Tyhmät kysymykset (I/2009)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Vouldenhaul »

TheFish wrote:1. Laitat polun samaan tyyliin kuin cb:n esimerkeissä on, eli siis esim. "media\x.png", jolloin ohjelma hakee exen/sorsan sijainnista media-nimistä kansiota ja sen sisältä kuvaa x.png.
2. http://up.servut.us/
Hienoa, nyt sit saikin mokoman julkastua. Käykääs kattomassa... ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Nassi_Setä »

kuinka voi määrittää minne päin ukkeli "lyö"
siis teen rgp peliä(sain avaruus pelini valmiiks :D )jossa on ukkeli jolla on lyönti animaatio ja se toistuu aina kun painetaa välilyöntii ja jos se on vihun kaa pällekkäin niin lähtee eluu ongelma on että jos vihu yllättää takaa päin niin ja miekka on eessä niin kun lyön miekka heiluu eessä ja vihu on takana ja se menettää eluu ja on TOSI epä aitoo ja tyhmän näköst
toivotavasti joku sai selvää :mrgreen:
selvennykseks kuva:http://i324.photobucket.com/albums/k321 ... nimetn.jpg
Last edited by Nassi_Setä on Sat Jul 26, 2008 1:34 pm, edited 1 time in total.
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sepi »

Kuinka saisin arvottua koordinaatit niin, että ne ovat vain viiden "välein"? Esim. että omaX voi olla vain 5,10,15,20,25,30... ja omaY vain 50,55,60...?


(kuinka tämäkin oli taas niin vaikeaa selittää?)
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Tyhmät kysymykset

Post by TheFish »

Sepi wrote:Kuinka saisin arvottua koordinaatit niin, että ne ovat vain viiden "välein"? Esim. että omaX voi olla vain 5,10,15,20,25,30... ja omaY vain 50,55,60...?


(kuinka tämäkin oli taas niin vaikeaa selittää?)
vaikkapa näin

Code: Select all

omaX = rand(1, 10) * 5
omaY = rand(10, 20) * 5
Tuo siis antaa omaX:lle arvon väliltä 1-50 ja omaY:lle väliltä 50-100.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Ongelma setupcollisionissa

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Ongelma setupcollisionissa »

Botteja on 10 kpletta, ja mitenkä saisin tehtyä niin, että kaikilla boteilla olisi setupcollision samoihin botteihin?

Code: Select all

vsp=1
tile=32

For t=0 To 9 
     ukko(t)=LoadObject("media/guy.bmp",92)
      SetupCollision ukko(t),map,2,4,2
Next t

For t=0 To 9
    For ti=9 To 0  
         If ti<>t Then SetupCollision ukko(t),ukko(t),2,2,2  //<--tässä on jokin väärin
    Next ti
Next t

i=0
For y=1 To MapWidth()
For x=1 To MapWidth()
    If GetMap2(3,x,y)=vsp Then 
        x2=x
        y2=y
        PositionObject ukko(t),ObjectX(map)-ObjectSizeX(map)/2+tile*x2-tile/2,ObjectY(map)+ObjectSizeY(map)/2-y2*tile+tile/2        
        i=i+1
    EndIf    
Next x
Next y
Tällä olen koittanut, mutta en ole saanut setupcollisionia tehtyä oikein.
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harakka »

Näin käy nopeimmin:

Code: Select all

For t=0 To 9
    For ti=t To 9  
         SetupCollision ukko(t),ukko(ti),2,2,2
         SetupCollision ukko(ti),ukko(t),2,2,2
    Next ti
Next t
Omassa koodissasi yritit luoda törmäystunnistusta samasta ukosta samaan ukkoon. Lisäksi for-loopissa, jossa muuttuja vähenee, step-arvoksi on laitettava -1.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sepi »

Kuinka taulukoilla saa tulostettua vain sen tietyn jäsenen tiedot? Siis että kun hiiri menee jäsenen kuvan päälle, niin se tulostaa sen kyseisen jäsenen tiedot.
Typeillähän se toimisi suurinpiirtein näin (ehkä):

Code: Select all

type ukot
field kuva
field x
field y
field tieto1
end type

hiiri=makeimage(1,1)

for i=1 to 10
ukko.ukot=new(ukot)
ukko\kuva=loadimage ("media\guy.bmp")
ukko\x=rand(0,100)
ukko\y=rand(0,100)
ukko\tieto1=10
next i

repeat

if imagesoverlap(plaa plaa plaa) then
text 10,10, ukko\tieto1
end if

drawscreen

forever

Mutta taulukoilla en oikein tiedä kuinka saan sen tehtyä, sillä jos käyn läpi kaikki ukot(for i=0 to ukkoja) ja sitten tuo sama tulostus hommeli, niin se tulostaa kaikkien ukkojen tiedot päällekkäin.
Someday coder
Active Member
Posts: 106
Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Someday coder »

Nyt on paha ongelma löydetty (mielestäni)... Miten voisin tarkistaa onko mikään objecti kahden objectin välissä? Ja vielä onko se miten lähellä niiden kahden objectin välistä "linjaa"?
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harakka »

Sepi wrote:Kuinka taulukoilla saa tulostettua vain sen tietyn jäsenen tiedot? Siis että kun hiiri menee jäsenen kuvan päälle, niin se tulostaa sen kyseisen jäsenen tiedot.
Typeillähän se toimisi suurinpiirtein näin (ehkä):

Code: Select all

type ukot
field kuva
field x
field y
field tieto1
end type

hiiri=makeimage(1,1)

for i=1 to 10
ukko.ukot=new(ukot)
ukko\kuva=loadimage ("media\guy.bmp")
ukko\x=rand(0,100)
ukko\y=rand(0,100)
ukko\tieto1=10
next i

repeat

if imagesoverlap(plaa plaa plaa) then
text 10,10, ukko\tieto1
end if

drawscreen

forever

Mutta taulukoilla en oikein tiedä kuinka saan sen tehtyä, sillä jos käyn läpi kaikki ukot(for i=0 to ukkoja) ja sitten tuo sama tulostus hommeli, niin se tulostaa kaikkien ukkojen tiedot päällekkäin.
Aika pitkälti samalla tavalla kuin typeilläkin.

Typeillä:

Code: Select all

For iHahmo = Each HAHMO
  If ObjectsOverlap(MouseObj,iHahmo\obj) Then
    'Tulostetaan tiedot
  EndIf
Next iHahmo
Taulukoilla:

Code: Select all

For i = 0 to HahmoMaara
  If ObjectsOverlap(MouseObj,Hahmo(i,hahmoObj)) Then
    'Tulostetaan tiedot
  Edit
Next i
Tässähän muuttujat toki täytyy korjata omaan koodiin sopivaksi. Tässä koodissa oletan, että hahmot ovat moniuloitteisessa taulukossa, jossa vakio hahmoObj viittaa soluun, jossa objektit ovat.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sepi »

Kiitos, mutten tiedä oikein mitä tarkoitat tuolla että "viittaa soluun, jossa objektit ovat.

Miksi tämäkään viritelmä ei toimi, vaan nuo rivit 61 ja 62 aiheuttavat drawimage failedin ja MAVin?

Code: Select all


soturi_lkm=3
Const taidot_lkm=3
Const rotuja_lkm=2

Dim soturit(soturi_lkm)
Dim sotureiden_taidot(soturi_lkm,rotuja_lkm,taidot_lkm)
Dim sotureiden_taitojen_nimet(soturi_lkm,rotuja_lkm,taidot_lkm) As String

Dim sotureiden_paikatx(soturi_lkm)
Dim sotureiden_paikaty(soturi_lkm)

Dim rodut(rotuja_lkm)

Dim soturi_obj(soturi_lkm,rotuja_lkm)

ukko=LoadImage("media\guy.bmp")

hiiri=MakeImage(1,1)

For i=0 To soturi_lkm

sotureiden_paikatx(i)=Rand(0,8)*32
sotureiden_paikaty(i)=Rand(0,5)*32



For a=0 To taidot_lkm

sotureiden_taidot(i,0,0)=Rand(1,1)
sotureiden_taidot(i,0,1)=Rand(1,1)
sotureiden_taidot(i,0,2)=Rand(1,1)
sotureiden_taidot(i,0,3)=Rand(1,1)

sotureiden_taidot(i,1,0)=Rand(2,2)
sotureiden_taidot(i,1,1)=Rand(2,2)
sotureiden_taidot(i,1,2)=Rand(2,2)
sotureiden_taidot(i,1,3)=Rand(2,2)

sotureiden_taidot(i,2,0)=Rand(3,3)
sotureiden_taidot(i,2,1)=Rand(3,3)
sotureiden_taidot(i,2,2)=Rand(3,3)
sotureiden_taidot(i,2,3)=Rand(3,3)


Next a

For r=0 To rotuja_lkm
soturi_obj(i,r)=ukko

sotureiden_taitojen_nimet(i,r,0)="Voima"
sotureiden_taitojen_nimet(i,r,1)="Kesto"
sotureiden_taitojen_nimet(i,r,2)="Mana"
sotureiden_taitojen_nimet(i,r,3)="Nopeus"


Next r
Next i

Repeat

DrawImage soturi_obj(i,r),sotureiden_paikatx(i),sotureiden_paikaty(i) 'DRAWIMAGE FAILED
If ImagesOverlap(hiiri,MouseX(),MouseY(),soturi_obj(i,r),sotureiden_paikatx(i),sotureiden_paikaty(i)) Then Text MouseX(),MouseY()-32-a*10, sotureiden_taitojen_nimet(i,r,0)+": "+sotureiden_taidot(i,r,0)

endif

Forever

DrawScreen


EDIT: Tuossa on tuo alkuperäinen koodi:

Code: Select all

soturi_lkm=3

Const taidot_lkm=3
Const rotuja_lkm=2

Dim soturit(soturi_lkm)
Dim sotureiden_taidot(soturi_lkm,rotuja_lkm,taidot_lkm)
Dim sotureiden_taitojen_nimet(soturi_lkm,rotuja_lkm,taidot_lkm) As String

Dim sotureiden_paikatx(soturi_lkm)
Dim sotureiden_paikaty(soturi_lkm)

Dim rodut(rotuja_lkm)

Dim soturi_obj(soturi_lkm,rotuja_lkm)

ukko=LoadImage("media\guy.bmp")

hiiri=MakeImage(1,1)


For i=0 To soturi_lkm

sotureiden_paikatx(i)=Rand(0,8)*32
sotureiden_paikaty(i)=Rand(0,5)*32


For r=0 To rotuja_lkm
soturi_obj(i,r)=ukko






For a=0 To taidot_lkm





sotureiden_taidot(i,0,0)=Rand(1,1)
sotureiden_taidot(i,0,1)=Rand(1,1)
sotureiden_taidot(i,0,2)=Rand(1,1)
sotureiden_taidot(i,0,3)=Rand(1,1)

sotureiden_taidot(i,1,0)=Rand(2,2)
sotureiden_taidot(i,1,1)=Rand(2,2)
sotureiden_taidot(i,1,2)=Rand(2,2)
sotureiden_taidot(i,1,3)=Rand(2,2)

sotureiden_taidot(i,2,0)=Rand(3,3)
sotureiden_taidot(i,2,1)=Rand(3,3)
sotureiden_taidot(i,2,2)=Rand(3,3)
sotureiden_taidot(i,2,3)=Rand(3,3)


sotureiden_taitojen_nimet(i,r,0)="Voima"
sotureiden_taitojen_nimet(i,r,1)="Kesto"
sotureiden_taitojen_nimet(i,r,2)="Mana"
sotureiden_taitojen_nimet(i,r,3)="Nopeus"

Next a
Next r
Next i



Repeat


For s=0 To soturi_lkm
For r=0 To rotuja_lkm
For t=0 To taidot_lkm

DrawImage soturi_obj(s,r),sotureiden_paikatx(s),sotureiden_paikaty(s)


If ImagesOverlap(hiiri,MouseX(),MouseY(),soturi_obj(s,r),sotureiden_paikatx(s),sotureiden_paikaty(s)) Then 

Text sotureiden_paikatx(s),sotureiden_paikaty(s), sotureiden_taitojen_nimet(s,r,0)+": "+sotureiden_taidot(s,r,0)

EndIf

Next t
Next r
Next s

DrawScreen

Forever
EDIT: Siis ongelmana on, että tuo tulostaa kaikkien noiden ukkojen voimat päällekkäin, vaikka haluaisin että se tulostaa vain sen, jonka päällä hiiri on.
Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sepi »

Kuinka saisin tehtyä taulukoilla ukkoja, joilla olisi kaikilla oma energiansa, joka näkyisi kun laittaa hiiren ukon päälle? Oma räpellykseni toimi muuten, mutta siinä näkyi kaikkien energiat päällekkäin, kun laittoi hiiren ukon kuvan päälle :D
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by valscion »

Sepi wrote:Kiitos, mutten tiedä oikein mitä tarkoitat tuolla että "viittaa soluun, jossa objektit ovat.

Miksi tämäkään viritelmä ei toimi, vaan nuo rivit 61 ja 62 aiheuttavat drawimage failedin ja MAVin?

Code: Select all

...koodia...
EDIT: Tuossa on tuo alkuperäinen koodi:

Code: Select all

...lisää koodia...
EDIT: Siis ongelmana on, että tuo tulostaa kaikkien noiden ukkojen voimat päällekkäin, vaikka haluaisin että se tulostaa vain sen, jonka päällä hiiri on.
Suosittelen syvästi siirtymistä tyyppeihin. Tuohon nimittäin sopisi tyypit paljon paremmin, koska silloin sinun ei tarvitsisi tehdä eri taulukkoja hahmojen taidoille, taitojen nimille ja koordinaateille vaan saisit ne kaikki mahtumaan samaan typeen ja vielä samaan syssyyn saisit tallennettua niiden objektit myös. IMHO paljon yksinkertaisempaa (ja se vaatisi huomattavasti vähemmän rivejä myös ;))
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sepi »

No, olet varmaan oikeassa :D Kiitoksia :)
OpossumiX
Newcomer
Posts: 4
Joined: Wed Apr 02, 2008 9:00 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by OpossumiX »

Olen vasta alkaja ja en löydä mistään ohjeitä enkä onnistu ite tekemää sellaista hommaa että esim olen ladannut jonku kuvan joka on lippu nii ku vien hiiren sen lipun päälle nii se kuva muuttuu jokskuks tietyks ja ku hiiri menee kuvan päältä pois nii se muuttuu takaks siks normaaliks... Ja näitä lippuja on tarkotus olla useampi siinä kuvassa että se koodi toimisi näihin kaikkiin.. Mutta ei silleen että ne kaikki liput vaihtaa sitä kuvaa samaan aikaa vaan se yks tietty minkä päällä se hiiri on.

Apu olisi tarpeen.
Kiitoksia
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by regalis »

Vaikka näin:

Code: Select all

If MouseX() > lipun_vasen_reuna And MouseX() < lipun_oikea_reuna And Mousey() > lipun_yläreuna and mousey() < lipun_alareuna then
    'piirretään jotain
else
    'piirretään jotain
endif
Jos niitä lippuja pitää olla useampia, kannattaa varmaan laittaa lippujen koordinaatit ja koot taulukkoon tai tyyppiin.
Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sepi »

Tosin jos olet kuvilla sitä tekemässä niin se on imagesoverlapilla helpompaa.
OpossumiX
Newcomer
Posts: 4
Joined: Wed Apr 02, 2008 9:00 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by OpossumiX »

Jos teen taulukolla tuon niin tarviin siihen 3 niitä kohtia... Nykyinen kuva, hiiri on kuvan päällä, ja se sijainti. Mutta kuinka saan sijainnin tuhon viellä?

Code: Select all

Dim lippu(2,2)
lippu(0,0)  = LoadObject("Kuvat/Lippu.bmp") //Kun hiiri ei ole lipun päällä
lippu(0,1)  = LoadObject("Kuvat/Lippu2.bmp")    //Kun hiiri on lipun päällä
lippu(0,2)  =

lippu(1,0)  = LoadObject("Kuvat/Lippu.bmp") //Kun hiiri ei ole lipun päällä
lippu(1,1)  = LoadObject("Kuvat/Lippu2.bmp")    //Kun hiiri on lipun päällä
lippu(1,2)  =

lippu(2,0)  = LoadObject("Kuvat/Lippu.bmp") //Kun hiiri ei ole lipun päällä
lippu(2,1)  = LoadObject("Kuvat/Lippu2.bmp")    //Kun hiiri on lipun päällä
lippu(2,2)  =
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Harakka »

Esimerkiksi näin.

Code: Select all

Dim lippu(2,4)
lippu(0,0)  = LoadObject("Kuvat/Lippu.bmp") //Kun hiiri ei ole lipun päällä
lippu(0,1)  = LoadObject("Kuvat/Lippu2.bmp")    //Kun hiiri on lipun päällä
lippu(0,3)  = 132 'x-sijainti
lippu(0,4)  = 132 'y-sijainti

lippu(1,0)  = LoadObject("Kuvat/Lippu.bmp") //Kun hiiri ei ole lipun päällä
lippu(1,1)  = LoadObject("Kuvat/Lippu2.bmp")    //Kun hiiri on lipun päällä
lippu(1,3)  = 132 'x-sijainti
lippu(1,4)  = 132 'y-sijainti

lippu(2,0)  = LoadObject("Kuvat/Lippu.bmp") //Kun hiiri ei ole lipun päällä
lippu(2,1)  = LoadObject("Kuvat/Lippu2.bmp")    //Kun hiiri on lipun päällä
lippu(2,3)  = 132 'x-sijainti
lippu(2,4)  = 132 'y-sijainti
Toki nämä saisi yhteen tekstimuuttujaankin ängettyä ja sieltä eroteltua mutta melkeinpä helpommin sujuu näin.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Jonhu »

Code: Select all

Type AMMUS 
    Field obj
End Type 

Const vihumäärä=10

Dim vihu_obj(vihumäärä)
Dim vihu_pic(vihumäärä)

SCREEN 800,600
FrameLimit 40 'rajoita nopeutta

ukko=LoadObject("Media\soldier.bmp",72)
cloonattava_vihu=LoadObject("Media\guy.bmp",72)
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
target = LoadObject("Media\target.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowMouse OFF
ShowObject cloonattava_vihu,OFF

For i=1 To vihumäärä
    vihu_obj(i)=CloneObject(cloonattava_vihu)
    PositionObject vihu_obj(i), Rand (-1000,1000),Rand (-1000,1000)
Next i
osumat=0

AddText "Nuolista ohjaa, Hiiri=ampuu"

Repeat


    PositionObject target,MouseWX(),MouseWY()
    'Ohjaa ukkoa NUOLILLA
    //If LeftKey() Then TurnObject ukko,5
    //If RightKey() Then TurnObject ukko,-5
    If UpKey() Then MoveObject ukko,2
    If DownKey() Then MoveObject ukko,-2    
    PointObject ukko,target

    
    

    If MouseDown(1) And reload=0 Then    
        luoti.AMMUS = New(AMMUS) 'luo uusi ammus
        luoti\obj=CloneObject(pati) 'tee klooni
        CloneObjectPosition luoti\obj,ukko                
       // CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko   
        PointObject luoti\obj,target
        CloneObjectOrientation ukko,luoti\obj
        //GetAngle (ObjectX(ukko),ObjectY(ukko), hiiriWX, hiiriWY)
        reload=5 'aseen lataus        
    EndIf
    
    If reload>0 Then reload=reload-1
    For luoti.AMMUS = Each AMMUS
        For i=1 To vihumäärä
            SetupCollision luoti\obj,vihu_obj(i),2,2,2
        Next i
        ObjectLife luoti\obj,50
        MoveObject luoti\obj,6
        If ObjectX(luoti\obj)<-380 Or ObjectX(luoti\obj)>380 Or ObjectY(luoti\obj)<-280 Or ObjectY(luoti\obj)>280 Then            
            ShowObject luoti\obj,OFF
        EndIf        
        //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
        //////ONGELMAKOHTA
        
        If CountCollisions (luoti\obj) Then
            ShowObject luoti\obj,OFF 
            osumat=osumat+1
            //ShowObject vihu_obj(i),OFF
            //deleteobject vihu_obj(i
        EndIf
        ///////////////////////////////////////
        ///////////////////////////////////////

    Next luoti

    'tämä ennen muuta grafiikkaa (box)
    For i=1 To vihumäärä
        PointObject vihu_obj(i),ukko
        MoveObject vihu_obj(i),3
    Next i
    
    DrawGame
    
    Color cbOrange
    Box 20,20,760,560,OFF    
    Text 600,1, "Osumat: "+osumat
    DrawScreen

Until EscapeKey()
miten saan noi vihut deletoitua, jos niihin osuu? Yritin deleteobjektia vihu_obj(i), ObjectLife vihu_obj(i),30 ja ShowObject vihu_obj(i),OFF komentoja, mutta sano vain erroria, kun osu vihuihin...
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Tyhmät kysymykset

Post by Sly_Jack0 »

Toimisikohan näin? (en ole varma)

Code: Select all

     
     For i=1 To vihumäärä
        If CountCollisions (luoti\obj) Then
            ShowObject luoti\obj,OFF
            osumat=osumat+1
            //ShowObject vihu_obj(i),OFF
            deleteobject vihu_obj(i)
        EndIf
     Next i

Miksi et muuten tee vihuja typeillä?
Locked