Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Nasse-setä
Member
Posts: 54
Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
Location: Loviisa

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Nasse-setä »

Koitan toteuttaa peliä jossa liikutaan aina yksi ruutu eteenpäin, eli kartta on jaettu ruutuihin jossa liikkuminen tapahtuu, miten olisi helpointa toteuttaa? Tilekartoilla? Mikä olisi hyvä ohjelma siihen?
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
Mikko77
Newcomer
Posts: 6
Joined: Wed Aug 29, 2007 4:15 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Mikko77 »

Nasse-setä wrote:Koitan toteuttaa peliä jossa liikutaan aina yksi ruutu eteenpäin, eli kartta on jaettu ruutuihin jossa liikkuminen tapahtuu, miten olisi helpointa toteuttaa? Tilekartoilla? Mikä olisi hyvä ohjelma siihen?
Tietty voisi tehdä yhden ison kartan ja ruutu scrollaisi aina ruudullisen kerralla, kun saavutetaan ruudun reuna. Itse kuitenkin lähtisin rakentamaan samanlaista systeemiä kuin esim. vanhassa ensimmäisessä Prince of Persiassa eli koko kenttä koostuu pienemmistä ruuduista/kentistä, joissa on sitten joka reunalla tieto mihin ruutuun siitä reunasta siirrytään. Tilekartoilla tämä kävisi varmaankin helpoiten, ellei sitten tilekarttojen jatkuva lataaminen hyydytä peliä, jolloin joutuisit tekemään itse oman karttasysteemin.
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ozcar »

Helpointa?

Code: Select all

 Moveobject Hero, tilesize 
Jos aiot kuitenkin tehdä homman ruudukkona, suosittelen seuraavaa. Tee pari muuttujaa, xpos ja ypos, jotka kuvaavat hahmon sijaintia ruudukossa. Liikkuessa näitä kasvatetaan tai pienennetään tarpeen mukaan. Objekteja piirrettäessä nuo koordinaatit kerrotaan tilejen koolla. Tällöin hahmot piirtyvät oikeille paikoilleen ruudukkoon. Lopuksi piirrät viivaruudukon koko kentän päälle selkeyttämään ruutujen rajoja. Karttaformaatilla ei ole mitään väliä, käytä hiirikäteen parhaiten istuvaa tapaa.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Mikko77
Newcomer
Posts: 6
Joined: Wed Aug 29, 2007 4:15 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Mikko77 »

Jaa haettiinko tässä liikkumista tileruuduissa? Siinä tapauksessa huomioon ottaen, että olet aloittelija? kannattaa varmaan tehdä tuo cb:n omalla tilekarttasysteemillä ja liikkuminen noin kuten Ozcar ehdotti, eli siis ukko liikkuu aina yhden tilen koon verran (yleensä 32). Täytyy myös muistaa asettaa objektien aloituskoordinaatit sopimaan ruudukkoon, ettei objektit mene ruutujen väliin.
matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by matti3 »

Pikkuruinen ongelma.

Code: Select all

Repeat
ClearText
AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
AddText ""
AddText ""
    Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

If panssarivaunut > 0 Then
soti = sotilaita_hyokkaykseen
While soti > 100
panssarivaunuja_mukaan = panssarivaunuja_mukaan + 1
soti = soti - 100
Wend
EndIf
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan

DrawScreen()
Until EscapeKey()
Pitäisi saada niin, että jos hyökkäykseen lähtee 100 sotilasta tulee automaattisesti yksi panssarivaunu mukaan, mutta ei näytä onnistuvan ainakaan While silmukalla ja jos sen tekee IF silmukalla tulee prkl pitkä: :D
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

matti3 wrote:Pikkuruinen ongelma.

Code: Select all

Repeat
ClearText
AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
AddText ""
AddText ""
    Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

If panssarivaunut > 0 Then
soti = sotilaita_hyokkaykseen
While soti > 100
panssarivaunuja_mukaan = panssarivaunuja_mukaan + 1
soti = soti - 100
Wend
EndIf
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan

DrawScreen()
Until EscapeKey()
Pitäisi saada niin, että jos hyökkäykseen lähtee 100 sotilasta tulee automaattisesti yksi panssarivaunu mukaan, mutta ei näytä onnistuvan ainakaan While silmukalla ja jos sen tekee IF silmukalla tulee prkl pitkä: :D

Code: Select all

If soti=100 Then soti-1 : panssarivaunuja_mukaan+1
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by matti3 »

Ei toi toimi. Tai siis toimii, mut aikas lai vääräl taval. Nyt se lisää niitä siihe iha perkeleesti eikä lopeta lainkaa. :D
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

matti3 wrote:Ei toi toimi. Tai siis toimii, mut aikas lai vääräl taval. Nyt se lisää niitä siihe iha perkeleesti eikä lopeta lainkaa. :D
Huppist juu...

Code: Select all

If soti>=100 Then soti-100 : panssarivaunuja_mukaan+1
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by matti3 »

Siis tällä hetkellä koodi on tälläinen.

Code: Select all

Repeat
ClearText
AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
AddText ""
AddText ""
    Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

soti = sotilaita_hyokkaykseen

If panssarivaunuja > 0 Then
If soti>=100 Then soti-100 : panssarivaunuja_mukaan+1
EndIf
Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan +".Lisäksi " +soti

DrawScreen()
Until EscapeKey()
Niinkuin näkyy tulostin tuon soti kohdankin, jotta näen kuinka paljon siinä on vielä jäljellä. Ja tulos oli. Soti luku ei vaihdu minnekkään syy on: Repeat.
Repeat silmukkahan aloittaa tuon aina alusta joten se laukaisee tuon soti = sotilaita_hyokkaukseen kohdan ja muuttaa sen takaisin määriteltyyn lukuun. Miten tämä korjataan, koska repeatia tuossa tarvitaan. :D
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Igr0 »

Code: Select all

SCREEN 800,600  
  
  Repeat
    ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

    soti = sotilaita_hyokkaykseen

    
    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
    
    Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan +".Lisäksi " +soti

    DrawScreen()
    Until EscapeKey()
Mahdoitkohan hakea jotain tämän tyyppistä? :| Ja sori toi Screenin lisäys tohon alkuun, halusin vaan nähdä kaikki tekstit.
matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by matti3 »

Juu. Tismalleen kiitos. :D

Vielä yksi juttu. :P

Code: Select all

  Repeat
    ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

    soti = sotilaita_hyokkaykseen


    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
   
    Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan +".Lisäksi " +soti
[b]    If KeyHit (cbkeyreturn) Then
        If panssarivaunuja < panssarivaunuja_mukaan Then
            Locate 0,160: AddText "Valitettavasti sinulla ei ole noin montaa panssarivaunua joten"
            Locate 0,180: AddText "sinun pitää muuttaa lukua."
        EndIf
    EndIf[/b]
    EndIf
    DrawScreen()
    Until EscapeKey()
vahvistetussa kohdassa näkyy tuo kohta. Elikkä kun painaa entteriä (siis return) niin pitäisi tulla tuo tekstin kappale eteen, mutta eipä vain tule. Tai siis tulee, mutta se vain välähtää ja lähtee heti, enkä keksi syytä. :o
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

matti3 wrote:Juu. Tismalleen kiitos. :D

Vielä yksi juttu. :P
Joka pääloopin alussa putsaat tekstit komennolla ClearText. Poistamalla tämän saat tekstit pysymään.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by matti3 »

Juu tuon huomasinkin jo itse. :D

Mutta kun tein noin niin saan hakata tuota return(entter) nappia niin paljon kuin vain jaksan ja tekstejä ei tule. Tässä uusi koodi:

Code: Select all

ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
    Repeat

        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

    soti = sotilaita_hyokkaykseen


    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
   
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then
        If panssarivaunuja < panssarivaunuja_mukaan Then
            Locate 0,160: AddText "Valitettavasti sinulla ei ole noin montaa panssarivaunua joten"
            Locate 0,180: AddText "sinun pitää muuttaa lukua."
            Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan
        EndIf
    EndIf
DrawScreen()
Until EscapeKey()
Enkä saa noita tekstejä tulemaan vaikka huutaisin jippia jee.
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

matti3 wrote:Juu tuon huomasinkin jo itse. :D

Mutta kun tein noin niin saan hakata tuota return(entter) nappia niin paljon kuin vain jaksan ja tekstejä ei tule. Tässä uusi koodi:

Code: Select all

ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
    Repeat

        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

    soti = sotilaita_hyokkaykseen


    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
   
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then
        If panssarivaunuja < panssarivaunuja_mukaan Then
            Locate 0,160: AddText "Valitettavasti sinulla ei ole noin montaa panssarivaunua joten"
            Locate 0,180: AddText "sinun pitää muuttaa lukua."
            Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan
        EndIf
    EndIf
DrawScreen()
Until EscapeKey()
Enkä saa noita tekstejä tulemaan vaikka huutaisin jippia jee.
Älä laita niitä saman silmukkaan inputin kanssa. Tai sitten teet ns. valikkomuuttujan.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by matti3 »

No miten mää voin laittaa ne eri silmukkaa?

Jos laitan vaik näin:

Repeat
inputti tähä
Forever tai Until EscapeKey()

Repeat
Tekstit tähä
Forever tai Until EscapeKey()

Ni toi peli jää jumeksii ja jos teen näin:



Repeat
Inputti tähä
Forever tai Until EscapeKey()
Tekstit tähä

Sama juttu. Peli jää jumeksii.
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

matti3 wrote:No miten mää voin laittaa ne eri silmukkaa?

Jos laitan vaik näin:

Repeat
inputti tähä
Forever tai Until EscapeKey()

Repeat
Tekstit tähä
Forever tai Until EscapeKey()

Ni toi peli jää jumeksii ja jos teen näin:


Repeat
Inputti tähä
Forever tai Until EscapeKey()
Tekstit tähä

Sama juttu. Peli jää jumeksii.
Korvaa Until EscapeKey() koodilla Until KeyHit(cbkeyreturn)
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: Tyhmät kysymykset

Post by skorpioni-cb »

Jani wrote:
matti3 wrote:No miten mää voin laittaa ne eri silmukkaa?

Jos laitan vaik näin:

Repeat
inputti tähä
Forever tai Until EscapeKey()

Repeat
Tekstit tähä
Forever tai Until EscapeKey()

Ni toi peli jää jumeksii ja jos teen näin:


Repeat
Inputti tähä
Forever tai Until EscapeKey()
Tekstit tähä

Sama juttu. Peli jää jumeksii.
Korvaa Until EscapeKey() koodilla Until KeyHit(cbkeyreturn)
Pravoo Jani. Mutta minä paksunnan sen kohdan, mihin tulee Until keyhit(cbkeyreturn)
EDIT:

Tämä on ehkä offtopikkia, mutta minä kysyn, että minkä takia täälä on noita hakukonebotteja?

En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by matti3 »

Tässä:

Code: Select all

ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
    Repeat

        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

Until KeyHit(cbkeyreturn)

    soti = sotilaita_hyokkaykseen


    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
   
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then
        If panssarivaunuja < panssarivaunuja_mukaan Then
            Locate 0,160: AddText "Valitettavasti sinulla ei ole noin montaa panssarivaunua joten"
            Locate 0,180: AddText "sinun pitää muuttaa lukua."
            Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan +".Lisäksi " +soti
        EndIf
    EndIf
DrawScreen()
Peli jää jumeksiin ainakin tällä koodilla. :o
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: Tyhmät kysymykset

Post by skorpioni-cb »

matti3 wrote:Tässä:

Code: Select all

[b]repeat[/b]
ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
    Repeat

        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja
drawscreen
Until KeyHit(cbkeyreturn)
   [b]repeat[/b]
    soti = sotilaita_hyokkaykseen


    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
   
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then
        If panssarivaunuja < panssarivaunuja_mukaan Then
            Locate 0,160: AddText "Valitettavasti sinulla ei ole noin montaa panssarivaunua joten"
            Locate 0,180: AddText "sinun pitää muuttaa lukua."
            Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan +".Lisäksi " +soti
        EndIf
    EndIf
DrawScreen()
[b]Forever ehkä[/b]
Peli jää jumeksiin ainakin tällä koodilla. :o
Unohdit repeatit ja koko silmukat! Lisäksi yhden drawscreen komennon. Enkä suosittele kahta entteriä.

Code: Select all

ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
[b]    Repeat[/b]

        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

Until KeyHit(cbkeyreturn)
[b]Repeat[/b]
    soti = sotilaita_hyokkaykseen


    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
   
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then
        If panssarivaunuja < panssarivaunuja_mukaan Then
            Locate 0,160: AddText "Valitettavasti sinulla ei ole noin montaa panssarivaunua joten"
            Locate 0,180: AddText "sinun pitää muuttaa lukua."
            Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan +".Lisäksi " +soti
        EndIf
    EndIf
DrawScreen()
Forever
Älä laita Älä laita paksuntamis-takgeja koodiin. Korjattuna:

Code: Select all

ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
    Repeat

        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

Until KeyHit(cbkeyreturn)
   Repeat
    soti = sotilaita_hyokkaykseen


    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
   
    If KeyHit(cbkeya) Then
        If panssarivaunuja < panssarivaunuja_mukaan Then
            Locate 0,160: AddText "Valitettavasti sinulla ei ole noin montaa panssarivaunua joten"
            Locate 0,180: AddText "sinun pitää muuttaa lukua."
            Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan +".Lisäksi " +soti
        EndIf
    EndIf
DrawScreen
Forever
Esim a-näppäin ja muista, että Älä laita drawscreen:nin jälkeen sulkeita
EDIT:

matti3 wrote:En unohtanut Repeattia. :o
Hehhee minun mokani :oops:[/edit]
Last edited by skorpioni-cb on Tue Apr 21, 2009 6:40 pm, edited 4 times in total.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
matti3
Active Member
Posts: 136
Joined: Fri Mar 06, 2009 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by matti3 »

En unohtanut Repeattia. :o

Code: Select all

ClearText
    AddText "Hyökkäämisessä on aina omat riskinsä joten suosittelu"
    AddText "on että et hyökkää ilman syytä."
    AddText ""
    AddText ""
[b]    Repeat[/b]

        Locate 0,60 : sotilaita_hyokkaykseen= Input ("Kuinkas paljon otat sotilaita hyökkäykseen?:") //Se käyttäjän määrittelemä muuttuja

Until KeyHit(cbkeyreturn)
[b]Repeat[/b]
    soti = sotilaita_hyokkaykseen


    panssarivaunuja_mukaan=RoundDown(soti/100)
   
    If KeyHit(cbkeyreturn) Then
        If panssarivaunuja < panssarivaunuja_mukaan Then
            Locate 0,160: AddText "Valitettavasti sinulla ei ole noin montaa panssarivaunua joten"
            Locate 0,180: AddText "sinun pitää muuttaa lukua."
            Locate 0,120: AddText "Otat siis sotilaita " +sotilaita_hyokkaykseen +" ja panssarivaunuja " +panssarivaunuja_mukaan +".Lisäksi " +soti
        EndIf
    EndIf
DrawScreen()
Forever

Siinä uusi koodi. Se ylempi Repeat oli samassa paikassa jo aikaisemmin. Peli jää edelleen jumiin.
Glory&Pride <--- selainpeli projektini

Pelilä<- yksi ylläpitämäni sivusto.

World leaders Ensimmäinen CoolBasic projektini
Locked