Seuraava ongelma: Kuinka saisin maalinton onnistumaan järkevästi????? (teen jääkiekkopeliä)
Eli kun kiekko osuu maaliverkkoon kuuluu esim ääni:TAIVAS VARJELE MITÄ SIELTÄ TULEE SIELTÄ TULEE MAAAALIIII!!!!
??

Kannattanee ainakin tehdä välimuuttuja, onko maalia jo laskettu, sillä eri frameilla maali laskettaisiin muuten joka frame.Laurenzo wrote:Kiitos axu.
Seuraava ongelma: Kuinka saisin maalinton onnistumaan järkevästi????? (teen jääkiekkopeliä)
Eli kun kiekko osuu maaliverkkoon kuuluu esim ääni:TAIVAS VARJELE MITÄ SIELTÄ TULEE SIELTÄ TULEE MAAAALIIII!!!!
??
Code: Select all
maalilaskettu=0
Code: Select all
If Objectsoverlap(kiekko, maali) And maalilaskettu = 0 Then // ei oteta maalia uudestaan ennen kun kiekko on käynyt kentän keskellä
maalilaskettu=1
[pisteenlaskentasi koodi tähän]
// jos haluat soittaa jonkun tuuletusäänen niin...
PlaySound "taivas_varjele.mp3" // jos tuollainen tiedosto sattuu sinulla olemaan ;)
EndIf
Tässä ensimmäinen googlen hakutulos... Tuolta löytyy ainakin ääniefektejä.makkara on hyvää wrote:Hei.
MIetin, että haluasin peliini ääniä ja musiikin. Tiedättekö jotain hyvää ilmaista musiikinteko-ohjelmaa? Myös ajattelin, että musiikki voisi ehkä koostua yksittäisistä äänistä, joita laitan kuulumaan sopivin välein. Siihen tarvittaisiin sitten varmaan jokin sivusto, jolta saa ladata ilmaiseksi lyhyitä ääniä. Tosin se olisi varmaan aika hankalaa. Tuleeko teille mieleen sellaisia sivustoja/ohjelmia?
T. eräs ihminen joka pitää makkaroista.
Nähtävästi et ole vieläkään lukenut foorumin sääntöjä. PIRAATTIOHJELMISTA EI SAA PUHUA EDES KUISKAAMALLADJ-Filbe wrote:FL Studio?
Sillä saa erinomaista musiikkia ja sitä on helppo käyttää.
Tosin laillinen versio maksaa, laittoman saa toki myös helposti.
> LMMSMaGetzUb wrote:Mut joo Linux Media Studio
Renoise + waveout.esa94 wrote:> LMMSMaGetzUb wrote:Mut joo Linux Media Studio
AAAAAAAGGGGGHGHHHHH
Miten ois Renoise? Ilmainen triali joka ei tallenna mutta josta voi (erityisesti JACKin kautta) nauhoittaa filua ulos.
mika132 wrote:Jos cbnetworkkia käyttämällä lataa jotain netistä niin miten voin seurata tarkkaan kuinka paljon latausta on vielä suorittamatta? Eli siis kuinka voin asettaa prosentteja latauksen etenemiselle?
Code: Select all
Include "cbNetwork.cb"
SCREEN 800,600
Dim rtn As Integer
t#=Timer()
dlspeed#=1.0
Print "connecting..."
rtn = HTTPGet("http://download.tuxfamily.org/xmoto/xmoto/0.5.0/xmoto-0.5.0-win32-setup.exe",1) 'http://ftp.funet.fi/pub/mirrors/cdimage.ubuntu.com/releases/8.10/release/ubuntu-8.10-dvd-i386.iso
// Jos tuli ongelmia, näytetään virheilmoitus
If rtn <> 200 Then MakeError GetNetErrorString( rtn )
old=HTTP_ContentLength-HTTPDownloadState()
While Not HTTP_ContentLength=HTTPDownloadState()
CenterText 400,0,"Downloading... kilobytes left: "+Int(Int(HTTP_ContentLength)-Int(HTTPDownloadState()))/1000
percents#=Float(HTTPDownloadState())/Float(HTTP_ContentLength)*100
Color cbred
Box 300,290,percents*2,20,1
Color cbwhite
Box 300,290,200,20,0
CenterText 400,300,Left(Str(percents),4)+"% done",2
DrawScreen
If t+1000<Timer() Then //every second we check the speed
t=Timer()
dlspeed=(HTTP_ContentLength-HTTPDownloadState()-old)*-0.001
old=HTTP_ContentLength-HTTPDownloadState()
EndIf
CenterText 400,260,"Download Speed: "+dlspeed+"kt/s",2
CenterText 400,280,"Approx. time left: "+ConvertTime((Float(Int(HTTP_ContentLength)-Int(HTTPDownloadState()))/1000.0/dlspeed))+".",2
'CenterText 400,280,"Approx. time left: "+ConvertTime(21600)+".",2
Wend
Color cbred
Box 300,290,200,20,1
Color cbwhite
Box 300,290,200,20,0
CenterText 400,300,100+"% done",2
DrawScreen
HTTPSaveContent("download.file")
WaitKey
Function ConvertTime(s)
If s<60 Then
Return s+" Second(s)"
ElseIf s=>60 And s/60<60
Return s/60+" Minute(s) a"+"nd "+Int(s-60*(s/60))+" Second(s)"
ElseIf s/60=>60 And s/60/60<24 //minutes are 60 or over
Return s/60/60+" Hour(s) a"+"nd "+Int(s/60-60*(s/60/60))+" Minute(s)"
Else
Return s/60/60/24+" Day(s)"
EndIf
EndFunction
Aivan, ja jompikumpi (joko muuttuja tai funktion palauttama arvo) pitää muuttaa floatiksi.
Ahaa, googlaamalla löyty
Jes se toimii Ja jos joku miettii samaa, miten tehdä oma läpinäkyvyys - koodi on tässä
(Nuolilla voi vähentää/lisätä läpinäkyvyyttä. Lataus kestää noin 10 sekunttia. (10 kuvaa, eli yksi kuva 1s)
Code: Select all
SCREEN 500,400
ClsColor 255,255,255
Dim Colour(10,10,2,1)//kuvien tiedot
CenterText 250,200, "lataa..", 2
DrawScreen
Tausta = MakeImage(500,400)
DrawToImage Tausta
Color 255,0,0 //luodaan taustalle palikoita
Box 10,10, 60, 60, 1
Color 0,0,255
Box 100,100,400,46, 1
Color 0,255,0
Box 100,100,20,300, 1
Color 0, 0, 1
Box 19,19,402,302,0
DrawToScreen
DrawImage Tausta,0,0
map = LoadImage("media/map.bmp")
ExploreImage(map,20,20) //tutkitaan kuva
Dim kuva(20)
Color 0,0,0
For i=0 To 10
kuva(i) = OpacityImage(map,b#) //luodaan kuvat
b# = b# + 0.1
CenterText 250,200, "lataa... " + (20 + i*8) + "%", 2
DrawScreen
Next i
a = 10
Repeat
DrawImage Tausta, 0,0
a = Min(Max(a+(KeyHit(200)-KeyHit(208)),0),10)
DrawImage kuva(a), 20,20
Text 0,0, "FPS:" + FPS()
DrawScreen
Forever
//esivalmistellaan kuvaa...
Function ExploreImage(pic,picX,picY)
picW = ImageWidth(pic)
picH = ImageHeight(pic)
ReDim Colour(picW,picH,2,1)//laitettaan taulukko uuten kokoon
If picX > 0 And PicxX+picW < ScreenWidth() And picY > 0 And PicY+picH < ScreenHeight() //ettei mene ruuudun ulkopuolelle
Lock()
For x = 1 To picW
For y = 1 To picH
pixel = GetPixel2(picX + x, picY + y) //otettaan tausta talteen
Colour(x,y,0,0) = ((pixel Shl (1*8)) Shr 24)
Colour(x,y,1,0) = ((pixel Shl (2*8)) Shr 24)
Colour(x,y,2,0) = ((pixel Shl (3*8)) Shr 24)
Next y
Next x
Unlock()
DrawToImage pic
Lock()
For x = 1 To picW
For y = 1 To picH
pixel = GetPixel2(x,y) //otetaan itse kuva talteen
Colour(x,y,0,1) = ((pixel Shl (1*8)) Shr 24)
Colour(x,y,1,1) = ((pixel Shl (2*8)) Shr 24)
Colour(x,y,2,1) = ((pixel Shl (3*8)) Shr 24)
Next y
Next x
Unlock()
DrawToScreen
EndIf
EndFunction
//luodaan kuva
Function OpacityImage(pic,op#)
op = 1-op
picW = ImageWidth(pic)
picH = ImageHeight(pic)
newPic = MakeImage(picW,picH)
DrawToImage newPic
Lock()
For x = 1 To picW
For y=1 To picH
R = Colour(x,y,0,1)
G = Colour(x,y,1,1)
B = Colour(x,y,2,1)
ColorR = R+(Colour(x,y,0,0) -R)*op //yhdistetään värit
ColorG = G+(Colour(x,y,1,0) -G)*op
ColorB = B+(Colour(x,y,2,0) -B)*op
PutPixel2 x,y, (ColorB + ColorR Shl 16 + ColorG Shl 8) //pistettään se kasaan
Next y
Next x
Unlock()
DrawToScreen
Return newPic
EndFunction