction


Function musa(music)
      If Music=ON Then Color cbred
      If Music=OFF Then Color cborange
      Box 700,5,30,16,OFF
      Text 705,6,"ON"
      If Music=OFF Then Color cbred
      If Music=ON Then Color cborange
      Box 730,5,30,16,OFF
      Text 732,6,"OFF"
EndFunction    
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Jonhu wrote:Edelleen tässä pelissä ongelmana, että en saa poistettua objecteja, ja aloitettua pelia alusta. Elämät vaikeuttavat asiaa huomattavasti =/
Ainakin ongelmana on huono sisennys. Aloitat pääloopin alusta For...Each silmukan sisällä ja hypit sen For...Each silmukan välistä pois, se aiheuttaa kaatumisen. Aseta mielummin johonkin muuttujaan tieto että ollaan kuoltu ja tee jotain For...Each silmukan ULKOPUOLELLA ei sen sisällä!
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
autoilija

Re: Tyhmät kysymykset

Post by autoilija »

Onko cb:llä mahdollista tehdä 80x80 kokonen kartta johon tulis aina viiva sille kohdalle mistä on liikuttu "oikeassa pelissä". Elikkä siis pikkukartta mihin tulee viivaa liikkumisen mukaan? Jos on niin miten?
autoilija

Re: Tyhmät kysymykset

Post by autoilija »

Ratkaistu.
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

OonSuomesta wrote:
Jonhu wrote:Edelleen tässä pelissä ongelmana, että en saa poistettua objecteja, ja aloitettua pelia alusta. Elämät vaikeuttavat asiaa huomattavasti =/
Ainakin ongelmana on huono sisennys. Aloitat pääloopin alusta For...Each silmukan sisällä ja hypit sen For...Each silmukan välistä pois, se aiheuttaa kaatumisen. Aseta mielummin johonkin muuttujaan tieto että ollaan kuoltu ja tee jotain For...Each silmukan ULKOPUOLELLA ei sen sisällä!
Joku korjas mun vanhan bugin pistämällä mun function ton sisälle.. no yritän siistiä tota vähäsen katotaa, jos sitten toimisi..

EDIT: Miten pystyn käyttämään tota functiota, jos en saa pistää sitä for lauseen sisään???

If ObjectsOverlap(ukko,maara\obj,2) Then
Last edited by Jonhu on Fri Aug 08, 2008 9:05 pm, edited 1 time in total.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
autoilija

Re: Tyhmät kysymykset

Post by autoilija »

autoilija wrote:Onko cb:llä mahdollista tehdä 80x80 kokonen kartta johon tulis aina viiva sille kohdalle mistä on liikuttu "oikeassa pelissä". Elikkä siis pikkukartta mihin tulee viivaa liikkumisen mukaan? Jos on niin miten?
Kuka laittoi minun puolesta tohon että ratkastu vaikka se ei niin ole?
Locked