Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by esa94 »

phons wrote:HIEHEIEHEI!! Pakko käyttää pientä korostusta... Miten on mahdollista: Kun tapoin tuon räiskintä pelin kärpäsiä, niin huomasin mistä MAVi tulee(kiitos myös programmer of DSG) niin eli kuoleman jälkeen, joo, siinä vaiheessa kun komennan DrawGamea! Jotta kuvat ja piirtokomennot ja tekstit piirtyisi alla pyörivän pelin päälle, joten se on välttämämtöntä(jokin toinen tapa!?)... Mutta ihmettelen miten DrawGame voi aiheuttaa MAV:n, testasin tuon sitten perinpohjin. Pistin komennon eteen WaitKey:n ja kun painoin tuli MAV, ja juuri DrawGame:n kohdalla. Understand...?
Laitapa sen DrawGamen jälkeen se WaitKey. Jos yhä MAVittaa, se on mysteerimav, jotka yleensä ratkeavat lisäämällä tai poistamalla rivin tai pari.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by phons »

Hei, nyt onkin niin, että DrawGame ei aiheuttanut MAVia...(ehkä :D), MAVi tuli siitä kun yritin tulostaa ruudulle tekstiä, joka oli taulukossa, eli:

Code: Select all


Dim taulukko(0) As String
taulukko(0)="Hello World"

//Tämä on ainoa rivi jonka oikeasti koodissa toteutan
Text 200-TextWidth(taulukko(0))/2,150-TextHeight(taulukko(0))/2,taulukko(0)

DrawScreen
WaitKey

Ja laitoin siihen elipsin ympärille saman tyylisillä koordinaateilla kuin tekstissä: TextWidth(taulukko(0))/2, jne.
Image
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

phons wrote:Hei, nyt onkin niin, että DrawGame ei aiheuttanut MAVia...(ehkä :D), MAVi tuli siitä kun yritin tulostaa ruudulle tekstiä, joka oli taulukossa, eli:

Code: Select all


Dim taulukko(0) As String
taulukko(0)="Hello World"

//Tämä on ainoa rivi jonka oikeasti koodissa toteutan
Text 200-TextWidth(taulukko(0))/2,150-TextHeight(taulukko(0))/2,taulukko(0)

DrawScreen
WaitKey

Ja laitoin siihen elipsin ympärille saman tyylisillä koordinaateilla kuin tekstissä: TextWidth(taulukko(0))/2, jne.
Lukaseppas manuaalia: "... viimeinen on KOKO-1..."
Eli rivi 2 ->

Code: Select all

Dim taulukko(1) As String //Huomaakkos eroa?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by phons »

Eih, tiesin että tulee väärinkäsityksiä... No. Tuo oli vain esimerkki enkä kirjoitellessani huomannut sitä!!! Koodissa on oikein nuokin.
Image
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

phons wrote:Eih, tiesin että tulee väärinkäsityksiä... No. Tuo oli vain esimerkki enkä kirjoitellessani huomannut sitä!!! Koodissa on oikein nuokin.
No toinen pointti sitten: Jos toteutat ainoastaan yhden rivin, sultahan jää toteuttamatta sen taulukon luonti.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by phons »

Toinen väärinkäsitys... Tee tuon taulukon muuten samalla tavalla, mutta sen koko on vakiossa. ...vai oliko se muttujassa, no ihan sama... Ja taulukolla on eri "nimi".
Image
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: Tyhmät kysymykset

Post by skorpioni-cb »

Miten saa tietää kameran laajuuden?
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Awaclus »

skorpioni-cb wrote:Miten saa tietää kameran laajuuden?
Minkä kameran ja minkä laajuuden?
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: Tyhmät kysymykset

Post by skorpioni-cb »

Pelimaailman :lol: Minkä sitten canonin vai.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by esa94 »

skorpioni-cb wrote:Pelimaailman :lol: Minkä sitten canonin vai.
Pelimaailman kameran laajuss vastaa pikselintarkasti ikkunan kokoa.
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: Tyhmät kysymykset

Post by skorpioni-cb »

esa94 wrote:
skorpioni-cb wrote:Pelimaailman :lol: Minkä sitten canonin vai.
Pelimaailman kameran laajuss vastaa pikselintarkasti ikkunan kokoa.
Eli siis jos ruutu on 400,300 niin kameran koko on 400,300.

Mutku kamera noudattaa maailmakoordeja.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Nassi_Setä »

tarkoitatko että objektia\kuvaa ei näy tai siitä näkyy pieni osa?
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: Tyhmät kysymykset

Post by skorpioni-cb »

Yritän funktiota joka laskee kameran pituuden ja leveyden.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by regalis »

:roll:

Johan sulle annettiin vastaus siihen. Kameran koko on tietenkin sama kuin ikkunan koko. Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka kamera noudattaisikin maailmankoordinaatteja. 1 pikseli maailmankoordinaateissa = 1 pikseli ruudun koordinaateissa.
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Nassi_Setä »

olen tehnut ammukset kuvilla ja poistan ne vain delete komennolla,mutta poistuvatko ammukset kokonaan?
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

Nassi_Setä wrote:olen tehnut ammukset kuvilla ja poistan ne vain delete komennolla,mutta poistuvatko ammukset kokonaan?
---
EDIT: Ajatuslukko päässä näköjään. Eli jos olet jokaiselle instansille tehnyt oman kuvan, poista se ensin komennolla DeleteImage jos et, niin poistuu tietääkseni.
Last edited by Jani on Wed May 13, 2009 8:26 pm, edited 1 time in total.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sly_Jack0 »

Jani wrote:
Nassi_Setä wrote:olen tehnut ammukset kuvilla ja poistan ne vain delete komennolla,mutta poistuvatko ammukset kokonaan?
Eivät poistu. Käytä ennen Delete ins -komentoa DeleteObject ins\obj -komentoa.
Jani: ammukset on tehty kuvilla.

Jos ammukset on tehty kuvilla ja jokaiselle ei ole kopioitu omaa kuvaa (toivottavasti näin), niin silloin koko ammus kyllä poistuu pelkällä Delete-komennolla
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by axu »

Millainen Z arvo pitäisi objektille antaa, että se ikään kuin liimaantuisi kameraan eli että se olisi hyvin kaukana(esim. avaruus) kokeilin kovinkin negatiivisia arvoja(-500 jne.), mutta lopputulos oli aina sama: Objekti tuntuu liikkuvan aivan kuten Z olisi 0 :/
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by esa94 »

axu wrote:Millainen Z arvo pitäisi objektille antaa, että se ikään kuin liimaantuisi kameraan eli että se olisi hyvin kaukana(esim. avaruus) kokeilin kovinkin negatiivisia arvoja(-500 jne.), mutta lopputulos oli aina sama: Objekti tuntuu liikkuvan aivan kuten Z olisi 0 :/
Eikö se pidä koodata itse?
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Substance »

esa94 wrote:
axu wrote:Millainen Z arvo pitäisi objektille antaa, että se ikään kuin liimaantuisi kameraan eli että se olisi hyvin kaukana(esim. avaruus) kokeilin kovinkin negatiivisia arvoja(-500 jne.), mutta lopputulos oli aina sama: Objekti tuntuu liikkuvan aivan kuten Z olisi 0 :/
Eikö se pidä koodata itse?
Nyt on varmaan kyse PositionObjectista?
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
Locked