Tyhmät kysymykset (I/2009)
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Tyhmät kysymykset
Pikainen välikysymys jollekkin asiasta jotain tietävälle: Kun käyttää include - komentoa, ladataanko tiedosto välimuistiin josta sitä käytetään jatkuvasti, vai ladataanko se joka framessa uudestaan? Veikkaan vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa, mutta tarvitsisin varmuuden.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Tyhmät kysymykset
Omasta mielestäni kun include-komentoa käytetään, esikääntäjä lisää sen siihen pääkoodiin ja varsinainen kääntäjä kääntää koko homman. Ainakin sillä perusteella että esikääntäjä hommailee Orbixan parissa 10-15 sek (includea on paljon!) niin pitäisi paikkansa.
Re: Tyhmät kysymykset
Tiedostoa ei ladata ollenkaan suorituksen aikana, vaan sen sisältämä koodi liitetään include rivin kohdalle ennen ohjelman kääntämistä.-Z- wrote:Pikainen välikysymys jollekkin asiasta jotain tietävälle: Kun käyttää include - komentoa, ladataanko tiedosto välimuistiin josta sitä käytetään jatkuvasti, vai ladataanko se joka framessa uudestaan? Veikkaan vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa, mutta tarvitsisin varmuuden.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Tyhmät kysymykset
Joo, tajusin itsekkin, että niinhän sen on pakko mennä... Funktiokirjastotkin kun ympätään koodin alkuun, eikä looppiin. Kiitos varmistuksesta kuitenkin.temu92 wrote:Omasta mielestäni kun include-komentoa käytetään, esikääntäjä lisää sen siihen pääkoodiin ja varsinainen kääntäjä kääntää koko homman. Ainakin sillä perusteella että esikääntäjä hommailee Orbixan parissa 10-15 sek (includea on paljon!) niin pitäisi paikkansa.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Tyhmät kysymykset
Kun teen PyroMax: iin sopivan skripti-filun, niin voiko niitä parametrejä laittaa sinne tiedostoon muuten kuni näin:
eli voisi vaikka laitta x ja y koordinaatit ensin.
Onko mahdollista?
Code: Select all
R=jotain
g=jotain
b=jotain...
Onko mahdollista?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
On kyllä mutta sitä varten sinun pitää tehdä sitten parseri. Se erottaa rivit ja riveillä olevat tekstit erikseen jolloin voit käyttää sitten arvoja hyväksesi.
Re: Tyhmät kysymykset
huoh...
Siis vielä uus parseri?
Siis vielä uus parseri?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Tässä vähän erityylinen värien muistiin tallentaminen...Jani wrote:Kun teen PyroMax: iin sopivan skripti-filun, niin voiko niitä parametrejä laittaa sinne tiedostoon muuten kuni näin:
eli voisi vaikka laitta x ja y koordinaatit ensin.Code: Select all
R=jotain g=jotain b=jotain...
Onko mahdollista?
Code: Select all
Type RAJAHDYS
Field vari As String
Field x
Field y
EndType
MakeType(10)
Repeat
For aa.RAJAHDYS=Each RAJAHDYS
Color Int(GetWord(aa\vari,1,",")),Int(GetWord(aa\vari,2,",")),Int(GetWord(aa\vari,3,","))
Box aa\x,aa\y,100,100
Next aa
If KeyHit(28) Or MouseHit(1) Then ClearType() : maketype(10)
DrawScreen
Forever
Function MakeType(maara)
For n=1 To maara
aa.RAJAHDYS=New(RAJAHDYS)
aa\vari=Rand(0,255)+","+Rand(0,255)+","+Rand(0,255)
aa\x=Rand(ScreenWidth(),0)
aa\y=Rand(ScreenHeight(),0)
Next n
EndFunction
Function ClearType()
For aa.RAJAHDYS=Each RAJAHDYS
Delete aa
Next aa
EndFunction
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia
Re: Tyhmät kysymykset
Ei ******
Tarkotin että kun PyroMaxin esimerkki skriptissä luki:
Eli voiko tehdä sen vaikka tässä järjestyksessä:
?
Tarkotin että kun PyroMaxin esimerkki skriptissä luki:
Code: Select all
R=10
G=10
B=10
X=200
Y=200...
Code: Select all
X=10
Y=10
R=10
G=10
B=10
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
No miksei voisi kun se joka tapauksessa lukee ne kaikki tallentaa sen siihen muuttujaan niin ei sillä ole mitään väliä vaikka siellä välissä lukisi hevonen. Siellä tuskin saa lukea sitä, mutta tämä nyt oli vain tämä että tajuaisit ettei sillä järjestyksellä ole väliä(ei ainakaan pitäisi, ellen ole metässä).
Re: Tyhmät kysymykset
tiedätkö mikä PyroMax edes on?
kysyn joltain jolla on se.
EDIT: ääh... testaan itse.
kysyn joltain jolla on se.
EDIT: ääh... testaan itse.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Dibalon tekemä ilotulitus kirjasto. Tai siis funktio kirjasto joka sisältää funktioita joilla voi tehdä ilotulituksia.
Re: Tyhmät kysymykset
MIten ssan vihuja kenttiin, ja voisitteko autt minua korjaamaan koodin vikoja >D
Vikoja esim punan vihuksi ja se kauas pois. Vihunn monistus, Voi ampua pitemmälle Ja fullscreen
-----------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos
Code: Select all
Text 0,0,"Tän Teki IceCube" 'tulostaa tekstiä ruudulle
Dim AMMUS_ELOSSA(100) 'onko ammus elossa vai vapaa
Dim AMMUS_OBJ(100) 'sisältää ammuksen ukkoektin
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
mappi=LoadObject ("Media\level.bmp")
vihu=LoadObject ("Media\guy.bmp")
ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko,2
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
Gosub LisääAmmus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
GoSub PäivitäAmmukset
'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
DrawGame
'piirrä "kenttä"
Color cbGreen
Box 20,20,360,260,OFF
'Ammu-systeemi. Vain, jos ase on ladattu
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
Gosub LisääAmmus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
Gosub PäivitäAmmukset
CloneCameraPosition ukko
Gosub PäivitäAmmukset
'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
DrawGame
'piirrä "kenttä"
Color cbOrange
Box 20,20,360,260,OFF
DrawScreen
Until EscapeKey()
End
'----------------------------------------------
LisääAmmus:
'ammutaan, eli luodaan uusi pati
'monistamalla ladattu pati ja asettamalla
'se samaan paikkaan kuin ukko.
'ensin tarkastetaan, onko paikoja vapaana
For i=1 To 300
If AMMUS_ELOSSA(i)=OFF Then
'vapaa paikka löytyi, luodaan pati
AMMUS_ELOSSA(i)=ON
AMMUS_OBJ(i)=CloneObject(pati)
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition AMMUS_OBJ(i),ukko
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation AMMUS_OBJ(i),ukko
reload=5 'aseen lataus
'enempää paikka-tarkistuksia ei tarvita,
'joten voimme paeta silmukasta
Exit
EndIf
Next i
Return 'palaa takaisin pääsilmukkaan
-----------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos
Re: Tyhmät kysymykset
Aika monta kertaa olit pistänyt:
Gosub LiisääAmmus tai Gosub PäivitäAmmukset. Yksi riittää ja en nähnyt siellä sitä PäivitäAmmukset ala-koodia.
Sinulla oli myös se Box kahteen kertaan.
Ja sulla on siinä taulukossa vaan 100 solua ja olet laittanut sen tarkistamaan sinne For - Next lausekkeeseen 300 solua. MAV
Gosub LiisääAmmus tai Gosub PäivitäAmmukset. Yksi riittää ja en nähnyt siellä sitä PäivitäAmmukset ala-koodia.
Sinulla oli myös se Box kahteen kertaan.
Ja sulla on siinä taulukossa vaan 100 solua ja olet laittanut sen tarkistamaan sinne For - Next lausekkeeseen 300 solua. MAV
Re: Tyhmät kysymykset
Ei sillä ole väliä tietääkö mikä PyroMax on vaan sillä tietääkö mikä on kokoelma. Phonssi neuvoi juuri oikein, eli ei ole väliä.Jani wrote:tiedätkö mikä PyroMax edes on?
kysyn joltain jolla on se.
EDIT: ääh... testaan itse.
Re: Tyhmät kysymykset
Kiitos korjasin virheet ja nyt yulevaisuudessa osaan säätä nämäkinphons wrote:Aika monta kertaa olit pistänyt:
Gosub LiisääAmmus tai Gosub PäivitäAmmukset. Yksi riittää ja en nähnyt siellä sitä PäivitäAmmukset ala-koodia.
Sinulla oli myös se Box kahteen kertaan.
Ja sulla on siinä taulukossa vaan 100 solua ja olet laittanut sen tarkistamaan sinne For - Next lausekkeeseen 300 solua. MAV
Vielä 2 ongelmaa vihut ja pati ampuu väärään suuntaan nykyinen koodi on
Code: Select all
Dim AMMUS_ELOSSA(100)
Dim AMMUS_OBJ(100)
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
mappi=LoadObject ("Media\level.bmp")
vihu=LoadObject ("Media\guy.bmp")
ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
AddText "Nuolista ohjaa, CTRL=ampuu"
Repeat
'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko,2
If DownKey() Then MoveObject ukko,-2
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
Gosub LisääAmmus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
t
GoSub PäivitäAmmukset
DrawGame
If KeyDown(cbKeyRControl) And reload=0 Then
Gosub LisääAmmus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
CloneCameraPosition ukko
)
DrawGame
'piirrä "kenttä"
Color cbOrange
Box 20,20,360,260,OFF
Gosub PäivitäAmmukset
DrawScreen
Until EscapeKey()
End
'----------------------------------------------
LisääAmmus:
For i=1 To 100
If AMMUS_ELOSSA(i)=OFF Then
AMMUS_ELOSSA(i)=ON
AMMUS_OBJ(i)=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition AMMUS_OBJ(i),ukko
CloneObjectOrientation AMMUS_OBJ(i),ukko
reload=5
'
Exit
EndIf
Next i
Return
'-----------------------------------------------
PäivitäAmmukset:
For i=1 To 100
If AMMUS_ELOSSA(i) Then
MoveObject AMMUS_OBJ(i),6
'ammus ylittää rajan -> tuhoa se
DeleteObject AMMUS_OBJ(i)
'vapauta paikka tyhjäksi
AMMUS_ELOSSA(i)=OFF
EndIf
Next i
Return 'palaa takaisin pääsilmukkaan
Re: Tyhmät kysymykset
Et määritellyt suuntaa...
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Yritetään sitten vaikka komentoa en tiedä Aiika toivotonta noh tekemällä oppiiJani wrote:Et määritellyt suuntaa...
Re: Tyhmät kysymykset
Manuaali --> Objektit
Siellä ne Obejkti-komennot on.
Siellä ne Obejkti-komennot on.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Ei kai se liiku kun poistat sen heti kun ammutaan.
Unohdit laittaa iffin siihen kohtaan kun raja ylitetään..
Code: Select all
DeleteObject AMMUS_OBJ(i)