Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Tietääkseni luoti ei lennä pidemmälle jos juoksen sen perässä. : P
Hengität nyt manuaalisesti.
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
Kerroin ainakin vaihtoehtoisen tavan tehdä joku asia ei siitä haittaakaan ole. (Ja siinähän haluttiin etäisyys vihusta luotiin.)
Re: Tyhmät kysymykset
No juu mutta tarkoitin nyt yleisesti... No juu, mutta nyt ainakin toimii, thaks.
Re: Tyhmät kysymykset
Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Mullakin tuli tuommoinen. En saanut korjattua mitenkään. Onneksi olin tehnyt varatallennuksen, nimittäin Golden Demon projekti olisi nyt mennyttä.Jani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
EDIT:
Ei minullakaan auttanut uudelleen käynnistys.
Last edited by KillBurn on Sat Feb 21, 2009 6:54 pm, edited 1 time in total.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Tyhmät kysymykset
Mulla ei auttanut uudelleenkäynnistys ...KillBurn wrote:Mullakin tuli tuommoinen. En saanut korjattua mitenkään. Onneksi olin tehnyt varatallennuksen, nimittäin Golden Demon projekti olisi nyt mennyttä.Jani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
Taitaa tulla jos luku menee yli sen muuttujatyypin maksimiarvon. Koitappa ajaa tämäJani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.
Code: Select all
Repeat
Text 10,40,"Luku: "+a
If KeyHit (28) then a=10000000000000000000000
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Ja mul on siel yks 30 nollanen lukemaEur0-5isu wrote:Taitaa tulla jos luku menee yli sen muuttujatyypin maksimiarvon. Koitappa ajaa tämäJani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.Kannattaa katsoa manuaalista kohta tietotyypitCode: Select all
Repeat Text 10,40,"Luku: "+a If KeyHit (28) then a=10000000000000000000000 DrawScreen Forever
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
niin, mutta miksi coolbasic suosittelee että käynnistät objelman uudestaan, mitä se auttaisi? olisikohan muitakin tapoja tuon ilmestymiseen. En muistaakseni ole käyttänut tuollaisia muuttuja lukuja.Eur0-5isu wrote:Taitaa tulla jos luku menee yli sen muuttujatyypin maksimiarvon. Koitappa ajaa tämäJani wrote:Oisko jollain esimerkkiä, että missä tapauksissa virheilmoitus "6: Overflow" voisi tulla?
Alkoin tekemään Batch-funktioita ja tuli tuo virheilmoitus.Code: Select all
Repeat Text 10,40,"Luku: "+a If KeyHit (28) then a=10000000000000000000000 DrawScreen Forever
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Tyhmät kysymykset
Eli mietin, että miten coolbasicikilla voi luoda tekstin joka syttyy palamaan Kirjainten päällä/ kirjainten kohdalla?
Palamis aika voisi olla 5-10s.
Eli tarkoitus olisi luoda päävalikkoon Teksti joka syttyy 2s päästä kun on päässyt päävalikkoon.
T: Toivotavasti osaatte auttaa
Palamis aika voisi olla 5-10s.
Eli tarkoitus olisi luoda päävalikkoon Teksti joka syttyy 2s päästä kun on päässyt päävalikkoon.
T: Toivotavasti osaatte auttaa
Re: Tyhmät kysymykset
LoadAnimObject kannattaa katsoa manuaalista, sillä itse ainakin toteuttaisin sen animoidulla objektilla. Sitten jos en ihan väärin muista, niin on myös komento LoadAnimImage, joka on paljon parempi kuin LoadAnimObject. Tuossa ajastuksessa voit käyttää Timer()-funktiota ja purkkaa:Joku vaan wrote:Eli mietin, että miten coolbasicikilla voi luoda tekstin joka syttyy palamaan Kirjainten päällä/ kirjainten kohdalla?
Palamis aika voisi olla 5-10s.
Eli tarkoitus olisi luoda päävalikkoon Teksti joka syttyy 2s päästä kun on päässyt päävalikkoon.
T: Toivotavasti osaatte auttaa
aloittamisaika=timer()
Repeat
millisekunnit=timer()-aloittamisaika
If millisekunnit=2000 then sytyta_teksti()
If millisekunnit=8000 then sammuta_palava_teksti()
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Jos oikein ymmärsin, niin partikkeleilla voisi onnistua. Katso manuaalista komennot makeemitter ja particleemission.Joku vaan wrote:Eli mietin, että miten coolbasicikilla voi luoda tekstin joka syttyy palamaan Kirjainten päällä/ kirjainten kohdalla?
Palamis aika voisi olla 5-10s.
Eli tarkoitus olisi luoda päävalikkoon Teksti joka syttyy 2s päästä kun on päässyt päävalikkoon.
T: Toivotavasti osaatte auttaa
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Tyhmät kysymykset
Miten saisi tehtyä mustat jarrujälet autoon? Jälkiä pitäisi tulla jos jarruttaa kovassa vauhdissa ja tiukissa käännöksissä ja niiden pitäisi vielä hävitä esim. 5 sekunnin päästä.
Osaisiko kukaan helppiä? Oon nähny sellasia cb auto peleissä.
Osaisiko kukaan helppiä? Oon nähny sellasia cb auto peleissä.
Re: Tyhmät kysymykset
Teet kuvan joka asetetaan jälkien kohdalle oikeaan aikaan oikeassa vauhdissa.uapo7 wrote:Miten saisi tehtyä mustat jarrujälet autoon? Jälkiä pitäisi tulla jos jarruttaa kovassa vauhdissa ja tiukissa käännöksissä ja niiden pitäisi vielä hävitä esim. 5 sekunnin päästä.
Osaisiko kukaan helppiä? Oon nähny sellasia cb auto peleissä.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
typeillä voisi tehdä... esim.
luot aina tyypin ja päivität sen ja poistat aina yhden lifestä (voi toki tehdä timer virityksiäkin) ja kun se on 0 niin poistat
Code: Select all
Type
Field obj
Field life
EndType
Re: Tyhmät kysymykset
Olen aloittelija näissä cb kodaaus jutuissa, että voisitko laittaa koodia miten toi toimii käytännössä?
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
Onko sinulla valmis koodi, on vaikea tehdä valmista koodia toiselle. katso ammukset2 tutoriaalista kuinka typejä käytetään (kai olet käynyt ne tutoriaalit läpi.)
Re: Tyhmät kysymykset
hmm... Itse en ole niitä katsonut .tuhoojabotti wrote:Onko sinulla valmis koodi, on vaikea tehdä valmista koodia toiselle. katso ammukset2 tutoriaalista kuinka typejä käytetään (kai olet käynyt ne tutoriaalit läpi.)
Ihan vinkkinä: ei niistä opi.
Jahas... CH on viimein putattu reikään.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Tyhmät kysymykset
No rupesin sen ammukset2 jutun pohjalta väsäilee sit, mutta tuli ongelma: nyt se "ampuu" jälkiä eteenpäin. Miten ne sais pysymään paikallaan??
Code: Select all
Type jälki 'luo kokoelma, jonka nimi on jälki
Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj'
End Type
jarru=LoadObject("Media\.bmp")
ShowObject jarru,OFF
objCar=LoadObject ("Media\car.bmp")
repeat
If DownKey() And reload=0 Then
luoti.jälki = New(jälki) 'luo uusi ammus
luoti\obj=CloneObject(jarru) 'tee klooni
'asetetaan pati samaan paikkaan
CloneObjectPosition luoti\obj,objCar
'käännetään pati samaan suuntaan
CloneObjectOrientation luoti\obj,objCar
reload=5 'aseen lataus
EndIf
'päivitä aseen lataaminen
If reload>0 Then reload=reload-1
'Päivitä kaikki ammukset
For luoti.jälki = Each jälki
MoveObject luoti\obj,6
Next luoti
drawscreen
forever
Last edited by uapo7 on Mon Feb 23, 2009 5:35 pm, edited 1 time in total.
Re: Tyhmät kysymykset
Poista rivi "MoveObject luoti\obj,6".uapo7 wrote:No rupesin sen ammukset2 jutun pohjalta väsäilee sit, mutta tuli ongelma: nyt se "ampuu" jälkiä eteenpäin. Miten ne sais pysymään paikallaan??
Code: Select all
Type jälki 'luo kokoelma, jonka nimi on jälki Field obj 'yksi kenttä nimeltään 'obj' End Type jarru=LoadObject("Media\.bmp") ShowObject jarru,OFF repeat If DownKey() And reload=0 Then luoti.jälki = New(jälki) 'luo uusi ammus luoti\obj=CloneObject(jarru) 'tee klooni 'asetetaan pati samaan paikkaan CloneObjectPosition luoti\obj,objCar 'käännetään pati samaan suuntaan CloneObjectOrientation luoti\obj,objCar reload=5 'aseen lataus EndIf 'päivitä aseen lataaminen If reload>0 Then reload=reload-1 'Päivitä kaikki ammukset For luoti.jälki = Each jälki MoveObject luoti\obj,6 Next luoti forever
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition