Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

Code: Select all

'----------------------------------------------------------------
'                      Viikatemies 1                     
'----------------------------------------------------------------
 SCREEN 900,900
    FrameLimit 40
    SetWindow "Viikatemies1",0,"oletko varma?"

    Type VIHOLLISET
        Field obj'objecti
        Field hp'energiat
        Field dmg'vahinko
        Field speed'nopeus
        Field score'pisteet
        Field id'minkälainen zombie on
        Field reload
        Field shooting
    End Type
           
    Type BULLETS
        Field obj
        Field hp
        Field dmg
        Field speed
        Field id
    End Type

     
    Type ENEMY_BULLETS
        Field obj
        Field hp
        Field dmg
        Field speed
        Field id
    End Type
           
    Type upgs'asepäivitykset
        Field obj
        Field hp
        Field id
    EndType

    /////////////////////////////////////////////////////////////////

    valikko:

    ClearText
    ClearObjects

    kuva = LoadImage ("c:\viikatemies\valikko.png")
    uusi = LoadObject("c:\viikatemies\uusi.png")
    PositionObject uusi,150,30
    poistu = LoadObject("c:\viikatemies\poistu.png")
    PositionObject poistu,-150,-30
    ohjeet = LoadObject("c:\viikatemies\ohjeet.png")
    PositionObject ohjeet,-200,200   
    hiiri = LoadObject("c:\viikatemies\hiiri.png")
   
    PositionCamera 0, 0

    Repeat

        DrawImage kuva,50,50

        PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()
        ShowMouse OFF

        If ObjectsOverlap(hiiri,uusi) And MouseHit(1) Then Goto alkutekstit
        If ObjectsOverlap (hiiri,poistu) And MouseHit(1) Then End
        If ObjectsOverlap (hiiri,ohjeet) And MouseHit(1) Then Goto ohjeet

        ClearText

        DrawScreen
    Forever

    /////////////////////////////////////////////////////////////////
    pause:
    ClearObjects 
    ClearText 
    
    pause = LoadImage ("c:\viikatemies\pause.png")
    
    Repeat 
    
    DrawImage pause, 0,0
    
      Text 100,100,"Pysäytit Pelin"
      Text 100,150,"  (1) Takaisin peliin"
      Text 100,200,"  (2) Kauppaan"
      Text 100,250,"  (3) Poistu pelistä"
      
       If KeyHit (cbkey1) Then Goto peli
       If KeyHit (cbkey2) Then Gosub kauppa
       If KeyHit (cbkey3) Then  End 
    
    
    DrawScreen  
    Forever 


    /////////////////////////////////////////////////////////////////
    ohjeet:

    arial=LoadFont("arial",20)

    Repeat
       
        ClearObjects
        DrawImage kuva,50,50

        Color cbred
        SetFont arial
        Text 1,1,"OHJEET PELAAMISEEN"
        Text 1,50,"W kävellään eteenpäin"
        Text 1,100,"S kävellään taaksepäin"
        Text 1,150,"A liikutetaan viikatetta"
        Text 1,200,"D liikutetaan viikatetta"
        Text 1,250,"Hiiren oikealla ammutaan"
        Text 1,300,"Hiirellä käännetään ukkoa"
        Text 1,350,"I avataan inventory"
        Text 1,400,"Punaiset Pullot parantavat"
        Text 1,450,"Siniset Pullot lisäävät voimaa"
        Text 1,500,"Vihreät Pullot lisäävät nopeutta"
        Text 1,550,"Peli pysäytetään P:llä"
        Text 250,50,"450 Vihua Bossiin"
        Text 250,100,"Paina K niin Kauppaan"
        Color cbblack
        Text 100,800,"Paina Enteriä niin pääset valikkoon takaisin"

        If KeyDown (28) Then Goto valikko Then ClearText ' 28 = enter

        DrawScreen
    Forever

    /////////////////////////////////////////////////////////////////

    alkutekstit:

    ClearObjects 'poistaa valikon kuvat
         
    arial=LoadFont("arial",20)
    kuva2= LoadImage ("c:\viikatemies\valikko.png")

    Repeat

        DrawImage kuva2,50,50


           
        SetFont arial
        Color cbblack
        Text 60,110,"Lisään tekstin myöemmin .."
        Text 60,130,"JOtain"
        Text 60,150,"LOL"
        Text 60,180,"paskaa edeööeen"
        Text 60,200,"vieläkin jotain paskaa."
           
        If KeyHit(28) Then
            DeleteFont arial
            Goto peli '28 = enter
        EndIf

        DrawScreen
    Forever
                 
    /////////////peli alkaa tästä////////////////////////////////////       
    '->       
    peli:

    ClearText

    kartta = LoadMap("c:\viikatemies\testi3.til","c:\viikatemies\TILESET.png")
ObjectPickable kartta,1

    ukko = LoadObject ("c:\viikatemies\viikatemies.png",72)
    SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
    PositionObject ukko,150,200
    RotateObject ukko,270
    
    bullet=LoadObject("c:\viikatemies\myrkkypallo.png",72)
    ShowObject bullet,OFF
    bullet2=LoadObject("c:\viikatemies\nuoli.png",72)
    ShowObject bullet2,OFF 

    vihu1 = LoadObject ("c:\viikatemies\kirvesmies.png",72)     : ShowObject vihu1,OFF  
    vihu2 = LoadObject ("c:\viikatemies\jousimies.png",72)     : ShowObject vihu2,OFF
    cow = LoadObject   ("c:\viikatemies\ritari.png",32) : ShowObject cow,OFF
    upg=LoadObject     ("c:\viikatemies\esine1.png")    : ShowObject upg,OFF
    topower=LoadObject ("c:\viikatemies\esine3.png")         : ShowObject topower,OFF
    tospeed=LoadObject ("c:\viikatemies\esine2.png")            : ShowObject tospeed,OFF
    medikit=LoadObject ("c:\viikatemies\esine1.png")            : ShowObject medikit,OFF

    viikate = LoadObject("c:\viikatemies\viikate3.png",18)
    hiiri = LoadObject("c:\viikatemies\hiiri.png")

    CloneObjectPosition viikate,ukko
    RotateObject viikate, viikateangle + ObjectAngle(ukko)

    box1 = LoadImage ("c:\viikatemies\kauppa2.png")
    box2 = LoadImage ("c:\viikatemies\kauppa1.png")
    pohja =LoadImage ("c:\viikatemies\pohja.png")


    hp=2000'sinun energiat
    powupg=12'Aseen aloitus teho
    speedupg=5'aseen aloitus nopeus
    tapot=0 'tappojen määrät 


//VARIABLES NEEDED
Const ACCURACY=1 //radar accuracy
Global ang#,fade,speed
ang=0.0 //angle of the pointer
fade=100 //fading speed of the result
speed=7 //speed of the pointer



    Repeat
       
        PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()'sijoitetaan tähtäin hiiten koordinaatteihin
       
        If pause Then
            PointObject ukko,hiiri'käännetään ukko tähtäimeen

            If hp>0 Then 'jos on energiaa niin suritetaan kaikki
                CloneCameraPosition ukko

                If KeyDown(17) Then MoveObject ukko,2' 17 = W
                If KeyDown(31) Then MoveObject ukko,-2' 31 =S

                If KeyDown(cbkeyA) Then viikateangle = WrapAngle(viikateangle + 10)
                If KeyDown(cbkeyD) Then viikateangle = WrapAngle(viikateangle - 10)

                CloneObjectPosition viikate,ukko
                RotateObject viikate, viikateangle + ObjectAngle(ukko)

                UpdateGame
                CloneCameraPosition ukko   


                If MouseHit (1) And reload<0
                    newBullet.BULLETS= New(BULLETS)
                    newBullet\obj=CloneObject(bullet)
                    newbullet\dmg=powupg
                    newbullet\speed=speedupg
                    CloneObjectPosition newBullet\obj,ukko
                    CloneObjectOrientation newbullet\obj,ukko
                    MoveObject newBullet\obj,24
                    reload=15
                    SetupCollision newbullet\obj,kartta,1,4,2
                EndIf
                reload-1

                'Asepäivitykset''''''''''''''''''''''''''''''''
                If uusi>220
                    newupg.upgS= New(upgS)'thdään uusi
                    newupg\obj=CloneObject(upg)
                    newupg\hp=100
                    newupg\id=Rand(1,3)
                    If Newupg\id=1 Then PaintObject newupg\obj,topower
                    If Newupg\id=2 Then PaintObject Newupg\obj,tospeed
                    If Newupg\id=3 Then PaintObject Newupg\obj,medikit
                    'Asetetaan tavara kohtaan missä ei ole törmäystä
                    For y=1 To MapWidth()
                        For x=1 To MapWidth()
                            If GetMap2(2,x,y)=0 Then PositionObject newupg\obj,Rand(-600,500),Rand(-600,600)
                        Next x
                    Next y
               
                    uusi=0
                EndIf
                uusi+1
            ////VIHOLLISET////
                   If luo>130'jos luonti on suurempi kuin 130, niin tehdään zombie
                    newzombi.VIHOLLISET= New(VIHOLLISET)
                    newzombi\obj=CloneObject(vihu1)
                    ObjectPickable newzombi\obj,1
               
                    'Asetetaan vihollinen kohtaan missä ei ole törmäystä
                    For y=1 To MapWidth()
                        For x=1 To MapWidth()
                            If GetMap2(2,x,y)=0 Then PositionObject newzombi\obj,Rand(-600,500),Rand(-600,600)
                        Next x
                    Next y
               
                    newzombi\id=Rand(1,3)
                    If newzombi\id = 1 Then 'Ykkös zombi
                        newzombi\hp=Rand(90,110):newzombi\dmg=Rand(1,3):newzombi\speed=Rand(2,3):newzombi\score=Rand(10,20)'Asetetaan zombielle kentät
                    EndIf
                    If newzombi\id = 2 Then 'kakkos zombi
                        PaintObject newzombi\obj,cow
                        newzombi\hp=Rand(110,130):newzombi\dmg=Rand(2,4):newzombi\speed=Rand(1,2):newzombi\score=Rand(35,35)'toiselle myös
                    EndIf
                     If newzombi\id = 3 Then 'kolmos zombi
                        PaintObject newzombi\obj,vihu2
                        newzombi\hp=Rand(110,130):newzombi\dmg=Rand(2,4):newzombi\speed=Rand(1,2):newzombi\score=Rand(10,25)'toiselle myös
                        newzombi\shooting = 1 //ampuva zombi
                   EndIf
                  SetupCollision newzombi\obj,kartta,1,4,2
                    luo=0         
                EndIf
                luo+1
                For izombi.VIHOLLISET= Each VIHOLLISET'Aloitetaan zombien läpikäynti
                   
                   
                   'Typerä tekoäly
                    If ObjectSight (izombi\obj,ukko) And izombi\reload<0 And izombi\shooting = 1 Then     
                        newBullet2.ENEMY_BULLETS= New(ENEMY_BULLETS)
                        newBullet2\obj=CloneObject(bullet2)
                        newbullet2\dmg=powupg
                        newbullet2\speed=speedupg
                        CloneObjectPosition newBullet2\obj,izombi\obj
                        CloneObjectOrientation newbullet2\obj,izombi\obj
                        MoveObject newBullet2\obj,24
                        izombi\reload=50                     
                       SetupCollision newbullet2\obj,kartta,1,4,2
                    EndIf
                   
                    sidle=Rand(-20,20)
                    If CountCollisions(izombi\obj) Then MoveObject izombi\obj,0,sidle'jos kosketaan deinään, niin stepataan

                    PointObject izombi\obj,ukko'zombi tähtää pelaajaan
                    If ObjectsOverlap(izombi\obj,ukko) Then hp-izombi\dmg

                    For ibullet.bullets=Each bullets
                        If ObjectsOverlap(ibullet\obj,izombi\obj) Then
                            izombi\hp-ibullet\dmg
                            ibullet\hp=-1
                        EndIf
                    Next ibullet
                   
                    If Not ObjectSight(izombi\obj, ukko) And izombi\shooting = 1 Then
                        MoveObject izombi\obj,izombi\speed'liikutetaan zombia nopeutensa verran
                    EndIf
                   
                    If ObjectsOverlap (viikate,izombi\obj) Then izombi\hp-1
                    If izombi\hp<0 Then 'jos zombin energiat loppuu, niin tapetaan se ja annetaan pisteet
                        score+izombi\score
                        tapot=tapot+1
                        DeleteObject izombi\obj
                        Delete izombi
                    EndIf
                   
                    izombi\reload-1
                Next izombi
               
                For iupg.upgS= Each upgS'aloitetaan kaikkien päivitysten käsittely
                    If ObjectsOverlap(iupg\obj,ukko) Then iupg\hp=-1'jos törmätään niin tuhotaan tavara
                    If iupg\hp<0 Then'jos tuhotaan tavara
                        If iupg\id=1 Then powupg+1'lisätään aseen tehoa
                        If iupg\id=1 Then speedupg+1'nopeutta
                        If iupg\id=3 Then hp+50'lisää energiaa
                        DeleteObject iupg\obj'poistetaan tavara
                        Delete iupg'ja sen jasen
                    EndIf
                Next iupg
               
                For iBullet.BULLETS= Each BULLETS
                    If CountCollisions(ibullet\obj) Then ibullet\hp-32
                    MoveObject iBullet\obj,6'llikutetaan luotia
                    If Distance2(iBullet\obj,ukko)>600 Or ibullet\hp<0 Then 'jos...niin tuhotaan ammus
                        DeleteObject iBullet\obj
                        Delete iBullet
                    EndIf
                Next iBullet
               
                For eBullet.ENEMY_BULLETS = Each ENEMY_BULLETS
                    If CountCollisions(ebullet\obj) Then ebullet\hp-32
                    MoveObject eBullet\obj,6'llikutetaan luotia
                    If Distance2(eBullet\obj,ukko)>600 Or ebullet\hp<0 Then 'jos...niin tuhotaan ammus                   
                       DeleteObject eBullet\obj
                       Delete eBullet    
                    EndIf
                Next eBullet
               
            EndIf
            
            
            if KeyHit (cbkeyK) Then Gosub kauppa

DrawGame
                     
                     
                     
DrawImage pohja ,0,0               
                     
             DrawImage box1,300,10
    If MouseX()>300 And MouseX()<300+ImageWidth(box1) And MouseY()>10 And MouseY()<10+ImageHeight(box1) And MouseHit(1) And score>199 Then  
      powupg+5
      score-200
      if Not score=200 Then
        powupg-0
        score-0
      EndIf
    EndIf

                 DrawImage box2,380,10
    If MouseX()>380 And MouseX()<380+ImageWidth(box2) And MouseY()>10 And MouseY()<10+ImageHeight(box2) And MouseHit(1)  And  score>100  Then       
       hp+50
      score-100
      if Not score=100 Then
        hp-0
        score-0
      EndIf
    EndIf            
              Color cbblack
            Text 0,0,"FPS"
            Text 30,0, FPS()

            Color cbblack
            Text 45,13,Date()
            Text 45,25,Time()  'kello
             
            Text 150,15,"HP "+hp
            Text 150,30,"Pisteet "+score
            Text 150,0,"tappojen määrä "+tapot
            Text 450,5,"mene kauppaan(1)"

            If hp<0 Then   
                Text 500,500,"kuolit"
                WaitKey 
                For iVihollinen.VIHOLLISET = Each VIHOLLISET
                    DeleteObject iVihollinen\obj
                    Delete iVihollinen
                Next iVihollinen
                For iBullet.BULLETS = Each BULLETS
                    DeleteObject iBullet\obj
                    Delete iBullet
                Next iBullet
                For iEnemyBullet.ENEMY_BULLETS = Each BULLETS
                    DeleteObject iEnemyBullet\obj
                    Delete iEnemyBullet
                Next iEnemyBullet
                For iUpg.upgs = Each upgs
                    DeleteObject iUpg\obj
                    Delete iUpg
                Next iUpg
                Goto  valikko
             EndIf
        Else
            DrawGame
            Color cbblack
            Text 100,100,"Paina P:tä niin pause pois"
            Text 10,20,"paina jotain"
        EndIf
       
        If KeyUp(cbkeyP) Then pause = Not pause  
        If KeyUp (cbkeyO) Then pause = Not pause Then Goto pause
         
       Radar(50,50,100,ukko,tilemap,300)
   
    DrawScreen
Forever
'---------------------------------------------------------------------
////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//KARTTA// ei ole minun!
//kiitokset tuhoojabotille!
Function Radar(x,y,r,obj,map,range#)
    //draw base
    Color 0,0,0
    Circle x-r/2,y-r/2,r,1
    Color 100,80,100

    oldangle=ObjectAngle(obj) //save the old angle of the guy
    For i=ang-fade To ang Step ACCURACY //loop trought a loop
        RotateObject obj,i
        ObjectPick obj
        Dist#=Distance(PickedX(),PickedY(),ObjectX(obj),ObjectY(obj))
        If Dist<range Then // if the picked object is in the range of the beam
            rdist#=dist/range //make the distance good for the scale of the radar
            If pickedobject()=map Then
                Color 150,150+Max(i-ang,-110),0
            Else //this ain't no wall, shoot it!
                Color 200+Max(i-ang,-160),0,0
            EndIf
            Dot x+Cos(i)*r/2*rDist,y-Sin(i)*r/2*rDist
        EndIf
    Next i
    RotateObject obj,oldangle //restore the old angle of the object
    //update and draw teh pointer
    ang+speed
    Color 0,80,0

EndFunction
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
'--------------------------------------------------------------------
    kauppa:
    ClearObjects 
    
    kauppa = LoadImage ("C:\viikatemies\kauppa.png")
    


    DrawGame 
    DrawImage kauppa ,0,0

 Return 
noin en kyllä huomaa mitään vikaa tuossa :(
EDIT:

Korjasin gosubiksi

Last edited by rami123 on Tue Dec 02, 2008 9:32 pm, edited 3 times in total.
duck-

Re: Tyhmät kysymykset

Post by duck- »

rami123 wrote:juu toimii ,mutta kun sieltä otettiin forever pois ja kaupasa o kuva niin miten sille? sitten heittää mavia ..
nyt yrität mennä gosubilla tuohon kuvaan?
tietääkseni et voi ladata kuvaa nyt tuolla kauppa nimellä, kun se on jo gosubissa käytössä. laita vaikka kauppa1.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Code: Select all

       If KeyHit (cbkey2) Then Goto kauppa
Eikös tässä pitänyt olla se GoSub eikä GoTo? Korjaappas se :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

korjasin sen gosubiksi ... tosin se ei heitä mavia ja vilauttaa kaupan kuvaa vain hetken pausen kautta... :) muokkaan vielä vähä koodia

Code: Select all

'----------------------------------------------------------------
'                      Viikatemies 1                     
'----------------------------------------------------------------
SCREEN 900,900
    FrameLimit 40
    SetWindow "Viikatemies1",0,"oletko varma?"

    Type VIHOLLISET
        Field obj'objecti
        Field hp'energiat
        Field dmg'vahinko
        Field speed'nopeus
        Field score'pisteet
        Field id'minkälainen zombie on
        Field reload
        Field shooting
    End Type
           
    Type BULLETS
        Field obj
        Field hp
        Field dmg
        Field speed
        Field id
    End Type

     
    Type ENEMY_BULLETS
        Field obj
        Field hp
        Field dmg
        Field speed
        Field id
    End Type
           
    Type upgs'asepäivitykset
        Field obj
        Field hp
        Field id
    EndType

    /////////////////////////////////////////////////////////////////

    valikko:

    ClearText
    ClearObjects

    kuva = LoadImage ("c:\viikatemies\valikko.png")
    uusi = LoadObject("c:\viikatemies\uusi.png")
    PositionObject uusi,150,30
    poistu = LoadObject("c:\viikatemies\poistu.png")
    PositionObject poistu,-150,-30
    ohjeet = LoadObject("c:\viikatemies\ohjeet.png")
    PositionObject ohjeet,-200,200   
    hiiri = LoadObject("c:\viikatemies\hiiri.png")
   
    PositionCamera 0, 0

    Repeat

        DrawImage kuva,50,50

        PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()
        ShowMouse OFF

        If ObjectsOverlap(hiiri,uusi) And MouseHit(1) Then Goto alkutekstit
        If ObjectsOverlap (hiiri,poistu) And MouseHit(1) Then End
        If ObjectsOverlap (hiiri,ohjeet) And MouseHit(1) Then Goto ohjeet

        ClearText

        DrawScreen
    Forever

    /////////////////////////////////////////////////////////////////
    pause:
    ClearObjects
    ClearText
   
    pause = LoadImage ("c:\viikatemies\pause.png")
   
    Repeat
   
    DrawImage pause, 0,0
   
      Text 100,100,"Pysäytit Pelin"
      Text 100,150,"  (1) Takaisin peliin"
      Text 100,200,"  (2) Kauppaan"
      Text 100,250,"  (3) Poistu pelistä"
     
       If KeyHit (cbkey1) Then Goto peli
       If KeyHit (cbkey2) Then Gosub kauppa
       If KeyHit (cbkey3) Then  End
   
   
    DrawScreen 
    Forever


    /////////////////////////////////////////////////////////////////
    ohjeet:

    arial=LoadFont("arial",20)

    Repeat
       
        ClearObjects
        DrawImage kuva,50,50

        Color cbred
        SetFont arial
        Text 1,1,"OHJEET PELAAMISEEN"
        Text 1,50,"W kävellään eteenpäin"
        Text 1,100,"S kävellään taaksepäin"
        Text 1,150,"A liikutetaan viikatetta"
        Text 1,200,"D liikutetaan viikatetta"
        Text 1,250,"Hiiren oikealla ammutaan"
        Text 1,300,"Hiirellä käännetään ukkoa"
        Text 1,350,"I avataan inventory"
        Text 1,400,"Punaiset Pullot parantavat"
        Text 1,450,"Siniset Pullot lisäävät voimaa"
        Text 1,500,"Vihreät Pullot lisäävät nopeutta"
        Text 1,550,"Peli pysäytetään P:llä"
        Text 250,50,"450 Vihua Bossiin"
        Text 250,100,"Paina K niin Kauppaan"
        Color cbblack
        Text 100,800,"Paina Enteriä niin pääset valikkoon takaisin"

        If KeyDown (28) Then Goto valikko Then ClearText ' 28 = enter

        DrawScreen
    Forever

    /////////////////////////////////////////////////////////////////

    alkutekstit:

    ClearObjects 'poistaa valikon kuvat
         
    arial=LoadFont("arial",20)
    kuva2= LoadImage ("c:\viikatemies\valikko.png")

    Repeat

        DrawImage kuva2,50,50


           
        SetFont arial
        Color cbblack
        Text 60,110,"Lisään tekstin myöemmin .."
        Text 60,130,"JOtain"
        Text 60,150,"LOL"
        Text 60,180,"paskaa edeööeen"
        Text 60,200,"vieläkin jotain paskaa."
           
        If KeyHit(28) Then
            DeleteFont arial
            Goto peli '28 = enter
        EndIf

        DrawScreen
    Forever
                 
    /////////////peli alkaa tästä////////////////////////////////////       
    '->       
    peli:

    ClearText

    kartta = LoadMap("c:\viikatemies\testi3.til","c:\viikatemies\TILESET.png")
Color CBBLUE
ObjectPickable kartta,1

    ukko = LoadObject ("c:\viikatemies\viikatemies.png",72)
    SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
    PositionObject ukko,150,200
    RotateObject ukko,270
   
    bullet=LoadObject("c:\viikatemies\myrkkypallo.png",72)
    ShowObject bullet,OFF
    bullet2=LoadObject("c:\viikatemies\nuoli.png",72)
    ShowObject bullet2,OFF

    vihu1 = LoadObject ("c:\viikatemies\kirvesmies.png",72)     : ShowObject vihu1,OFF 
    vihu2 = LoadObject ("c:\viikatemies\jousimies.png",72)     : ShowObject vihu2,OFF
    cow = LoadObject   ("c:\viikatemies\ritari.png",32) : ShowObject cow,OFF
    upg=LoadObject     ("c:\viikatemies\esine1.png")    : ShowObject upg,OFF
    topower=LoadObject ("c:\viikatemies\esine3.png")         : ShowObject topower,OFF
    tospeed=LoadObject ("c:\viikatemies\esine2.png")            : ShowObject tospeed,OFF
    medikit=LoadObject ("c:\viikatemies\esine1.png")            : ShowObject medikit,OFF

    viikate = LoadObject("c:\viikatemies\viikate3.png",18)
    hiiri = LoadObject("c:\viikatemies\hiiri.png")

    CloneObjectPosition viikate,ukko
    RotateObject viikate, viikateangle + ObjectAngle(ukko)

    box1 = LoadImage ("c:\viikatemies\kauppa2.png")
    box2 = LoadImage ("c:\viikatemies\kauppa1.png")
    pohja =LoadImage ("c:\viikatemies\pohja.png")


    hp=2000'sinun energiat
    powupg=12'Aseen aloitus teho
    speedupg=5'aseen aloitus nopeus
    tapot=0 'tappojen määrät


//VARIABLES NEEDED
Const ACCURACY=1 //radar accuracy
Global ang#,fade,speed
ang=0.0 //angle of the pointer
fade=100 //fading speed of the result
speed=7 //speed of the pointer



    Repeat
       
        PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()'sijoitetaan tähtäin hiiten koordinaatteihin
       
        If pause Then
            PointObject ukko,hiiri'käännetään ukko tähtäimeen

            If hp>0 Then 'jos on energiaa niin suritetaan kaikki
                CloneCameraPosition ukko

                If KeyDown(17) Then MoveObject ukko,2' 17 = W
                If KeyDown(31) Then MoveObject ukko,-2' 31 =S

                If KeyDown(cbkeyA) Then viikateangle = WrapAngle(viikateangle + 10)
                If KeyDown(cbkeyD) Then viikateangle = WrapAngle(viikateangle - 10)

                CloneObjectPosition viikate,ukko
                RotateObject viikate, viikateangle + ObjectAngle(ukko)

                UpdateGame
                CloneCameraPosition ukko   


                If MouseHit (1) And reload<0
                    newBullet.BULLETS= New(BULLETS)
                    newBullet\obj=CloneObject(bullet)
                    newbullet\dmg=powupg
                    newbullet\speed=speedupg
                    CloneObjectPosition newBullet\obj,ukko
                    CloneObjectOrientation newbullet\obj,ukko
                    MoveObject newBullet\obj,24
                    reload=15
                    SetupCollision newbullet\obj,kartta,1,4,2
                EndIf
                reload-1

                'Asepäivitykset''''''''''''''''''''''''''''''''
                If uusi>220
                    newupg.upgS= New(upgS)'thdään uusi
                    newupg\obj=CloneObject(upg)
                    newupg\hp=100
                    newupg\id=Rand(1,3)
                    If Newupg\id=1 Then PaintObject newupg\obj,topower
                    If Newupg\id=2 Then PaintObject Newupg\obj,tospeed
                    If Newupg\id=3 Then PaintObject Newupg\obj,medikit
                    'Asetetaan tavara kohtaan missä ei ole törmäystä
                    For y=1 To MapWidth()
                        For x=1 To MapWidth()
                            If GetMap2(2,x,y)=0 Then PositionObject newupg\obj,Rand(-600,500),Rand(-600,600)
                        Next x
                    Next y
               
                    uusi=0
                EndIf
                uusi+1
            ////VIHOLLISET////
                   If luo>130'jos luonti on suurempi kuin 130, niin tehdään zombie
                    newzombi.VIHOLLISET= New(VIHOLLISET)
                    newzombi\obj=CloneObject(vihu1)
                    ObjectPickable newzombi\obj,1
               
                    'Asetetaan vihollinen kohtaan missä ei ole törmäystä
                    For y=1 To MapWidth()
                        For x=1 To MapWidth()
                            If GetMap2(2,x,y)=0 Then PositionObject newzombi\obj,Rand(-600,500),Rand(-600,600)
                        Next x
                    Next y
               
                    newzombi\id=Rand(1,3)
                    If newzombi\id = 1 Then 'Ykkös zombi
                        newzombi\hp=Rand(90,110):newzombi\dmg=Rand(1,3):newzombi\speed=Rand(2,3):newzombi\score=Rand(10,20)'Asetetaan zombielle kentät
                    EndIf
                    If newzombi\id = 2 Then 'kakkos zombi
                        PaintObject newzombi\obj,cow
                        newzombi\hp=Rand(110,130):newzombi\dmg=Rand(2,4):newzombi\speed=Rand(1,2):newzombi\score=Rand(35,35)'toiselle myös
                    EndIf
                     If newzombi\id = 3 Then 'kolmos zombi
                        PaintObject newzombi\obj,vihu2
                        newzombi\hp=Rand(110,130):newzombi\dmg=Rand(2,4):newzombi\speed=Rand(1,2):newzombi\score=Rand(10,25)'toiselle myös
                        newzombi\shooting = 1 //ampuva zombi
                   EndIf
                  SetupCollision newzombi\obj,kartta,1,4,2
                    luo=0         
                EndIf
                luo+1
                For izombi.VIHOLLISET= Each VIHOLLISET'Aloitetaan zombien läpikäynti
                   
                   
                   'Typerä tekoäly
                    If ObjectSight (izombi\obj,ukko) And izombi\reload<0 And izombi\shooting = 1 Then     
                        newBullet2.ENEMY_BULLETS= New(ENEMY_BULLETS)
                        newBullet2\obj=CloneObject(bullet2)
                        newbullet2\dmg=powupg
                        newbullet2\speed=speedupg
                        CloneObjectPosition newBullet2\obj,izombi\obj
                        CloneObjectOrientation newbullet2\obj,izombi\obj
                        MoveObject newBullet2\obj,24
                        izombi\reload=50                     
                       SetupCollision newbullet2\obj,kartta,1,4,2
                    EndIf
                   
                    sidle=Rand(-20,20)
                    If CountCollisions(izombi\obj) Then MoveObject izombi\obj,0,sidle'jos kosketaan deinään, niin stepataan

                    PointObject izombi\obj,ukko'zombi tähtää pelaajaan
                    If ObjectsOverlap(izombi\obj,ukko) Then hp-izombi\dmg

                    For ibullet.bullets=Each bullets
                        If ObjectsOverlap(ibullet\obj,izombi\obj) Then
                            izombi\hp-ibullet\dmg
                            ibullet\hp=-1
                        EndIf
                    Next ibullet
                   
                    If Not ObjectSight(izombi\obj, ukko) And izombi\shooting = 1 Then
                        MoveObject izombi\obj,izombi\speed'liikutetaan zombia nopeutensa verran
                    EndIf
                   
                    If ObjectsOverlap (viikate,izombi\obj) Then izombi\hp-1
                    If izombi\hp<0 Then 'jos zombin energiat loppuu, niin tapetaan se ja annetaan pisteet
                        score+izombi\score
                        tapot=tapot+1
                        DeleteObject izombi\obj
                        Delete izombi
                    EndIf
                   
                    izombi\reload-1
                Next izombi
               
                For iupg.upgS= Each upgS'aloitetaan kaikkien päivitysten käsittely
                    If ObjectsOverlap(iupg\obj,ukko) Then iupg\hp=-1'jos törmätään niin tuhotaan tavara
                    If iupg\hp<0 Then'jos tuhotaan tavara
                        If iupg\id=1 Then powupg+1'lisätään aseen tehoa
                        If iupg\id=1 Then speedupg+1'nopeutta
                        If iupg\id=3 Then hp+50'lisää energiaa
                        DeleteObject iupg\obj'poistetaan tavara
                        Delete iupg'ja sen jasen
                    EndIf
                Next iupg
               
                For iBullet.BULLETS= Each BULLETS
                    If CountCollisions(ibullet\obj) Then ibullet\hp-32
                    MoveObject iBullet\obj,6'llikutetaan luotia
                    If Distance2(iBullet\obj,ukko)>600 Or ibullet\hp<0 Then 'jos...niin tuhotaan ammus
                        DeleteObject iBullet\obj
                        Delete iBullet
                    EndIf
                Next iBullet
               
                For eBullet.ENEMY_BULLETS = Each ENEMY_BULLETS
                    If CountCollisions(ebullet\obj) Then ebullet\hp-32
                    MoveObject eBullet\obj,6'llikutetaan luotia
                    If Distance2(eBullet\obj,ukko)>600 Or ebullet\hp<0 Then 'jos...niin tuhotaan ammus                   
                       DeleteObject eBullet\obj
                       Delete eBullet   
                    EndIf
                Next eBullet
               
            EndIf

DrawGame
                     
                     
                     
DrawImage pohja ,0,0               
                     
             DrawImage box1,300,10
    If MouseX()>300 And MouseX()<300+ImageWidth(box1) And MouseY()>10 And MouseY()<10+ImageHeight(box1) And MouseHit(1) And score>199 Then 
      powupg+5
      score-200
      if Not score=200 Then
        powupg-0
        score-0
      EndIf
    EndIf

                 DrawImage box2,380,10
    If MouseX()>380 And MouseX()<380+ImageWidth(box2) And MouseY()>10 And MouseY()<10+ImageHeight(box2) And MouseHit(1)  And  score>100  Then       
       hp+50
      score-100
      if Not score=100 Then
        hp-0
        score-0
      EndIf
    EndIf           
              Color cbdarkgreen
            Text 460,30,"FPS:"
            Text 490,30, FPS()


            Text 460,5,Date()
            Text 460,15,Time()  'kello

            Text 150,20,"HP "+hp
            Text 150,35,"Pisteet "+score
            Text 150,5,"tappojen määrä "+tapot

            If hp<0 Then   
                Text 500,500,"kuolit"
                WaitKey
                For iVihollinen.VIHOLLISET = Each VIHOLLISET
                    DeleteObject iVihollinen\obj
                    Delete iVihollinen
                Next iVihollinen
                For iBullet.BULLETS = Each BULLETS
                    DeleteObject iBullet\obj
                    Delete iBullet
                Next iBullet
                For iEnemyBullet.ENEMY_BULLETS = Each BULLETS
                    DeleteObject iEnemyBullet\obj
                    Delete iEnemyBullet
                Next iEnemyBullet
                For iUpg.upgs = Each upgs
                    DeleteObject iUpg\obj
                    Delete iUpg
                Next iUpg
                Goto  valikko
             EndIf
        Else
            DrawGame
            Color cbblack
            Text 100,100,"Paina P:tä niin pause pois"
            Text 10,20,"paina jotain"
        EndIf
       
        If KeyUp(cbkeyP) Then pause = Not pause 
        If KeyUp (cbkeyO) Then pause = Not pause Then Goto pause
         
       Radar(50,50,100,ukko,kartta,300)
   
    DrawScreen
Forever
'---------------------------------------------------------------------
////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//KARTTA// ei ole minun!
//kiitokset tuhoojabotille!
Function Radar(x,y,r,obj,map,range#)
    //draw base
    Color 0,0,0
    Circle x-r/2,y-r/2,r,1
    Color 100,80,100

    oldangle=ObjectAngle(obj) //save the old angle of the guy
    For i=ang-fade To ang Step ACCURACY //loop trought a loop
        RotateObject obj,i
        ObjectPick obj
        Dist#=Distance(PickedX(),PickedY(),ObjectX(obj),ObjectY(obj))
        If Dist<range Then // if the picked object is in the range of the beam
            rdist#=dist/range //make the distance good for the scale of the radar
            If PickedObject()=map Then
                Color cbblue
            Else //this ain't no wall, shoot it!
                Color cbred
            EndIf
            Dot x+Cos(i)*r/2*rDist,y-Sin(i)*r/2*rDist
        EndIf
    Next i
    RotateObject obj,oldangle //restore the old angle of the object
    //update and draw teh pointer
    ang+speed
    Color 0,80,0

EndFunction
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
'--------------------------------------------------------------------
    kauppa:
    ClearObjects
   
    kauppa = LoadImage ("C:\viikatemies\kauppa.png")
   


    DrawGame
    DrawImage kauppa ,0,0

Return
pausessakin on ongelma kun käy siinä valikossa ...

kerran voi käydä pause valikossa ja sitten kun yrittää toisen kerran niin tulee mavi :|
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Tyhmät kysymykset

Post by skinkken »

Mitä tarkoittaa "Integer divide by zero"?
Pelissäni tuli sellainen ongelma, että kun kuolee, peli menee valikkoon. Painan new ja sitten tulee "Integer divide by zero"
Aiemmin tätä ongelmaa ei ollut mutta nyt se tulee. :(
EDIT:

Sitä ei tule jos vain menee valikkoon vaan se tulee kuolemisesta

Code: Select all

kuolema:
valo=-255
isonnus=2 'valoa muutetaan isonnuksen verran

For i=1 To taulukko
    If zombi(i,5)=1 Then
        DeleteObject zombi(i,1)
        DeleteObject zombi(i,2)
        zombi(i,5)=0
    EndIf
Next i
taulukko=0

For pati.padit=Each padit
DeleteObject pati\obj:Delete pati
Next pati

For roska.roskat=Each roskat
DeleteObject roska\obj:Delete roska
Next roska

For tav.tavarat=Each tavarat
DeleteObject tav\obj:Delete tav
Next tav

StopSound musa
aani=PlaySound("files/nauru.mp3")
Repeat


DrawGame
Color 0,0,0
Box 0,0,800,600

SetFont isofontti
Color 170,0,0
CenterText 400,300,"GAME OVER!"
SetFont fontti

ScreenGamma valo,valo,valo

If valo>-50 Then isonnus=-2

valo=valo+isonnus
DrawScreen
Until valo<-255


Return
[/edit]
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

skinkken wrote:Mitä tarkoittaa "Integer divide by zero"?
Pelissäni tuli sellainen ongelma, että kun kuolee, peli menee valikkoon. Painan new ja sitten tulee "Integer divide by zero"
Mielestäni Integer divide by zero -errori tulee, kunyrittää jakaa nollalla. Ja tuosta koodin pätkästä ei ole hyötyä, koska siinä ei ole määritelty yhtään noita muutujia tai luotu edes niitä ennen poistoa..

Edit: On siihen muitakin syitä, mutta tuo vain tuli mieleen..
Last edited by Jonhu on Wed Dec 03, 2008 3:16 pm, edited 1 time in total.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Tyhmät kysymykset

Post by skinkken »

Ahaa, koodista puuttui deleteobject maa.
Sain siis korjattua
En kyllä missää vaiheessa yrittänyt jakaa nollalla
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by axu »

Kyllä tuo "integer divide by zero" tulee vain ja ainoastaan nollalla jaettaessa, senhän sanoo jo virheilmoitus ;) Tuliko virheilmoitus varmasti tuossa antamassasi pätkässä kun tuossa ei suoriteta jakotoimituksia(vinkki: testaa laittaa kommentiksi tuo GoSub)?
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

ok... luovuin nyt kokonaan pause valikosta , koska siinä tuli liikaa ongelmia.
miten botin saa seuraamaan pelihahmoa kuitenkin niin ettei se törmää siihen?
vaan seuraa vähän matkan päästä

jotenkin distangellako :?:

tässä tällänen esimerkki koodi , botti seuraa

Code: Select all

FrameLimit 40


ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko

ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
botti = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)




PositionObject ukko1,-150,100
PositionObject botti,150,-100

Repeat


    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


PointObject botti,ukko1  
MoveObject botti,1


    DrawScreen

Forever
Ozcar_away

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ozcar_away »

Jeps. Liikutas kakkoskaveria vain, jos etäisyyttä on tarpeeksi. Eli

Code: Select all

If Distance(hahmo1,hahmo2) > 1000 Then 'tai muu etäisyys
move_everything()
EndIf
Tai tuohon suuntaan.
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

rami123 wrote:ok... luovuin nyt kokonaan pause valikosta , koska siinä tuli liikaa ongelmia.
miten botin saa seuraamaan pelihahmoa kuitenkin niin ettei se törmää siihen?
vaan seuraa vähän matkan päästä

jotenkin distangellako :?:
Tätäkö tarkotit?
If Distance2(ukko1,botti)>50
Nyt booti ei voi törmätä sinuun, mutta sinä voit bottiin. (vai haluatko myös estää tämän mahdollisuuden)

Code: Select all

FrameLimit 40


ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko

ukko1 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
botti = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)




PositionObject ukko1,-150,100
PositionObject botti,150,-100

Repeat


    If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
    If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2


    PointObject botti,ukko1 
    If Distance2(ukko1,botti)>50 Then MoveObject botti,1


    DrawScreen

Forever
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

kiitos :D , ei tarvi laittaa samaa pelihahmolle ..
ymmäärsin nytten distancenkin :)
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Thomazu »

Tuli tässä mieleen että kuinka mahdotonta olisi toiteuttaa ohjelma joka voisi vastaan ottaa komennon esimerkiksi tekstiviestillä?
Image
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by temu92 »

No pelkkää cb:tä käyttämällä mahdoton mutta dll:iä käyttämällä mahdollinen. Itse en sitten osaa selittää että miten sen tekee mutta ainakin joitakin tekstiviestipalveluita löytyy netistä. Siis ihan sellaisia että voi tilata oman yrityksen tms. käyttöön.
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ozcar »

Tjaa-a, ainakin koulumme verkkolehden joulunumero hyödyntää tekstareita melko pätevästi (klik). Periaatteessa siis ei tarvita kuin vaikkapa prepaid liittymä ja vanha kännykkä tekstarien vastaanottoon, jotka siirretään koneelle ihan tekstinä. Sitä, saako siitä vaikka tekstitiedoston, jota CB lukisi (näin vältyttäisiin dll:ien käytöltä), en tiedä, mutta netti on ystäväsi monen monituisessa asiassa.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Thomazu »

Elikkä kännykkä johonka vaikka se prepaid liittymä, liittää puhelin tietokoneeseen jotta viestin saa tietokoneelle CB:n luettavaksi? Hyvä idea, kaapista löytyy vanha nokian puhelin jonka saisin liitettyä tietokoneeseen ja luultavasti PC suite ohjelmistoa pystyisi hyödyntämään...
Image
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

miten saan apurin näkymään kun sen ostaa?
apuri on todella yksinkertainen

Code: Select all


apuri = loadobject ("c:\viikatemies\apuri.png")
showobject apuri,off


välissä on ne seuraamis jutut..



sen ostaminen

 DrawImage box3,460,10
    If MouseX()>460 And MouseX()<460+ImageWidth(box1) And MouseY()>10 And MouseY()<10+ImageHeight(box1) And MouseHit(1) And score>1499 Then 
      ShowObject apuri,ON 
      score-1500
      if Not score=1500 Then
        ShowObject apuri,OFF 
        score-0
      EndIf
    EndIf
onko oikein tehty? oikeastaan apuri on vain koriste joka näyttää että tuo on ostettu ja lisää hp tä ja voimaa silloin tällöin (teen sen myöhemmin)
mutta parempi olisi kun apuri näkyisi
EDIT:

Ratkaisin sen jo , poistin tuon showobject OFF in ostamisesta

rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

Mites bossin teen?
ensin pitää tappaa 300vihua (osaan tehdä sen itse)
sitten bossi ilmestyy jonkin matkan päästä ja alkaa tappamaan pelihahmoa.
tätä bossia on vain yksi koko pelissä ,joten tarviiko sitä laittaa typeillä? pitäisikö se piilottaa siksi aikaa kun tappo ehdot on täytetty ..?
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ozcar »

No, bossin teko typellä helpottaisi kyllä jonkin verran, koska voit soveltaa olemassa olevaa typeä muihin mahdollisiin bosseihin. Mutta muutoin tosiaan muutat objektiivisen näkyväksi ja alat kontrolloimaan sitä jonkin ehdon täytyttyä. Loppu onkin sinun käsissäsi.

Code: Select all

If ehto_tayttyy() Then
'tänne kaikki bossiin liittyvä koodi
EndIf
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by rami123 »

miksi Bossi sammuu? se jaksaa seurata vähä aikaa ja sitten se sammuu ja ei reagoi mitenkään mihinkään..
:?

Code: Select all

       

   bossi1 = LoadObject ("c:\viikatemies\kingi.png",72)
     ShowObject bossi1,OFF 
     SetupCollision bossi1,kartta,1,4,2
     SetupCollision bossi1,ukko,2,2,2
     SetupCollision ukko,bossi1,2,2,2


repeat //välissä




     If tapot=5 Then 
            ShowObject bossi1,ON 
            MoveObject bossi1,1
        PointObject bossi1,ukko
            If ObjectSight (bossi1,ukko) Then MoveObject bossi1, 1
            
            EndIf 
Locked