No eihän toi koodinpätkä kerro mitään. Anna koko koodi niin nähdään. Tällä hetkellä voimme vain arvailla.Code: Select all
If kierros = 3 Then Goto valikko
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Re: Tyhmät kysymykset
siin ole hyvä!No eihän toi koodinpätkä kerro mitään. Anna koko koodi niin nähdään. Tällä hetkellä voimme vain arvailla.
Code: Select all
FrameLimit 40
SCREEN 1024,768
Kierros = 0
Point = 0
kartta = LoadMap("Media\autorata1.til","Media\tilesetauto.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
maali = LoadObject ("Media\maali.bmp")
piste = LoadObject ("Media\CheckPoint.bmp")
ukko = LoadObject ("Media\car.bmp",72)
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
PositionObject ukko, -100,0
PositionObject maali, -80,50
PositionObject piste, 560,-20
RotateObject ukko, 90
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko,10
If DownKey() Then MoveObject ukko,-8
If LeftKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,-5
If LeftKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,-5
If ObjectsOverlap (ukko,piste) Then Point = 1
If ObjectsOverlap (ukko,maali) And point = 1 Then
Point = 0
Kierros +1
If kierros = 3 Then Goto valikko
EndIf
Text 10,10,"Kierros:"+kierros
CloneCameraPosition ukko
DrawScreen
Forever
rata2:
FrameLimit 40
SCREEN 1024,768
Kierros = 0
Point = 0
kartta = LoadMap("Media\autorata2.til","Media\tilesetauto.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
maali = LoadObject ("Media\maali.bmp")
piste = LoadObject ("Media\CheckPoint.bmp")
ukko = LoadObject ("Media\car.bmp",72)
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
PositionObject ukko, -100,0
PositionObject maali, -80,50
PositionObject piste, 560,-20
RotateObject ukko, 90
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko,10
If DownKey() Then MoveObject ukko,-8
If LeftKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,-5
If LeftKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,-5
If ObjectsOverlap (ukko,piste) Then Point = 1
If ObjectsOverlap (ukko,maali) And point = 1 Then
Point = 0
Kierros +1
If kierros = 3 Then Goto valikko
EndIf
Text 10,10,"Kierros:"+kierros
CloneCameraPosition ukko
DrawScreen
forever
Re: Tyhmät kysymykset
Oho Öö.. en laittanu valikkoa mukaa, ja vimppaa kenttää.
täs neki
täs neki
Code: Select all
SCREEN 1024,768
valikko:
batavia=LoadFont ("batavia",30)
Repeat
SetFont batavia
If button ("Poistu",400,110) Then End
If button ("rata1",400,210) Then Goto rata1
If button ("rata2",400,310) Then Goto rata2
If button ("rata3",400,410) Then Goto rata3
DrawScreen
Forever
rata1:
FrameLimit 40
SCREEN 1024,768
Kierros = 0
Point = 0
kartta = LoadMap("Media\autorata1.til","Media\tilesetauto.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
maali = LoadObject ("Media\maali.bmp")
piste = LoadObject ("Media\CheckPoint.bmp")
ukko = LoadObject ("Media\car.bmp",72)
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
PositionObject ukko, -100,0
PositionObject maali, -80,50
PositionObject piste, 560,-20
RotateObject ukko, 90
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko,10
If DownKey() Then MoveObject ukko,-8
If LeftKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,-5
If LeftKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,-5
If ObjectsOverlap (ukko,piste) Then Point = 1
If ObjectsOverlap (ukko,maali) And point = 1 Then
Point = 0
Kierros +1
If kierros = 3 Then Goto valikko
EndIf
Text 10,10,"Kierros:"+kierros
CloneCameraPosition ukko
DrawScreen
Forever
rata2:
FrameLimit 40
SCREEN 1024,768
Kierros = 0
Point = 0
kartta = LoadMap("Media\autorata2.til","Media\tilesetauto.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
maali = LoadObject ("Media\maali.bmp")
piste = LoadObject ("Media\CheckPoint.bmp")
ukko = LoadObject ("Media\car.bmp",72)
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
PositionObject ukko, -100,0
PositionObject maali, -80,50
PositionObject piste, 560,-20
RotateObject ukko, 90
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko,10
If DownKey() Then MoveObject ukko,-8
If LeftKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,-5
If LeftKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,-5
If ObjectsOverlap (ukko,piste) Then Point = 1
If ObjectsOverlap (ukko,maali) And point = 1 Then
Point = 0
Kierros +1
If kierros = 3 Then Goto valikko
EndIf
Text 10,10,"Kierros:"+kierros
CloneCameraPosition ukko
DrawScreen
Forever
Global lisaa1,r
Global lisaa,b
Function button (txt$,x,y,x1=200,y1=50)
If r = 0 Then lisaa1=1
If r = 255 Then lisaa1=0
If lisaa1 = 1 Then r+1
If lisaa1 = 0 Then r-1
If b = 255 Then lisaa=0
If b = 0 Then lisaa=1
If lisaa = 0 Then b-1
If lisaa = 1 Then b+1
Color 0,255,255
Box x,y,x1,y1
Color 255,255,255
CenterText x+200/2,y+10,txt$
If BoxOverlap(MouseX(),MouseY(),10,10,x,y,x1,y1) And MouseHit(1) Then Return 1
End Function
rata3:
FrameLimit 40
SCREEN 1024,768
Kierros = 0
Point = 0
kartta = LoadMap("Media\autorata3.til","Media\tilesetauto.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
maali = LoadObject ("Media\maali.bmp")
piste = LoadObject ("Media\CheckPoint.bmp")
ukko = LoadObject ("Media\car.bmp",72)
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
PositionObject ukko, -100,0
PositionObject maali, -80,50
PositionObject piste, 560,-20
RotateObject ukko, 90
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko,10
If DownKey() Then MoveObject ukko,-8
If LeftKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And UpKey() Then TurnObject ukko,-5
If LeftKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey()And DownKey() Then TurnObject ukko,-5
If ObjectsOverlap (ukko,piste) Then Point = 1
If ObjectsOverlap (ukko,maali) And point = 1 Then
Point = 0
Kierros +1
If kierros = 3 Then Goto valikko
EndIf
Text 10,10,"Kierros:"+kierros
CloneCameraPosition ukko
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Kyllä se sinne valikkoon menee ja kaikki toimii muuten normaalisti, mutta noi edelliset objektit ja kartta jää siihen näkyville ja peittää sen itse valikon. Tee vaikka näin:
Ja jos sulla on muitakin objekteja, niin muista poistaa nekin.
Code: Select all
If kierros = 3 Then
DeleteObject maali
DeleteObject piste
DeleteObject kartta
DeleteObject ukko
Goto valikko
EndIf
-
- Active Member
- Posts: 126
- Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Olisi helpompi etsiä vikaa, jos viasta olisi kerrottu muutakin kuin peli kaatuu. Maviinko? Ja testaamallahan tuo selviäisi, jos olisi mediat.superrally wrote:Koodasin autopeliini niin että sen pitäisi kolmenkierroksen jälkeen mennä valikkoon
mutta se ei mene peli vaan tilttaa ja pitää käynistää peli kokonaan uudelleen.
EDIT:
Ärh! Muut ehti ensin ja vikakin löytyi jo
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
Re: Tyhmät kysymykset
Juu taas kerran on onkelmia... Päätin muokata pelipohjaa hieman...
Kun käynnistän pelin niin tulee taas tuttu Error memory access violat...
Ja koodi:
Mikäs on vikana???
Kun käynnistän pelin niin tulee taas tuttu Error memory access violat...
Ja koodi:
Code: Select all
FrameLimit 40
Const PAINOVOIMA = -0.1
yPlus#=0
SCREEN 954,604
hiiri=LoadImage("Media\hiiri.bmp")
ShowMouse hiiri
alku = LoadImage("Media/j.tapettimies2/j.tapettimies2/taustat/logo kuva.bmp")
uusipeli = LoadImage("media/uusipeli.bmp")
exit1 = LoadImage("media/exit.bmp")
Repeat
hiiriX=MouseX()
hiiriY=MouseY()
DrawGame
DrawImage alku,0,0
DrawImage exit1,450,520
DrawImage uusipeli,20,480
If ObjectsOverlap(hiiri,uusipeli) And MouseHit(1) Then
Goto yli
yli:
kenttä = LoadMap("Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\kenttiä\kenttä1.til", "Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\kenttiä\karkkimaa.bmp")
ukko = LoadObject("Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\player\mini oikealle\Player mini.bmp")
SetupCollision ukko,kenttä,1,4,2
PositionObject ukko,6,12
If LeftKey() Then MoveObject ukko,3
If RightKey() Then MoveObject ukko,-3
If KeyHit(cbkeyrshift) And maassa Then
yplus#=4.5
EndIf
DrawScreen
EndIf
Forever
Älä kysy multa!
-
- Active Member
- Posts: 133
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
If ObjectsOverlap(hiiri,uusipeli) And MouseHit(1) Then
Goto yli
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
Re: Tyhmät kysymykset
Kiitos... Mutta tou ei riitä... Sitten kun olen muuttanut sen niin samasta lauseesta tulee error:Mysterius Coder wrote:Hiiri ja uusipeli ovat imageja ja yritätä objectsoverlappia, käytä imagesoverlappia.Code: Select all
If ObjectsOverlap(hiiri,uusipeli) And MouseHit(1) Then Goto yli
code 78, not enought parametres at line 32 (32 on se rivi)...
Help!
Älä kysy multa!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Koska sille on annettava parametreinä myös kuvien koordinaatit, mistäs muusta ohjelma tietäisi missä törmättävät kuvat ovat? Niillä ei ole omia koordinaatteja kuten objekteilla. Eli If ImagesOverlap( hiiri, MouseX(), MouseY(), uusipeli, 20, 480 ) niin pitäisi toimia. Joskin hiiri piirretään keskitetysti eli MouseX()-Imagewidth(hiiri)/2, MouseY()-Imageheight(hiiri)/2Akatsuki wrote:Kiitos... Mutta tou ei riitä... Sitten kun olen muuttanut sen niin samasta lauseesta tulee error:Mysterius Coder wrote:Hiiri ja uusipeli ovat imageja ja yritätä objectsoverlappia, käytä imagesoverlappia.Code: Select all
If ObjectsOverlap(hiiri,uusipeli) And MouseHit(1) Then Goto yli
code 78, not enought parametres at line 32 (32 on se rivi)...
Help!
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Anti-alias pois.
Yritin tällaisella systeemillä tehdä 800x600 ikkunaa puolella resoluutiolla:
Mutta nyt kävi näin:
Siihen tulee jokin reunanpehmennys, jota ei tällä kertaa oikeastaan kaivata. Saako sitä mitenkään pois?
Code: Select all
SCREEN 800, 600
SCREEN 400, 300,0,2
Siihen tulee jokin reunanpehmennys, jota ei tällä kertaa oikeastaan kaivata. Saako sitä mitenkään pois?
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Anti-alias pois.
Itse olen kokeillut samantapaista, muttei se kyllä millään tunnu poistuvan. Voit toki katsoa, josko näytönohjaimen asetuksista saisi säädettyä jotenkin.. Ainakaan CB:n omilla avuilla tuolle ei voi tehdä mitään. Todennäköisesti helpoimmalla pääset resizeimagen käytöllä.
Re: Tyhmät kysymykset
Kiitos... Nyt ei tule minkään näköistä erroria... Nytten heti kun käynnistän pelin niin alkuvalikossa ei näy:koodaaja wrote:Koska sille on annettava parametreinä myös kuvien koordinaatit, mistäs muusta ohjelma tietäisi missä törmättävät kuvat ovat? Niillä ei ole omia koordinaatteja kuten objekteilla. Eli If ImagesOverlap( hiiri, MouseX(), MouseY(), uusipeli, 20, 480 ) niin pitäisi toimia. Joskin hiiri piirretään keskitetysti eli MouseX()-Imagewidth(hiiri)/2, MouseY()-Imageheight(hiiri)/2Akatsuki wrote:Kiitos... Mutta tou ei riitä... Sitten kun olen muuttanut sen niin samasta lauseesta tulee error:Mysterius Coder wrote:Hiiri ja uusipeli ovat imageja ja yritätä objectsoverlappia, käytä imagesoverlappia.Code: Select all
If ObjectsOverlap(hiiri,uusipeli) And MouseHit(1) Then Goto yli
code 78, not enought parametres at line 32 (32 on se rivi)...
Help!
1. Uusipeli painiketta
2. Hiirtä
3. Se ei sammu muuta kuin control,alt ja del napeilla... Ja sieltä sammuta ohjelma...Ei edes vaikka rämpyttää ruksia kulmasta...
Älä kysy multa!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
@Akatsuki:
Mikäli et sitä tehnyt kun viimeksi kehotin(sellaisen romaanin keskellä oli ettei mikään ihmekään jos missasit), niin siirrä DrawScreen Foreverin yläpuolelle, pitäähän se ruutu piirtääkin.
Mikäli et sitä tehnyt kun viimeksi kehotin(sellaisen romaanin keskellä oli ettei mikään ihmekään jos missasit), niin siirrä DrawScreen Foreverin yläpuolelle, pitäähän se ruutu piirtääkin.
Re: Tyhmät kysymykset
Hei! Sain sen silloin toimiin! Nytten se on ihan oikeilla paikoilla! Eikä toimi!koodaaja wrote:@Akatsuki:
Mikäli et sitä tehnyt kun viimeksi kehotin(sellaisen romaanin keskellä oli ettei mikään ihmekään jos missasit), niin siirrä DrawScreen Foreverin yläpuolelle, pitäähän se ruutu piirtääkin.
Vielä kertaukseksi koodini:
Code: Select all
FrameLimit 40
Const PAINOVOIMA = -0.1
yPlus#=0
SCREEN 954,604
hiiri=LoadImage("Media\hiiri.bmp")
ShowMouse hiiri
alku = LoadImage("Media/j.tapettimies2/j.tapettimies2/taustat/logo kuva.bmp")
uusipeli = LoadImage("media/uusipeli.bmp")
exit1 = LoadImage("media/exit.bmp")
Repeat
hiiriX=MouseX()
hiiriY=MouseY()
DrawGame
DrawImage alku,0,0
DrawImage exit1,450,520
DrawImage uusipeli,20,480
If ImagesOverlap(hiiri,MouseX(), MouseY(),uusipeli, 20, 480) And MouseHit(1) Then
Goto yli
yli:
kenttä = LoadMap("Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\kenttiä\kenttä1.til", "Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\kenttiä\karkkimaa.bmp")
ukko = LoadObject("Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\player\mini oikealle\Player mini.bmp")
SetupCollision ukko,kenttä,1,4,2
PositionObject ukko,6,12
If LeftKey() Then MoveObject ukko,3
If RightKey() Then MoveObject ukko,-3
If KeyHit(cbkeyrshift) And maassa Then
yplus#=4.5
EndIf
DrawScreen
EndIf
Forever
Älä kysy multa!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Eikös sen pitäisi olla endiffän jälkeen? Katsohan, jos iffin ehto ei täyty, hypätään Endiffiin, jolloin loopistasi tulee tämänkaltainen:
Sieltä puuttuu siis Drawscreen. Lisääpä sellainen Foreverin ja EndIffin väliin.
Code: Select all
Repeat
hiiriX=MouseX()
hiiriY=MouseY()
DrawGame
DrawImage alku,0,0
DrawImage exit1,450,520
DrawImage uusipeli,20,480
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Ensiksikin ota yli: osio pois pääsilmukan sisältä ja käytä GoSub komentoa jos haluat vielä palata yli osiosta takaisin päälooppiin.Akatsuki wrote:Hei! Sain sen silloin toimiin! Nytten se on ihan oikeilla paikoilla! Eikä toimi!koodaaja wrote:@Akatsuki:
Mikäli et sitä tehnyt kun viimeksi kehotin(sellaisen romaanin keskellä oli ettei mikään ihmekään jos missasit), niin siirrä DrawScreen Foreverin yläpuolelle, pitäähän se ruutu piirtääkin.
Vielä kertaukseksi koodini:Kiitos kummiskin! Ja en missanut sitä! Se auttoi silloin yhteen ongelmaaniCode: Select all
...koodia
Olit laittanut if-lausekkeeseen jos hiiri ja uusipeli ovat päällekkäin, goto yli, mutta olit laittanut yli osion saman if-lausekkeen sisälle! Ei näin!
Yli osiossa latasit loopin sisällä kovalevyltä karttaa aina uudestaan mikä aiheutti suurta lagia, kun testasin koodia.
Tässä on korjattua koodia, vaihda kuvien poluiksi omat kuvasi. Muista "\" viivat oikein päin.
Code: Select all
FrameLimit 40
Const PAINOVOIMA = -0.1
yPlus#=0
SCREEN 954,604
hiiri=LoadImage("Media\cursor.bmp")
ShowMouse hiiri
alku = LoadImage("Media\sun.bmp")
uusipeli = LoadImage("Media\buttoni.bmp")
exit1 = LoadImage("Media\note.bmp")
Repeat
hiiriX=MouseX()
hiiriY=MouseY()
DrawImage alku,0,0
DrawImage exit1,450,520
DrawImage uusipeli,20,480
//Tarkistetaan josko hiiri osuu uusipeli kuvaan ja rikkoudutaan irti loopista
If ImagesOverlap(hiiri,MouseX(), MouseY(),uusipeli, 20, 480) And MouseHit(1) Then Exit
//Piirretään ruutu juuri ennen loopin loppua
DrawScreen
Forever
//Tässä ladataan itse peli
kenttä = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
//ukon kääntymissuuntia ei tarvitse olla 360, se hidastaa peliä
ukko = LoadObject("Media\guy.bmp", 72)
SetupCollision ukko,kenttä,1,4,2
PositionObject ukko,6,12
//Aloitetaan looppi
Repeat
//Liikkumiset ja kääntymiset
MoveObject ukko,(UpKey() - DownKey())*3 'Liikkumisvauhti 3
TurnObject ukko,(LeftKey() - RightKey())*5 'Kääntymisvauhti 5
//"hyppy" vaikkei siitä ole olemassa ollenkaan koodia
If KeyHit(cbkeyrshift) And maassa Then
yplus#=4.5
EndIf
//Lopuksi piirretään ruutu ja aloitetaan looppi alusta
DrawScreen
Forever
EDIT:
koodaaja: Kyllä sieltä paljon muutakin väärää löytyi kuin pelkkä If lauseke
niin, ja btw. aivan mahtava allekirjotus
Last edited by valscion on Sun Jan 06, 2008 1:48 pm, edited 1 time in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset
OonSuomesta wrote:Ensiksikin ota yli: osio pois pääsilmukan sisältä ja käytä GoSub komentoa jos haluat vielä palata yli osiosta takaisin päälooppiin.Akatsuki wrote:Hei! Sain sen silloin toimiin! Nytten se on ihan oikeilla paikoilla! Eikä toimi!koodaaja wrote:@Akatsuki:
Mikäli et sitä tehnyt kun viimeksi kehotin(sellaisen romaanin keskellä oli ettei mikään ihmekään jos missasit), niin siirrä DrawScreen Foreverin yläpuolelle, pitäähän se ruutu piirtääkin.
Vielä kertaukseksi koodini:Kiitos kummiskin! Ja en missanut sitä! Se auttoi silloin yhteen ongelmaaniCode: Select all
...koodia
Olit laittanut if-lausekkeeseen jos hiiri ja uusipeli ovat päällekkäin, goto yli, mutta olit laittanut yli osion saman if-lausekkeen sisälle! Ei näin!
Yli osiossa latasit loopin sisällä kovalevyltä karttaa aina uudestaan mikä aiheutti suurta lagia, kun testasin koodia.
Tässä on korjattua koodia, vaihda kuvien poluiksi omat kuvasi. Muista "\" viivat oikein päin.
Code: Select all
FrameLimit 40 Const PAINOVOIMA = -0.1 yPlus#=0 SCREEN 954,604 hiiri=LoadImage("Media\cursor.bmp") ShowMouse hiiri alku = LoadImage("Media\sun.bmp") uusipeli = LoadImage("Media\buttoni.bmp") exit1 = LoadImage("Media\note.bmp") Repeat hiiriX=MouseX() hiiriY=MouseY() DrawImage alku,0,0 DrawImage exit1,450,520 DrawImage uusipeli,20,480 //Tarkistetaan josko hiiri osuu uusipeli kuvaan ja rikkoudutaan irti loopista If ImagesOverlap(hiiri,MouseX(), MouseY(),uusipeli, 20, 480) And MouseHit(1) Then Exit //Piirretään ruutu juuri ennen loopin loppua DrawScreen Forever //Tässä ladataan itse peli kenttä = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp") //ukon kääntymissuuntia ei tarvitse olla 360, se hidastaa peliä ukko = LoadObject("Media\guy.bmp", 72) SetupCollision ukko,kenttä,1,4,2 PositionObject ukko,6,12 //Aloitetaan looppi Repeat //Liikkumiset ja kääntymiset MoveObject ukko,(UpKey() - DownKey())*3 'Liikkumisvauhti 3 TurnObject ukko,(LeftKey() - RightKey())*5 'Kääntymisvauhti 5 //"hyppy" vaikkei siitä ole olemassa ollenkaan koodia If KeyHit(cbkeyrshift) And maassa Then yplus#=4.5 EndIf //Lopuksi piirretään ruutu ja aloitetaan looppi alusta DrawScreen Forever
EDIT:koodaaja: Kyllä sieltä paljon muutakin väärää löytyi kuin pelkkä If lauseke
niin, ja btw. aivan mahtava allekirjotus
Kiitos erittäin paljon! Nyt toimii kuin unelma! Ja kiitos myös sinulle koodaaja kun autoit!
Älä kysy multa!
Re: Tyhmät kysymykset
Hei... Taas tarttisin apua... Tällä kertaa pienemmässä muodossa...
En oikein keksi millä koodilla siirtyisin seuraavaan kenttään...
Tällä hetkellä yritin käyttää tämmöistä koodia:
Ja jos tosta ei löydy virhettä niin sitten koko koodin pätkä:
Juu ja kiitti kun täällä viittitte autella
Täällä foorumilla on mukavaa väkee...
En oikein keksi millä koodilla siirtyisin seuraavaan kenttään...
Tällä hetkellä yritin käyttää tämmöistä koodia:
Code: Select all
If GetMap(3,ObjectX,ObjectY)) = 1 And KeyHit(cbkeyreturn) Then Exit
Code: Select all
FrameLimit 40
pv# = -0.1
yplus#=0
SCREEN 954,604
hiiri=LoadImage("Media\hiiri.bmp")
ShowMouse hiiri
alku = LoadImage("Media/j.tapettimies2/j.tapettimies2/taustat/logo kuva.bmp")
uusipeli = LoadImage("media/uusipeli.bmp")
exit1 = LoadImage("media/exit.bmp")
Repeat
hiiriX=MouseX()
hiiriY=MouseY()
DrawImage alku,0,0
DrawImage exit1,450,520
DrawImage uusipeli,20,480
//Tarkistetaan josko hiiri osuu uusipeli kuvaan ja rikkoudutaan irti loopista
If ImagesOverlap(hiiri,MouseX(), MouseY(),uusipeli, 20, 480) And MouseHit(1) Then Exit
//Piirretään ruutu juuri ennen loopin loppua
DrawScreen
Forever
//Tässä ladataan itse peli
kenttä = LoadMap("Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\kenttiä\kenttä1.til", "Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\kenttiä\karkkimaa.bmp")
//ukon kääntymissuuntia ei tarvitse olla 360, se hidastaa peliä
ukko = LoadObject("Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\player\mini oikealle\oma tap.bmp", 72)
SetupCollision ukko,kenttä,1,4,2
PositionObject ukko,6,12
CloneCameraPosition ukko
//Aloitetaan looppi
Repeat
vauhti=0
//Liikkumiset ja kääntymiset
If RightKey() Then
vauhti=2
ElseIf LeftKey()
vauhti=-2
EndIf
TranslateObject ukko,vauhti,yplus#
yplus=yplus+pv
//"hyppy" vaikkei siitä ole olemassa ollenkaan koodia
'pelaaja1 törmäyksen tunnistus
maassa=0
törmäykset=CountCollisions(ukko)
For i=1 To törmäykset
If GetCollision (ukko,i)=kenttä
If CollisionAngle (ukko,i)=90 Then
yplus#=-1
maassa=1
EndIf
If CollisionAngle(ukko,i)=270 Then
yplus#=-1
EndIf
EndIf
Next i
If UpKey() And maassa Then
yplus#=4.5
EndIf
If GetMap(3,ObjectX,ObjectY)) = 1 And KeyHit(cbkeyreturn) Then Exit
DrawScreen
Forever
kenttä2 = LoadMap("Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\kenttiä\kenttä2.til", "Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\kenttiä\karkkimaa2.bmp")
ukko = LoadObject("Media\j.tapettimies2\j.tapettimies2\player\mini oikealle\oma tap.bmp", 72)
SetupCollision ukko,kenttä,1,4,2
PositionObject ukko,3,2
CloneCameraPosition ukko
DrawScreen
Täällä foorumilla on mukavaa väkee...
Älä kysy multa!
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Sitten vain lataat uuden kentän ja siirrät objektit (vihut(?) yms.) paikalleen. Eli teet if-lausekkeesta monirivisen.
Re: Tyhmät kysymykset
Juu mutta yksi koodi ei toimi...koodaaja wrote:Sitten vain lataat uuden kentän ja siirrät objektit (vihut(?) yms.) paikalleen. Eli teet if-lausekkeesta monirivisen.
Code: Select all
If GetMap(3,ObjectX,ObjectY)) = 1 And KeyHit(cbkeyreturn) Then Exit
Error:
cannot progress due to irregular brackets at line 82
Älä kysy multa!