Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Miten saan objektin menemään kaiken päälle, myös over-kerroksen? Tarkoitus olisi saada helikopteri lentelemään talojen yläpuolella ylhäältäpäin kuvatussa pelissä.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Lataa se kuvana. Voit myös tehdä näkymättömän ja törmäyksemättömän objektin, joka on siinä alla, niin voit liikuttaa objektia, kuin se olisi se kuva jonka näet. Kun et kuitenkaan käsitä näin omituista selitystä, niin pistän koodia tulemaan.Guest wrote:Miten saan objektin menemään kaiken päälle, myös over-kerroksen? Tarkoitus olisi saada helikopteri lentelemään talojen yläpuolella ylhäältäpäin kuvatussa pelissä.
Code: Select all
masterkuvatus = LoadImage("helipoppeli.bmp")
Dim kuva(71)
For i = 0 to 71
kuva(i) = cloneimage(masterkuvatus)
rotateimage kuva(i), i*5
Next i
helipoppeliobj = makeobject()
Repeat
'pelin koodi
Drawgame
DrawToWorld on, on, on
DrawImage kuva(int(objectangle(helipoppeliobj)/5.0)), ObjectX(helipoppeliobj), ObjectY(helipoppeliobj)
Drawscreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
miten sais tehtyy tämmösen:
et ku ukko menne oven päälle nii se menee talun sisää?
oon yrittäny käyttää gosubbia mut pitääks siel minne laitetaa ne return jutun ladata kaikki objectit ja semmoset
ymmärskö kukaa?
et ku ukko menne oven päälle nii se menee talun sisää?
oon yrittäny käyttää gosubbia mut pitääks siel minne laitetaa ne return jutun ladata kaikki objectit ja semmoset
ymmärskö kukaa?
Re: Tyhmät kysymykset
Guest wrote:Pari kysymystä taulukoista.
1. Teen taulukolla esim. 3 vihollis kilpailijaa autopeliin. Kukin vihu liikkuu sen mukaan montako tilea sen edessä on ns. tietä, mutta kuinka saan kaiki viholliset liikkumaan omaa vauhtiaan. Tällä hetkellä ne kaikki liikkuvat samaa vauhtia.
2. Miten saan vihuille autopelissä omat kierrosajat ja määrät jne.
-
- Member
- Posts: 60
- Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Tää ei oo vakava ongelma, mutta en viitti selvittää sitä kun kone alkaa lagaa niin hullusti.Eli kun olen ohjeiden kohdalla ja painan entteriä niin se aukasee tiedoston nimeltä Ohjeet ja se aukasee niitä miljoona jos se mun peli on tarpeeks kauan päällä.Miten saan niin että se aukasee vaaa yhen Ohjeet tiedoston eikä 99999999999 ?
Re: Tyhmät kysymykset
Käytät varmaan Execute- komentoa? Tee näin:
Jekkuna on siis käyttää muuttujaa, jolla tarkastetaan onko tiedosto jo avattu.
Code: Select all
Repeat
If KeyHit(cbkeyreturn) and avattu = 0 then
Execute "ohjeet.html"
avattu = 1
EndIf
DrawScreen
Forever
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
-
- Member
- Posts: 60
- Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Ok, kiitti nyt toimii.
-
- Member
- Posts: 75
- Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am
Re: Tyhmät kysymykset
Onko mikin käyttö mahdollista Cb:llä?
Re: Tyhmät kysymykset
Ei.cheeshelmet.jr wrote:Onko mikin käyttö mahdollista Cb:llä?
Re: Tyhmät kysymykset
ok toi toimi hyvin, mutta tuli viel sellane ongelma vastaa et en saanu kohdistettua tekstiä miten halusin :/ jos käytin locate komentoa printin kanssa tai käytin text-komentoa, kaikki teksi meni päälekkäin. Siis kysymys kuuluu: miten saan sijoitettua kaikki numerot riviin koordinaatein, niin kuin haluan?
Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan
Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Tyhmät kysymykset
Miten voin katsoa, että onko hiiren ja tiettyjen koordinaattien välillä törmäyskerrosta? Eli periaatteessa miten voi katso että onko esim. (10,50) ja (60,80) välillä törmäyskerrosta. Ja tarkistuksen pitäisi olla "nopea"
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Tyhmät kysymykset
Jonkinlainen purkkaviritelmä voisi olla, että piirrät line komennolla viivan niistä tietyista koordinaateista hiiren koordinaatteihin ja teet viivasta objectin. Sitten tarkistat vaan törmäykset countcollisionilla.miku wrote:ok toi toimi hyvin, mutta tuli viel sellane ongelma vastaa et en saanu kohdistettua tekstiä miten halusin :/ jos käytin locate komentoa printin kanssa tai käytin text-komentoa, kaikki teksi meni päälekkäin. Siis kysymys kuuluu: miten saan sijoitettua kaikki numerot riviin koordinaatein, niin kuin haluan?
Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Tyhmät kysymykset
Keksin äsken yksinkertaisemman purkkavirityksen: 2 näkymätöntä objektia, toinen hiiren koordinaatteihin ja toinen sinne muualle, ja katsotaan vain objectsightillä näkyykö Ja toimii
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Tyhmät kysymykset
Niinhän sitä sanotaan, että tyhmiin kysymyksiin tyhmä vastaus, mutta tuo meni kyllä jo yli.Guest wrote:Jonkinlainen purkkaviritelmä voisi olla, että piirrät line komennolla viivan niistä tietyista koordinaateista hiiren koordinaatteihin ja teet viivasta objectin. Sitten tarkistat vaan törmäykset countcollisionilla.miku wrote:ok toi toimi hyvin, mutta tuli viel sellane ongelma vastaa et en saanu kohdistettua tekstiä miten halusin :/ jos käytin locate komentoa printin kanssa tai käytin text-komentoa, kaikki teksi meni päälekkäin. Siis kysymys kuuluu: miten saan sijoitettua kaikki numerot riviin koordinaatein, niin kuin haluan?
Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
-
- Member
- Posts: 60
- Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm
Re: Tyhmät kysymykset
MItes tehtiinkään se , että kun media kansiossa on se life kuva. Niin se life kuva lyhentyisi ainakun menettää enkkaa. Miten se tehtiinkää ?
Re: Tyhmät kysymykset
No piirrät sen ruudulle drawimageboxilla ja leveydeksi jotain tyyliin hp/maxhp*imagewidth(kuva).
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Re: Tyhmät kysymykset
Jos käytät cbMap:ia niin tällaisella funkkarilla.iTKEVAnAKKI wrote:Miten voin katsoa, että onko hiiren ja tiettyjen koordinaattien välillä törmäyskerrosta? Eli periaatteessa miten voi katso että onko esim. (10,50) ja (60,80) välillä törmäyskerrosta. Ja tarkistuksen pitäisi olla "nopea"
Code: Select all
Function CheckMapArea(_x1, _y1, _x2, _y2, _layer)
tx1 = GetTileX(_x1) : ty1 = GetTileY(_y1)
tx2 = GetTileX(_x2) : ty2 = GetTileY(_y2)
x1 = Min(tx1, tx2) : x2 = Max(tx1, tx2)
y1 = Min(ty1, ty2) : y2 = Max(ty1, ty2)
For y = y1 To y2
For x = x1 To x2
If GetTile2(_layer, x, y) > 0 Then Return True
Next x
Next y
Return False
EndFunction
Jos haluat käyttää ruutu- tai tilekoordinaatteja niin pitää vähän soveltaa.
Re: Tyhmät kysymykset
Oho tarkotus oli vastata itkevän nakin ongelmaan =FIlmuri wrote:Niinhän sitä sanotaan, että tyhmiin kysymyksiin tyhmä vastaus, mutta tuo meni kyllä jo yli.Guest wrote:Jonkinlainen purkkaviritelmä voisi olla, että piirrät line komennolla viivan niistä tietyista koordinaateista hiiren koordinaatteihin ja teet viivasta objectin. Sitten tarkistat vaan törmäykset countcollisionilla.miku wrote:ok toi toimi hyvin, mutta tuli viel sellane ongelma vastaa et en saanu kohdistettua tekstiä miten halusin :/ jos käytin locate komentoa printin kanssa tai käytin text-komentoa, kaikki teksi meni päälekkäin. Siis kysymys kuuluu: miten saan sijoitettua kaikki numerot riviin koordinaatein, niin kuin haluan?
Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan
Re: Tyhmät kysymykset
voiko coolbasicilla näyttää gif kuvia
programmer of DSG wrote:EDIT:aika hauska peli, vähän tylsä
Re: Tyhmät kysymykset
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)