Akatsuki wrote:Millä koodilla tehään että kun sä vaikka astut johonkin laatalle niin siitä pääsee sit seuraavaan kenttään?!?
(huom. olen vielä aloittelija ja en osaa)
Teet tilekartan datakerrokseen merkki, siis joku luku, siihen kohtaan mistä siirrytään seuraavaan kenttään. Oletetaan, että valitset luvun 1. Sitten tarkistat pelisi koodissa, ollaanko siinä päällä seuraavasti:
Code: Select all
If Getmap(3, ObjectX(pelaaja), ObjectY(pelaaja))=1 Then
'siirrytään seuraavaan kenttään...
EndIf
Siirtymisen voit toteuttaa monella tavalla, periaatteessa poistat vanhan kentän, lataat uuden ja teet kaikki hianot alkuvalmistelut (ukko oikeaan paikkaan, vihut, objektit yms. paikoilleen). Eli DeleteObject Map ja LoadMap() käyttöön. Kentät voi olla fiksua nimetä tyyliin "kenttä1.til", "kenttä2.til"... jolloin voit tehdä muuttujan, jota kasvatetaan aina kentän vaihtuessa, sitten kenttää ladatessa kirjoitat map=LoadMap("kenttä"+muuttuja+".til"). Koita käsittää, jos selitin turhan sekavasti, sano vain. Tästä oli muuten juttua ylempänä topikissa, taitaa olla jopa tämän sivun eka viesti.
ÖffTöpik:
Köh, kysy mieluummin millä "koodinpätkällä" jne., ilmaus "koodi" kuulostaa korvaani huijauskoodien hakemiselta, tämä käy itseäni aina häiritsemään.. Lisäksi koodi viitannee yhteen riviin, eikä johonkin kokonaisuuteen O__O tai sitten olen muuten vain outo.
EDIT: Olenpas hidas tänään. Harakka: wanha kartta on toki poistettava, muutenhan se jää kummittelemaan muistiin hidastaen konetta.