Laitapa sen DrawGamen jälkeen se WaitKey. Jos yhä MAVittaa, se on mysteerimav, jotka yleensä ratkeavat lisäämällä tai poistamalla rivin tai pari.phons wrote:HIEHEIEHEI!! Pakko käyttää pientä korostusta... Miten on mahdollista: Kun tapoin tuon räiskintä pelin kärpäsiä, niin huomasin mistä MAVi tulee(kiitos myös programmer of DSG) niin eli kuoleman jälkeen, joo, siinä vaiheessa kun komennan DrawGamea! Jotta kuvat ja piirtokomennot ja tekstit piirtyisi alla pyörivän pelin päälle, joten se on välttämämtöntä(jokin toinen tapa!?)... Mutta ihmettelen miten DrawGame voi aiheuttaa MAV:n, testasin tuon sitten perinpohjin. Pistin komennon eteen WaitKey:n ja kun painoin tuli MAV, ja juuri DrawGame:n kohdalla. Understand...?
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Re: Tyhmät kysymykset
Hei, nyt onkin niin, että DrawGame ei aiheuttanut MAVia...(ehkä ), MAVi tuli siitä kun yritin tulostaa ruudulle tekstiä, joka oli taulukossa, eli:
Ja laitoin siihen elipsin ympärille saman tyylisillä koordinaateilla kuin tekstissä: TextWidth(taulukko(0))/2, jne.
Code: Select all
Dim taulukko(0) As String
taulukko(0)="Hello World"
//Tämä on ainoa rivi jonka oikeasti koodissa toteutan
Text 200-TextWidth(taulukko(0))/2,150-TextHeight(taulukko(0))/2,taulukko(0)
DrawScreen
WaitKey
Re: Tyhmät kysymykset
Lukaseppas manuaalia: "... viimeinen on KOKO-1..."phons wrote:Hei, nyt onkin niin, että DrawGame ei aiheuttanut MAVia...(ehkä ), MAVi tuli siitä kun yritin tulostaa ruudulle tekstiä, joka oli taulukossa, eli:Ja laitoin siihen elipsin ympärille saman tyylisillä koordinaateilla kuin tekstissä: TextWidth(taulukko(0))/2, jne.Code: Select all
Dim taulukko(0) As String taulukko(0)="Hello World" //Tämä on ainoa rivi jonka oikeasti koodissa toteutan Text 200-TextWidth(taulukko(0))/2,150-TextHeight(taulukko(0))/2,taulukko(0) DrawScreen WaitKey
Eli rivi 2 ->
Code: Select all
Dim taulukko(1) As String //Huomaakkos eroa?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Eih, tiesin että tulee väärinkäsityksiä... No. Tuo oli vain esimerkki enkä kirjoitellessani huomannut sitä!!! Koodissa on oikein nuokin.
Re: Tyhmät kysymykset
No toinen pointti sitten: Jos toteutat ainoastaan yhden rivin, sultahan jää toteuttamatta sen taulukon luonti.phons wrote:Eih, tiesin että tulee väärinkäsityksiä... No. Tuo oli vain esimerkki enkä kirjoitellessani huomannut sitä!!! Koodissa on oikein nuokin.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Toinen väärinkäsitys... Tee tuon taulukon muuten samalla tavalla, mutta sen koko on vakiossa. ...vai oliko se muttujassa, no ihan sama... Ja taulukolla on eri "nimi".
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset
Miten saa tietää kameran laajuuden?
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset
Minkä kameran ja minkä laajuuden?skorpioni-cb wrote:Miten saa tietää kameran laajuuden?
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset
Pelimaailman Minkä sitten canonin vai.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset
Pelimaailman kameran laajuss vastaa pikselintarkasti ikkunan kokoa.skorpioni-cb wrote:Pelimaailman Minkä sitten canonin vai.
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset
Eli siis jos ruutu on 400,300 niin kameran koko on 400,300.esa94 wrote:Pelimaailman kameran laajuss vastaa pikselintarkasti ikkunan kokoa.skorpioni-cb wrote:Pelimaailman Minkä sitten canonin vai.
Mutku kamera noudattaa maailmakoordeja.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Tyhmät kysymykset
tarkoitatko että objektia\kuvaa ei näy tai siitä näkyy pieni osa?
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset
Yritän funktiota joka laskee kameran pituuden ja leveyden.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset
Johan sulle annettiin vastaus siihen. Kameran koko on tietenkin sama kuin ikkunan koko. Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka kamera noudattaisikin maailmankoordinaatteja. 1 pikseli maailmankoordinaateissa = 1 pikseli ruudun koordinaateissa.
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Tyhmät kysymykset
olen tehnut ammukset kuvilla ja poistan ne vain delete komennolla,mutta poistuvatko ammukset kokonaan?
Re: Tyhmät kysymykset
---Nassi_Setä wrote:olen tehnut ammukset kuvilla ja poistan ne vain delete komennolla,mutta poistuvatko ammukset kokonaan?
EDIT: Ajatuslukko päässä näköjään. Eli jos olet jokaiselle instansille tehnyt oman kuvan, poista se ensin komennolla DeleteImage jos et, niin poistuu tietääkseni.
Last edited by Jani on Wed May 13, 2009 8:26 pm, edited 1 time in total.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Jani: ammukset on tehty kuvilla.Jani wrote:Eivät poistu. Käytä ennen Delete ins -komentoa DeleteObject ins\obj -komentoa.Nassi_Setä wrote:olen tehnut ammukset kuvilla ja poistan ne vain delete komennolla,mutta poistuvatko ammukset kokonaan?
Jos ammukset on tehty kuvilla ja jokaiselle ei ole kopioitu omaa kuvaa (toivottavasti näin), niin silloin koko ammus kyllä poistuu pelkällä Delete-komennolla
Re: Tyhmät kysymykset
Millainen Z arvo pitäisi objektille antaa, että se ikään kuin liimaantuisi kameraan eli että se olisi hyvin kaukana(esim. avaruus) kokeilin kovinkin negatiivisia arvoja(-500 jne.), mutta lopputulos oli aina sama: Objekti tuntuu liikkuvan aivan kuten Z olisi 0 :/
Re: Tyhmät kysymykset
Eikö se pidä koodata itse?axu wrote:Millainen Z arvo pitäisi objektille antaa, että se ikään kuin liimaantuisi kameraan eli että se olisi hyvin kaukana(esim. avaruus) kokeilin kovinkin negatiivisia arvoja(-500 jne.), mutta lopputulos oli aina sama: Objekti tuntuu liikkuvan aivan kuten Z olisi 0 :/
Re: Tyhmät kysymykset
Nyt on varmaan kyse PositionObjectista?esa94 wrote:Eikö se pidä koodata itse?axu wrote:Millainen Z arvo pitäisi objektille antaa, että se ikään kuin liimaantuisi kameraan eli että se olisi hyvin kaukana(esim. avaruus) kokeilin kovinkin negatiivisia arvoja(-500 jne.), mutta lopputulos oli aina sama: Objekti tuntuu liikkuvan aivan kuten Z olisi 0 :/