Tyhmät kysymykset (I/2009)
-
- Member
- Posts: 60
- Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Mikä tätä kuvaa vaivaa, mulla on animoitu kuva joka on 82x83 ja oon kattonu ihan tarkkaan kaikki ja silti coolbasic valittaa jotain not enough frames
Edit : Oma moga, heh väärä nimi
Edit1: Laitan uuden kysymykseni tähän :
Miten sainkaan rpg pelissäni ukkoni menemään niinkun sellasen ruudun aina eteenpäi ? Niinkun shakki ruudun eteenpäin ?
Edit : Oma moga, heh väärä nimi
Edit1: Laitan uuden kysymykseni tähän :
Miten sainkaan rpg pelissäni ukkoni menemään niinkun sellasen ruudun aina eteenpäi ? Niinkun shakki ruudun eteenpäin ?
Last edited by Zrazy_Coder on Tue Oct 30, 2007 7:59 pm, edited 2 times in total.
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Tyhmät kysymykset
Aah. Minulla oli muistaakseni joskus sama ongelma. Muistitko, että kuvasarjan ensimmäinen frame ei ole frame numero 1, vaan numero 0? Jos siis haluat toistaa kahdeksan framen animaation, end-parametri ei ole 8, vaan 7.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Zrazy_Coder wrote:Mikä tätä kuvaa vaivaa, mulla on animoitu kuva joka on 82x83 ja oon kattonu ihan tarkkaan kaikki ja silti coolbasic valittaa jotain not enough frames
Edit : Oma moga, heh väärä nimi
Edit1: Laitan uuden kysymykseni tähän :
Miten sainkaan rpg pelissäni ukkoni menemään niinkun sellasen ruudun aina eteenpäi ? Niinkun shakki ruudun eteenpäin ?
Code: Select all
If KeyHit(suunta) Then liikuta_tilen_koon_verran
-
- Member
- Posts: 60
- Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm
Re: Tyhmät kysymykset
En tarkota,että se pomppais vaikka 32 pikseliä(tai mitä nyt onkaa) eteenpäi vaan, että se menis sen ruudun välin sillei sulavasti kävellen . En osaa selittää no sillei kun vaikka tavtonissa.
Re: Tyhmät kysymykset
Sovella itsellesi sopivaksi oheisesta virityksestä.Zrazy_Coder wrote:En tarkota,että se pomppais vaikka 32 pikseliä(tai mitä nyt onkaa) eteenpäi vaan, että se menis sen ruudun välin sillei sulavasti kävellen . En osaa selittää no sillei kun vaikka tavtonissa.
Code: Select all
SCREEN 800, 600
obj = LoadObject("media/soldier.bmp", 4)
stepsLeft = 0
Repeat
If stepsLeft = 0 Then
stepsLeft = 12
If UpKey() Then
RotateObject obj, 90
ElseIf DownKey() Then
RotateObject obj, 270
ElseIf LeftKey() Then
RotateObject obj, 180
ElseIf RightKey() Then
RotateObject obj, 0
Else
stepsLeft = 0
EndIf
EndIf
If stepsLeft > 0 Then
MoveObject obj, 4
stepsLeft - 1
EndIf
DrawGrid()
DrawScreen
Forever
Function DrawGrid()
DrawToWorld ON
For i = 0 To 8
Line i * 48, -300, i * 48, 300
Line -i * 48, -300, -i * 48, 300
Line -400, i * 48, 400, i * 48
Line -400, -i * 48, 400, -i * 48
Next i
DrawToWorld OFF
EndFunction
Re: Tyhmät kysymykset
Miten pystyisin tekemään peliini(sivultapäin kuvattu) sen tähtäyssysteemin.Kun painaa ylöspäin,tähtäin liikkuu ylöspäin ja panos lentääaina tähtäintä päin.Kiitos etukäteen
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Totetutetaanko peli kuvilla vai objekteilla? Se on aika olennainen tieto kyseisen systeemin kannalta.AllAh wrote:Miten pystyisin tekemään peliini(sivultapäin kuvattu) sen tähtäyssysteemin.Kun painaa ylöspäin,tähtäin liikkuu ylöspäin ja panos lentääaina tähtäintä päin.Kiitos etukäteen
-
- Member
- Posts: 60
- Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm
Re: Tyhmät kysymykset
edit1: No korjasin ton, mutta mitä vikaa tässä koodissa muka on ? Se valittaa kokoajan et rivillä 76 on joku ongelma on niillä muillakin riveillä varmaa ongelmii.
Code: Select all
If KeyHit(cbKeyRControl) And reload=0 And hit_taika="tuliball" Then
tulipallo.hit_taiat = New(hit_taiat) 'Tää on rivi 76
tulipallo\obj=CloneObject(fireball)
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition tulipallo\obj,oma
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation tulipallo\obj,oma
reload=5 'aseen lataus
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
For tulipallo.hit_taiat = Each hit_taiat
MoveObject tulipallo\obj,6
PlayObject tulipallo,0,4,0.25
Next tulipallo
Re: Tyhmät kysymykset
miten saan silleen että esim kun tapan vihun niin toinen vihu ilmestyy ?
Vihu on tehty sitte typel.....
Vihu on tehty sitte typel.....
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Lienee helpointa siirtää wanha objekti spawnipaikkaan ja antaa sille täydet hpt. Tietysti voit vanhan tuhotessasi luoda uuden saman if-lausekkeen sisällä. Ja jos et käsitä, mistä puhun, niin manuaalia lukemaan : D sieltä selviää kaikki typeihin liittyvä.Viekas wrote:miten saan silleen että esim kun tapan vihun niin toinen vihu ilmestyy ?
Vihu on tehty sitte typel.....
Re: Tyhmät kysymykset
Itse olen tehnyt vihut ja niiden spawnauksen siten, että vihun kuoltua se merkitään muistiin (1 elää, 0 kuollut). Kuolleeksi merkitään esim. vihut, joiden terveys on vähentynyt nollaan tai alle. Muitakin tilanteita on.
Pelin alussa kaikki viholliset merkitään kuolleiksi. Kun spawnajastin tulee sopivaan kohtaan, etsitään ensimmäinen vihu, joka on kuollut ja asetetaan sille sopivat arvot (terveys, koordinaatit, yms...) kohdalleen. Sitten vihu merkitään eläväksi, se muutetaan näkyväksi ja tekoäly ottaa ohjat.
Pelin vihujen tekoälyn päivitys ja törmäys-/osumatarkistukset tehdään vain vihuillle, jotka on merkitty eläväksi. Kun vihun terveys putoaa nollaan, näytetään kuolemisanimaatio ja sitten se piilotetaan vähän ajan päästä. Kuolleet viholliset siis jäävät vain paikalleen seisomaan näkymättömänä ja niitä ei päivitetä mitenkään.
Pelin alussa kaikki viholliset merkitään kuolleiksi. Kun spawnajastin tulee sopivaan kohtaan, etsitään ensimmäinen vihu, joka on kuollut ja asetetaan sille sopivat arvot (terveys, koordinaatit, yms...) kohdalleen. Sitten vihu merkitään eläväksi, se muutetaan näkyväksi ja tekoäly ottaa ohjat.
Pelin vihujen tekoälyn päivitys ja törmäys-/osumatarkistukset tehdään vain vihuillle, jotka on merkitty eläväksi. Kun vihun terveys putoaa nollaan, näytetään kuolemisanimaatio ja sitten se piilotetaan vähän ajan päästä. Kuolleet viholliset siis jäävät vain paikalleen seisomaan näkymättömänä ja niitä ei päivitetä mitenkään.
Re: Tyhmät kysymykset
Olen koodaamassa uutta peliäni ja törmäsin esteeseen.
Pitäisi saada objectit liukumaan näytön läpi ja saada ne tulemaan
satunnaisesta kohdasta uudelleen. Mutta en keksi millään miten toteuttaisin sen
Pitäisi saada objectit liukumaan näytön läpi ja saada ne tulemaan
satunnaisesta kohdasta uudelleen. Mutta en keksi millään miten toteuttaisin sen
programmer of DSG wrote:EDIT:aika hauska peli, vähän tylsä
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Mr_Noob wrote:Olen koodaamassa uutta peliäni ja törmäsin esteeseen.
Pitäisi saada objectit liukumaan näytön läpi ja saada ne tulemaan
satunnaisesta kohdasta uudelleen. Mutta en keksi millään miten toteuttaisin sen
Code: Select all
SCREEN 800,600
Dim objectX_(10)
Dim objecty_(10)
For i=1 To 10
objectx_(i)=Rand(800,900)
objecty_(i)=Rand(50,550)
Next i
Repeat
For a=1 To 10
Circle ObjectX_(a),ObjectY_(a),5
objectx_(a) = objectx_(a) -3
If ObjectX_(a)<0 Then
objectx_(a)=Rand(800,900)
objecty_(a)=Rand(50,550)
EndIf
Next a
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Kysyisin voiko/onko mahdollista tehdä tällä ohjelmalla hevospeli? Pystyykö sellaisen toteuttamaan millään muotoa?
Olen ihan pihalla kun edes ajattelen näitä hommia, mutta kiinnostusta riittä!
Olen ihan pihalla kun edes ajattelen näitä hommia, mutta kiinnostusta riittä!
Re: Tyhmät kysymykset
No miksei,chokky wrote:Kysyisin voiko/onko mahdollista tehdä tällä ohjelmalla hevospeli? Pystyykö sellaisen toteuttamaan millään muotoa?
Olen ihan pihalla kun edes ajattelen näitä hommia, mutta kiinnostusta riittä!
mikäli intoa riittää kielen salojen opiskeluun, ja kärsivällisyys kestää, niin siitä vain tekemään!
Re: Tyhmät kysymykset
Mitenkäs sais silleen että kun menee esim 5 sec niin tapahtuu jotain?
ja se niinkun toistuu aina 5 sec välein....
ja se niinkun toistuu aina 5 sec välein....
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
timerStart = Timer()
Repeat
If Timer()-timerStart > 5000 then
ClsColor Rand(255),rand(255),rand(255)
timerStart = Timer()
EndIf
DrawScreen
Forever
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Tyhmät kysymykset
Jatkan tätä kysymys pommistusta vielä hieman...
Miten sais jokaiselle bottille oman nimen? Esim vihu\obj1, vihu\obj2.....
Ja mielellään esimerkki koodin kera.
Miten sais jokaiselle bottille oman nimen? Esim vihu\obj1, vihu\obj2.....
Ja mielellään esimerkki koodin kera.
Re: Tyhmät kysymykset
Tätäkö meinasit?
Code: Select all
Const nimimaara = 3
Dim nimi(nimimaara) As String
nimi(0) = "Matti"
nimi(1) = "Joonas"
nimi(2) = "Minna"
nimi(3) = "Pasi"
Type vihu
Field obj
Field nimi$
Field nopeus
Field suunta
End Type
Global mVihu
mVihu = LoadObject("media/guy.bmp",90) : ShowObject mVihu,0
drawtoworld 0,0,1
Repeat
PaivitaVihut()
If MouseHit(1) Then luoVihu(MouseWX(),MouseWY())
DrawScreen
Forever
Function paivitaVihut()
For iv.VIHU = each VIHU
MoveObject iv\obj,iv\nopeus
TurnObject iv\obj,iv\suunta
Text ObjectX(iv\obj)-20,ObjectY(iv\obj) + 30,iv\nimi
Next iv
end function
Function luoVihu(x,y,nopeus = 3, suunta = 0, niminum = 0)
If niminum = 0 then niminum = Rand(nimimaara)
If nopeus = 0 Then nopeus = Rand(1,6)
If suunta = 0 then suunta = Rand(-6,6)
uv.VIHU = new(VIHU)
uv\obj = CloneObject(mVihu)
uv\nimi = nimi(niminum)
uv\nopeus = nopeus
uv\suunta = suunta
PositionObject uv\obj,x,y
End Function
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)