Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

Code: Select all

Type AMMUS
    Field obj
End Type

Const vihumäärä=10

Dim vihu_obj(vihumäärä)
Dim vihu_pic(vihumäärä)

SCREEN 800,600
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
cloonattava_vihu=LoadObject("Media\guy.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
target = LoadObject("Media\target.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowMouse OFF
ShowObject cloonattava_vihu,OFF

For i=1 To vihumäärä
    vihu_obj(i)=CloneObject(cloonattava_vihu)
    PositionObject vihu_obj(i), Rand (-1000,1000),Rand (-1000,1000)
Next i
osumat=0

AddText "Nuolista ohjaa, Hiiri=ampuu"

Repeat


    PositionObject target,MouseWX(),MouseWY()
    'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
    //If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
    //If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko,-2   
    PointObject ukko,target

   
   

    If MouseDown(1) And reload=0 Then   
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
        luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko               
       // CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko   
        PointObject luoti\obj,target
        CloneObjectOrientation ukko,luoti\obj
        //GetAngle (ObjectX(ukko),ObjectY(ukko), hiiriWX, hiiriWY)
        reload=5 'aseen lataus       
    EndIf
   
    If reload>0 Then reload=reload-1
    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        For i=1 To vihumäärä
            SetupCollision luoti\obj,vihu_obj(i),2,2,2
        Next i
        ObjectLife luoti\obj,50
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-380 Or ObjectX(luoti\obj)>380 Or ObjectY(luoti\obj)<-280 Or ObjectY(luoti\obj)>280 Then           
            ShowObject luoti\obj,OFF
        EndIf       
        //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
        //////ONGELMAKOHTA
       
        If CountCollisions (luoti\obj) Then
            ShowObject luoti\obj,OFF
            osumat=osumat+1
            //ShowObject vihu_obj(i),OFF
            //deleteobject vihu_obj(i
        EndIf
        ///////////////////////////////////////
        ///////////////////////////////////////

    Next luoti

    'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
    For i=1 To vihumäärä
        PointObject vihu_obj(i),ukko
        MoveObject vihu_obj(i),3
    Next i
   
    DrawGame
   
    Color cbOrange
    Box 20,20,760,560,OFF   
    Text 600,1, "Osumat: "+osumat
    DrawScreen

Until EscapeKey()
Sly_Jack0 wrote:Toimisikohan näin? (en ole varma)
Miksi et muuten tee vihuja typeillä?
ei toiminu :(
miten vihut tehää typeillä, ja mitä hyötyä siitä olisi?

Onko uusia ehdotuksia, miten saisin vihut deletoitua/piilotettua?
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
Mapin generointi

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Mapin generointi »

Millä tavalla olisi järkevää tehdä mapin generointi?
Nykyinen koodini:

Code: Select all

Global map
Global newmap
Global newmap 

map=MakeMap(32,32,32,32)
generatemap(mn)

u=LoadObject("Media\guy.bmp",72)
SetupCollision u,map,2,4,2

tileset=LoadImage("Media\tileset.bmp")
PaintObject map,tileset

Repeat

    If UpKey() Then MoveObject u,2
    If DownKey() Then MoveObject u, -2
    If LeftKey() Then TurnObject u,5
    If RightKey() Then TurnObject u, -5
    
If newmap=1 And KeyDown(57) Then generatemap(mn)
    
If KeyHit(57) Then 
    generatemap(mn)
    oldmap-1
EndIf 
    
If KeyHit(34) Then 
    deletemap() 
EndIf
   
    CloneCameraPosition u
    
    DrawScreen
Forever

Function generatemap(mn)

For y=1 To MapHeight()
For x=1 To MapWidth()
    If Rand(1,5)=5 Then 
        EditMap map,0,x,y,2 'drawing
        EditMap map,2,x,y,1 'collision
    Else 
        EditMap map,0,x,y,145
    EndIf
Next x
Next y

newmap=0
oldmap=0
    
End Function 
 
Function deletemap()
    Deleteobject map,200 
    newmap +1
End Function 
1 Vika tässä on se että uuden mapin generointi ei toimi enään deletemap()in jälkeen.

Mitenkä tämän voisi kiertää?

2 Uuden mapin generointi toimii mutta se generoituu vanhan päälle ja kun deletemap()
niin se poistaa molemmat mapit ja sen jälkeen ei pysty generoimaan uutta mappia.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Mapin generointi wrote:Millä tavalla olisi järkevää tehdä mapin generointi?
Nykyinen koodini:

Code: Select all

...koodia...
1 Vika tässä on se että uuden mapin generointi ei toimi enään deletemap()in jälkeen.

Mitenkä tämän voisi kiertää?

2 Uuden mapin generointi toimii mutta se generoituu vanhan päälle ja kun deletemap()
niin se poistaa molemmat mapit ja sen jälkeen ei pysty generoimaan uutta mappia.
Älä turhaan kirjoita kahteen eri aiheeseen samaa viestiä, kyllä saat vastauksesi ajallaan.
Jonhu wrote:miten vihut tehää typeillä, ja mitä hyötyä siitä olisi?
Lukaiseppas tämä tutoriaali, niin ymmärrät miten paljon parempia typet ovat suurten objektimäärien käsittelemiseen.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

Thx, tuo sivu selvensi paljon asiaa.
Tein tän saman nyt Typeillä, mutta edelleen sama ongelma. Vihuja ei pysty poistamaan, koska niitä käsitellään vielä, mutta en keksi mitään ratkaisua tuolle.. Nytten pystyy piilottamaan ne, mutta sitten ei pysty ampua, kun ne tulee lähelle.. Ja osumia tulee jostain syystä enemmän kuin pitäisi.

Code: Select all

Type AMMUS 
    Field obj%
End Type 

Type VIHU
    Field obj%
End Type 

Const vihumäärä=10

SCREEN 800,600
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
cloonattava_vihu=LoadObject("Media\guy.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
target = LoadObject("Media\target.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowMouse OFF
ShowObject cloonattava_vihu,OFF

For i=1 To vihumäärä
    maara.VIHU = New(VIHU)
    maara\obj=CloneObject(cloonattava_vihu)

    PositionObject maara\obj, Rand (-1000,1000),Rand (-1000,1000)
Next i
osumat=0

AddText "Nuolista ohjaa, Hiiri=ampuu"

Repeat


    PositionObject target,MouseWX(),MouseWY()
    'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
    //If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
    //If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko,-2    
    PointObject ukko,target

    
    

    If MouseDown(1) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
        luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko                
       // CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko   
        PointObject luoti\obj,target
        CloneObjectOrientation ukko,luoti\obj
        //GetAngle (ObjectX(ukko),ObjectY(ukko), hiiriWX, hiiriWY)
        reload=5 'aseen lataus        
    EndIf
    
    If reload>0 Then reload=reload-1
    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        ObjectLife luoti\obj,50
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-380 Or ObjectX(luoti\obj)>380 Or ObjectY(luoti\obj)<-280 Or ObjectY(luoti\obj)>280 Then            
            ShowObject luoti\obj,OFF
        EndIf        
        //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
        //////ONGELMAKOHTA
        For maara.VIHU =Each VIHU
            //SetupCollision luoti\obj, maara\obj,2,2,2
            If ObjectsOverlap(luoti\obj,maara\obj,1) Then
            // If CountCollisions (luoti\obj) Then
                ShowObject luoti\obj,OFF
               // osumat=osumat+1 
                ShowObject maara\obj,OFF
               // DeleteObject maara\obj
            EndIf
    
        ///////////////////////////////////////
        ///////////////////////////////////////
        Next maara

    Next luoti

    'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
    For maara.VIHU =Each VIHU
        PointObject maara\obj,ukko
        MoveObject maara\obj,3
   Next maara
    
    DrawGame
    
    Color cbOrange
    Box 20,20,760,560,OFF    
    Text 600,1, "Osumat: "+osumat
    DrawScreen

Until EscapeKey()
EDIT: Thx :)
Last edited by Jonhu on Wed Aug 06, 2008 2:04 pm, edited 1 time in total.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
M.R
Active Member
Posts: 102
Joined: Sat Dec 22, 2007 3:05 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by M.R »

Jonhu wrote:

Code: Select all

koodia..
Tein tän saman nyt Typeillä, mutta edelleen sama ongelma. Vihuja ei pysty poistamaan, koska niitä käsitellään vielä, mutta en keksi mitään ratkaisua tuolle..
Vika on siinä että et poista vihua tyypistä.
Tässä korjattu koodi(ainakin vihut voi tappaa):

Code: Select all

    Type AMMUS
        Field obj%
    End Type

    Type VIHU
        Field obj%
    End Type

    Const vihumäärä=10

    SCREEN 800,600
    FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

    ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
    cloonattava_vihu=LoadObject("Media\guy.bmp",72)
    pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
    target = LoadObject("Media\target.bmp")
    ShowObject pati,OFF
    ShowMouse OFF
    ShowObject cloonattava_vihu,OFF

    For i=1 To vihumäärä
        maara.VIHU = New(VIHU)
        maara\obj=CloneObject(cloonattava_vihu)

        PositionObject maara\obj, Rand (-1000,1000),Rand (-1000,1000)
    Next i
    osumat=0

    AddText "Nuolista ohjaa, Hiiri=ampuu"

    Repeat


        PositionObject target,MouseWX(),MouseWY()
        'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
        //If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
        //If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
        If UpKey() Then MoveObject ukko,2
        If DownKey() Then MoveObject ukko,-2   
        PointObject ukko,target

       
       

        If MouseDown(1) And reload=0 Then   
            luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
            luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
            CloneObjectPosition luoti\obj,ukko               
           // CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko   
            PointObject luoti\obj,target
            CloneObjectOrientation ukko,luoti\obj
            //GetAngle (ObjectX(ukko),ObjectY(ukko), hiiriWX, hiiriWY)
            reload=5 'aseen lataus       
        EndIf
       
        If reload>0 Then reload=reload-1
        For luoti.AMMUS = Each AMMUS
            ObjectLife luoti\obj,50
            MoveObject luoti\obj,6
            If ObjectX(luoti\obj)<-380 Or ObjectX(luoti\obj)>380 Or ObjectY(luoti\obj)<-280 Or ObjectY(luoti\obj)>280 Then           
                ShowObject luoti\obj,OFF
            EndIf       
            //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
            //////ONGELMAKOHTA
            For maara.VIHU =Each VIHU
                //SetupCollision luoti\obj, maara\obj,2,2,2
                If ObjectsOverlap(luoti\obj,maara\obj,1) Then
                // If CountCollisions (luoti\obj) Then
                    ShowObject luoti\obj,OFF
                    osumat=osumat+1
                    DeleteObject maara\obj
					Delete maara //<--- Muista poistaa objectin lisäksi itse jäsen typestä.
                EndIf
       
            ///////////////////////////////////////
            ///////////////////////////////////////
            Next maara

        Next luoti

        'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
        For maara.VIHU =Each VIHU
            PointObject maara\obj,ukko
            MoveObject maara\obj,3
       Next maara
       
        DrawGame
       
        Color cbOrange
        Box 20,20,760,560,OFF   
        Text 600,1, "Osumat: "+osumat
        DrawScreen

    Until EscapeKey()

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ilkka »

miten on mahdollista saada animoitu tile karttaan. tarvitsisin ehdottomasti tätä tietoa. :?:
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

Code: Select all

kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
Ja animoinnin luominen on editoristasi kiinni.
User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ilkka »

tiesin ton playobjectin mut, onko stigmatoril mahdollista tehdä tätä animointia. ?
Image
Boxi
Newcomer
Posts: 15
Joined: Wed Aug 06, 2008 9:51 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Boxi »

Joo mulla ois pari (tyhmää) ongelmaa.
Ensinnäkin miten saan ohjelman, jossa näkyy ensiksi eräs kuva ja sitten kun painaa mitä tahansa näppäintä, kuva vaihtuisi toiseksi.
Ja miten saan ammukseni tekemään damagea toiseen pelaajaan?
Ja viimeiseksi, miten saisin tehtyä niin, että kun jompikumpi pelaaja kuolee pelissäni, niin aukeaisi jokin kuva päälle.

Edit: onko koodeja mahdollista tehdä peleihin?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

Code: Select all

kuva1 = LoadImage("media\car.bmp")
kuva2 = LoadImage("media\map.bmp")
kuva = kuva1

While 1
    
    DrawImage kuva, 200-ImageWidth(kuva)/2, 150-ImageHeight(kuva)/2
    If GetKey() Then kuva = kuva2
    
    DrawScreen
Wend
Tässäpä kuvanvaihto, ei tosin ota aivan kaikista näppäimistä. Waitkey() ottaisi, mutta se toisaalta pysäyttää ohjelman, en sitten tiedä toimiiko. Pelin lopetuskuva menee hieman samalta pohjalta, alkuperäistä kuvaa vain ei koskaan ole ja getkey():n sijaan tarkistetaan onko kummankaan pelaajan energia nolla. Ammukset taas.. läpikäyntiloopissa, eli siinä missä ammuksia liikutetaan, tarkistat osuuko kuti. Jos osuu, poistat sen ja vähennät energiaa pelaajalta johon se osui.
Horatio

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Horatio »

Kuinka voi tehdä nosturin jatkopuomin ylhäältäpäin kuvattuun peliin? Siis niin että se liikkuu sisään ja ulos ja se liikkuu auton mukana ja kääntyy?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

Yhtä alemmassa topikissa on tästä asiaa. ulos- ja sisäänliikkuminen toiminee kahdella päällekkäisellä yläosan objektilla. Eli toinen laitetaan samaan kohtaan kuin ensimmäinen, ja toista liikutetaan moveobjektilla jonkin muuttujan määrä. Muuttujaa sitten muutellaan keydown-funkkareilla.

EDIT: @Boxi: koodit ovat toki mahdollisia. Eli joko tarkistat mitä kaikkea painellaan peräkkäin tai teet cheattinamiskan, josta aukeaa input. Hae manuaalista Input ja Locate, mikäli päädyt jälkimmäiseen, aiemman valitessasi GetKey() auttaa jälleen.
Boxi
Newcomer
Posts: 15
Joined: Wed Aug 06, 2008 9:51 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Boxi »

Kiitos, tuosta kuvan vaihdosta vielä sen verran, että unohdin mainita että peli ei saa alkaa ennenkuin kuva on vaihtunut. Elikkä kyseessä on niinkuin pelin aloitusruutu josta pääsee itse peliin mitä tahansa näppäintä painamalla
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Koodiapina »

Tässä vielä esimerkki huijauskoodi systeemistä:

Code: Select all

    // Peräkkäiset namiskat
    cheatcode$ = "asd"
    
    guy = LoadObject("media/guy.bmp",72)
    
    While Not False
    
        // Kun xiitti on päällä
        If cheat Then
            Text 0,0,"Huijaus aktivoitu, kuljet nopeammin"
            MoveObject guy,(UpKey()-DownKey())*4
        Else
            Text 0,0,"Aktivoi huijaus: Paina peräkkäin a,s ja d."
            MoveObject guy,(UpKey()-DownKey())
        EndIf
        TurnObject guy,(LeftKey()-RightKey())*2
        
        // Tämä tarkistaa kirjoitetaanko
        // xiittiä
        If GetKey() = Asc(Mid(cheatcode,painettu+1,1)) Then
            painettu = painettu + 1
            If painettu = Len(cheatcode) Then
                cheat = 1
                painettu = 0
            EndIf 
        EndIf 
        DrawScreen 
    Wend 
EDIT: Yritin poistaa liian purkan.
Last edited by Koodiapina on Wed Aug 06, 2008 10:33 pm, edited 2 times in total.
Guest

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Guest »

koodaaja wrote:Yhtä alemmassa topikissa on tästä asiaa. ulos- ja sisäänliikkuminen toiminee kahdella päällekkäisellä yläosan objektilla. Eli toinen laitetaan samaan kohtaan kuin ensimmäinen, ja toista liikutetaan moveobjektilla jonkin muuttujan määrä. Muuttujaa sitten muutellaan keydown-funkkareilla.

EDIT: @Boxi: koodit ovat toki mahdollisia. Eli joko tarkistat mitä kaikkea painellaan peräkkäin tai teet cheattinamiskan, josta aukeaa input. Hae manuaalista Input ja Locate, mikäli päädyt jälkimmäiseen, aiemman valitessasi GetKey() auttaa jälleen.
Mut jos laitan cloneObjectOrientationin ja cloneObjectPositionin niin se puomi ei liiku, vaikka olen asettanut niille liikuttelunapit. Se vain heilahtaa vähän mutta ei liiku sen enempää. Mikä avuksi?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

Quotesit viestini, mutta tulitko lukeneeksi sitä? : D
koodaaja wrote:ja toista liikutetaan moveobjektilla jonkin muuttujan määrä. Muuttujaa sitten muutellaan keydown-funkkareilla.
Eli tarvitset nyt muuttujan, vaikkapa tällaisen. (Tämä siis ohjelman alkuun tai ei ollenkaan, loopissa ollessaan tämä estäisi liikkumisen)

Code: Select all

puomi_paikka = 0
Sitten, jossain kohti päälooppia, todennäköisesti mun liikkumisen yhteydessä tämänsorttista:

Code: Select all

puomi_paikka = puomi_paikka + (UpKey()-DownKey())
Ja sitten CloneObjectOrientationin ja -Positionin jälkeen:

Code: Select all

MoveObject puomi, puomi_paikka
Horatio

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Horatio »

Whoaa! Tosi siisti tuli kun hieman muutin tuota koodia!
Nyt oon noilla samoilla ohjeilla lisäilly vähän osia, mutta pitäis saada tuon puomin päähän vielä yks objecti. Nyt jos lisää se nuilla sinun ohjeilla niin se jää tuohon keskelle, niin mites sen saa siirrettyä ?
Boxi
Newcomer
Posts: 15
Joined: Wed Aug 06, 2008 9:51 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Boxi »

Miten saan tehtyä peliin alkuvalikon, josta voi valita resoluution? tyyliin valikko joka starttaisi sitten eri exen. ettei tarvisi olla monta eri exeä, yksi joka resolle


Ja toinen kysymys, mites saan nyt ladeltua komentoja, joita consolen kanssa saisi aktivoitua esim. DrawImage xiit,0,0

Eli miten saisin tuon päälle kirjoittamalla konsoleen vaikka cheat1? vai onko se edes mahdollista? mun consolen koodi on tällane:

Color cbwhite

If console=OFF Then
Text 0,0,"Press SPACE to open console"

If KeyHit(cbkeyspace) Then
console=ON
Locate 10,30
ClearKeys
EndIf
Else
command$=Input("? ")
'to enable password field, comment the line above
'and uncomment the line below
'command$=Input("? ","*")

Text 0,0,"Close console by pressing RETURN"

If KeyHit(cbkeyreturn)
console=OFF
CloseInput
ClearKeys
EndIf
DrawScreen
EndIf
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tyhmät kysymykset

Post by koodaaja »

Katsot vaikka paintilla kuinka pitkä puomi on ja jaat sen kahdella. Sitten vaan movobjectilla sinne päätyyn.

Ja samantien cheattiesimerkki:

Code: Select all

kuva = LoadImage("media\cow.bmp")
xiit = LoadImage("Media\map.bmp")

cheated% = 0

Repeat
    
    If KeyHit(57) Then
        
        ClearKeys
        cheat$ = ""
        
        Repeat
            cheat$ = Input(">")
            //tässä kohti haluat mahdollisesti kutsua piirtofunkkaria, jotta peli näkyy yhä taustalla
            DrawScreen
        Until KeyHit(28)
        
        CloseInput
        
        Select cheat
            Case "kuva"
                cheated = 1
            Case "lopeta"
                End
            Default
                Text 10, 10, "invalid cheat!"
                DrawScreen
                Waitkey
        EndSelect
    EndIf
    
    If cheated = 1 Then DrawImage xiit, 0, 0
    DrawImage kuva, 10, 10
    
    DrawScreen
    
Forever
Sitten pelinkehitykselliseltä kantilta: älä ikinä jaa cheattejasi readmessä tai vastaavassa, pelaajan pitää arvata ne : D
OpossumiX
Newcomer
Posts: 4
Joined: Wed Apr 02, 2008 9:00 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by OpossumiX »

Minulla on tälläinen koodin pätkä mutta en osaa tehä typellä/taulukolla sellaista tuohon että typessä/taulukossa olisi nuo kordinaatit ku haluan monta eri lippua eri kohtaan tuohon ruutuun kerralla ja kaikki liput toimisi samalla tavalla.... Osaako kukaan kertoa kuinka teen sen?

Code: Select all

lippu1=LoadImage("Kuvat\Lippu.bmp")//ensimmäinen lippu
lippu2=LoadImage("Kuvat\Lippu2.bmp")//toinen lippu

lippux=100
lippuy=200


Repeat
   
   DrawImage lippu1, lippux, lippuy
   
   //Tarkistetaan jos hiiri on lipun päällä
   If MouseX()>lippux And MouseX()<lippux+ImageWidth(lippu1) Then
      If MouseY()>lippuy And MouseY()<lippuy+ImageHeight(lippu1) Then
         //Jos hiiri on lipun päällä päästään tänne
         //jolloin piirretään toinen lippu ensimmäisen päälle
         DrawImage lippu2, lippux, lippuy
      EndIf
   EndIf   
   
   DrawScreen
Forever
Locked