Connect wrote:Miten pystyn tekeen hyvän tilesetin?
Tai miten saan ladattua tilesetin tilesteriin?
Vaikka paintilla piirtelet tilen(minkä kokoisiksi ne nyt haluatkaan) kokoisia palasia.
Sitten avaat tilesterin,klikkaat sitä mistä valitaan ne tilet ja siellä lukee muistaakseni jossain load. Siitä painat ja menet sinne kansioon minne olet tilesettisi tallentanut.
Valmiita: Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Connect wrote:Miten pystyn tekeen hyvän tilesetin?
Tai miten saan ladattua tilesetin tilesteriin?
Vaikka paintilla piirtelet tilen(minkä kokoisiksi ne nyt haluatkaan) kokoisia palasia.
Sitten avaat tilesterin,klikkaat sitä mistä valitaan ne tilet ja siellä lukee muistaakseni jossain load. Siitä painat ja menet sinne kansioon minne olet tilesettisi tallentanut.
Siinä onnistuin mutta sitten kun loadaan tilesetin ni sitte näkyy puoliks se cb:n alkuperäinen tilesetti ja puoliks se minkä mä koitin laittaa
siihen?
Connect wrote:Miten pystyn tekeen hyvän tilesetin?
Tai miten saan ladattua tilesetin tilesteriin?
Vaikka paintilla piirtelet tilen(minkä kokoisiksi ne nyt haluatkaan) kokoisia palasia.
Sitten avaat tilesterin,klikkaat sitä mistä valitaan ne tilet ja siellä lukee muistaakseni jossain load. Siitä painat ja menet sinne kansioon minne olet tilesettisi tallentanut.
Siinä onnistuin mutta sitten kun loadaan tilesetin ni sitte näkyy puoliks se cb:n alkuperäinen tilesetti ja puoliks se minkä mä koitin laittaa
siihen?
Mikähän tuossa on.
Itsellä ei ole koskaan ollut vastaavaa.
Valmiita: Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Valmiita: Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
Tuo tileset on minun aikojani sitten tekemästä pelistä, jolloin vielä luulin, että tileset pitää olla tietyn kokoinen. Mutta tuo on siis tekemästäni Mauno Theft Auto 2:sta, jonka saa täältä. Katso Media\tileset.bmp.
jannepelaa wrote:Tuo tileset on minun aikojani sitten tekemästä pelistä, jolloin vielä luulin, että tileset pitää olla tietyn kokoinen. Mutta tuo on siis tekemästäni Mauno Theft Auto 2:sta, jonka saa täältä. Katso Media\tileset.bmp.
Jos muistat vanhoilta foorumeilta käyttäjän "popitus", niin olen se ja annoit joskus käyttää sitä tilesettiä.
Jos oot vaihtanu mieltä niin kerro toki
Saakos cb:llä tehtyä laskinta, joka laskisi kahden inputin tulon/erotuksen ym? Vanhoilla foorumeilla oli jotain esimerkkejä mutta ne olivat tavalla tai toisella hieman kesken eräisiä.
jannepelaa wrote:Tuo tileset on minun aikojani sitten tekemästä pelistä, jolloin vielä luulin, että tileset pitää olla tietyn kokoinen. Mutta tuo on siis tekemästäni Mauno Theft Auto 2:sta, jonka saa täältä. Katso Media\tileset.bmp.
Jos muistat vanhoilta foorumeilta käyttäjän "popitus", niin olen se ja annoit joskus käyttää sitä tilesettiä.
Jos oot vaihtanu mieltä niin kerro toki
Siis kyllä sitä saa käyttää, mutta sieltä kannattaisi poistaa kaikki turhat tilet.
Oon just alottanu uudestaa pelin tekemisen. Tekeil olis yks autopeli, mut on yks ongelma jota oon yrittäny saada pois: aina kun autolla tai ukolla kääntyy, tulee musta laatikko sen ympärille.. Miten sen sais pois?
jonizz93 wrote:Oon just alottanu uudestaa pelin tekemisen. Tekeil olis yks autopeli, mut on yks ongelma jota oon yrittäny saada pois: aina kun autolla tai ukolla kääntyy, tulee musta laatikko sen ympärille.. Miten sen sais pois?
Pyörivissä objekteissa on pakko käyttää maskivärinä mustaa. Eli toisin sanottuna korvaat nykyisen mustan esim. 1, 1, 1:llä ja nykyisen maskin mustalla eli 0, 0, 0:lla. Helpoimmin onnistuu paintissa, jossa yksinkertaisesti teet kaksi väriä, oikean mustan ja siltä näyttävän tumman harmaan (silmä ei eroa huomaa, CB kylläkin). Valitset oikean mustan ykkösväriksi ja lähes mustan kakkosväriksi. Sitten valitset kumin, ja kumitat koko kuvan hiiren oikeaa namiskaa painaen. Sitten valitset wanhan maskivärisi ykköseksi ja ehdan mustan kakkosväriksi ja kumitat taas kaiken oikeanpuoleista namiskaa käyttäen. (wanha kunnon pyyhekumikikka ftw.)
jonizz93 wrote:Oon just alottanu uudestaa pelin tekemisen. Tekeil olis yks autopeli, mut on yks ongelma jota oon yrittäny saada pois: aina kun autolla tai ukolla kääntyy, tulee musta laatikko sen ympärille.. Miten sen sais pois?
Pyörivissä objekteissa on pakko käyttää maskivärinä mustaa. Eli toisin sanottuna korvaat nykyisen mustan esim. 1, 1, 1:llä ja nykyisen maskin mustalla eli 0, 0, 0:lla. Helpoimmin onnistuu paintissa, jossa yksinkertaisesti teet kaksi väriä, oikean mustan ja siltä näyttävän tumman harmaan (silmä ei eroa huomaa, CB kylläkin). Valitset oikean mustan ykkösväriksi ja lähes mustan kakkosväriksi. Sitten valitset kumin, ja kumitat koko kuvan hiiren oikeaa namiskaa painaen. Sitten valitset wanhan maskivärisi ykköseksi ja ehdan mustan kakkosväriksi ja kumitat taas kaiken oikeanpuoleista namiskaa käyttäen. (wanha kunnon pyyhekumikikka ftw.)
Miten saan objectin liikkumaan tietyillä tileillä eli jos tallenan karttaan vaikka 4x4 tile alueeseen numeron yksi niin miten saan objektin pysymään siellä sisällä ilman että se karkaa sieltä?
Minä tekisin sen niin, että tallentaisin ennen liikkumista pelihahmon koordinaatit muuttujiin, ja jos ollaan jonkin muun kuin 1-datatilen kohdalla, siirretään hahmo takaisin vanhoihin koordinaatteihin.
oldX = ObjectX(player)
oldY = ObjectY(player)
' tähän väliin hahmon liikutukset
If GetMap(3, ObjectX(player), ObjectY(player)) <> 1 Then PositionObject player, oldX, oldY
regalis wrote:Minä tekisin sen niin, että tallentaisin ennen liikkumista pelihahmon koordinaatit muuttujiin, ja jos ollaan jonkin muun kuin 1-datatilen kohdalla, siirretään hahmo takaisin vanhoihin koordinaatteihin.
oldX = ObjectX(player)
oldY = ObjectY(player)
' tähän väliin hahmon liikutukset
If GetMap(3, ObjectX(player), ObjectY(player)) <> 1 Then PositionObject player, oldX, oldY
Eikö tuosta olisi jotaain siistimpää tapaa esim. että ukkoa käännetään jotenkin sulavasti sinne takas tai seuraavaan tileen jotenkin näin jos tajusitte
regalis wrote:Minä tekisin sen niin, että tallentaisin ennen liikkumista pelihahmon koordinaatit muuttujiin, ja jos ollaan jonkin muun kuin 1-datatilen kohdalla, siirretään hahmo takaisin vanhoihin koordinaatteihin.
oldX = ObjectX(player)
oldY = ObjectY(player)
' tähän väliin hahmon liikutukset
If GetMap(3, ObjectX(player), ObjectY(player)) <> 1 Then PositionObject player, oldX, oldY
Eikö tuosta olisi jotaain siistimpää tapaa esim. että ukkoa käännetään jotenkin sulavasti sinne takas tai seuraavaan tileen jotenkin näin jos tajusitte
mikäli tarkastukset tehdään ennen drawscreeniä niin käyttäjä ei ikinä edes näe ukon liikkuvan. Voisit toisena vaihtoehtona vain yksinkertaisesti tarkistaa mikä numero ukon edessä on. Getmap:iin ei tarvitse antaa välttämättä objektin koordinaatteja