Tyhmät kysymykset (I/2009)
-
- Member
- Posts: 91
- Joined: Thu Dec 20, 2007 11:11 am
- Location: Espoo
Re: Tyhmät kysymykset
Ei toiminut...
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Re: Tyhmät kysymykset
Miten saisin Sinin ja Cosinin avulla kuvan kiertämään jotain paikkaa (ei objektia) ympäri?
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
cow = loadImage("media/cow.bmp")
etaisyys = 100
nopeus# = 1.0
Repeat
frame + 1
xpos = mousex()
ypos = mousey()
DrawImage cow,xpos + cos(frame*nopeus)*etaisyys, ypos + sin(frame*nopeus)*etaisyys
DrawScreen
Forever
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Tyhmät kysymykset
olen onnistunut tekemään oman ukkelin ja saanut sen ampumaan sekä vihollisia mukaan. 2d ylhäältäpäin.
Ongelmana on kartta, en oikein ymmärrä noita tilester-layer-juttuja. Tuo "back" lienee tausta? Mutta miten noita seiniä saa tehtyä? Olen tuon tilester-manuaalin lukenut mutta siitä ei oikeen auennut
Ongelmana on kartta, en oikein ymmärrä noita tilester-layer-juttuja. Tuo "back" lienee tausta? Mutta miten noita seiniä saa tehtyä? Olen tuon tilester-manuaalin lukenut mutta siitä ei oikeen auennut
Re: Tyhmät kysymykset
No tulipas taas kerran onkelma.
Pelissäni hahmon koodinimi muodostetaan randomisti tietyistä osista. Kun yritin tätä:
ohjelma antoi arvon nolla eikä nimeä, esim Blue-2-5-3. Missä vika?
Pelissäni hahmon koodinimi muodostetaan randomisti tietyistä osista. Kun yritin tätä:
Code: Select all
colori="Blue"
team=Rand(1,9)
number=Rand(1,9)
charactername=""+Colori+"-"+"2-"+team+"-"+number+""
Repeat
Text 10,10,"Full name: "+charactername
DrawScreen
Forever
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: Tyhmät kysymykset
Colori muuttujahan on merkkijono? samoin charactername... $-merkki on merkkijonon määrittely merkki, joten seon muuttuja$="tekstii \o/" ja sama characternamelle.Eräs Vierailija wrote:No tulipas taas kerran onkelma.
Pelissäni hahmon koodinimi muodostetaan randomisti tietyistä osista. Kun yritin tätä:
ohjelma antoi arvon nolla eikä nimeä, esim Blue-2-5-3. Missä vika?Code: Select all
colori="Blue" team=Rand(1,9) number=Rand(1,9) charactername=""+Colori+"-"+"2-"+team+"-"+number+"" Repeat Text 10,10,"Full name: "+charactername DrawScreen Forever
Code: Select all
colori$="Blue"
team=Rand(1,9)
number=Rand(1,9)
charactername$=""+Colori$+"-"+"2-"+team+"-"+number+""
Repeat
Text 10,10,"Full name: "+charactername$
DrawScreen
Forever
^^
Re: Tyhmät kysymykset
Ai, tuossako se vika olikin? Kiitoksia!vlaka wrote:
Colori muuttujahan on merkkijono? samoin charactername... $-merkki on merkkijonon määrittely merkki, joten seon muuttuja$="tekstii \o/" ja sama characternamelle.
Siinä korjattu koodi.
Re: Tyhmät kysymykset
miten voin tehdä sellaisen, että valitsen yhden objectin hiirellä,liikutan sitä ja valitsen toisen ja liikutan sitä?
(äidinkieli ei oo lempiaine )
(äidinkieli ei oo lempiaine )
programmer of DSG wrote:EDIT:aika hauska peli, vähän tylsä
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
ensins koodat tarkistuksen onko hiiri objectin päällä jos on niin tarkista painetaanko hiirtä ja jos näin on siirrä object hiiren kohdalle suoraa koodia en anna mutta voit (kannattaa) lukea eri funktioista F1:sellä avautuvasta lehdestä siellä on kaikki komennot mitä tarvitset
Re: Tyhmät kysymykset
Alan koodaamaan puolen tunnin päästä (taas ) uutta peliä.
Koska olen tosi surkea koodaamaan,niin pyytäisin nyt tälläistä:
Miten saan ukkelin osoittamaan hiirtä?
Ei onnistu sillai et otan hiiren objectina,ja positionobject hiiri,mousex ja mousey ja sit pointobjectia,se bugittaa ihan hirveesti.
Serkku puhui jotain GetAnglesta,mutta pistäkääpä nyt suoraan koodinpätkää.
Kun en GetAnglea ole käyttänyt :/
P.S.
Mahdollisimman yksinkertaista ylhäältäpäin kuvattua räiskintää teen. Onnistuu sit minullakin,eikä heti jäädy
Koska olen tosi surkea koodaamaan,niin pyytäisin nyt tälläistä:
Miten saan ukkelin osoittamaan hiirtä?
Ei onnistu sillai et otan hiiren objectina,ja positionobject hiiri,mousex ja mousey ja sit pointobjectia,se bugittaa ihan hirveesti.
Serkku puhui jotain GetAnglesta,mutta pistäkääpä nyt suoraan koodinpätkää.
Kun en GetAnglea ole käyttänyt :/
P.S.
Mahdollisimman yksinkertaista ylhäältäpäin kuvattua räiskintää teen. Onnistuu sit minullakin,eikä heti jäädy
Huuda mun ip:tä!
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
RotateObject obj, -GetAngle(ObjectX(obj), ObjectY(obj), MouseWX(), MouseWY())
EndFunction
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Tyhmät kysymykset
KiitosHarakka wrote:Code: Select all
RotateObject obj, -GetAngle(ObjectX(obj), ObjectY(obj), MouseWX(), MouseWY()) EndFunction
Kun ite oon niin pÄskä koodaamaan niin tuun varmaan vinkumaan apua myöhemminkin
Tuota Endfunctionia tuskin tarvii?
Huuda mun ip:tä!
Re: Tyhmät kysymykset
Copypaste-virhe tullut harakalle.Olw1 wrote:KiitosHarakka wrote:Code: Select all
RotateObject obj, -GetAngle(ObjectX(obj), ObjectY(obj), MouseWX(), MouseWY()) EndFunction
Kun ite oon niin pÄskä koodaamaan niin tuun varmaan vinkumaan apua myöhemminkin
Tuota Endfunctionia tuskin tarvii?
Katso alla olevasta linkistä oikea funktio:
http://cbkk.systec.fi/koodi.php?id=98
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Tyhmät kysymykset
Kun yritin laittaa tuohon painovoimaesimerkkiin sellasta että jos painaa jotain nappia niin ukko muuttuu palloks, joka ei oo animoitu objekti. Heti kun ukko osu sillä "pallomuodolla" maahan niin tulee MAV. Missä vika?
-
- Active Member
- Posts: 126
- Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Laittaisitko vähän koodia. Luultavasti olet ladannut jonkin objektin eri muuttujalla kuin millä koitat käyttää sitä.
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
Re: Tyhmät kysymykset
Veikkaan, että yrität animoida ukkoa, vaikka se ei ole animoitu objekti.
- wilizucoder
- Member
- Posts: 81
- Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
Miten saisi sellasen työntö systeemin objektien välille? Esim. jos ukko1 törmää ukko2:n ja samalla painetaan ylöspäin nappia, niin ukko1 työntää ukko2:sta samaan suuntaan, mihin suuntaan ukko1 osoittaa. Tää on vähän vaikee selittää, mut kiva jos joku vois auttaa ja pistää jonkun esimerkkikoodin.
Re: Tyhmät kysymykset
OKEräs cb koodaaja wrote:Laittaisitko vähän koodia. Luultavasti olet ladannut jonkin objektin eri muuttujalla kuin millä koitat käyttää sitä.
Code: Select all
SCREEN 320,240,0,cbfullscreen
Const HAHMOPAINOVOIMA = -0.1 'painoviman voimakkuus
'pienempi->suurempi pv.
'positiiviset arvot->
'painovoima ylöspäin?!
yPlus#=0 'Tämä hallitsee hyppyä
'JOS PELI TÖKKII TAI PÄTKII TAI NYKII, MUUTA:
' 1) cbSizable -> cbFullScreen
' 2) poista rivi 23
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
'-------------------------------------------------
'lataa kartta, siirrä sitä ylöspäin ja animoi se.
kenttä=LoadMap("BottiAcademy.til","tileset.bmp")
PositionObject kenttä,0,50
PlayObject kenttä,0,0,0.5
MaskObject kenttä, cbMagenta
'lataa animaatiosarja oikealle, maskaa ja piilota se
oikea = LoadAnimObject("bottirun1.bmp",47,51,0,13) 'kuva oikealle juoksevasta
MaskObject oikea,cbmagenta 'magenta läpinäkyväksi
ShowObject oikea,OFF 'ja piilotetaan
ObjectRange oikea,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
vasen = LoadAnimObject("bottirun2.bmp",47,51,0,13) 'sama juttu vasemmalle
MaskObject vasen,cbMagenta
ShowObject vasen,OFF
ObjectRange vasen,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
MaskObject kierivä,cbMagenta
ShowObject kierivä,OFF
kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
MaskObject kierivä,cbMagenta
ShowObject kierivä,OFF
kieriväi=CloneObject (kierivä):MirrorObject (kieriväi)
MaskObject kieriväi,cbMagenta
ShowObject kieriväi,OFF
ObjectRange kierivä,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
ObjectRange kieriväi,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
piste=MakeObject()
health=200
kontrollit=1
ClsColor cbCyan
pelihahmo=CloneObject(oikea)
SetupCollision pelihahmo,kenttä,1,4,2
ObjectRange pelihahmo,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
'-------------------------------------------------
ObjectOrder pelihahmo,1
Repeat
vauhti=0 'oletuksena ei liikettä
If kontrollit=1 Then
If RightKey() Then
'juokse oikealle
PaintObject pelihahmo,oikea 'vaihda kuvaa...
suunta=6
If maassa Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
vauhti=2 'vauhtia oikealle
If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kieriväi
ElseIf LeftKey() Then
'juokse vasemmalle
PaintObject pelihahmo,vasen 'vaihda kuvaa...
suunta=-6
If maassa Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
vauhti=-2 'vauhtia vasemmalle
If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kierivä
Else
'pysäytä animaatio, jos ei liikuta
PlayObject pelihahmo,0
EndIf
'liikuta pelihahmoa
TranslateObject pelihahmo,vauhti,yPlus#
yPlus=yPlus+HAHMOPAINOVOIMA 'päivitä painovoima
UpdateGame 'päivitä törmäys
CloneCameraPosition pelihahmo 'liimaa kamera
maassa=0 'ilmassa jollei toisin käy ilmi
törmäykset=CountCollisions(pelihahmo)
'katsotaan tärmätäänkö kattoon tai lattiaan
For i=1 To törmäykset
If GetCollision(pelihahmo,i)=kenttä
'lattia
If CollisionAngle(pelihahmo,i)=90 Then
yPlus#=-1
maassa=1 'jalat on maassa
EndIf
'katto
If CollisionAngle(pelihahmo,i)=270 Then
yPlus#=-1
EndIf
EndIf
Next i
'jos ollaan ilmassa, näytä toisenlainen kuva
If törmäykset=0 Then PlayObject pelihahmo,12,0
'HYPPY (vain jos jalat maassa)
If KeyDown(cbKeyZ) And maassa Then
yPlus#=4.5 'voimaa ylös päin
If KeyDown(cbKeyS) Then
yPlus#=5.5
EndIf
EndIf
EndIf
DrawScreen 'piirrä näyttö
Forever
Oho, huomasinkin et sitä yritetään animoida... miten sen saa niin et se ei animoi jos ollaan pallomuodos?
Re: Tyhmät kysymykset
Näin:Sputnik wrote:OKEräs cb koodaaja wrote:Laittaisitko vähän koodia. Luultavasti olet ladannut jonkin objektin eri muuttujalla kuin millä koitat käyttää sitä.
Nyt se ei anna MAVii heti ku vähän muokkasin mut se menee lattian läpi jos menee pois pallomuodosta, palloversio ei näy maassa ollessa ku sekunnin ja MAV tulee jos menee pallona liian pitkään vasemmalle.Code: Select all
SCREEN 320,240,0,cbfullscreen Const HAHMOPAINOVOIMA = -0.1 'painoviman voimakkuus 'pienempi->suurempi pv. 'positiiviset arvot-> 'painovoima ylöspäin?! yPlus#=0 'Tämä hallitsee hyppyä 'JOS PELI TÖKKII TAI PÄTKII TAI NYKII, MUUTA: ' 1) cbSizable -> cbFullScreen ' 2) poista rivi 23 FrameLimit 40 'rajoita nopeutta '------------------------------------------------- 'lataa kartta, siirrä sitä ylöspäin ja animoi se. kenttä=LoadMap("BottiAcademy.til","tileset.bmp") PositionObject kenttä,0,50 PlayObject kenttä,0,0,0.5 MaskObject kenttä, cbMagenta 'lataa animaatiosarja oikealle, maskaa ja piilota se oikea = LoadAnimObject("bottirun1.bmp",47,51,0,13) 'kuva oikealle juoksevasta MaskObject oikea,cbmagenta 'magenta läpinäkyväksi ShowObject oikea,OFF 'ja piilotetaan ObjectRange oikea,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin vasen = LoadAnimObject("bottirun2.bmp",47,51,0,13) 'sama juttu vasemmalle MaskObject vasen,cbMagenta ShowObject vasen,OFF ObjectRange vasen,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp") MaskObject kierivä,cbMagenta ShowObject kierivä,OFF kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp") MaskObject kierivä,cbMagenta ShowObject kierivä,OFF kieriväi=CloneObject (kierivä):MirrorObject (kieriväi) MaskObject kieriväi,cbMagenta ShowObject kieriväi,OFF ObjectRange kierivä,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin ObjectRange kieriväi,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin piste=MakeObject() health=200 kontrollit=1 ClsColor cbCyan pelihahmo=CloneObject(oikea) SetupCollision pelihahmo,kenttä,1,4,2 ObjectRange pelihahmo,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin '------------------------------------------------- ObjectOrder pelihahmo,1 Repeat vauhti=0 'oletuksena ei liikettä If kontrollit=1 Then If RightKey() Then 'juokse oikealle PaintObject pelihahmo,oikea 'vaihda kuvaa... suunta=6 If maassa Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01 vauhti=2 'vauhtia oikealle If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kieriväi ElseIf LeftKey() Then 'juokse vasemmalle PaintObject pelihahmo,vasen 'vaihda kuvaa... suunta=-6 If maassa Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01 vauhti=-2 'vauhtia vasemmalle If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kierivä Else 'pysäytä animaatio, jos ei liikuta PlayObject pelihahmo,0 EndIf 'liikuta pelihahmoa TranslateObject pelihahmo,vauhti,yPlus# yPlus=yPlus+HAHMOPAINOVOIMA 'päivitä painovoima UpdateGame 'päivitä törmäys CloneCameraPosition pelihahmo 'liimaa kamera maassa=0 'ilmassa jollei toisin käy ilmi törmäykset=CountCollisions(pelihahmo) 'katsotaan tärmätäänkö kattoon tai lattiaan For i=1 To törmäykset If GetCollision(pelihahmo,i)=kenttä 'lattia If CollisionAngle(pelihahmo,i)=90 Then yPlus#=-1 maassa=1 'jalat on maassa EndIf 'katto If CollisionAngle(pelihahmo,i)=270 Then yPlus#=-1 EndIf EndIf Next i 'jos ollaan ilmassa, näytä toisenlainen kuva If törmäykset=0 Then PlayObject pelihahmo,12,0 'HYPPY (vain jos jalat maassa) If KeyDown(cbKeyZ) And maassa Then yPlus#=4.5 'voimaa ylös päin If KeyDown(cbKeyS) Then yPlus#=5.5 EndIf EndIf EndIf DrawScreen 'piirrä näyttö Forever
Oho, huomasinkin et sitä yritetään animoida... miten sen saa niin et se ei animoi jos ollaan pallomuodos?
Code: Select all
SCREEN 320,240,0,cbfullscreen
Const HAHMOPAINOVOIMA = -0.1 'painoviman voimakkuus
'pienempi->suurempi pv.
'positiiviset arvot->
'painovoima ylöspäin?!
yPlus#=0 'Tämä hallitsee hyppyä
'JOS PELI TÖKKII TAI PÄTKII TAI NYKII, MUUTA:
' 1) cbSizable -> cbFullScreen
' 2) poista rivi 23
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
'-------------------------------------------------
'lataa kartta, siirrä sitä ylöspäin ja animoi se.
kenttä=LoadMap("BottiAcademy.til","tileset.bmp")
PositionObject kenttä,0,50
PlayObject kenttä,0,0,0.5
MaskObject kenttä, cbMagenta
'lataa animaatiosarja oikealle, maskaa ja piilota se
oikea = LoadAnimObject("bottirun1.bmp",47,51,0,13) 'kuva oikealle juoksevasta
MaskObject oikea,cbmagenta 'magenta läpinäkyväksi
ShowObject oikea,OFF 'ja piilotetaan
ObjectRange oikea,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
vasen = LoadAnimObject("bottirun2.bmp",47,51,0,13) 'sama juttu vasemmalle
MaskObject vasen,cbMagenta
ShowObject vasen,OFF
ObjectRange vasen,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
MaskObject kierivä,cbMagenta
ShowObject kierivä,OFF
kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
MaskObject kierivä,cbMagenta
ShowObject kierivä,OFF
kieriväi=CloneObject (kierivä):MirrorObject (kieriväi)
MaskObject kieriväi,cbMagenta
ShowObject kieriväi,OFF
ObjectRange kierivä,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
ObjectRange kieriväi,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
piste=MakeObject()
health=200
pallomuoto=0
kontrollit=1
ClsColor cbCyan
pelihahmo=CloneObject(oikea)
SetupCollision pelihahmo,kenttä,1,4,2
ObjectRange pelihahmo,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
'-------------------------------------------------
ObjectOrder pelihahmo,1
Repeat
vauhti=0 'oletuksena ei liikettä
If kontrollit=1 Then
If RightKey() Then
'juokse oikealle
PaintObject pelihahmo,oikea 'vaihda kuvaa...
suunta=6
If maassa And pallomuoto=0 Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
vauhti=2 'vauhtia oikealle
If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kieriväi
ElseIf LeftKey() Then
'juokse vasemmalle
PaintObject pelihahmo,vasen 'vaihda kuvaa...
suunta=-6
If maassa And pallomuoto=0 Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
vauhti=-2 'vauhtia vasemmalle
If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kierivä:pallomuoto=1
Else
'pysäytä animaatio, jos ei liikuta
if pallomuoto=0 Then PlayObject pelihahmo,0
EndIf
'liikuta pelihahmoa
TranslateObject pelihahmo,vauhti,yPlus#
yPlus=yPlus+HAHMOPAINOVOIMA 'päivitä painovoima
UpdateGame 'päivitä törmäys
CloneCameraPosition pelihahmo 'liimaa kamera
maassa=0 'ilmassa jollei toisin käy ilmi
törmäykset=CountCollisions(pelihahmo)
'katsotaan tärmätäänkö kattoon tai lattiaan
For i=1 To törmäykset
If GetCollision(pelihahmo,i)=kenttä
'lattia
If CollisionAngle(pelihahmo,i)=90 Then
yPlus#=-1
maassa=1 'jalat on maassa
EndIf
'katto
If CollisionAngle(pelihahmo,i)=270 Then
yPlus#=-1
EndIf
EndIf
Next i
'jos ollaan ilmassa, näytä toisenlainen kuva
If törmäykset=0 Then PlayObject pelihahmo,12,0
'HYPPY (vain jos jalat maassa)
If KeyDown(cbKeyZ) And maassa Then
yPlus#=4.5 'voimaa ylös päin
If KeyDown(cbKeyS) Then
yPlus#=5.5
EndIf
EndIf
EndIf
DrawScreen 'piirrä näyttö
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Toi ei vaikuttanu yhtään mitään. Outoo.M.R wrote:Näin:Sputnik wrote:OKEräs cb koodaaja wrote:Laittaisitko vähän koodia. Luultavasti olet ladannut jonkin objektin eri muuttujalla kuin millä koitat käyttää sitä.
Nyt se ei anna MAVii heti ku vähän muokkasin mut se menee lattian läpi jos menee pois pallomuodosta, palloversio ei näy maassa ollessa ku sekunnin ja MAV tulee jos menee pallona liian pitkään vasemmalle.Code: Select all
Oho, huomasinkin et sitä yritetään animoida... miten sen saa niin et se ei animoi jos ollaan pallomuodos?Ennen kuin animoidaan niin tarkistetaan että muuttujassa pallomuoto on arvo 0(eli ei olla pallomuodossa).Kun vaihdetaan objektin kuva pallomuotoon niin asetetaan muuttujaan pallomuoto arvo 1(ollaan pallomuodossa).Code: Select all