Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by DatsuniG »

Tietääkseni luoti ei lennä pidemmälle jos juoksen sen perässä. : P
Hengität nyt manuaalisesti.
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by tuhoojabotti »

Kerroin ainakin vaihtoehtoisen tavan tehdä joku asia ei siitä haittaakaan ole. (Ja siinähän haluttiin etäisyys vihusta luotiin.)
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by phons »

No juu mutta tarkoitin nyt yleisesti... No juu, mutta nyt ainakin toimii, thaks.
Image
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by KillBurn »

Jani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Mullakin tuli tuommoinen. En saanut korjattua mitenkään. Onneksi olin tehnyt varatallennuksen, nimittäin Golden Demon projekti olisi nyt mennyttä.
EDIT:

Ei minullakaan auttanut uudelleen käynnistys.

Last edited by KillBurn on Sat Feb 21, 2009 6:54 pm, edited 1 time in total.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

KillBurn wrote:
Jani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Mullakin tuli tuommoinen. En saanut korjattua mitenkään. Onneksi olin tehnyt varatallennuksen, nimittäin Golden Demon projekti olisi nyt mennyttä.
Mulla ei auttanut uudelleenkäynnistys :(...
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Eur0-5isu »

Jani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Taitaa tulla jos luku menee yli sen muuttujatyypin maksimiarvon. Koitappa ajaa tämä

Code: Select all

Repeat

Text 10,40,"Luku: "+a

If KeyHit (28) then a=10000000000000000000000

DrawScreen
Forever
Kannattaa katsoa manuaalista kohta tietotyypit
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

Eur0-5isu wrote:
Jani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Taitaa tulla jos luku menee yli sen muuttujatyypin maksimiarvon. Koitappa ajaa tämä

Code: Select all

Repeat

Text 10,40,"Luku: "+a

If KeyHit (28) then a=10000000000000000000000

DrawScreen
Forever
Kannattaa katsoa manuaalista kohta tietotyypit
Ja mul on siel yks 30 nollanen lukema :D
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by KillBurn »

Eur0-5isu wrote:
Jani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Taitaa tulla jos luku menee yli sen muuttujatyypin maksimiarvon. Koitappa ajaa tämä

Code: Select all

Repeat

Text 10,40,"Luku: "+a

If KeyHit (28) then a=10000000000000000000000

DrawScreen
Forever
niin, mutta miksi coolbasic suosittelee että käynnistät objelman uudestaan, mitä se auttaisi? olisikohan muitakin tapoja tuon ilmestymiseen. En muistaakseni ole käyttänut tuollaisia muuttuja lukuja.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Joku vaan
Newcomer
Posts: 4
Joined: Mon Feb 16, 2009 8:35 am
Location: Tuusula

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Joku vaan »

Eli mietin, että miten coolbasicikilla voi luoda tekstin joka syttyy palamaan Kirjainten päällä/ kirjainten kohdalla?
Palamis aika voisi olla 5-10s.
Eli tarkoitus olisi luoda päävalikkoon Teksti joka syttyy 2s päästä kun on päässyt päävalikkoon.

T: Toivotavasti osaatte auttaa
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Awaclus »

Joku vaan wrote:Eli mietin, että miten coolbasicikilla voi luoda tekstin joka syttyy palamaan Kirjainten päällä/ kirjainten kohdalla?
Palamis aika voisi olla 5-10s.
Eli tarkoitus olisi luoda päävalikkoon Teksti joka syttyy 2s päästä kun on päässyt päävalikkoon.

T: Toivotavasti osaatte auttaa
LoadAnimObject kannattaa katsoa manuaalista, sillä itse ainakin toteuttaisin sen animoidulla objektilla. Sitten jos en ihan väärin muista, niin on myös komento LoadAnimImage, joka on paljon parempi kuin LoadAnimObject. Tuossa ajastuksessa voit käyttää Timer()-funktiota ja purkkaa:
aloittamisaika=timer()
Repeat
millisekunnit=timer()-aloittamisaika
If millisekunnit=2000 then sytyta_teksti()
If millisekunnit=8000 then sammuta_palava_teksti()
Forever
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by KillBurn »

Joku vaan wrote:Eli mietin, että miten coolbasicikilla voi luoda tekstin joka syttyy palamaan Kirjainten päällä/ kirjainten kohdalla?
Palamis aika voisi olla 5-10s.
Eli tarkoitus olisi luoda päävalikkoon Teksti joka syttyy 2s päästä kun on päässyt päävalikkoon.

T: Toivotavasti osaatte auttaa
Jos oikein ymmärsin, niin partikkeleilla voisi onnistua. Katso manuaalista komennot makeemitter ja particleemission.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
uapo7
Newcomer
Posts: 10
Joined: Sat Feb 07, 2009 12:51 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by uapo7 »

Miten saisi tehtyä mustat jarrujälet autoon? Jälkiä pitäisi tulla jos jarruttaa kovassa vauhdissa ja tiukissa käännöksissä ja niiden pitäisi vielä hävitä esim. 5 sekunnin päästä.
Osaisiko kukaan helppiä? Oon nähny sellasia cb auto peleissä.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

uapo7 wrote:Miten saisi tehtyä mustat jarrujälet autoon? Jälkiä pitäisi tulla jos jarruttaa kovassa vauhdissa ja tiukissa käännöksissä ja niiden pitäisi vielä hävitä esim. 5 sekunnin päästä.
Osaisiko kukaan helppiä? Oon nähny sellasia cb auto peleissä.
Teet kuvan joka asetetaan jälkien kohdalle oikeaan aikaan oikeassa vauhdissa.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by tuhoojabotti »

typeillä voisi tehdä... esim.

Code: Select all

Type
Field obj
Field life
EndType
luot aina tyypin ja päivität sen ja poistat aina yhden lifestä (voi toki tehdä timer virityksiäkin) ja kun se on 0 niin poistat
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
uapo7
Newcomer
Posts: 10
Joined: Sat Feb 07, 2009 12:51 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by uapo7 »

Olen aloittelija näissä cb kodaaus jutuissa, että voisitko laittaa koodia miten toi toimii käytännössä?
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by tuhoojabotti »

Onko sinulla valmis koodi, on vaikea tehdä valmista koodia toiselle. katso ammukset2 tutoriaalista kuinka typejä käytetään :D (kai olet käynyt ne tutoriaalit läpi.)
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

tuhoojabotti wrote:Onko sinulla valmis koodi, on vaikea tehdä valmista koodia toiselle. katso ammukset2 tutoriaalista kuinka typejä käytetään :D (kai olet käynyt ne tutoriaalit läpi.)
hmm... Itse en ole niitä katsonut :D.
Ihan vinkkinä: ei niistä opi.
Jahas... CH on viimein putattu reikään.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
uapo7
Newcomer
Posts: 10
Joined: Sat Feb 07, 2009 12:51 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by uapo7 »

No rupesin sen ammukset2 jutun pohjalta väsäilee sit, mutta tuli ongelma: nyt se "ampuu" jälkiä eteenpäin. Miten ne sais pysymään paikallaan??

Code: Select all

Type jälki 'luo kokoelma, jonka nimi on jälki
    Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type

jarru=LoadObject("Media\.bmp")
ShowObject jarru,OFF
objCar=LoadObject ("Media\car.bmp")



repeat

If DownKey() And reload=0 Then    
        luoti.jälki = New(jälki) 'luo uusi ammus
        luoti\obj=CloneObject(jarru) 'tee klooni
        'asetetaan pati samaan paikkaan
        CloneObjectPosition luoti\obj,objCar                
        'käännetään pati samaan suuntaan
        CloneObjectOrientation luoti\obj,objCar           
        reload=5 'aseen lataus        
    EndIf
    'päivitä aseen lataaminen
    If reload>0 Then reload=reload-1

    'Päivitä kaikki ammukset
    For luoti.jälki = Each jälki
        MoveObject luoti\obj,6
        
             
    Next luoti

drawscreen

forever 

Last edited by uapo7 on Mon Feb 23, 2009 5:35 pm, edited 1 time in total.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jani »

uapo7 wrote:No rupesin sen ammukset2 jutun pohjalta väsäilee sit, mutta tuli ongelma: nyt se "ampuu" jälkiä eteenpäin. Miten ne sais pysymään paikallaan??

Code: Select all

Type jälki 'luo kokoelma, jonka nimi on jälki
    Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type

jarru=LoadObject("Media\.bmp")
ShowObject jarru,OFF


repeat

If DownKey() And reload=0 Then    
        luoti.jälki = New(jälki) 'luo uusi ammus
        luoti\obj=CloneObject(jarru) 'tee klooni
        'asetetaan pati samaan paikkaan
        CloneObjectPosition luoti\obj,objCar                
        'käännetään pati samaan suuntaan
        CloneObjectOrientation luoti\obj,objCar           
        reload=5 'aseen lataus        
    EndIf
    'päivitä aseen lataaminen
    If reload>0 Then reload=reload-1

    'Päivitä kaikki ammukset
    For luoti.jälki = Each jälki
        MoveObject luoti\obj,6
        
             
    Next luoti

forever 

Poista rivi "MoveObject luoti\obj,6".
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Locked