Keksikää mulle idea

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Post Reply
Skuller
Newcomer
Posts: 9
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:41 pm

Keksikää mulle idea

Post by Skuller »

Pitkästä aikaa innostuin taas koodaa coolbasicilla mutta kun ei ole minkäänlaista ideaa minkälainen peli tehdä. Joten jos joku teistä voisi keksiä mulle idean?
Coolariko
Newcomer
Posts: 41
Joined: Mon Sep 24, 2007 6:14 pm

Re: Keksikää mulle idea

Post by Coolariko »

Ralli.
Peli joka on kaksin peli
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Keksikää mulle idea

Post by -Z- »

Coolariko wrote:Ralli.
Peli joka on kaksin peli
No onko tuo nyt varmasti sellainen idea, joka on mielenkiintoinen, jollaista ei ole ennen nähty ja (ennenkaikkea) jonka koodaaja jaksaa tehdä loppuun asti? Enpä usko.
Tee ajopeli, mutta sellainen jossa autot ovat raskaasti aseistettuja ja panssaroituja, taustateemana vaikkapa tulevaisuuden sota, urheilulaji tai kuriiripalvelu.
Sota: Vapaasti seikkailtava maailma tai erillisiä taisteluita, joissa on ideana pamauttaa vastustajat. Vapaaseen maailmaan helppo ympätä sekaan RPG-elementtejä.
urheilu: Brutaalia rata-ajoa, jossa voittaa paitsi tulemalla ensin maaliin, myös räjäytämällä vastustajat palasiksi.
kuriiripalvelu: Kuljetetaan paketteja kaupungista toiseen, rosvoja väistellen.

Mukana olisi hyvä olla myös taktinen elementti, nimittäin autojen tila ja niiden fysiikat. Raskaasti panssaroitu tankki kulkee hitaammin kuin kevyt moottoripyörä, ja sitä rataa. Tilalla tarkoitan sitä, että pelaajan olisi päätettävä, mitä autoonsa pulttaa. Iso moottori vai kaksi konekivääriä konepellille? Laitetaanko katolle kääntyvä, itsestääntähtäävä raketinheitin, vai tehokas, nanokoneilla itseään korjaava panssari? Taakse miinanpudotin vai isompi bensatankki? Näin pelissä olisi syvyyttä, eikä mitään 'parasta' autoa olisikaan.

Että tällainen idea meikällä.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Skuller
Newcomer
Posts: 9
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:41 pm

Re: Keksikää mulle idea

Post by Skuller »

-Z- wrote:
Coolariko wrote:Ralli.
Peli joka on kaksin peli
No onko tuo nyt varmasti sellainen idea, joka on mielenkiintoinen, jollaista ei ole ennen nähty ja (ennenkaikkea) jonka koodaaja jaksaa tehdä loppuun asti? Enpä usko.
Tee ajopeli, mutta sellainen jossa autot ovat raskaasti aseistettuja ja panssaroituja, taustateemana vaikkapa tulevaisuuden sota, urheilulaji tai kuriiripalvelu.
Sota: Vapaasti seikkailtava maailma tai erillisiä taisteluita, joissa on ideana pamauttaa vastustajat. Vapaaseen maailmaan helppo ympätä sekaan RPG-elementtejä.
urheilu: Brutaalia rata-ajoa, jossa voittaa paitsi tulemalla ensin maaliin, myös räjäytämällä vastustajat palasiksi.
kuriiripalvelu: Kuljetetaan paketteja kaupungista toiseen, rosvoja väistellen.

Mukana olisi hyvä olla myös taktinen elementti, nimittäin autojen tila ja niiden fysiikat. Raskaasti panssaroitu tankki kulkee hitaammin kuin kevyt moottoripyörä, ja sitä rataa. Tilalla tarkoitan sitä, että pelaajan olisi päätettävä, mitä autoonsa pulttaa. Iso moottori vai kaksi konekivääriä konepellille? Laitetaanko katolle kääntyvä, itsestääntähtäävä raketinheitin, vai tehokas, nanokoneilla itseään korjaava panssari? Taakse miinanpudotin vai isompi bensatankki? Näin pelissä olisi syvyyttä, eikä mitään 'parasta' autoa olisikaan.

Että tällainen idea meikällä.
Hmm... Tuo autopeli vaikuttaisi mielenkiintoiselta eikä liian vaikealta minulle :) Kiitti, meenpäs nyt vääntämään pelimoottoria :D
AllAh
Newcomer
Posts: 33
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:37 am
Location: Muhos

Re: Keksikää mulle idea

Post by AllAh »

Otappa oikein kunnon urakka ja tee ensimmäinen futis/kiekkopeli cb:llä.
Ei tietääkseni tuollaisia ollut koskaan.Ja ohjaus hiirelle Kiekko.tk tyylisesti. :D
Valmiita:
Ragdollvoimistelua
Työn alla:
Rägdollitappelu jolle ei vielä nimeä löydy.
Valmiina:
Ei paljon mitään
Tulossa:
Kakkosplayeri, muutama ase,Bullet time,kenttiä
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Keksikää mulle idea

Post by koodaaja »

-Z- wrote:
Coolariko wrote:Ralli.
Peli joka on kaksin peli
tekstiätekstiätekstiä
Itseäsi lainaten: "No onko tuo nyt varmasti sellainen idea, joka on mielenkiintoinen, jollaista ei ole ennen nähty ja (ennenkaikkea) jonka koodaaja jaksaa tehdä loppuun asti? Enpä usko." Mielenkiintoinen se kyllä on, mutta panssariautoräiskintöjä on nähty tusinoittain aikojen kuluessa. Ja vielä enemmän pelejä, joissa autoissa on aseita. Ja noin massiivisen projektin loppuun saattamisessa saa olla aika kova motivaatio.

Teeppä meidän iloksemme vaikka lentelypeli, sivulta kuvattu. Siis ei paraller scrolleri vaan sellainen, jossa voi vaihtaa suuntaa jne.

EDIT: Wööö, 200 postia O:
Skuller
Newcomer
Posts: 9
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:41 pm

Re: Keksikää mulle idea

Post by Skuller »

koodaaja wrote:
-Z- wrote:
Coolariko wrote:Ralli.
Peli joka on kaksin peli
tekstiätekstiätekstiä
Itseäsi lainaten: "No onko tuo nyt varmasti sellainen idea, joka on mielenkiintoinen, jollaista ei ole ennen nähty ja (ennenkaikkea) jonka koodaaja jaksaa tehdä loppuun asti? Enpä usko." Mielenkiintoinen se kyllä on, mutta panssariautoräiskintöjä on nähty tusinoittain aikojen kuluessa. Ja vielä enemmän pelejä, joissa autoissa on aseita. Ja noin massiivisen projektin loppuun saattamisessa saa olla aika kova motivaatio.

Teeppä meidän iloksemme vaikka lentelypeli, sivulta kuvattu. Siis ei paraller scrolleri vaan sellainen, jossa voi vaihtaa suuntaa jne.

EDIT: Wööö, 200 postia O:
Mutta mitäs siinä sivulta kuvatussa lentelypelissä voisi sitten tehdä? Lennellä ympäriinsä katsellen maisemia? Deatchmatchia bottien kanssa?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Keksikää mulle idea

Post by koodaaja »

Skuller wrote:
koodaaja wrote:
-Z- wrote: tekstiätekstiätekstiä
Itseäsi lainaten: "No onko tuo nyt varmasti sellainen idea, joka on mielenkiintoinen, jollaista ei ole ennen nähty ja (ennenkaikkea) jonka koodaaja jaksaa tehdä loppuun asti? Enpä usko." Mielenkiintoinen se kyllä on, mutta panssariautoräiskintöjä on nähty tusinoittain aikojen kuluessa. Ja vielä enemmän pelejä, joissa autoissa on aseita. Ja noin massiivisen projektin loppuun saattamisessa saa olla aika kova motivaatio.

Teeppä meidän iloksemme vaikka lentelypeli, sivulta kuvattu. Siis ei paraller scrolleri vaan sellainen, jossa voi vaihtaa suuntaa jne.

EDIT: Wööö, 200 postia O:
Mutta mitäs siinä sivulta kuvatussa lentelypelissä voisi sitten tehdä? Lennellä ympäriinsä katsellen maisemia? Deatchmatchia bottien kanssa?
Deathmatchia vihujen kanssa tahi netissä, missionipohjainen yksinpeli ( puolustusta, pommittamista, kuljetusta jne. ) Kyllähän näitä keksii.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Keksikää mulle idea

Post by -Z- »

koodaaja wrote:
-Z- wrote:
Coolariko wrote:Ralli.
Peli joka on kaksin peli
tekstiätekstiätekstiä
...mutta panssariautoräiskintöjä on nähty tusinoittain aikojen kuluessa. Ja vielä enemmän pelejä, joissa autoissa on aseita...
...Teeppä meidän iloksemme vaikka lentelypeli, sivulta kuvattu. Siis ei paraller scrolleri vaan sellainen, jossa voi vaihtaa suuntaa jne.
Mutta sivultapäin kuvattuja lentokonepelejä ei?
Ja noin massiivisen projektin loppuun saattamisessa saa olla aika kova motivaatio.
Mikään rata-ajopeli ei nyt välttämättä ole mitenkään massiivinen, ja yksittäisistä taisteluista koostuva vielä vähemmän. Tekee sen kokoisen kuin haluaa.

EDIT: Tai sitten gladiaattoripeli autoilla?... Siinä ei voi massivisuudesta enää puhua.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Keksikää mulle idea

Post by koodaaja »

-Z- wrote:
koodaaja wrote: ...mutta panssariautoräiskintöjä on nähty tusinoittain aikojen kuluessa. Ja vielä enemmän pelejä, joissa autoissa on aseita...
...Teeppä meidän iloksemme vaikka lentelypeli, sivulta kuvattu. Siis ei paraller scrolleri vaan sellainen, jossa voi vaihtaa suuntaa jne.
Mutta sivultapäin kuvattuja lentokonepelejä ei?
Ja noin massiivisen projektin loppuun saattamisessa saa olla aika kova motivaatio.
Mikään rata-ajopeli ei nyt välttämättä ole mitenkään massiivinen, ja yksittäisistä taisteluista koostuva vielä vähemmän. Tekee sen kokoisen kuin haluaa.

EDIT: Tai sitten gladiaattoripeli autoilla?... Siinä ei voi massivisuudesta enää puhua.
Ero on siinä, että minä en hehkuttanut ideani omaperäisyyttä tai hienoutta : D helppo perusprojekti. Gladiaattoripelissäkö ei tekemistä? Eri pelimuotoja, eri aseita, autoja, koreja, renkaita ja vielä vihollisten tekoäly. Yhdellä samanlaisella autolla tyhmien vihujen ampuminen perusdeathmatchinä ei kiinnosta kyllä ketään.

Tai sitten voisit keksiä jonkun ovelan idean, jota ei ole vielä käytetty. Se taas onkin haastavampi homma. Ei siis uusi idea, vaan uusi HYVÄ idea ;D puunhakkauspeli?
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Keksikää mulle idea

Post by -Z- »

koodaaja wrote:
-Z- wrote:
koodaaja wrote: ...mutta panssariautoräiskintöjä on nähty tusinoittain aikojen kuluessa. Ja vielä enemmän pelejä, joissa autoissa on aseita...
...Teeppä meidän iloksemme vaikka lentelypeli, sivulta kuvattu. Siis ei paraller scrolleri vaan sellainen, jossa voi vaihtaa suuntaa jne.
Mutta sivultapäin kuvattuja lentokonepelejä ei?
Ja noin massiivisen projektin loppuun saattamisessa saa olla aika kova motivaatio.
Mikään rata-ajopeli ei nyt välttämättä ole mitenkään massiivinen, ja yksittäisistä taisteluista koostuva vielä vähemmän. Tekee sen kokoisen kuin haluaa.

EDIT: Tai sitten gladiaattoripeli autoilla?... Siinä ei voi massivisuudesta enää puhua.
Ero on siinä, että minä en hehkuttanut ideani omaperäisyyttä tai hienoutta : D helppo perusprojekti. Gladiaattoripelissäkö ei tekemistä? Eri pelimuotoja, eri aseita, autoja, koreja, renkaita ja vielä vihollisten tekoäly. Yhdellä samanlaisella autolla tyhmien vihujen ampuminen perusdeathmatchinä ei kiinnosta kyllä ketään.

Tai sitten voisit keksiä jonkun ovelan idean, jota ei ole vielä käytetty. Se taas onkin haastavampi homma. Ei siis uusi idea, vaan uusi HYVÄ idea ;D puunhakkauspeli?
No ihan sama sitten, jos kerta menee tällaseksi tää homma :mrgreen: Puunhakkauspeli muuten on jo, suomipeleistä pitäisi löytyä puupeli, ja puupeli 2.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Skuller
Newcomer
Posts: 9
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:41 pm

Re: Keksikää mulle idea

Post by Skuller »

koodaaja wrote:
-Z- wrote:
koodaaja wrote: ...mutta panssariautoräiskintöjä on nähty tusinoittain aikojen kuluessa. Ja vielä enemmän pelejä, joissa autoissa on aseita...
...Teeppä meidän iloksemme vaikka lentelypeli, sivulta kuvattu. Siis ei paraller scrolleri vaan sellainen, jossa voi vaihtaa suuntaa jne.
Mutta sivultapäin kuvattuja lentokonepelejä ei?
Ja noin massiivisen projektin loppuun saattamisessa saa olla aika kova motivaatio.
Mikään rata-ajopeli ei nyt välttämättä ole mitenkään massiivinen, ja yksittäisistä taisteluista koostuva vielä vähemmän. Tekee sen kokoisen kuin haluaa.

EDIT: Tai sitten gladiaattoripeli autoilla?... Siinä ei voi massivisuudesta enää puhua.
Ero on siinä, että minä en hehkuttanut ideani omaperäisyyttä tai hienoutta : D helppo perusprojekti. Gladiaattoripelissäkö ei tekemistä? Eri pelimuotoja, eri aseita, autoja, koreja, renkaita ja vielä vihollisten tekoäly. Yhdellä samanlaisella autolla tyhmien vihujen ampuminen perusdeathmatchinä ei kiinnosta kyllä ketään.

Tai sitten voisit keksiä jonkun ovelan idean, jota ei ole vielä käytetty. Se taas onkin haastavampi homma. Ei siis uusi idea, vaan uusi HYVÄ idea ;D puunhakkauspeli? [/quote]

No siis sitä varten tein tämän topicin kun en keksinyt mitään ideaa :D
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Keksikää mulle idea

Post by tuhoojabotti »

tee koodaus peli :P aluksi esim koodaa ohjelma mikä tulostaa "hello world!" :P :P :P
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Skuller
Newcomer
Posts: 9
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:41 pm

Re: Keksikää mulle idea

Post by Skuller »

tuhoojabotti wrote:tee koodaus peli :P aluksi esim koodaa ohjelma mikä tulostaa "hello world!" :P :P :P
En oikeen ymmärtänyt :?
AllAh -Guest

Re: Keksikää mulle idea

Post by AllAh -Guest »

Tee yläviistosta kuvattu jalkapallopeli.Naisjalkapalloa :lol: .
Tietenkin mahd. vähäpukeisia naisia :roll:
Zrazy_Coder
Member
Posts: 60
Joined: Sun Sep 09, 2007 8:46 pm

Re: Keksikää mulle idea

Post by Zrazy_Coder »

Tee tikku ukko tappelu peli.Eli se olisi kaksinpelattava ja hauskan siitä tekisi sen että ainakun voittaa toisen niin saisi vaikka1 tai 2 tai 3 stats pointtia ja saisit tikku ukostasi vahvemman,nopeamman, korkeammalle hyppäävän tai enemmän hp tai special iskusta tehokkaampi...

Siinä olisi vähän rpg:tä kun kehitetään statseja
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Keksikää mulle idea

Post by koodaaja »

Zrazy_Coder wrote:Tee tikku ukko tappelu peli.Eli se olisi kaksinpelattava ja hauskan siitä tekisi sen että ainakun voittaa toisen niin saisi vaikka1 tai 2 tai 3 stats pointtia ja saisit tikku ukostasi vahvemman,nopeamman, korkeammalle hyppäävän tai enemmän hp tai special iskusta tehokkaampi...

Siinä olisi vähän rpg:tä kun kehitetään statseja
Djyyd, kunnolla piirretyt hahmot kunniaan, eikä stattikauppa mikään rpg-elementti ole.

Teeppä tosiaan ohjelmointipeli; pitää tehdä kriteerien mukaisia ohjelmia :D jotain tekstipelejä vaikkapa.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Keksikää mulle idea

Post by temu92 »

Tai gigabotin tyylinen peli jossa koodataan botin tekoäly
Zamori
Newcomer
Posts: 12
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:34 pm

Re: Keksikää mulle idea

Post by Zamori »

Hmm... peli-idea. kinkkinen ongelma (on ollut minullakin :D ). Jos tekisit sellaisen pelin jossa Mennään: sivuttain, autolla mutta, joka muuttu sukeltavaksi, myös lentäväksi. Muuten idea on tylsä mutta kun siihen lisätään nämä kaksi aikaisempaa seikkaa, aseita, extrapaketteja, kelinmuutoksia ja pääbosseja. Vois olla nimeltään Watch out 3 :p
vms100
Member
Posts: 81
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:47 pm

Re: Keksikää mulle idea

Post by vms100 »

tee tikku-ukko tappelupeli
Post Reply