Code: Select all
FrameLimit 40
ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko
ukko=LoadObject("characterback.bmp")
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko, 0,5
DrawScreen
Forever
Code: Select all
FrameLimit 40
ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko
ukko=LoadObject("characterback.bmp")
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko, 0,5
DrawScreen
Forever
Code: Select all
FrameLimit 40
ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko
ukko=LoadObject("characterback.bmp")
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko, 0,-5
DrawScreen
Forever
Parempi ratkaisu voisi olla vain kääntää objekti osoittamaan ylöspäin (eikä liikuttaa sitä sivuttain). MoveObject:han liikuttaa sitä sen osoittamaan suuntaan (0, -5 liikuttaa sitä siis vasemmalle).MaGetzUb wrote:Nyt toimii. Tämä ongelmasi olisi kyllä mennyt tuonne "Tyhmiin" kysymyksiin.Code: Select all
...koodia...
Aika jännä yleensä objektien koordinaatit menee niin, että Y akselilla positiiviset arvot menevät ylöspäin..
Code: Select all
FrameLimit 40
ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko
ukko=LoadObject("characterback.bmp", 72) 'lisätty kääntyvyys
rotateobject ukko, 90
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko, 5
DrawScreen
Forever