Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
Turtle Productions
Member
Posts: 91
Joined: Thu Dec 20, 2007 11:11 am
Location: Espoo

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Turtle Productions »

Ei toiminut...
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Harha
Newcomer
Posts: 3
Joined: Mon Feb 11, 2008 4:26 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harha »

Miten saisin Sinin ja Cosinin avulla kuvan kiertämään jotain paikkaa (ei objektia) ympäri?
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harakka »

Code: Select all

cow = loadImage("media/cow.bmp")

etaisyys = 100
nopeus# = 1.0

Repeat
  frame + 1
  xpos = mousex()
  ypos = mousey()
  DrawImage cow,xpos + cos(frame*nopeus)*etaisyys, ypos + sin(frame*nopeus)*etaisyys
  DrawScreen
Forever
Melko yksinkertaista.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
eiosaa

Re: Tyhmät kysymykset

Post by eiosaa »

olen onnistunut tekemään oman ukkelin ja saanut sen ampumaan sekä vihollisia mukaan. 2d ylhäältäpäin.
Ongelmana on kartta, en oikein ymmärrä noita tilester-layer-juttuja. Tuo "back" lienee tausta? Mutta miten noita seiniä saa tehtyä? Olen tuon tilester-manuaalin lukenut mutta siitä ei oikeen auennut :cry:
Eräs Vierailija

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Eräs Vierailija »

No tulipas taas kerran onkelma.

Pelissäni hahmon koodinimi muodostetaan randomisti tietyistä osista. Kun yritin tätä:

Code: Select all

colori="Blue"

team=Rand(1,9)
number=Rand(1,9)

charactername=""+Colori+"-"+"2-"+team+"-"+number+""

Repeat

Text 10,10,"Full name: "+charactername

DrawScreen
Forever
ohjelma antoi arvon nolla eikä nimeä, esim Blue-2-5-3. Missä vika?
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Tyhmät kysymykset

Post by TheDuck »

Eräs Vierailija wrote:No tulipas taas kerran onkelma.

Pelissäni hahmon koodinimi muodostetaan randomisti tietyistä osista. Kun yritin tätä:

Code: Select all

colori="Blue"

team=Rand(1,9)
number=Rand(1,9)

charactername=""+Colori+"-"+"2-"+team+"-"+number+""

Repeat

Text 10,10,"Full name: "+charactername

DrawScreen
Forever
ohjelma antoi arvon nolla eikä nimeä, esim Blue-2-5-3. Missä vika?
Colori muuttujahan on merkkijono? samoin charactername... $-merkki on merkkijonon määrittely merkki, joten seon muuttuja$="tekstii \o/" ja sama characternamelle.

Code: Select all

colori$="Blue"

team=Rand(1,9)
number=Rand(1,9)

charactername$=""+Colori$+"-"+"2-"+team+"-"+number+""

Repeat

Text 10,10,"Full name: "+charactername$

DrawScreen
Forever
Siinä korjattu koodi.
^^
Eräs Vierailija

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Eräs Vierailija »

vlaka wrote:
Colori muuttujahan on merkkijono? samoin charactername... $-merkki on merkkijonon määrittely merkki, joten seon muuttuja$="tekstii \o/" ja sama characternamelle.

Siinä korjattu koodi.
Ai, tuossako se vika olikin? Kiitoksia! :D
Mr_Noob
Newcomer
Posts: 30
Joined: Tue Aug 28, 2007 1:05 pm
Location: koti
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Mr_Noob »

miten voin tehdä sellaisen, että valitsen yhden objectin hiirellä,liikutan sitä ja valitsen toisen ja liikutan sitä?

(äidinkieli ei oo lempiaine :lol: )
programmer of DSG wrote:
EDIT:

aika hauska peli, vähän tylsä

tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by tuhoojabotti »

ensins koodat tarkistuksen onko hiiri objectin päällä jos on niin tarkista painetaanko hiirtä ja jos näin on siirrä object hiiren kohdalle ;) suoraa koodia en anna mutta voit (kannattaa) lukea eri funktioista F1:sellä avautuvasta lehdestä siellä on kaikki komennot mitä tarvitset
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Olwi »

Alan koodaamaan puolen tunnin päästä (taas :D ) uutta peliä.
Koska olen tosi surkea koodaamaan,niin pyytäisin nyt tälläistä:
Miten saan ukkelin osoittamaan hiirtä?
Ei onnistu sillai et otan hiiren objectina,ja positionobject hiiri,mousex ja mousey ja sit pointobjectia,se bugittaa ihan hirveesti.
Serkku puhui jotain GetAnglesta,mutta pistäkääpä nyt suoraan koodinpätkää.
Kun en GetAnglea ole käyttänyt :/


P.S.
Mahdollisimman yksinkertaista ylhäältäpäin kuvattua räiskintää teen. Onnistuu sit minullakin,eikä heti jäädy :D
Huuda mun ip:tä!
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harakka »

Code: Select all

RotateObject obj, -GetAngle(ObjectX(obj), ObjectY(obj), MouseWX(), MouseWY())
EndFunction
Siinä on (lähteenä Bagardin funktio).
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Olwi »

Harakka wrote:

Code: Select all

RotateObject obj, -GetAngle(ObjectX(obj), ObjectY(obj), MouseWX(), MouseWY())
EndFunction
Kiitos :)
Kun ite oon niin pÄskä koodaamaan niin tuun varmaan vinkumaan apua myöhemminkin :|
Tuota Endfunctionia tuskin tarvii?
Huuda mun ip:tä!
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Olw1 wrote:
Harakka wrote:

Code: Select all

RotateObject obj, -GetAngle(ObjectX(obj), ObjectY(obj), MouseWX(), MouseWY())
EndFunction
Kiitos :)
Kun ite oon niin pÄskä koodaamaan niin tuun varmaan vinkumaan apua myöhemminkin :|
Tuota Endfunctionia tuskin tarvii?
Copypaste-virhe tullut harakalle.
Katso alla olevasta linkistä oikea funktio:
http://cbkk.systec.fi/koodi.php?id=98
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Sputnik

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sputnik »

Kun yritin laittaa tuohon painovoimaesimerkkiin sellasta että jos painaa jotain nappia niin ukko muuttuu palloks, joka ei oo animoitu objekti. Heti kun ukko osu sillä "pallomuodolla" maahan niin tulee MAV. Missä vika?
Eräs cb koodaaja
Active Member
Posts: 126
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Eräs cb koodaaja »

Laittaisitko vähän koodia. Luultavasti olet ladannut jonkin objektin eri muuttujalla kuin millä koitat käyttää sitä.
Tiimit ja tuotokset:
RE:Ydintuho
Drahtlose:Infernalisch, Pienet pelit
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by regalis »

Veikkaan, että yrität animoida ukkoa, vaikka se ei ole animoitu objekti.
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by wilizucoder »

Miten saisi sellasen työntö systeemin objektien välille? Esim. jos ukko1 törmää ukko2:n ja samalla painetaan ylöspäin nappia, niin ukko1 työntää ukko2:sta samaan suuntaan, mihin suuntaan ukko1 osoittaa. Tää on vähän vaikee selittää, mut kiva jos joku vois auttaa ja pistää jonkun esimerkkikoodin.
Sputnik

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sputnik »

Eräs cb koodaaja wrote:Laittaisitko vähän koodia. Luultavasti olet ladannut jonkin objektin eri muuttujalla kuin millä koitat käyttää sitä.
OK

Code: Select all




SCREEN 320,240,0,cbfullscreen




Const HAHMOPAINOVOIMA = -0.1 'painoviman voimakkuus
                        'pienempi->suurempi pv.
                        'positiiviset arvot->
                        'painovoima ylöspäin?!
                        
                        


yPlus#=0                'Tämä hallitsee hyppyä


'JOS PELI TÖKKII TAI PÄTKII TAI NYKII, MUUTA:
' 1) cbSizable -> cbFullScreen
' 2) poista rivi 23

FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
'-------------------------------------------------
'lataa kartta, siirrä sitä ylöspäin ja animoi se.
kenttä=LoadMap("BottiAcademy.til","tileset.bmp")
PositionObject kenttä,0,50
PlayObject kenttä,0,0,0.5
MaskObject kenttä, cbMagenta










'lataa animaatiosarja oikealle, maskaa ja piilota se
oikea = LoadAnimObject("bottirun1.bmp",47,51,0,13) 'kuva oikealle juoksevasta
MaskObject oikea,cbmagenta 'magenta läpinäkyväksi
ShowObject oikea,OFF 'ja piilotetaan
ObjectRange oikea,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
vasen = LoadAnimObject("bottirun2.bmp",47,51,0,13) 'sama juttu vasemmalle
MaskObject vasen,cbMagenta
ShowObject vasen,OFF
ObjectRange vasen,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
MaskObject kierivä,cbMagenta
ShowObject kierivä,OFF
kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
MaskObject kierivä,cbMagenta
ShowObject kierivä,OFF
kieriväi=CloneObject (kierivä):MirrorObject (kieriväi)
MaskObject kieriväi,cbMagenta
ShowObject kieriväi,OFF
ObjectRange kierivä,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
ObjectRange kieriväi,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
piste=MakeObject()



health=200

kontrollit=1

ClsColor cbCyan

pelihahmo=CloneObject(oikea)
SetupCollision pelihahmo,kenttä,1,4,2

ObjectRange pelihahmo,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
'-------------------------------------------------











ObjectOrder pelihahmo,1

Repeat


    vauhti=0 'oletuksena ei liikettä


If kontrollit=1 Then
    If RightKey() Then 
        'juokse oikealle
        PaintObject pelihahmo,oikea 'vaihda kuvaa...
        suunta=6
        If maassa Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
        vauhti=2 'vauhtia oikealle
        
       If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kieriväi

    ElseIf LeftKey() Then
        'juokse vasemmalle
        PaintObject pelihahmo,vasen 'vaihda kuvaa...
        suunta=-6
        If maassa Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
        vauhti=-2 'vauhtia vasemmalle
        
       If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kierivä

    Else 
        'pysäytä animaatio, jos ei liikuta
        PlayObject pelihahmo,0
    EndIf
    
    
    'liikuta pelihahmoa
    TranslateObject pelihahmo,vauhti,yPlus#
    yPlus=yPlus+HAHMOPAINOVOIMA 'päivitä painovoima    
    
    UpdateGame 'päivitä törmäys
    CloneCameraPosition pelihahmo 'liimaa kamera
    
    maassa=0 'ilmassa jollei toisin käy ilmi
    törmäykset=CountCollisions(pelihahmo)
    'katsotaan tärmätäänkö kattoon tai lattiaan
    For i=1 To törmäykset
        If GetCollision(pelihahmo,i)=kenttä
            'lattia
            If CollisionAngle(pelihahmo,i)=90 Then 
                yPlus#=-1
                maassa=1 'jalat on maassa
            EndIf
            'katto
            If CollisionAngle(pelihahmo,i)=270 Then 
                yPlus#=-1
            EndIf
        EndIf
    Next i 
       
    'jos ollaan ilmassa, näytä toisenlainen kuva
    If törmäykset=0 Then PlayObject pelihahmo,12,0
    
    'HYPPY (vain jos jalat maassa)
    If KeyDown(cbKeyZ) And maassa Then 
        yPlus#=4.5 'voimaa ylös päin
    If KeyDown(cbKeyS) Then
        yPlus#=5.5
    EndIf
    EndIf
EndIf


 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
    DrawScreen 'piirrä näyttö

Forever


Nyt se ei anna MAVii heti ku vähän muokkasin mut se menee lattian läpi jos menee pois pallomuodosta, palloversio ei näy maassa ollessa ku sekunnin ja MAV tulee jos menee pallona liian pitkään vasemmalle.


Oho, huomasinkin et sitä yritetään animoida... miten sen saa niin et se ei animoi jos ollaan pallomuodos?
M.R
Active Member
Posts: 102
Joined: Sat Dec 22, 2007 3:05 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by M.R »

Sputnik wrote:
Eräs cb koodaaja wrote:Laittaisitko vähän koodia. Luultavasti olet ladannut jonkin objektin eri muuttujalla kuin millä koitat käyttää sitä.
OK

Code: Select all




SCREEN 320,240,0,cbfullscreen




Const HAHMOPAINOVOIMA = -0.1 'painoviman voimakkuus
                        'pienempi->suurempi pv.
                        'positiiviset arvot->
                        'painovoima ylöspäin?!
                        
                        


yPlus#=0                'Tämä hallitsee hyppyä


'JOS PELI TÖKKII TAI PÄTKII TAI NYKII, MUUTA:
' 1) cbSizable -> cbFullScreen
' 2) poista rivi 23

FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
'-------------------------------------------------
'lataa kartta, siirrä sitä ylöspäin ja animoi se.
kenttä=LoadMap("BottiAcademy.til","tileset.bmp")
PositionObject kenttä,0,50
PlayObject kenttä,0,0,0.5
MaskObject kenttä, cbMagenta










'lataa animaatiosarja oikealle, maskaa ja piilota se
oikea = LoadAnimObject("bottirun1.bmp",47,51,0,13) 'kuva oikealle juoksevasta
MaskObject oikea,cbmagenta 'magenta läpinäkyväksi
ShowObject oikea,OFF 'ja piilotetaan
ObjectRange oikea,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
vasen = LoadAnimObject("bottirun2.bmp",47,51,0,13) 'sama juttu vasemmalle
MaskObject vasen,cbMagenta
ShowObject vasen,OFF
ObjectRange vasen,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
MaskObject kierivä,cbMagenta
ShowObject kierivä,OFF
kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
MaskObject kierivä,cbMagenta
ShowObject kierivä,OFF
kieriväi=CloneObject (kierivä):MirrorObject (kieriväi)
MaskObject kieriväi,cbMagenta
ShowObject kieriväi,OFF
ObjectRange kierivä,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
ObjectRange kieriväi,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
piste=MakeObject()



health=200

kontrollit=1

ClsColor cbCyan

pelihahmo=CloneObject(oikea)
SetupCollision pelihahmo,kenttä,1,4,2

ObjectRange pelihahmo,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
'-------------------------------------------------











ObjectOrder pelihahmo,1

Repeat


    vauhti=0 'oletuksena ei liikettä


If kontrollit=1 Then
    If RightKey() Then 
        'juokse oikealle
        PaintObject pelihahmo,oikea 'vaihda kuvaa...
        suunta=6
        If maassa Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
        vauhti=2 'vauhtia oikealle
        
       If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kieriväi

    ElseIf LeftKey() Then
        'juokse vasemmalle
        PaintObject pelihahmo,vasen 'vaihda kuvaa...
        suunta=-6
        If maassa Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
        vauhti=-2 'vauhtia vasemmalle
        
       If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kierivä

    Else 
        'pysäytä animaatio, jos ei liikuta
        PlayObject pelihahmo,0
    EndIf
    
    
    'liikuta pelihahmoa
    TranslateObject pelihahmo,vauhti,yPlus#
    yPlus=yPlus+HAHMOPAINOVOIMA 'päivitä painovoima    
    
    UpdateGame 'päivitä törmäys
    CloneCameraPosition pelihahmo 'liimaa kamera
    
    maassa=0 'ilmassa jollei toisin käy ilmi
    törmäykset=CountCollisions(pelihahmo)
    'katsotaan tärmätäänkö kattoon tai lattiaan
    For i=1 To törmäykset
        If GetCollision(pelihahmo,i)=kenttä
            'lattia
            If CollisionAngle(pelihahmo,i)=90 Then 
                yPlus#=-1
                maassa=1 'jalat on maassa
            EndIf
            'katto
            If CollisionAngle(pelihahmo,i)=270 Then 
                yPlus#=-1
            EndIf
        EndIf
    Next i 
       
    'jos ollaan ilmassa, näytä toisenlainen kuva
    If törmäykset=0 Then PlayObject pelihahmo,12,0
    
    'HYPPY (vain jos jalat maassa)
    If KeyDown(cbKeyZ) And maassa Then 
        yPlus#=4.5 'voimaa ylös päin
    If KeyDown(cbKeyS) Then
        yPlus#=5.5
    EndIf
    EndIf
EndIf


 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
    DrawScreen 'piirrä näyttö

Forever


Nyt se ei anna MAVii heti ku vähän muokkasin mut se menee lattian läpi jos menee pois pallomuodosta, palloversio ei näy maassa ollessa ku sekunnin ja MAV tulee jos menee pallona liian pitkään vasemmalle.


Oho, huomasinkin et sitä yritetään animoida... miten sen saa niin et se ei animoi jos ollaan pallomuodos?
Näin:

Code: Select all



    SCREEN 320,240,0,cbfullscreen




    Const HAHMOPAINOVOIMA = -0.1 'painoviman voimakkuus
                            'pienempi->suurempi pv.
                            'positiiviset arvot->
                            'painovoima ylöspäin?!
                           
                           


    yPlus#=0                'Tämä hallitsee hyppyä


    'JOS PELI TÖKKII TAI PÄTKII TAI NYKII, MUUTA:
    ' 1) cbSizable -> cbFullScreen
    ' 2) poista rivi 23

    FrameLimit 40 'rajoita nopeutta
    '-------------------------------------------------
    'lataa kartta, siirrä sitä ylöspäin ja animoi se.
    kenttä=LoadMap("BottiAcademy.til","tileset.bmp")
    PositionObject kenttä,0,50
    PlayObject kenttä,0,0,0.5
    MaskObject kenttä, cbMagenta










    'lataa animaatiosarja oikealle, maskaa ja piilota se
    oikea = LoadAnimObject("bottirun1.bmp",47,51,0,13) 'kuva oikealle juoksevasta
    MaskObject oikea,cbmagenta 'magenta läpinäkyväksi
    ShowObject oikea,OFF 'ja piilotetaan
    ObjectRange oikea,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
    vasen = LoadAnimObject("bottirun2.bmp",47,51,0,13) 'sama juttu vasemmalle
    MaskObject vasen,cbMagenta
    ShowObject vasen,OFF
    ObjectRange vasen,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
    kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
    MaskObject kierivä,cbMagenta
    ShowObject kierivä,OFF
    kierivä=LoadObject("bottikierii1.bmp")
    MaskObject kierivä,cbMagenta
    ShowObject kierivä,OFF
    kieriväi=CloneObject (kierivä):MirrorObject (kieriväi)
    MaskObject kieriväi,cbMagenta
    ShowObject kieriväi,OFF
    ObjectRange kierivä,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
    ObjectRange kieriväi,51,16 'tämä pitää asettaa kaikkiin
    piste=MakeObject()



    health=200
    pallomuoto=0
    kontrollit=1

    ClsColor cbCyan

    pelihahmo=CloneObject(oikea)
    SetupCollision pelihahmo,kenttä,1,4,2

    ObjectRange pelihahmo,30,51 'tämä pitää asettaa kaikkiin
    '-------------------------------------------------











    ObjectOrder pelihahmo,1

    Repeat


        vauhti=0 'oletuksena ei liikettä


    If kontrollit=1 Then
        If RightKey() Then
            'juokse oikealle
            PaintObject pelihahmo,oikea 'vaihda kuvaa...
            suunta=6
            If maassa And pallomuoto=0 Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
            vauhti=2 'vauhtia oikealle
           
           If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kieriväi

        ElseIf LeftKey() Then
            'juokse vasemmalle
            PaintObject pelihahmo,vasen 'vaihda kuvaa...
            suunta=-6
            If maassa And pallomuoto=0 Then PlayObject pelihahmo,2,11,0.01
            vauhti=-2 'vauhtia vasemmalle
           
           If KeyDown(cbKeyC) Then PaintObject pelihahmo,kierivä:pallomuoto=1

        Else
            'pysäytä animaatio, jos ei liikuta
            if pallomuoto=0 Then PlayObject pelihahmo,0
        EndIf
       
       
        'liikuta pelihahmoa
        TranslateObject pelihahmo,vauhti,yPlus#
        yPlus=yPlus+HAHMOPAINOVOIMA 'päivitä painovoima   
       
        UpdateGame 'päivitä törmäys
        CloneCameraPosition pelihahmo 'liimaa kamera
       
        maassa=0 'ilmassa jollei toisin käy ilmi
        törmäykset=CountCollisions(pelihahmo)
        'katsotaan tärmätäänkö kattoon tai lattiaan
        For i=1 To törmäykset
            If GetCollision(pelihahmo,i)=kenttä
                'lattia
                If CollisionAngle(pelihahmo,i)=90 Then
                    yPlus#=-1
                    maassa=1 'jalat on maassa
                EndIf
                'katto
                If CollisionAngle(pelihahmo,i)=270 Then
                    yPlus#=-1
                EndIf
            EndIf
        Next i
           
        'jos ollaan ilmassa, näytä toisenlainen kuva
        If törmäykset=0 Then PlayObject pelihahmo,12,0
       
        'HYPPY (vain jos jalat maassa)
        If KeyDown(cbKeyZ) And maassa Then
            yPlus#=4.5 'voimaa ylös päin
        If KeyDown(cbKeyS) Then
            yPlus#=5.5
        EndIf
        EndIf
    EndIf















        DrawScreen 'piirrä näyttö

    Forever


Ennen kuin animoidaan niin tarkistetaan että muuttujassa pallomuoto on arvo 0(eli ei olla pallomuodossa).Kun vaihdetaan objektin kuva pallomuotoon niin asetetaan muuttujaan pallomuoto arvo 1(ollaan pallomuodossa).
Sputnik

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sputnik »

M.R wrote:
Sputnik wrote:
Eräs cb koodaaja wrote:Laittaisitko vähän koodia. Luultavasti olet ladannut jonkin objektin eri muuttujalla kuin millä koitat käyttää sitä.
OK

Code: Select all



Nyt se ei anna MAVii heti ku vähän muokkasin mut se menee lattian läpi jos menee pois pallomuodosta, palloversio ei näy maassa ollessa ku sekunnin ja MAV tulee jos menee pallona liian pitkään vasemmalle.


Oho, huomasinkin et sitä yritetään animoida... miten sen saa niin et se ei animoi jos ollaan pallomuodos?
Näin:

Code: Select all


Ennen kuin animoidaan niin tarkistetaan että muuttujassa pallomuoto on arvo 0(eli ei olla pallomuodossa).Kun vaihdetaan objektin kuva pallomuotoon niin asetetaan muuttujaan pallomuoto arvo 1(ollaan pallomuodossa).
Toi ei vaikuttanu yhtään mitään. Outoo.
Locked