Örr? MouseX() & MouseY()?skorpioni-cb wrote:Miten saa tietää hiiren entiset koordinaatit??????????????????
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Re: Tyhmät kysymykset
Tuota... Kysymyksesi on melko outo. Ja kyllä 1 kysymysmerkki riittää.skorpioni-cb wrote:Miten saa tietää hiiren entiset koordinaatit??????????????????
Mutta laittamalla hiiren entiset koordinaatit muuttujiin?
Code: Select all
x = MouseX()
y = MouseY()
oldx = x
oldy = y
Aina kun haluat että se muuttuu. [/edit]muutuuko se aina
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset
Memory access violation"
Yritin käynnistää erästä täältä ladattua peliä. Kukaan muu ei ole valittanut, että peli ei olisi toiminut, mutta minulla heittää tuollaisen. What I have to do?
-
- Member
- Posts: 54
- Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
- Location: Loviisa
Re: Tyhmät kysymykset
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
Re: Tyhmät kysymykset
ymmärsinkö oikein kysymksesi?Hene wrote:Miten pelin näppäimet määritellään? Siis miten enter ynnä muut laitetaan tuohon koodiinToivottavasti ymmärsitte, mitä ajan takaa : PCode: Select all
If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
Entteri
Code: Select all
(cbKeyEnter)
Re: Tyhmät kysymykset
rami123 wrote:ymmärsinkö oikein kysymksesi?Hene wrote:Miten pelin näppäimet määritellään? Siis miten enter ynnä muut laitetaan tuohon koodiinToivottavasti ymmärsitte, mitä ajan takaa : PCode: Select all
If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
Entterinoin eli kirjoitat (cbkeyNÄPPÄIN)Code: Select all
(cbKeyEnter)
Juu, ymmärsit ihan oikein : D
Mietinkin tuossa, että toimiiko se ihan noin simppelisti, mutta kyllä se näyttää toimivan : )
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
FrameLimit 40
AddText "Tekstiä 1"
AddText "Tekstiä 2"
AddText ""
AddText "Tekstiä 3"
AddText ""
AddText ""
AddText ""
AddText ""
AddText ""
AddText ""
AddText " Tekstiä 4"
Repeat
If KeyHit(28) Then '28=enter
ClearText
Goto avaus
EndIf
DrawScreen
Avaus:
FrameLimit 40
AddText "Tekstiä 5"
AddText "Tekstiä 6"
DrawScreen
Forever
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
avaus koodi on jääny repeat luupin sisään eli se ajetaan joka luupin kierrolla, siirrä avaus koodi foreverin jälkeenHene wrote:Mikä seuraavassa koodissa on vikana? Varmaan jäänyt minulta jokin aivan simppeli virhe huomaamatta... :/
koodia...
Tuossa ohjelma toistaa kokoajan noita lauseita "Tekstiä 5" & "Tekstiä 6", kun painaa entteriä.
Re: Tyhmät kysymykset
tuhoojabotti wrote:avaus koodi on jääny repeat luupin sisään eli se ajetaan joka luupin kierrolla, siirrä avaus koodi foreverin jälkeenHene wrote:Mikä seuraavassa koodissa on vikana? Varmaan jäänyt minulta jokin aivan simppeli virhe huomaamatta... :/
koodia...
Tuossa ohjelma toistaa kokoajan noita lauseita "Tekstiä 5" & "Tekstiä 6", kun painaa entteriä.
Et viitsisi laittaa kokonaan korjattua koodia? : ) Yritin tuossa pari kertaa ohjeiden mukaisesti siirrellä koodia, mutta kokoajan sama juttu :/
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
FrameLimit 40
AddText "Tekstiä 1"
AddText "Tekstiä 2"
AddText ""
AddText "Tekstiä 3"
AddText ""
AddText ""
AddText ""
AddText ""
AddText ""
AddText ""
AddText " Tekstiä 4"
Repeat
If KeyHit(28) Then '28=enter
ClearText
Goto avaus
EndIf
DrawScreen
Forever
Avaus:
FrameLimit 40
AddText "Tekstiä 5"
AddText "Tekstiä 6"
DrawScreen
Re: Tyhmät kysymykset
Nykyään heittää jokaisessa täältä ladatussa pelissä jonkinlaisen errorin, miten pääsen viasta eroon?Error!
Memory access violation
EDIT: Ja hei kiitoksia muuten edellisestä vastauksesta, nyt toimii siltä osin : )
Re: Tyhmät kysymykset
Re: Tyhmät kysymykset
Hene wrote: Error!
Memory access violation
Nykyään heittää jokaisessa täältä ladatussa pelissä jonkinlaisen errorin, miten pääsen viasta eroon?
Ei heitä. Silloin se ilmoittaa ettei löydä sitä ja sitä tiedostoa. Mav tulee yleensä kun yritetään käyttää jotain mediaa jota ei ole. Kuvaa, objektia, ääntä jne.Character wrote:Onko pelin grafiikat ja muut tiedostot oikeassa kansiossa? Heittää MAVia jos se ohjelma ei löydä niitä.
Välillä cb heittää mavin täysin turhasta syystä, ja näitä mysteerimaveja voi kiertää esim. vaihtamalla parin koodirivin järjestystä, tai lisäämällä wait 1 tiettyyn kohtaan koodia. Siis täysin epäloogisia ratkaisuja. Valitettavasti nykyinen cb on sen verran buginen, että jotkut ohjelmat, jotka toimivat täydellisesti toisilla koneilla, eivät toimi toisilla.
Nähtävästi sinun koneesi on allerginen cb-ohjelmille, muuta selitystä en keksi.
Cb:n puolustukseksi täytyy sanoa, että ainakin omasta kokemuksestani on erittäin harvinaista että exeksi käännetty koodi ei toimi tietyllä koneella... Mutta ehkä oma koneeni on vain tarpeeksi cb-yhteensopiva.
Re: Tyhmät kysymykset
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset
Data-kerroksen voi skannata objectilla esim:Nasse-setä wrote:Kertokaas hyvä tilekarttaohjelma, vai menetteleekö Cool Basicin mukana tullut tilester? Kuinka ison tilekartan voi tehdä, että Cool Basic jaksaa vielä vääntää? Vai tuleeko raja ollenkaan vastaan? Sitten vielä että voisitteko kertoa vähän lisää muista karttaformaateista, kun en tiedä vielä kun tilekartat, aloittelija kun olen. Mistä saisi lisää tietoa noiden tilekarttojen data-kerroksista kun en hiffaa ollenkaan. Vai voisiko joku kertoa?
Code: Select all
'lataa mediat.
'tästä esim voi alkaa silmukka.
If Getmap(3,objectin x-koordinaati,sama y-koordinaateille)=datakerroksen numero Then tee jotain
'piirrä ruutu
'lopeta esimerkki-silmukka
Tai kato Program Files\Program Files (x86) riippuu biteistä ja sitten tilester kansioon ja sieltä joku lueminut tai jotain.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
-
- Member
- Posts: 54
- Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
- Location: Loviisa
Re: Tyhmät kysymykset
Onks toi niinku et jos paikka on datakerrosta niin sit tee jotain?skorpioni-cb wrote:Data-kerroksen voi skannata objectilla esim:Nasse-setä wrote:Kertokaas hyvä tilekarttaohjelma, vai menetteleekö Cool Basicin mukana tullut tilester? Kuinka ison tilekartan voi tehdä, että Cool Basic jaksaa vielä vääntää? Vai tuleeko raja ollenkaan vastaan? Sitten vielä että voisitteko kertoa vähän lisää muista karttaformaateista, kun en tiedä vielä kun tilekartat, aloittelija kun olen. Mistä saisi lisää tietoa noiden tilekarttojen data-kerroksista kun en hiffaa ollenkaan. Vai voisiko joku kertoa?
Code: Select all
'lataa mediat. 'tästä esim voi alkaa silmukka. If Getmap(3,objectin x-koordinaati,sama y-koordinaateille)=datakerroksen numero Then tee jotain 'piirrä ruutu 'lopeta esimerkki-silmukka
EDIT:Tai kato Program Files\Program Files (x86) riippuu biteistä ja sitten tilester kansioon ja sieltä joku lueminut tai jotain.
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset
Kyllä!Nasse-setä wrote:Onks toi niinku et jos paikka on datakerrosta niin sit tee jotain?skorpioni-cb wrote:Data-kerroksen voi skannata objectilla esim:Nasse-setä wrote:Kertokaas hyvä tilekarttaohjelma, vai menetteleekö Cool Basicin mukana tullut tilester? Kuinka ison tilekartan voi tehdä, että Cool Basic jaksaa vielä vääntää? Vai tuleeko raja ollenkaan vastaan? Sitten vielä että voisitteko kertoa vähän lisää muista karttaformaateista, kun en tiedä vielä kun tilekartat, aloittelija kun olen. Mistä saisi lisää tietoa noiden tilekarttojen data-kerroksista kun en hiffaa ollenkaan. Vai voisiko joku kertoa?
Code: Select all
'lataa mediat. 'tästä esim voi alkaa silmukka. If Getmap(3,objectin x-koordinaati,sama y-koordinaateille)=datakerroksen numero Then tee jotain 'piirrä ruutu 'lopeta esimerkki-silmukka
EDIT:Tai kato Program Files\Program Files (x86) riippuu biteistä ja sitten tilester kansioon ja sieltä joku lueminut tai jotain.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
roomid = 1
Global item1$
Global item2$
Global name$
Global Room
item1$="none"
item2$="none"
name$="none"
Room=1
// Huone
// _ _ _
// |6|5|7|
// _|4|_
// |3|2|1|
//
// kartta
cow = LoadImage("media/cow.bmp")
guy = LoadImage("media/guy.bmp")
hahmo_im = cow
Global cow,guy
rep://-----------------------------------------------------------------------------
CloseInput
ClearKeys
Repeat
Color 0,255,0
roomid = Input(":")
update_room()
drawroom(hahmo_im)
DrawScreen
Until KeyHit(28)
Select roomid
Case 1
goroom(1)
Case 2
goroom(2)
Default
error()
End Select
Goto rep//<------------------------------------------------------------------------
Function goroom(roomid)
room = roomid
Return 0
EndFunction
Function update_room()
If room = 1 Then
name = "Cow has"
item1 = "Car keys"
item2 = "Map"
hahmo_im = cow
ElseIf room = 2
name = "Guy has"
item1 = "Candywrapper"
item2 = "Screwdriver"
hahmo_im = guy
EndIf
EndFunction
Function drawroom(hahmo)
Text 5,15,name
Text 5,25,item1
Text 5,35,item2
DrawImage hahmo,100,100
Return 0
EndFunction
Function error()
Color 0,255,0
Text ScreenWidth()/2-40,ScreenHeight()/2-10,"invalid"
Text ScreenWidth()/2-50,ScreenHeight()/2,"try again"
DrawScreen OFF
Wait 500
Return 0
EndFunction