Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
Kun tekstiä on kuutisen kiloa niin onko mitään tapaa tehdä ikuinen tausta joka on kaikkien alla?
*Poistunut foorumilta*
Re: Tyhmät kysymykset
Enter näyttää tekstin ja space piilottaa tekstin. Tämän saattaa pystyä tekemään ehkä paremminkin, mutta tämä=Joku= wrote:Kun tekstiä on kuutisen kiloa niin onko mitään tapaa tehdä ikuinen tausta joka on kaikkien alla?
tuli mieleen ensimmäisena. Manuaalia kannattaa lukea.
Code: Select all
lattia=MakeObjectFloor() 'Tehdään lattia objekti
tausta=LoadImage("media/grass.bmp") 'Ladataan kuva, muuttujaan tausta
PaintObject lattia,tausta '"Maalataan" lattia taustalla, johon on ladattu kuva loadimagella
Repeat
If KeyHit(28) Then k=1 ' Enter
If KeyHit(57) Then k=0 ' Space
If k=1 Then DrawGame 'Jos muuttuja k on 1,
'niin piirretään drawgamen jälkeen
'tulevat asiat näytölle
Text 0,0, "tekstiä 1 tähän"
Text 0,20, "tekstiä 2 tähän"
Text 0,40, "tekstiä 3 tähän"
Text 0,60, "tekstiä 4 tähän"
DrawScreen
Until EscapeKey()
Re: Tyhmät kysymykset
Elikkä pitäis saada tähän semmonen että kun objecti osuu seinään nii se respawnii.
Code: Select all
FrameLimit 40
SCREEN 1000,800
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
Amish = LoadObject("media\fireball.bmp",72)
SetupCollision Amish, kartta, 1, 4, 2
PositionObject Amish,32,-150
Repeat
If LeftKey() Then TurnObject Amish,5
If RightKey() Then TurnObject Amish,-5
If UpKey() Then MoveObject Amish,2
If DownKey() Then MoveObject Amish,-2
DrawScreen
Forever
Tekeillä uusi peli!
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
if countcollisions(Amish)=kartta then' jos colisioniksi saadaan kartta niin sitten...
'vaikka
positionobject Amish,respawnX,respawnY'laita objecti respawn X:n ja Y:n.
endif
Re: Tyhmät kysymykset
Ja noiden respawnX:t ja Y:t voit itse päättää. En kokeillut joten ei välttämättä toimi.
Re: Tyhmät kysymykset
esimerkkiä ampuvista vihollisista?
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
Type AMMUS
Field obj
End Type
FrameLimit 40
oma=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
PositionObject ukko,100,0
Repeat
If LeftKey() Then TurnObject oma,5
If RightKey() Then TurnObject oma,-5
If UpKey() Then MoveObject oma,2
If DownKey() Then MoveObject oma,-2
If ObjectSight(ukko,oma) And reload=0 Then
PointObject ukko,oma
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Or CountCollisions(luoti\obj) Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
DrawScreen
Until EscapeKey()
Re: Tyhmät kysymykset
Kiitoksia paljon tuo selkeytti asiaa paljon
en tiennyt että se tehtäisiin noin helposti
en tiennyt että se tehtäisiin noin helposti
Re: Tyhmät kysymykset
Noh... Tietoa kannattaa jakaa... Tai no ei aina.
Re: Tyhmät kysymykset
Joo voisko joku auttaa että molemmille ukkeleille pitäs saada tähtäin eli molempien pitäis pystyy poimimaan toisensa ja kartan ja molempien pitäs myös ampuu näkyvii panoksii.
Code: Select all
FrameLimit 40
SCREEN 1000,1000
kartta = LoadMap ("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
ukko1 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)
ukko2 = LoadObject ("Media\soldier.bmp",72)
RotateObject ukko1,0
RotateObject ukko2,180
PositionObject ukko1,-150,100
PositionObject ukko2,150,-100
Repeat
If LeftKey() Then TurnObject ukko1,5
If RightKey() Then TurnObject ukko1,-5
If UpKey() Then MoveObject ukko1,2
If DownKey() Then MoveObject ukko1,-2
If KeyDown(cbKeyA) Then TurnObject ukko2,5
If KeyDown(cbKeyD) Then TurnObject ukko2,-5
If KeyDown(cbKeyW) Then MoveObject ukko2,2
If KeyDown(cbKeyS) Then MoveObject ukko2,-2
DrawScreen
Forever
Tekeillä uusi peli!
Re: Tyhmät kysymykset
Kummalla tapaa ennemmin kannattaa tehdä kepillä lyöminen sivulta päin kuvatussa pelissä, ukkeli ja keppi samassa kuvassa frameina vai että keppi olis oma objectinsa?
Re: Tyhmät kysymykset
Keppi omana objectina.Nugecko wrote:Kummalla tapaa ennemmin kannattaa tehdä kepillä lyöminen sivulta päin kuvatussa pelissä, ukkeli ja keppi samassa kuvassa frameina vai että keppi olis oma objectinsa?
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Tyhmät kysymykset
Kuinka voin liikuttaa hiirellä kuvaa?
Eli kun hiiri on kuvan päällä ja painaa jonkin hiiren nappulan alas ja sitten liikuttaa hiirtä niin kuva liikkuu hiiren mukana.
Eli kun hiiri on kuvan päällä ja painaa jonkin hiiren nappulan alas ja sitten liikuttaa hiirtä niin kuva liikkuu hiiren mukana.
Re: Tyhmät kysymykset
Kuinka voi FileExistsin tai jonkin sen tapaisen avulla tarkistaa onko tiettyä nettisivua olemassa? Yritin laittaa If FileExists("http://www.sivu.pääte") Then blaablaa=1, mutta "blaablaa"n arvo oli edelleen nolla. Etsimäni sivun osoite oli oikein.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Tietääkseni FileExistsillä ei saa selville internetsivujen olemassaoloa.
Re: Tyhmät kysymykset
Onko tähän muuta keinoa?Grandi wrote:Tietääkseni FileExistsillä ei saa selville internetsivujen olemassaoloa.
-
- Member
- Posts: 75
- Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am
Re: Tyhmät kysymykset
cbNetwrok. Se on ainoa tietämäni.
Re: Tyhmät kysymykset
Valtzun cbNetwork-opas -> Sivupyyntö (palauttaa 404 jos tiedostoa ei löydy): http://valtzu.arkku.net/tuto/#request.
Toivottavasti auttoi.
Toivottavasti auttoi.
-
- Active Member
- Posts: 111
- Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Miten saan toteutettua käännöksen, jossa ympyrään yhtyvä viiva kääntyy samaan aikaan viivan kanssa niin, että kuvio pysyy koko ajan samana? Tässä se, että viiva ei lähde ympyrän keskeltä vaan 10 px päästä keskustasta reunalle., joten miten toteutan sen? arvoina on sitten seuraavat käytettävissä, eli sotilas\suunta, sotilas\x, sotilas\y, joten yrittäkääppä te viisaammat tätä ratkoa, sillä oma järkeilyni ei oikein auttanut, vaika sainkin jonkinlaisen teorian koottua, mutta en osaa soveltaa sitä matemaattisesti oikein...