Soft Body

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
verihyypp
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sun Jun 05, 2011 9:43 pm

Soft Body

Post by verihyypp »

Elikkäs olen ohjelmoinut tasohyppelyä, ja olen käyttänyt tavallista solttua place holderina. Nyt pitäisi saada soft body sen tilalle. Yritin etsiä mutta ei näyttänyt olevan mitään aiheeseen viittaavaa. Softbodyn tulisi olla pallo joka venyy ja "löllyy". Kuinka vaikeata kyseisen tekeminen on coolbasicilla.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Soft Body

Post by Wingman »

En vaikeudesta tiedä, mutta hidasta se on, joten pelattavuuden säilymiseksi sen 'löllerön' pitäisi olla huonolaatuinen tai pieni, jotta sen ei tarvitsisi laskea kovin monen pisteen paikkaa. Jos haluaa hyvälaatuisen ja nopean, se tulee olemaan vaikeaa.
- - - -
verihyypp
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sun Jun 05, 2011 9:43 pm

Re: Soft Body

Post by verihyypp »

Sitä mietinkin. Pystyisiköhän se tekemään samoilla kolmioilla kuin taskulamppu efektin.
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Soft Body

Post by atomimalli »

Jos toimivan ympärysviivan saa aikaan niin voisin antaa nopean polygonintäyttäjän. Tarkoitatko gishin tapaista säätöä vai yksinkertaisempaa? Fysiikkaengineistä pitäisi olla aika hyvä haju ennenkuin hommaan rupeaa. Valmista ei ole joten sen joutuu rakentaa itse. SPuntten fysiikkamoottori lienee lähimpänä, mutta luulen ettei siitä ole apua. Eli luultavasti joudut ihan alusta asti kirjottamaan simulaation. Wikipediasta löytyy aika hyvät selitykset aiheesta.

Luulen että tarkoitat järkevän näköistä törmäystä seiniin jne, mutta jos tarkoitat jotain yksinkertaisempaa, niin homma helpottuu.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Soft Body

Post by axu »

Itse olen kerran toteuttanut softbodyn, pelissä The Blob. Tämä ei välttämättä ole ihan sellainen kuin kaipaat, mutta voin kertoa lisää sen toiminnasta jos haluat.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
verihyypp
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sun Jun 05, 2011 9:43 pm

Re: Soft Body

Post by verihyypp »

Jep semmoista gishin tyylistä vähän olin ajatellut.Jos saisi edes pohjan josta sitä rupeasi rakentelemaan. Axun pallo oli vain pallo joka venyi, eikä siinä ollut melkein minkäänlaista ympäristöön regoimista. Mutta katotaan nyt mitä tässä saa aikaiseksi
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Soft Body

Post by atomimalli »

Gishin tyylisestä löysin j2me-softan sorsineen ja tsekin kielisen paprun siitä, jonka voi kääntää google translatella. http://bloft.hardwire.cz/
verihyypp
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sun Jun 05, 2011 9:43 pm

Re: Soft Body

Post by verihyypp »

Juu. Tuosta Gishin mobiili versiosta minähän olen joitain inspiraatioita ottatnu. Pääasiassa päähahmon, mutta en aio kopioida sitä, vaan tehdä ihan oman höskän. Eli toisaalta joutuisin opettelemaan j2me:n kielen. Osaan javaa jo hieman, eikä javan oppiminen pitäisi olla vaikeata. Pitää vain luopua CoolBasicista ja siirtyä javaan.
Post Reply