Page 1 of 154
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Posted: Tue Aug 28, 2007 4:19 pm
by iTKEVAnAKKI
Eli tänne kaikki yksinkertaiset kysymykset johin et ole keksinyt ratkaisua. Mutta muistakaa, että käytätte ensin hakua!
Päätin tehdä tämänkin tänne, vaikka juuri nyt itelläni ei ollutkaan mitää kysyttävää.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Wed Aug 29, 2007 4:24 pm
by jacceez''
Miten saan koodattua sellaisen toiminnon joka määrittä esim: Jos painan Q niin ukko hyppää?
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Wed Aug 29, 2007 4:30 pm
by -Z-
Coolbasicin oppitunti 19. Saat learning centerin esiin painamalla f8 editorinäkymässä.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Thu Aug 30, 2007 7:49 pm
by koodaaja
Nyt tämmöinen enemmän tai vähemmän tyhmä kysymys; miten CB:n dll-kutsusysteemin muistipalikkajärjestelmä toimii DLL:n päässä? Eli mikä parametri sieltä tulee? Pointteri johonkin? Varmaan, mutta entä jos osa parametrimuistipalan osista on floatteja, osa chareja ja muutama intti? Tuleeko se jonain ovelana pointteritaulukkona vai?
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Thu Aug 30, 2007 8:22 pm
by Marcoder
koodaaja wrote:Nyt tämmöinen enemmän tai vähemmän tyhmä kysymys; miten CB:n dll-kutsusysteemin muistipalikkajärjestelmä toimii DLL:n päässä? Eli mikä parametri sieltä tulee? Pointteri johonkin? Varmaan, mutta entä jos osa parametrimuistipalan osista on floatteja, osa chareja ja muutama intti? Tuleeko se jonain ovelana pointteritaulukkona vai?
DLL:ään tulee pelkkä muistiosoite josta data alkaa. Ei siis mitään taulukoita.
Linkki joskus tekemääni tutoon jossa myös luokka jolla parametreja luetaan helposti.
http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/dll/
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sat Sep 01, 2007 6:43 pm
by cheeshelmet.jr
Olisi kaksi kysymystä
I. kun typeen luodaan uusi jäsen onko se ensimmäinen vai viimeinen?
II. kuinka lasketaan tietyn typen jäsenten määrä??
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sat Sep 01, 2007 7:49 pm
by koodaaja
cheeshelmet.jr wrote:Olisi kaksi kysymystä
I. kun typeen luodaan uusi jäsen onko se ensimmäinen vai viimeinen?
II. kuinka lasketaan tietyn typen jäsenten määrä??
I. Viimeinen
II.
Code: Select all
i = 0
For t.TYPE = Each TYPE
i = i + 1
Next t
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 02, 2007 5:34 pm
by Guest
Miten saan levelit rpg peliin. Meinaan että en jaksaisi alkaa mitään
Code: Select all
if exp=>100 then lvl=2
if exp=>200 then lvl=3
...
Eli miten saisin että aluks täytyy saada sata exp että ukosta tulee 2 lvl seuravaks pitää saada 2 kertaa toi äskenen määrä expointteja et ukos tulee taas 1 lvl isompi JNE. Ja siis että ne exp ain nollaantuis kun tulee se uus leveli. ? Kun kyllähän se noin kin käy mitä tuossa esimerkissä näytin mutta en jaksais mihinkää sataa asti noit kirjottaa. Ja ois helpompaa tehä niin että exp määrä aina kerrotaan vaikka sillä kahella , kun sit sais niit taitojakin siihen helpommin. Kait tää on mahdollista ?
Ihmeellinen toi päärynä ->
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 02, 2007 5:48 pm
by koodaaja
Guest wrote:Miten saan levelit rpg peliin. Meinaan että en jaksaisi alkaa mitään
Code: Select all
if exp=>100 then lvl=2
if exp=>200 then lvl=3
...
Eli miten saisin että aluks täytyy saada sata exp että ukosta tulee 2 lvl seuravaks pitää saada 2 kertaa toi äskenen määrä expointteja et ukos tulee taas 1 lvl isompi JNE. Ja siis että ne exp ain nollaantuis kun tulee se uus leveli. ? Kun kyllähän se noin kin käy mitä tuossa esimerkissä näytin mutta en jaksais mihinkää sataa asti noit kirjottaa. Ja ois helpompaa tehä niin että exp määrä aina kerrotaan vaikka sillä kahella , kun sit sais niit taitojakin siihen helpommin. Kait tää on mahdollista ?
Ihmeellinen toi päärynä ->
Innostuinpas tekemään oikein hienon esimerkin:
Code: Select all
exp = 0
lvl = 1
exptonxt = 100
Repeat
exp = exp + KeyDown(57)
If exp >= exptonxt Then
exptonxt = exptonxt * 2
lvl = lvl + 1
exp = 0
EndIf
Text 10, 10, "Ekspaa: " + exp
Text 10, 30, "Seuraava leveli @: " + exptonxt
Text 10, 50, "Lvl: " + lvl
Color 255, 0, 0
Box 10, 70, (Float(exp)/Float(exptonxt))*100,10, 1
Color 255, 255, 255
Box 10, 70, 100, 10, 0
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 02, 2007 5:49 pm
by jarvinen
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 02, 2007 5:54 pm
by Guest
Kiitti ! Just tollast tarttinkin ! Projektini on ylhäältäpäin kuvattu rpg. Muutes onkos se enää rpg jos se on ylhäältäpäin ? Olen niin kehno graafikko että en jaksa animoida
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 02, 2007 5:59 pm
by koodaaja
Guest wrote:Kiitti ! Just tollast tarttinkin ! Projektini on ylhäältäpäin kuvattu rpg. Muutes onkos se enää rpg jos se on ylhäältäpäin ? Olen niin kehno graafikko että en jaksa animoida
Tottakai se voi olla RPG vaikka ylhäältä olisikin kuvattu. Onhan ES4:Oblivionkin ekasta persoonasta kuvattu (ensisijaisesti). Ja hommaa graafikko, helpottaa elämää ( ellet ole niin ahne kuin minä, että haluat kaiken kunnian itsellesi ;D ) Ja pitäähän ne ylhäältäkuvatutkin animoida, jos haluaa hienoa jälkeä aikaan.
jarvinen: itse en käyttäisi RPG:ssä objekteja, paitsi jos se olisi ylhäältä kuvattu. Ja itse en tekisi RPG:tä yläkuvakulmasta.
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 02, 2007 7:03 pm
by Guest
Hitastaako se että on monta tyyppiä vaikka 35 ? Kun en tiedä miten tekisin . Teenkö vain monta typeä jokaisen vihun type . eli movia type, bear type reiren type graesp type jne . vai onko jotain tyyliä miten saisin ne kaikki vaikka yhteen typeen eli monitoimi type
heh . Ja nuo nimethän on silkroad onlinesta
Kun voin kyllä tehdä 35 typeä , mutta en tiedä hidastaako se ?
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Sun Sep 02, 2007 8:07 pm
by Guest
Guest wrote:Hitastaako se että on monta tyyppiä vaikka 35 ? Kun en tiedä miten tekisin . Teenkö vain monta typeä jokaisen vihun type . eli movia type, bear type reiren type graesp type jne . vai onko jotain tyyliä miten saisin ne kaikki vaikka yhteen typeen eli monitoimi type
heh . Ja nuo nimethän on silkroad onlinesta
Kun voin kyllä tehdä 35 typeä , mutta en tiedä hidastaako se ?
Ei ole mitään järkeä tehdä noin, kun voisit tehdä sen yhdellä typellä. Esimerkiksi näin:
Type ENEMIES
Field obj As Integer
Field name As String
Field attack As Integer
Field defence As Integer
End Type
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Mon Sep 03, 2007 5:29 pm
by tuhoojabotti
miksi tämä MAVittaa?
Code: Select all
päivitäammukset:
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
For vihu.VIHUT=Each VIHUT
MoveObject luoti\obj,6
//törmäystarkistus vihujen kanssa
If ObjectsOverlap (vihu\obj,luoti\obj,2) Then
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
vihu\hp=vihu\hp-5
If vihu\hp<0 Then
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
EndIf
EndIf
Next vihu
Next luoti
Return
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Mon Sep 03, 2007 7:02 pm
by Skapth
tuhoojabotti wrote:miksi tämä MAVittaa?
Ammuksia käsitellessä käydään kaikki viholliset läpi, jonka takia käsitellään samaa jo valmiiksi tuhottua ammusta useamman kerran, joka aiheuttaa MAV:in.
Läpikäyntijärjestys voidaan kääntää toisinpäin, jolloin tämän pitäisi ratketa.
Code: Select all
For vihu.VIHUT=Each VIHUT
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
..
next luoti
next vihu
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Mon Sep 03, 2007 8:33 pm
by Murskaaja
Code: Select all
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
For vihu.VIHUT=Each VIHUT
MoveObject luoti\obj,6
Tuossa oli muuten vielä sellainen virhe, että luotia liikutetaan niin monta kertaa kuin vihuja on. Eli, jos vihuja sattuu olemaan elossa 10, luoti liitää 10*6 (tai jos vihuja on 0, luoti jää leijumaan ilmaan). Luotia täytyy siis liikuttaa
ennen törmäyksiä käsittelevää silmukkaa (eikä sen sisällä). Läpikäyntijärjestystä ei tarvitse muuttaa, jos poistuu silmukasta (exit) kun luoti on tuhouttu.
Korjattu versio:
Code: Select all
päivitäammukset:
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
For vihu.VIHUT=Each VIHUT
//törmäystarkistus vihujen kanssa
If ObjectsOverlap (vihu\obj,luoti\obj,2) Then
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
vihu\hp=vihu\hp-5
If vihu\hp<0 Then
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
EndIf
EXIT
EndIf
Next vihu
Next luoti
Return
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Mon Sep 03, 2007 8:57 pm
by kauhu
Juuri tuollaista meinasin kin mitä tuo toinen guesti näytti eli
Code: Select all
Type ENEMIES
Field obj As Integer
Field name As String
Field attack As Integer
Field defence As Integer
End Type
mutta kun en ole pahemmin koodaillut niin voisiko joku kertoa miten merkitsen noi attack def ja noi hommat ? eli siis jos on näin
Code: Select all
Type Vidolliset
Field obj As Integer
Field nimi As String
Field attack As Integer
Field suojaus As Integer
Field hp
End Type
For x = 0 To 10
uusimovia.Viholliset = New(Viholliset)
uusimovia\obj\movia\2\1 = CloneObject(mastermovia)
PositionObject uusimovia\obj,rand(-screenwidth()/2,screenwidth()/2),rand(-screenheight()/2,screenheight()/2)
SetupCollision uusimovia\obj,kartta,2,4,2
SetupCollision uusimovia\obj,ukko,2,2,2
SetupCollision Oma,uusimovia\obj,2,2,2
uusimovia\hp=100
Next x
tein jotai tollasta ? Niini tiiän et toi on väärin kun en oikein tajunnu niin miten toi sit pitäis tehä
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Mon Sep 03, 2007 9:49 pm
by koodaaja
kauhu: siellä on monta kenoviivaa, käytä vain yhtä. Eli tyyliin:
Code: Select all
Type VIHUT
Field obj
Field attack
Field defence
Field hp
End Type
For i = 0 To 9
vihu.VIHUT = New(VIHUT)
vihu\obj = CloneObject(mastervihu)
Positionobject vihu\obj, x, y
vihu\hp = 100
vihu\attack = Rand(5,10)
vihu\defence = Rand(5,10)
Next i
En tosin käsitä, mitä yrität saada aikaan noilla useammilla kenoviivoilla. Eli mitä tuon uusimovia\obj\movia\2\1:n olisi tarkoitus tehdä?
Re: Tyhmät kysymykset
Posted: Mon Sep 03, 2007 10:02 pm
by kauhu
se " uusimovia\obj\movia\2\1 " jäi vahingossa siihen huomasin sen vasta kun olin lähettönyt viestini, kun huomasin sen niin siitä tuli ihan samallainen koodi kun minkä laitoit tänne ainut ero oli se että kutsuin attack hyökkäyksenä ja hp terveytenä. Niin se " uusimovia\obj\movia\2\1 " en tiedä mistä se päähäni tuli , kun yritin tehdä jotai ihme homma, mutta joo noin se toimii minkä laitoit. sehän toimii ihan samallailla esim esineissä ja muissa, mutta niissä käyttäisin
Code: Select all
Type esineet
Field obj
Field vaikutus
End Type
luulen että, en tarvii enää muuta neuvoa , kun yks oon tajunnu et miten tehää se että jos mennää vaikka oven kohalle niin se menee siihen toiseen huoneeseen tai taloon jne , mutta mulla tulee aina mavi siinä kun koitan saada että kartta vaihtuis. se aina mavittaa
Eli osaan että jos mennään johonkin kohtaa kartassa niin tulee näkyville joku toinen objekti tai jotai, mutta en tajuu kun aina kun se latais uuden kartan niin " TöK " " memory acces violation" se memory acces violation tulee kait siinä kun poistan sen vanhan mapin pois ja kun meen taas pois sieltä talosta niin se latais sen alunperisen mapin , mutta ei toimi